Hi Meiden,
Ik ben, sinds een paar dagen, nieuw in deze groep. Heb al eerder een korte introductie gepost onder "Hallo allemaal" - die niet helemaal compleet was. Mijn coming-out is niet als transgenderist, maar als "MTF" - transvrouw. Dit na jarenlange perioden van experimenteren als androgyn, genderbender, "traditionele travestiet", "dragqueen"en whatever - sinds december vorig jaar is "het hoge woord eruit". Ik ben geen jongen en ben het zat, om nog langer te doen alsof.
Eerder in mijn leven heb ik dit nooit voltallig onder ogen durven zien, en mijn gevoelens afgezwakt, soms compleet onderdrukt. Ik ben nu niet bang meer, en paradoxaal gezegd voelt de onzekerheid over mijn toekomst juist als een bijzonder helder toekomstbeeld.
Gelukkig heb ik niet alleen een lieve familie en lieve vrienden, maar ook een sympathieke huisarts en een ronduit geweldige psycholoog (bij wie ik al enige jaren "loop"). Via hen ben ik uiteindelijk doorverwezen, zodat ik over twee weken mijn intake heb bij de VU.
Ondertussen ben ik (weer) LKGT&T-avonden gaan bezoeken, en veel aan het lezen - boeken, en vooral op het web gepubliceerde artikelen.
Hieronder vallen ook alle verhalen die jullie op dit forum plaatsen: daar wil ik jullie allemaal, bij deze, heel erg voor bedanken. Ik heb nog heel veel te lezen, maar heb al enorm veel geleerd. En het belangrijkste is, dat ik me niet langer geisoleerd voel.
Ik wens jullie allemaal veel geluk, liefde en succes toe.
X
Kassandra
Mijn eerste stapjes...
Moderator: Moderators
-
- ff weer wat posten
Mijn eerste stapjes...
Angels to some, demons to others
Hoi Kassandra
Welkom hier he. Ook ik heb erg lang over verschillende stapjes gedaan, en durfde nooit voor mezelf de gevolgen te erkennen van het feit, dat ik transsexueel ben (lees: ontkende het voor mijzelf).
ik schrok er steeds voor terug.
En hoewel ik dat nu nog wel een beetje heb, ben ik toch vastbesloten om mijzelf niet meer af te laten schrikken, en ik heb ondertussen mijn eerste gesprek bij de psycholoog al achter de rug.
Dus de trein rijdt !
Denk dat ik je nog wel es tegen ga komen.
Welkom hier he. Ook ik heb erg lang over verschillende stapjes gedaan, en durfde nooit voor mezelf de gevolgen te erkennen van het feit, dat ik transsexueel ben (lees: ontkende het voor mijzelf).
ik schrok er steeds voor terug.
En hoewel ik dat nu nog wel een beetje heb, ben ik toch vastbesloten om mijzelf niet meer af te laten schrikken, en ik heb ondertussen mijn eerste gesprek bij de psycholoog al achter de rug.
Dus de trein rijdt !
Denk dat ik je nog wel es tegen ga komen.
Cyn.
-
- ff weer wat posten
Thanx
Dank je, lieve Cynthia -
We komen er wel. Ikzelf realiseerde me vannacht opeens dat Mijn Probleem is veranderd in Mijn Avontuur..
klinkt misschien naief, maar zo voelt het nu eenmaal.
Ik denk ook dat we elkaar wel ergens/ooit zullen treffen.
Tot dan,
liefs
Kassandra
We komen er wel. Ikzelf realiseerde me vannacht opeens dat Mijn Probleem is veranderd in Mijn Avontuur..
klinkt misschien naief, maar zo voelt het nu eenmaal.
Ik denk ook dat we elkaar wel ergens/ooit zullen treffen.
Tot dan,
liefs
Kassandra
Angels to some, demons to others