Kalo

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Het probleem ligt bij mij vooral in mijn eigen acceptatie. Zoals het er nu voor staat ben ik nog steeds bezig myzelf te leren accepteren en dat is verdomd moeilijk. En houden van mijzelf komt dan hopelijk ook nog eens.
Waarom zou je niet van jezelf houden en jezelf accepteren? Geef me eens 1 goede reden... :wink:

Je bent zoals je bent Joanne. Als je happy bent met jezelf, dan zit het goed. Hoe anderen over je denken zal je dan een worst wezen...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Verstandelijk heb je volkomen gelijk Chantal maar gevoelsmatig ligt het nogal moeilijk. Door alle shit rond die transsexualiteit heb ik nogal wat te verduren gekregen in mijn leven. (wie niet) Ben vaak tot in het diepst van mijn ziel gekwetst en dat is er moeilijk uit te werken al gaat het de laatste tijd beter dan ooit. Ik heb helaas door die zaken een heel negatief zelf beeld en daar zal ik mee moeten afrekenen. Jammergenoeg lukt me dat niet goed in mijn eentje dus heb ik er hulp bij gevraagd.
Chantal C.
Forumdiva

Dan kan ik je Touch for Health aanraden. Ik heb dat ook gedaan. Mits je ervoor open staat. Zo kan je gevoelsmatige en rationele blokkades opheffen. Vaak kom je dingen tegen waar jezelf nooit opgekomen was. Kan zelfs door vorige levens komen (ja daar geloof ik in).

In ieder geval sterkte en succes gewenst! Enne knoop in je oren: ieder persoon is mooi, intrigrerend, apart, speciaal, ed.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik gooi het voor nu even op de geestelijke gezondheidszorg hier in mijn stadje maar wil wel graag wat meer info over Touch for Health. Wie weet dat ik het ook wat vind. En ik zal het in mijn oren knopen mop :D
Chantal C.
Forumdiva

Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Thanks Chantal
Zal er vanavond eens uitgebreid in rondspitten.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef:Hahaha ben blij te horen dat het allemaal naar wens verloopt afgezien van die overgebleven haren (tell me about it) en die uitgestelde SRS. En wat die meid betreft daar kan je gewoon het beste van genieten en of het wat wordt is toch allemaal maar afwachten.
Afgelopen vrijdag heeft Anneke bijna het hele gezicht in een uurtje kunnen doen :) En met een pincet is het redelijk bij te houden. Gelukkig heb ik eerst een half jaar iedere dag een uur geblend, want die vervelende Hoogervorst heeft z'n geweldige maatregel met terugwerkende kracht ingevoerd. Dat heeft me bijna 20 uur epileren gekost, gelukkig viel er met een beetje creatief boekhouden 12 uur te redden. Enneh, ik heb alweer een leuke meid ontmoet, nou ja op een chat, maar we sms-en nu en dit lijkt wel wat te worden. :D
Joanne schreef:Hoe het met mij gaat tsja als je de berichten hier eens goed doorspit zal je merken dat ik nogal in een turbulente tijd zit. Alles bijelkaar voel ik mij best ok maar ik loop soms stuk op dingen uit mijn verleden die ik nog moet verwerken en een plaatsje geven. Ook ben ik best een beetje teleurgesteld over een aantal resultaten van mijn SRS. (een ongelijke borstpartij, de diepte van mijn vagina en de gevolgen voor mijn sexleven daardoor)
De post op blues schijnt heel normaal te zijn, heb ik me laten vertellen. En 't is misschien een schrale troost maar geen enkele vrouw heeft precies gelijke borsten. De diepte is een grote tegenvaller natuurlijk, maar daar is wel wat aan te doen, ze kunnen er bijvoorbeeld een stuk huid van je bovenbeen gebruiken om je wat meer diepte te geven. Als de gevolgen voor je seksleven echt problematisch zijn, wordt dit vast wel vergoed, lijkt me.

Joanne schreef: Kennelijk heb ik me de tijd na mijn SRS toch een beetje te rooskleurig voorgesteld en dat krijg ik op het moment allemaal tegelijk voor de kiezen. Daar wordt echter aangewerkt en heb het al bijna voorelkaar met de nazorg die ik ga krijgen. (Duurt allemaal ook erg lang door de, raad het eens hihihi.....wachtlijsten) Maar verder ga ik gewoon stug door met leven en laat me de kaas niet van het brood eten daardoor. Ik ben nog steeds met mijn studie systeembeheer bezig en loop nu stage op een scholengemeenschap. Het is de bedoeling dat ik daar in de loop van dit jaar mee klaar ben en dan wordt het solliciteren en hopen dat ik weer een leuk baantje op de kop tik. Liefdes leven heb ik even op non actief gesteld omdat ik nog een heleboel dingen op een rijtje moet zetten voor ik daar aan toe ben. Dat is in het kort hoe het mij verloopt laatstelijk. Oh ja en ik heb een aantal correcties aangevraagd wat nu onder behandeling ligt bij mijn ziekenfonds. Onder andere die ene borst en de correctie aan de schaamlippen plus nog een correctie aan mijn oogleden na mijn FFS. Wat er vergoed gaat worden weet ik nog niet en wacht ik maar gewoon af. Mijn veronderstelling is dat alleen de correctie aan de schaamlippen vergoed gaat worden. Maar goed dat zie ik wel.
Zo nu ga ik naar bedje toe want ik moet morgen weer naar stage.
Een schaamlipcorrectie na ongeveer een jaar is standaard volgens Kanhai. Realiseer je je trouwens wel hoeveel geluk je gehad hebt, een gratis FFS komt niet vaak voor... Helemaal nu niet meer, ik help je hopen dat je de ingrepen vergoed krijgt.

De SRS is niet zo'n wondermiddel als het lijkt te zijn en ik denk dat te veel transen zich hierop blindstaren. Na de SRS, als alles klopt, dan ga ik... (verder met leven)... Het proces tussen je oren is veel belangrijker dan het proces tussen je benen.

Hoe gaat het stagelopen eigenlijk? Ik ben namelijk naar de aangepaste leerroute gevlucht omdat ik gek werd van de meisjes van 17 bij me in de klas die het helemaal te gek vonden om een trans te kennen. Nu zit ik bij wat oudere mensen in de klas (de jongste is 22, de oudste 53) en dat gaat een stuk beter. Eerst heb ik het 2 weken stealth gedaan, maar dat is geen aanrader omdat je dan al gauw moet gaan liegen over je verleden. Het was echter wel leuk om te merken dat meer dan 75% van de nieuwe klas niet in de gaten had dat ik trans ben. :D
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Violet

Dat ik geluk heb gehad qua vergoedingen daar ben ik me terdege van bewust Alleen vind ik dat het bij mijn correcties een andere zaak is omdat ze mijns inziens het directe gevolg zijn van eerdere operaties die wel vergoed zijn. Leek mij logisch dat ze daar ook rekening mee houden. Maar ik ben me er ook van bewust dat ze liever niet betalen dus ik dacht alleen maar niet geschoten is altijd mis. Verder wat die ongelijke borsten betreft ja daar heb je ook wel gelijk in. Symetrie is in de natuur nagenoeg niet aanwezig en ik ben de laatste die daar moeilijk over zou doen als ik mijn borsten van nature zou hebben. Maar ze zijn gemaakt dus hadden ze goed gemaakt moeten worden. Als ik sta of kleren aan heb zie je er niet zoveel van (ik wel maar een ander niet als ze niets wisten) maar als ik in bed lig of op het strand dan heeft de bovengrens van mijn decollete een verschil van 4 cm tussen de twee borsten. Tevens staan mijn tepels verschillende kanten op en het geheel is gewoon heel erg frustrerend. Ik hoef geen perfecte borsten maar dit is gewoon slordigheid van de chirurg en ik vind dat dat gecorrigeerd moet worden. En met mij meerdere mensen. Dus ga ik er voor en hoop ik dat ik nu net zo veel geluk heb als bij mijn FFS. Verder lekker dat het zo lekker gaat met jou. Vind het overigens niet vreemd dat men je niet door heeft in je nieuwe klas want je bent echt heel vrouwelijk. Hoe is het met je stem trouwens? En je hebt ook gelijk dat je niet moet gaan liegen. Dat doe ik ook nooit en hoewel het de boel soms wat heftiger maakt is het op de lange duur wel prettiger.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Da's wel heel vervelend inderdaad, 4 cm verschil is veel (denk ik, nog nooit iemand's borsten gemeten) Gebeurt zoiets vaak, of is het een typische transen klacht omdat die nou eenmaal grotere siliconen nodig hebben? Mijn stem doet het redelijk, maar de logopedie is niet de laatste geweest. We hadden een pauze ingelast (6 weken) om te zien hoe het dan zou gaan. Marja was het met me eens dat ik er niet op vooruit was gegaan, maar dat ligt aan mijn houding. Ik mag graag onderuit hangen. We gaan nu 1 keer per maand oefenen. Gelukkig ben ik via de telefoon al wel meestal mevrouw.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik heb altijd begrepen dat het erg moeilijk is om de implantaten gelijk te plaatsen en zie op de website van Anne Lawrence veel asymetrische borsten. Maar toch heb ik het idee dat het bij mij gewoon slordigheid was. Ik had ook na mijn operatie een speciale band die ik zes weken moest dragen terwijl het bij de VU standaard is dat je het met een sportBH afkunt. Dat vond ik toentertijd al raar en ik zag al meteen verschil. Dus ik weet niet wat er gebeurt is maar het mag wat mij betreft gewoon gecorrigeerd worden. Desnoods uit een potje van de VU zelf.
En die stem tsja das echt een kwestie van veel, heel veel oefenen. En daarna een kwestie van durven toepassen. Ik vond het heel raar om in het begin mijn stem vrouwelijk te gebruiken. Maar nu weet ik niet beter. Doe er overigens ook niet te veel mijn best voor hoor. Wil niet gemaakt overkomen maar heb geluk dat tot nu toe mijn stem vrij vrouwelijk overkomt. Ook als ik er niet aan denk en niet op het gebruik van mijn stem let. Maar als je door de telefoon vrouwelijk over kan komen dan heb je toch al een behoorlijk punt bereikt. Das het moeilijkst heb ik me laten vertellen.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne schreef:En die stem tsja das echt een kwestie van veel, heel veel oefenen. En daarna een kwestie van durven toepassen. Ik vond het heel raar om in het begin mijn stem vrouwelijk te gebruiken. Maar nu weet ik niet beter. Doe er overigens ook niet te veel mijn best voor hoor. Wil niet gemaakt overkomen maar heb geluk dat tot nu toe mijn stem vrij vrouwelijk overkomt. Ook als ik er niet aan denk en niet op het gebruik van mijn stem let. Maar als je door de telefoon vrouwelijk over kan komen dan heb je toch al een behoorlijk punt bereikt. Das het moeilijkst heb ik me laten vertellen.
Vanmiddag belde ik UWV, werd ik met mevrouw aangesproken terwijl ik "goedemiddag met Joost" zei. Joanne, maar houdt dat in dat wanneer jij spreekt (in gesprekken of door de telefoon) dat ik me dan een lage vrouwenstem moet voorstellen?

Heel vreemd, maar behalve van de dames van travestie.org die ik IRL ken kan ik me geen stemmen voorstellen van de mensen die hier schrijven. Zelf heb ik een tenorstem, zeker geen lage mannenstem.
liefs, Josette
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Joost euh Josette (moet nog effe wennen hihihi...)

Denk dat ik inderdaad een lage vrouwenstem heb maar ook weer niet zo heel laag geloof ik. Heb wel eens gehoord dat ik een sexy stem heb maar dat haal ik er zelf niet uit. Het is in ieder geval zo dat mijn stem gelukkig geen spelbreker is en ik hij tast mijn passabiliteit niet aan vind ik.
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Joanne schreef:Maar als je door de telefoon vrouwelijk over kan komen dan heb je toch al een behoorlijk punt bereikt. Das het moeilijkst heb ik me laten vertellen.
Voor mij is dat niet moeilijk hoor. Ik klink al vrouwelijk door de telefoon. Ik heb zelf een niet zo zware stem. Dus vooral door de telefoon klink ik (bijna) hetzelfde als mijn moeder. Onze stemmen zijn dus heel dicht bijelkaar (it runs in the family).

Wat ook meetelt, de bandbreedte van de telefoon. Als ik mij niet vergis is dat tussen 300Hz & 3400Hz.
De frepuenties die worden hebben een bandbreedte van 3000 Hertz. Omdat er dan meer lange afstand telefoontjes gepleegd kunnen worden. als de frequenties in je stem onder de 400 Hertz en boven de 3400 Hertz worden weggehaald. Dat is de oorzaak dat iemadns stem aan de telefoon zo raar klinkt.

Je kan bewijzen dat dit soort van filteren bewijzen op de volgende manier. Bel iemand op die je kent en speel een 1000 Hertz geluid af. De perrsoon zal deze toon duidelijk horen. Hij kan ook geluiden van 2000 Hertz en 3000 Hertz horen. Maar hij zal problemen hebben om een 4000 Hertz toon te horen en een 5000 Hertz of 6000 Hertz toon zal hij helemaal niet meer horen. Dat is omdat die weg worden gefilterd.
Wordt ik vaak met mevrouw aangesproken....ya sure, you betcha! :lol:
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Chantal C.
Forumdiva

Mag ik even interupperen in de discussie? Kan je Kalo ook gebruiken om de baard in de keel te ontharen? :wink:

Zo we zijn weer on-topic... hihihihihi :P
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hehehe.... :D
Plaats reactie