Zijn er ook ouder/familie gesprekken?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Chantal C.
Forumdiva

Zijn er ook ouder/familie gesprekken?

Bericht door Chantal C. »

Weet iemand of er ook gespreksgroepen zijn (of avonden/middagen) voor ouders en familieleden?

Ik had al bij Humanitas gekeken, maar dat zijn vooral gespreksgroepen voor ouders van tieners.

Iemand een idee?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Geen idee maar ik denk dat je bij Virgin best je ouders mee kan nemen. (er komen ook partners mee dus) Alleen kan het volgens mij best confronterend zijn al die transen ineens. Maar daar zien ze wel allerlei dingen die best wetenswaardig zijn. Dus aan jou de keus denk ik.
Chantal C.
Forumdiva

Joanne schreef:Geen idee maar ik denk dat je bij Virgin best je ouders mee kan nemen. (er komen ook partners mee dus) Alleen kan het volgens mij best confronterend zijn al die transen ineens. Maar daar zien ze wel allerlei dingen die best wetenswaardig zijn. Dus aan jou de keus denk ik.
Ik ga eerst zelf wel een keer naar Virgin toe. Ben er nog niet geweest. Even op verkenning uitgaan... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Verstandig :D
Misschien komen we elkaar nog eens tegen als ik weer een Virgin bui heb
Chantal C.
Forumdiva

Lijkt me hartstikke gezellig... :)
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Meiden

Humanitas heeft ook een werkgroep voor familie van .....

Kijk maar eens op http://www.wgtrans.nl/ en klik in het linker venster op de zelfhulpgroep (H)Erkenning.

Is er iemand die hier ervaringen over weet?
Cyn.
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Ouders zijn er geweest hebben er veel aan gehad.

(H)Erkenning wordt trouwens 'geleid' (althans eventjes terug alweer) door Jos Megens en om de paar maanden Toni Zandvliet (genderpsychotherapeute).
Chantal C.
Forumdiva

Dank je Lisette.

Ik heb de info doorgestuurd naar mijn ouders. Alhoewel ik me afvraag of ze er wel wat aan hebben. Ze pakken het tot nu erg goed op. Valt me 300% mee tot nu toe.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mijn ouders hebben alles heel goed opgepikt en hebben me gesteund van begin tot het eind. Alleen zijn het geen types die graag meegaan naar zulke bijeenkomsten. Ze zijn wel meegeweest naar de VU toen ik nog met mijn gesprekken bezig was. Dat was al moeilijk genoeg voor ze. Maar had het zelf wel leuk gevonden als ze ook eens mee waren geweest naar een Virgin of (H)erkenning of zo. Toch denk ik dat het beter is geweest zoals het nu ging. Heb geen idee waarom ik dit schrijf maar denk dat ik wil zeggen dat het voor je ouders misschien al genoeg is dat ze het geaccepteerd hebben. Als ze meer willen dan geven ze dat wel aan denk ik.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Geen idee maar ik denk dat je bij Virgin best je ouders mee kan nemen. (er komen ook partners mee dus) Alleen kan het volgens mij best confronterend zijn al die transen ineens. Maar daar zien ze wel allerlei dingen die best wetenswaardig zijn. Dus aan jou de keus denk ik.
Nou ik ben 3 of 4 keer naar Virgin geweest, maar zou er zeker nooit mijn ouders mee naar toe nemen.

Groetjes,
Esther
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Dat is prima niemand verplicht je daar ook toe :D
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Joanne schreef:Dat is prima niemand verplicht je daar ook toe :D
Zucht, pak van mijn hart.

Esther
Chantal C.
Forumdiva

Mijn vader gaf aan vooralsnog geen interesse te hebben, maar als het in de toekomst voor hem nodig zou zijn wil hij wel een keer naar (H)Erkenning toe gaan.

Volgens mij kan ie het prima handelen... Leuk! :D
Plaats reactie