Dilara [songtekst]

Algemeen

Moderator: Moderators

Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Dilara [songtekst]

Bericht door Maruscha »

Ik kwam deze tegen, dacht dat het wel toepasselijk was voor dit forum :)

She looks in the mirror of life
straightens her short black skirt
I’ll put my high heels on
and then I’m done
creating this new me

But as she turns away
she catches a quick glimpse
shocked by the surprise
that she fails to realize
who that girl is

And Dilara is her name, and she flirts with all the boys
and she makes their heads spin, and she treats them like they’re toys
and she doesn’t seem to know about the power that she holds
as the night unfolds she just drives them crazy

What’s the matter with me
why do I act this way

she pauses for a while
shakes her head
checks out her make-up

If this is who I’ll be
then what was I before
just a shadow in the corner
of the lost and found
at the world’s end

And Dilara is her name, and she flirts with all the boys
and she makes their heads spin, and she treats them like they’re toys
and she doesn’t seem to know about the power that she holds
as the night unfolds she just drives them crazy

The compliments they give
with their horny eyes
but do they really care
about the little boy inside
scared and lonely
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Niet dat ik nu echt een stormvloed van reacties had verwacht, maar dit is toch wel heel karig :-?

Misschien helpt het als ik zeg dat het over iemand gaat die nog heeft opgetreden op het feest 15 mei vorig jaar? Of zal ik anders de volgende keer maar gewoon een link naar een leuk Flash spelletje plaatsen ofzo? :roll:
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Life Of Agony - Ugly

Have you ever woke up screaming?
Have you woken alone?
When the walls around you won't stop laughing
Where do you go?

Sweat seeps in your eyes at night
And you realize
That no one understands you at all

Well I was bound to have a nervous breakdown
Should've seen it coming from miles away
So I packed my bags and started running
My brain's been shaking since yesterday
But there's only so far you can run boy
There's only so far to leave your problems behind
'cause when the problem's yourself you start thinking
No matter how far
You'll never leave it behind

No one understands me at all

Now I'm 22 with still no clue
Of who I am or what I'm supposed to be
I know it to you it sounds funny
You've got it worked out like it's a ***' disease
Started asking myself do I fit in?
Where I belong
Could this really be me?
Been feeling downright ugly
Tell me is this the way it's supposed to be?

So what's the difference?
You're doing fine
The clock keeps ticking as you lose your mind
The one you need to call you
Never calls...

Sweat seeps in your eyes at night
And you realize
That no one understands you at all
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Niet vervelend bedoeld, maar zou je dit in je eigen thread kunnen doen? Ter verduidelijking: ik heb 'Dilara' zelf geschreven, is toch wel iets anders dan een tekst van het net afplukken, hoe 'op het lijf geschreven' hij ook mag zijn :wink:
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Zeg dan niet "ik kwam deze tegen".
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Violet Skye schreef:Zeg dan niet "ik kwam deze tegen".
En toch is dat wat er gebeurd is: ik kwam deze tekst tegen op een cd-rom die ik een paar jaar geleden zelf had gebrand. Wat moet ik dan zeggen?

Trouwens, logische didactie: ik vermeld expliciet dat het over iemand gaat die vorig jaar op het travestie.org feest heeft opgetreden, dus daar had je het ook uit kunnen afleiden.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Als je er van uitgaat dat ik geïntresseerd ben in travestie.org feesten wel.
Dat ben ik niet.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Violet Skye schreef:Als je er van uitgaat dat ik geïntresseerd ben in travestie.org feesten wel.
Dat ben ik niet.
Wel of geen interesse in die feesten staat los van het feit dat je uit die opmerking had kunnen afleiden dat het een persoonlijke, zelf-geschreven tekst is. En ook al was dat niet zo, dat het op zijn minst toch niet erg beleefd is om een thread te 'hi-jacken' door er zelf een tekst in te droppen. Maar je reageert tenminste, en dat is in ieder geval wat.

Anyway, weinig zin om hier over door te gaan, ik had gehoopt op wat inhoudelijke reacties, maar kennelijk ben ik daarvoor aan het verkeerde adres hier. Geen probleem, iedereen uit zich op zijn of haar eigen manier, ik schrijf teksten, anderen 'lenen' ze van bekende groepen, als je je gevoelens maar naar voren kunt brengen toch? Dat het voor mij meteen de laatste keer is moge duidelijk zijn maar ook dat geeft niet, heb het tenminste geprobeerd :)

Ter verduidelijking: het thema van deze tekst is het zoeken naar je eigen identiteit, en dat moet volgens mij vrijwel iedereen op deze site aanspreken, ongeacht of er een v, s of g achter die t staat. In dit geval gaat het over iemand die ik in het uitgaansleven ontmoette en waar ik later bevriend mee raakte, maar delen van de tekst slaan net zogoed op mij.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha,

Ik denk dat je weinig reacties heb gehad, omdat je de tekst zomaar heeft neergezet, zonder uit te leggen wat je doel daarmee was. Wilde je van ons horen of wij de tekst leuk vonden? Of wilde je inhoudelijk commentaar over de kwaliteit van de tekst, gebruik van metafoor, enz? Of wilde je weten of wij onszelf hierin kunnen herkennen? Het was een ongerichte vraag, en daar kon ik in ieder geval niks mee. Ik vond het in ieder geval leuk geschreven, maar het raakte mijn emoties niet, ik kon mijzelf er niet in herkennen. Natuurlijk heb ik ook een zoektocht naar mijn identiteit (gehad/nog steeds), maar niet op deze manier. Ik vind ook niet dat het sterk naar voren komt in de tekst -- als je mij niet erop had gewezen, had ik het niet gezien. Ik beproef wel dat het wel jouw ziel raakt, en heb waardering alleen al voor het feit dat je het op een zo mooie manier heb kunnen uiten.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa,

Even kort want had al een uitgebreid antwoord geschreven maar die is 'lost in cyberspace' kennelijk. Ik was zeker niet uit op commentaar op mijn schrijfstijl/kwaliteiten, daar heb ik andere kanalen voor, maar was benieuwd of het mensen raakte. Kennelijk niet, verbaasd me enigzins omdat ik enkele elementen redelijk vaak voorbij zie komen hier op dit forum. Maar ben verder niet al te teleurgesteld hoor :D
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha,

Het feit dat, van de 110 of zo keren dat je posting is gelezen, niet een keer gereageerd is op het inhoud van je tekst, hoewel jij zelf overeenkomsten zien tussen de ervaringen van mensen hier, en wat jij voor ogen had, toen jij het schreef, moet inderdaad je stof tot denken geven. Dat het ons niet raakte, kan net zo veel te maken hebben met het inhoud van je tekst, als met vermeende desinteresse van de leden. Misschien is de tekst toch niet zo geslaagd, als jij had gedacht. Elke kunstenaar heeft toch ook wel mindere geslaagde kunstwerken gemaakt. Misschien moet je het toch bij de andere kanalen neerleggen, om te zorgen dat het uitwerking recht doet aan jouw bedoelingen.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:Maruscha,

Het feit dat, van de 110 of zo keren dat je posting is gelezen, niet een keer gereageerd is op het inhoud van je tekst, hoewel jij zelf overeenkomsten zien tussen de ervaringen van mensen hier, en wat jij voor ogen had, toen jij het schreef, moet inderdaad je stof tot denken geven. Dat het ons niet raakte, kan net zo veel te maken hebben met het inhoud van je tekst, als met vermeende desinteresse van de leden. Misschien is de tekst toch niet zo geslaagd, als jij had gedacht. Elke kunstenaar heeft toch ook wel mindere geslaagde kunstwerken gemaakt. Misschien moet je het toch bij de andere kanalen neerleggen, om te zorgen dat het uitwerking recht doet aan jouw bedoelingen.

Groetjes,
Lisa
Lisa,

Deze tekst is wel degelijk geslaagd, want het heeft degene voor wie het geschreven is (Dilara zelf) wel geraakt, en daar ging het om. Dat het hier niet aanslaat heeft denk ik minder met de kwaliteit van de tekst als met het publiek te maken. De tekst is misschien te subtiel, te gelaagd om in een keer goed begrepen te worden, en ik kan me voorstellen dat mensen niet echt de interesse kunnen opbrengen om erin te duiken. Nogmaals: dit is absoluut geen probleem, het was gewoon een probeersel van mijn kant, meer niet.

Als ik het echter speciaal hiervoor had geschreven met hetzelfde resultaat was het wat minder geweest :wink:
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:Maruscha,

Groetjes,
Lisa
Lisa,

Deze tekst is wel degelijk geslaagd, want het heeft degene voor wie het geschreven is (Dilara zelf) wel geraakt, en daar ging het om. Dat het hier niet aanslaat heeft denk ik minder met de kwaliteit van de tekst als met het publiek te maken. De tekst is misschien te subtiel, te gelaagd om in een keer goed begrepen te worden, en ik kan me voorstellen dat mensen niet echt de interesse kunnen opbrengen om erin te duiken. Nogmaals: dit is absoluut geen probleem, het was gewoon een probeersel van mijn kant, meer niet.

Als ik het echter speciaal hiervoor had geschreven met hetzelfde resultaat was het wat minder geweest :wink:
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hallo Maruscha

Vind je het zelf niet een beetje arrogant te stellen dat de tekst te subtiel en gelaagd is om in een keer begrepen te worden door het publiek hier?
Vind dat je tekst prachtig is maar je reaktie daarna maakt dat ik een beetje moet lachen. Zeker als je dan een reaktie van iemand anders je draad uitjaagt. Kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent in het feit dat je geen reakties kreeg maar heb nu een beeld van een stampvoetend kind voor me. Een beetje zoals die idols audities waar iemand niet met de kritiek overweg kan. Bescheidenheid siert de mens zei mijn moeder altijd.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Hallo Maruscha

Vind je het zelf niet een beetje arrogant te stellen dat de tekst te subtiel en gelaagd is om in een keer begrepen te worden door het publiek hier?
Vind dat je tekst prachtig is maar je reaktie daarna maakt dat ik een beetje moet lachen. Zeker als je dan een reaktie van iemand anders je draad uitjaagt. Kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent in het feit dat je geen reakties kreeg maar heb nu een beeld van een stampvoetend kind voor me. Een beetje zoals die idols audities waar iemand niet met de kritiek overweg kan. Bescheidenheid siert de mens zei mijn moeder altijd.
Lees nog eens goed: er staat misschien. Oftewel: dat kan een mogelijke reden zijn. Hoezo is dat arrogant? En ik vind dat ik heel normaal reageer, loop niet te schelden, gooi met vriendelijke emoticoontjes etc. Ik ben dan ook niet boos of verdrietig (al begint het nu wel te komen), nogmaals: ik heb iets geprobeerd en het is niet aangeslagen, jammer dan.

Dit is dus de reden dat ik me tegenwoordig zelden of nooit meer op een forum begeef: mensen lezen half en gaan dan automatisch van het slechtste uit. Het enige waar ik inderdaad een beetje 'pissed off' van was, was het feit dat iemand een andere tekst plaatste. Dat heet 'thread derailing' en is simpel gezegd niet netjes (netiquette!). Mag ik daar alsjeblieft iets van zeggen? Of zou jij het fijn vinden als in jouw thread waar je over je ervaringen vertelt iemand anders zonder daar maar enigzins op te reageren iets gaat vertellen over een film o.i.d. die hem/haar aansprak?

Maar goed, blij dat ik je aan het lachen heb gekregen, al is het dan niet op de manier die me voor ogen staat :) (kijk, een emoticoontje ..)
Plaats reactie