gezocht: een vriendinnetje

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leonie
ForumFan

gezocht: een vriendinnetje

Bericht door Leonie »

hoi hoi,

het is misschien een beetje een rare oproep maar toch: ik zoek eigenlijk iemand in omgeving arnhem (lieft een bio vrouw). iemand waar mee ik is wat kan doen (is een avond etentje een keer de stad in enz). ik zoek dit eigenlijk om wat meer sociaal contact te hebben en een vrije mogelijkheid om mijn persoontje te ontplooien zonder me veel tehoeven schamen of iets. ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. ik wacht op de reacties of andere suggesties!

(ik plaats dit bericht in het partner forum omdat daar de meeste bio vrouwen komen denk ik)

groetjes,
leonie

ps: wil je weten wie ik ben kijk dan maar even bij de profielen (utrecht:leonie)
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik kan je als man er niet mee helpen zij het dat ik je wel de diepgang kan leveren voor goede gesprekken én in het centrum van Arnhem woon.

Al weet ik niet of dit forum een geschikte plek is. Je zult er veel tegenwind hier krijgen onder het mom "het forum is er niet voor bedoeld". Alhoewel ik vorig jaar een vergelijkbaar iets deed in een andere draad, zij het dat ik zei dat ik een oogje op iemand had. Vermoedelijk beter dan de contactadvertenties, zij het dat daar veel seksuele 'crap' tussen zit. Over die seksuele contactadvertenties is hier ooit een oorlog uitgevochten met alleen maar advocates van de duivel

Je moet maar zo denken: niet geplaatst betekende dat het in je hoofd bleef spoken en misschien je uit je slaap hield. Je weet nooit wat er van komt.
liefs, Josette
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

hoi joost,

ik had wel verwacht dat jij zou reageren! ik had het idd misschien bij de contact adverteties moeten plaatsen maar. (had er niet zo over na gedacht) ik wil dit ook speciaal omdat ik denk dat ik er wat aan kan hebben om gevoelens duidelijker te krijgen en van uit dat oogpunt is het ook meer een soort hulp vraag dan een contact advertentie!

groetjes,
Leonie
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Leonie,

Dit is inderdaad misschien niet de plaats voor deze discussie, maar hier volgen vijf tips, om te voorkomen dat je begint met de meest gemaakte fouten.

1) Je presenteert je als vrouw, en je zoekt een vrouw. Waar ga je dus uit? In lesbische gelegenheden. Ligt voor de hand, maar niemand denkt eraan.

2) Omdat http://www.venusfreaks.nl op dezelfde avond valt als voorheen de vrouwenavond van het COC, pasten Sasha en ik bij ons eerste bezoek onze kleding aan: lange broek, korter haar. Fout. Goedmenende lesbische vriendinnen haastten zich om ons vóór ons tweede bezoek bij te brengen dat het juist de korte rokjes, hoge hakken, en lange krullen zijn, waar zij ons in willen zien.

3) Je zoekt natuurlijk ook een vriendin waar je lekker samen mee kan shoppen en tutten; niet eentje die alles weet van houthakkersoverhemden. Plat gezegd, een lipstick lesbian. In Nederland hebben die meestal geen eigen uitgaansgelegenheden, maar je kan de lesbische stappersliteratuur (http://www.underwateramsterdam.com, http://www.zijaanzij.nl) eens doorspitten voor Arnhem. Verder geef ik je veel kans bij tennisclubs, en kappers- en dansopleidingen.

4) Voor vrienschappen van langere duur heb je weinig aan het nachtleven, omdat je steeds boven de muziek uit moet schreeuwen. De meeste langdurige relaties ontstaan op het werk. Op de tweede plaats komen de sportclubs. Zorg dus dat je "out" bent waar je werkt, studeert, en sport (liever bodyshape dan voetbal, maar dat ligt voor de hand). Let maar op: de eerste 10 die komen vragen hoe je lifestyle precies in elkaar zit, zijn allemaal vrouwen.

5) Val niet uit je rol. Je jaagt niet. Je strikt, terwijl je je uiterste best doet om er als een prooi uit te zien. Kijk toe hoe lesbische vrouwen vanuit een vrouwelijke genderpresentatie de aandacht van andere vrouwen trekken. Niemand heeft je ooit bijgebracht hoe je gebruik maakt van oogcontact, lichaamstaal, en small talk, en waarom eerlijke interesse, aandacht, het delen van emoties, en samenwerking, je op termijn het verst brengen. Laat bitchy en diva maar aan de queens over; als je vriendinnen nodig hebt moet je het anders aanpakken.

Succes!

Isabelle
Get over it.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Hoi isabelle,

je snapt me misschien een beetje verkeerd. ik ben helemaal niet op zoek naar een lesbische relatie of iets of iets dat daar op moet lijken. ik zoek meer iemand om gewoon lekker mee te kunnen kletsen. mijn sociaal netwerkje ietsje uitbreiden (wat opzich wel nodig is). en ik zoek ook niet zozeer iemand om mee uit te gaan omdat dat me toch niet zo lekker ligt.
ik zou graag is in het normale leven willen snuffelen aan het "vrouw" zijn!
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Hoi Leonie,

Heb je hobbies, even los van het t-gebeuren, bedoel ik. (om misverstanden te komen - ik zie het t-gebeuren niet als hobby het is iets wat gewoon moet het is m.i. niet te beschrijven) Je zou b.v. lid kunnen worden van een vereniging waar je favorite hobby uitgeoefend wordt. Op een bepaald moment doe je daar kennissen op die tot je vriendenkring kunnen toetreden en als het betrouwbare personen blijken te zijn kun je eventueel beginnen over het onderwerp tv/tg/ts.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Hoi Leonie,

Voor vriendschappelijke relaties geldt eigenlijk hetzelfde. Het probleem zit al in de eerste indruk: waarom jij als vriendin en niet een ander? Veel T-girls krijgen niet makkelijk "contact" met vrouwen in een "vrouwelijke" rol, omdat die van een man verwachten dat die hun inpalmt. In een omgeving waarin dat traditionele patroon volledig doorbroken is, is het daarom makkelijker.

Ten minste, zo ervaar ik het zelf,

Isabelle
Get over it.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Isabelle Raulin dAymeries schreef:Hoi Leonie,

Voor vriendschappelijke relaties geldt eigenlijk hetzelfde. Het probleem zit al in de eerste indruk: waarom jij als vriendin en niet een ander? Veel T-girls krijgen niet makkelijk "contact" met vrouwen in een "vrouwelijke" rol, omdat die van een man verwachten dat die hun inpalmt. In een omgeving waarin dat traditionele patroon volledig doorbroken is, is het daarom makkelijker.

Ten minste, zo ervaar ik het zelf,

Isabelle
Gek, ik heb juist tegenovergestelde ervaringen: leg als 't-girl' zeer makkelijk contact met (hetero) vrouwen, en in het verleden leverde me dat ook nog wel eens een avontuurtje op.

Overigens begrijp ik Leonie's wens volkomen: ik ga zelf ook vaker om met 'echte' vrouwen dan met andere t-girls, misschien ook omdat ik (on)bewust besef dat 2 travestieten toch wel erg veel opvallen :)
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Hee Maruscha,

Mijn ervaringen liggen inderdaad anders. Misschien is er wel helemaal geen verband tussen travestiet zijn en de manier waarop je vriendschappelijk contact legt.

Als t-girl raak ik ook altijd aan de praat met heterovrouwen, maar vriendinnen die ook wel eens bellen, zijn bijna allemaal vrouwen die mij als man kennen, en weten dat ik travestiet ben. Die die laten merken dat zij niet afkerig zijn van een avontuurtje, ook.

Mijn vriendenkring bestaat ook voornamelijk uit vrouwen, en voor het overige uit travestieten, en een enkele transsexueel. Maar met z'n tweeën uitgaan om op te vallen vind ik juist heel leuk. Dat heeft er ook voor gezorgd dat onze kennissenkring zich razendsnel uitbreidt onder vrouwen die altijd in "high femme" zijn. En het draagt ook bij aan een beetje bekendheid in het clubcircuit, wat ook weer handig is bij gelegenheden met een streng deurbeleid.

Isabelle
Get over it.
Plaats reactie