eerste keer buiten

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

eerste keer buiten

Bericht door Dorothy »

Na een poosje weggeweest te zijn op het forum, wil ik nu graag toch mijn "grote belevenis" hier kwijt.
Na zo'n twintig jaar in de kast, waarbij ik steeds een stapje verderging in de vervolmaking van mijn "vrouwbeeld", was het schuilhouden niet meer vol te houden. Ik moest een keer naar buiten, "en femme" wel te verstaan :lol:
Nadat ik vorige maand al een keer "en femme" 's avonds laat een brief ben gaan posten, zonder iemand tegen te komen (het was slecht weer) heb ik vanmiddag de stoute (hooggehakte) laarzen aangetrokken en weer een wandelingetje naar de brievenbus gemaakt. Helaas namen de voorbereidingen zoveel tijd in beslag zodat de buslichting van vijf uur al was gedaan :cry: Maar het was nog wel licht. Mensen op straat leken niet op of om te kijken, dus dat viel mee.
Wat wel spannend was of ik misschien buren tegen zou komen in het portiek van mijn bovenwoning. Gelukkig was dat niet het geval, het was al spannend genoeg :-?
De volgende stap zal zijn, een keer naar een T&T avond te gaan in Nieuwegein. Met dat idee loop ik echter al meer dan een jaar, dus . . .

Groeten,
Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Wauw wat een knappe prestatie Dorothy. Ben blij voor je.

Het buiten gaan opzich heeft voor mij enkele (.....zeg maar veel) beperkingen. Weet je wat voor mij zo moeilijk lijkt (of maakt). De zenuwen (lees: jezelf en emoties) onder controle houden/krijgen.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Dorothy,

Leuke ervaring weer en goed dat je het hier even neer zet. Geloof me op 1 ding : een T en T avond bezoeken is minder beladen, minder eng en minder als die brief posten zoals je vandaag gedaan hebt.
Een t en t avond bezoeken is heerlijk kletsen, heerlijk dansen, heerlijk lol hebben met elkaar over alle dingen des levens. Ik kan je echt uit ervaring vertellen : DOEN, GEWOON DOEN.

Je zal er zeker geen spijt van krijgen, sterker nog je zal er een leuke avond aan overhouden.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Dorothy schreef:Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren.
Dorothy,

Welkom terug op het forum. :D :D

De zin onder je berichten was voor dit enfemme retourtje brievenbus terecht van toepassing. Dapper dat je dat gedaan hebt, over een tijdje ga je dat zeker vaker doen. :D :D :)
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Nicole-vt
dagelijks aanwezig
Berichten: 190
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 23:12
Locatie: C'borg

Bericht door Nicole-vt »

Hoi,

Gefeliciteerd me je overwinning.
Ik zit ook in die fase, overdag de straat op durf ik nog niet, ben me wel aan het ontwikkelen en ga steeds een stapje verder.

We moeten dat proces allemaal door, ieder op haar eigen manier.
Het is daarom ook erg bemoedigend om er over te lezen!

Liefs,

Nicole
Let it be..
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Dat is echt een hele stap voor je geweest meid. Ik weet mijn eerste stapjes ook nog heel goed.......zenuwen gieren door je lichaam, maar toch doe je het.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik met een goede vriendin op stap ga. Of beter zij met mij, want ze sleept me bijna letterlijk overal mee naar toe.
We zijn nu een keer of drie uit eten geweest, winkelen, bij vrienden op bezoek en gewoon stukken rijden met de auto, jawel gewoon overdag.

En weet je, het wordt echt steeds gemakkelijker.

Succes met je volgende stappen.

Liefs,
Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

oeps foute knop :oops:
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Bedankt voor jullie bemoedigende reacties. Fijn om te horen dat ik niet de enige angsthaas ben.
Pamela schreef:
Geloof me op 1 ding : een T en T avond bezoeken is minder beladen, minder eng en minder als die brief posten zoals je vandaag gedaan hebt.
Maar het is wel de bedoeling dat ik er "en femme" naar toe ga. Dat betekent dus een autorit van ca 25 km en weer terug, waarbij je je allerlei doemscenario's kan bedenken.
Maar ik wil dat ten eerste uit praktische overwegingen. Mijn metamorfose neemt nogal veel tijd in beslag, waardoor ik de helft van de avond daarmee al bezig ben.
Ten tweede is het juist die uitdaging, die ik aan wil gaan, en niet zozeer het bezoeken van een T&T avond op zich. Als ik nu in de auto rij, zit ik soms wel eens te fantaseren, hoe het zou zijn om als vrouw achter het stuur te zitten. Heel leuk, maar ook wel een beetje eng.
Door er hier over te vertellen, wil ik mijzelf oppeppen om deze volgende stap ook te doen.

Misschien tot ziens in real life . . .
Dorothy
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Erica-be
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: di mar 02, 2004 13:26
Locatie: Limburg/België
Contacteer:

Bericht door Erica-be »

Dorothy schreef: Maar het is wel de bedoeling dat ik er "en femme" naar toe ga. Dat betekent dus een autorit van ca 25 km en weer terug, waarbij je je allerlei doemscenario's kan bedenken.
Moet je niet te veel aan denken meid.
De eerste keer is altijd raar maar je zal er aan wennen hoor.
Ik heb er al lang geen last meer van.
Dorothy schreef: Maar ik wil dat ten eerste uit praktische overwegingen. Mijn metamorfose neemt nogal veel tijd in beslag, waardoor ik de helft van de avond daarmee al bezig ben.
Was er heel in begin ook uren mee bezig.
Het kon niet goed genoeg zijn. Nu heb ik ongeveer nog een half uurtje nodig.
Dorothy schreef:Ten tweede is het juist die uitdaging, die ik aan wil gaan, en niet zozeer het bezoeken van een T&T avond op zich. Als ik nu in de auto rij, zit ik soms wel eens te fantaseren, hoe het zou zijn om als vrouw achter het stuur te zitten. Heel leuk, maar ook wel een beetje eng.
Door er hier over te vertellen, wil ik mijzelf oppeppen om deze volgende stap ook te doen.

Misschien tot ziens in real life . . .
Dorothy
Men eerste keer op T&T eindhoven was als man.
Ik had me rot gezocht achter het buurthuis. Gelukkig was ik niet als vrouw anders had ik het toen niet aangedurft iemand de weg te vragen naar het buurthuis. Ik vrees dat ik het er nu nog moeilijk mee heb.
In ieder geval ga ik nu altijd als erica. Van bij mij thuis tot daar dus toch een goede 70 km enkel. En het doet gewoon deugd.

Erica
Zolang je van anderen hun anders zijn niet kan begrijpen, ben je nog ver van het pad der wijsheid.
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Erica_be schreef:
Men eerste keer op T&T eindhoven was als man.
Ik had me rot gezocht achter het buurthuis. Gelukkig was ik niet als vrouw anders had ik het toen niet aangedurft iemand de weg te vragen naar het buurthuis. Ik vrees dat ik het er nu nog moeilijk mee heb.
Gelukkig weet ik al hoe ik moet rijden, want ik ben al eens op verkenning geweest in Nieuwegein.
Verder heb je natuurlijk gelijk. Al die zenuwen komen voornamelijk voort uit koudwatervrees. En daarvoor geldt ook: als je er eenmaal "door" bent, is het water lang zo koud niet.

Dorothy
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
racine
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: za jan 05, 2002 1:00
Locatie: Kop van Drenthe
Contacteer:

Bericht door racine »

Hallo Dorothy,

Gefeliciteerd, zo ver ben ik nog niet, het bezoeken van een t&t-avond of t-event (bv 25 mrt 2004 fun42) is aanmerkelijk minder moeilijk dan wat je nu gedaan hebt. Ikzelf ben nog nooit enfemme uit huis gegaan. Tot dusver kleed ik me om de auto [m.n. in de winter kom je dan letterlijk beslagen ten ijs :-)] of op de lokatie zelf. Winkelen IRL gaat me wel goed af, ik neem dan bh met vulling mee en kousen/panties met bijpassende schoenen, passen in pashokjes het lijkt eng maar ik heb tot nog toe geen negatieve reacties gehad. Ik ga ook niet schichtig tussen de dameskleding rondlopen, gewoon uitleggen en ik verbaas me nog steeds hoe dat meevalt qua reacties. Sommige verkoophulpen vinden het leuk, en denken zelfs mee, anderen zeggen niets, waarschijnlijk denken ze 'handel is handel'.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Hoi,

Het is inderdaad dat je een hele hoop moed bij mekaar moet halen om die eerste stap te zetten maar eens die gezet gaat het nadien alleen vlotter.

Ikzelf ben reeds verscheidene keren "en femme" buitenshuis geweest, zowel overdag als s'avonds, en hetgeen mij het meest is bijgebleven is dat het beter is om jezelf zo gewoon mogelijk te kleden en te gedragen.

Geen overvloedige make-up toestanden of al te uitdagend gekleed lopen is een aanrader voor alle meiden hier.

Niet dat ik "slechte" ervaringen heb opgelopen maar ik weet uit eigen ervaring dat zelfs "echte" vrouwen die uitdagend gekleed over straat lopen ook vaak worden nageroepen dus...

Verder wens ik diegene die de stap nog niet hebben gezet veel moed en
succes toe.
En wat autorijden betreft; dat is een unieke belevenis enkel en alleen al om het feit dat andere weggebruikers veel hoffelijker zijn tegenover een vrouw dan een man :wink:
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Dorothy

Goed van je dat je die brieven bent wezen posten.
En ik hoop je snel es tegen te komen in Nieuwegein.
Ik weet nit welke doemscenario's je in je hoofd hebt, maar autorijden als vrouw stelt echt niks voor hoor. En ik heb de laatste keer 's nachts bijna een ongeluk gehad, met de politie direct achter me. Maar ze vertrokken geen spier, en hebben zich uiterst correct gedragen.
Ze hebben er zelfs helemaal niks over gezegd, terwijl ik nog zei, dat ik niet op de foto op mijn rijbewijs leek.

Dus gewoon doen he!
Cyn.
Plaats reactie