Dilara [songtekst]

Algemeen

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ach ik maak me ook niet echt druk er om en als ik een thread plaats waar uiteindelijk andere dingen besproken worden dan die ik er in eerste instantie in heb gezet dan vind ik dat eerlijk gezegd geen probleem. Dat risico loop je nu eenmaal als je op een openbaar forum post. Maargoed misschien heb ik over een paar woorden heen gelezen maar blijf toch bij mijn stelling dat je wat euhh pittig reageerde terwijl het van Violet volgens mij niet de bedoeling was te derailen. Ze reageerde op een vrij normale manier met eveneens een songtekst. En het was mij in eerste instantie ook niet duidelijk dat je over een eigen geschreven tekst praatte. Anyway dat is geen reden om hier minder te gaan schrijven hoor. Iedere inbreng wordt hier gewaardeerd al wordt er niet altijd gereageerd.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Maargoed misschien heb ik over een paar woorden heen gelezen maar blijf toch bij mijn stelling dat je wat euhh pittig reageerde terwijl het van Violet volgens mij niet de bedoeling was te derailen.
Maruscha70 schreef:Niet vervelend bedoeld, maar zou je dit in je eigen thread kunnen doen? Ter verduidelijking: ik heb 'Dilara' zelf geschreven, is toch wel iets anders dan een tekst van het net afplukken, hoe 'op het lijf geschreven' hij ook mag zijn :wink:
Ik denk dat wij een iets andere definitie van pittig hebben :)
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Waarschijnlijk wel meis maar je gaat over de kern van de zaak heen je ziet de reaktie van Violet als derailen terwijl ze het mijns inziens goed bedoeld en wat mij betreft gepast reageerde met een andere songtekst. Al of niet van het net geplukt. Verder geen probleem hoor. Blijven mooie teksten allebei. En gewoon blijven schrijven. Zowel hier als op tekstgebied.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joanne schreef:Anyway dat is geen reden om hier minder te gaan schrijven hoor. Iedere inbreng wordt hier gewaardeerd al wordt er niet altijd gereageerd.
Maruscha,
Hier ben ik met Joanne eens. Het feit dat er geen initiele reaktie was, betekent niet dat de mensen niet geinteresseerd waren in jouw tekst. In mijn geval, vond ik het leuk om te lezen, en ik kon het waarderen, maar had niet het idee dat je op zoiets triviaals als "leuk gevonden" zat te wachten, en meer had ik niet te zeggen. Maar, ook al als je vindt dat de mensen die er tot nu toe in het forum schrijven, niet geinteresseerd zijn, in wat je te zeggen hebt, kan het altijd zijn, dat morgen iemand zich aanmeldt, die dat wel is. Dus, in de woorden van een BN'er, doorgaan, vooral doorgaan :D .

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:
Joanne schreef:Anyway dat is geen reden om hier minder te gaan schrijven hoor. Iedere inbreng wordt hier gewaardeerd al wordt er niet altijd gereageerd.
Maruscha,
Hier ben ik met Joanne eens. Het feit dat er geen initiele reaktie was, betekent niet dat de mensen niet geinteresseerd waren in jouw tekst. In mijn geval, vond ik het leuk om te lezen, en ik kon het waarderen, maar had niet het idee dat je op zoiets triviaals als "leuk gevonden" zat te wachten, en meer had ik niet te zeggen. Maar, ook al als je vindt dat de mensen die er tot nu toe in het forum schrijven, niet geinteresseerd zijn, in wat je te zeggen hebt, kan het altijd zijn, dat morgen iemand zich aanmeldt, die dat wel is. Dus, in de woorden van een BN'er, doorgaan, vooral doorgaan :D .

Groetjes,
Lisa
Niet Barry Stevens quoten alsjeblieft, die heeft me ooit nog een keer geprobeerd te versieren in de iT, niet mijn meest geliefde herinnering :)

Overigens, ik zeg niet dat ik nooit meer zal posten, alleen geen teksten meer. Als ik echt iets te zeggen of melden heb zal ik dat zeker niet achterwege laten. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat niet zo vaak voorkomt hier, misschien omdat ik mijn 't-zijn' net iets anders beleef dan de meesten (zoals ik in het transgender forum al heb aangegeven). En voordat dit weer verkeerd wordt opgevat: dit is geen verwijt richting anderen, maar gewoon een constantering.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Het is juist leuk te horen als iemand zijn of haar T zijn anders beleeft dan de gemiddelde forumbezoekster. En eerlijk gezegd ben ik best wel nieuwsgierig naar andere teksten van je dus ook die mag je wat mij betreft gewoon plaatsen hoor. Overigens ben ik geen lid van het partnerforum, nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat je daar gezegd hebt over je T beleving. Dus kom maar op meid nu wil ik het weten ook;)
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Het is juist leuk te horen als iemand zijn of haar T zijn anders beleeft dan de gemiddelde forumbezoekster. En eerlijk gezegd ben ik best wel nieuwsgierig naar andere teksten van je dus ook die mag je wat mij betreft gewoon plaatsen hoor. Overigens ben ik geen lid van het partnerforum, nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat je daar gezegd hebt over je T beleving. Dus kom maar op meid nu wil ik het weten ook;)
Klein stukje dan, uit 'Mosaic' (dat overigens ook daadwerkelijk opgenomen is):

Have you ever seen a sky drawn in green, composed of ramifactions
are you a girl or a boy, maybe some strange alloy, out of limitless permutations
a phoenix is rising then quickly grows old, stories odd out before even told
somebody's lying it, there's no denying it, god loves you back just a mere thousand-fold ..

De eerste regels uit deze tekst zeggen het eigenlijk al: ik beschouw mezelf als een nogal vreemde mix. Kan heel stoer mannelijk voor de dag komen, vind het te gek om helemaal opgemaakt en kort-gerokt het nachtleven onveilig te maken, maar ben vooral bezig de balans te zoeken. Doe dit o.a. door het dragen van make-up & vrouwelijke kleding naar mijn werk. Naar mijn werk ja. Vraag van collega: "wat zie ik nu, draag jij nagellak?". Antwoord: "hoezo, verwacht je dat dan niet van iemand die oogschaduw opheeft?". Ik ben hetero, woon samen met mijn vriendin (die me hierin steunt, hoewel het niet haar ideaal is) en heb absoluut geen intentie om me om te laten bouwen of zelfs maar 'als vrouw' (non-op) door het leven te gaan. Snappen mensen over het algemeen niet. Is nl. niet in een hokje te plaatsen, en dan wordt het moeilijk.

Ook op dit board heb ik nog niet veel gelijkgestemden gevonden, het zijn hier vooral toch de 'ik-zou-graag-gaatjes-in-mijn-oren-laten-prikken-maar-ben-zo-bang-dat-ze-het-zien' of de 'ik-ben-wel-een-vrouw-en-verdien-meer-respect-dan-een-travestiet' figuren (en nee, dat laatste slaat niet op jou). En ik heb daar gewoon niets mee. Dit zal me wel weer kritiek opleveren, maar let wel, ik kijk er zeker niet op neer, zolang er maar niet van me verwacht wordt dat ik me met ze verbonden voel. Hetzelfde had ik 'vroeger' in de iT: als enige hetero-travestiet groette ik de homo-travestieten wel maar trok niet met ze op. Vreemd genoeg ging ik meer om met transsexuelen, vooral die uit Zuid Amerika.

Ben er ondertussen achter voor mezelf dat ik niet kan of zelfs maar wil wachten tot alle puzzelstukjes op de juiste plaats vallen, neem liever het heft in eigen handen. En ga ik op mijn bek, dan ga ik, maar dan wel op mijn manier. 8)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Maruscha70 schreef:Ook op dit board heb ik nog niet veel gelijkgestemden gevonden, het zijn hier vooral toch de 'ik-zou-graag-gaatjes-in-mijn-oren-laten-prikken-maar-ben-zo-bang-dat-ze-het-zien' of de 'ik-ben-wel-een-vrouw-en-verdien-meer-respect-dan-een-travestiet' figuren (en nee, dat laatste slaat niet op jou). En ik heb daar gewoon niets mee. Dit zal me wel weer kritiek opleveren, maar let wel, ik kijk er zeker niet op neer, zolang er maar niet van me verwacht wordt dat ik me met ze verbonden voel. ...

Ben er ondertussen achter voor mezelf dat ik niet kan of zelfs maar wil wachten tot alle puzzelstukjes op de juiste plaats vallen, neem liever het heft in eigen handen. En ga ik op mijn bek, dan ga ik, maar dan wel op mijn manier. 8)
Ja, en hier mijn kritiek: Er zijn hier veel meer typen aanwezig, dan de soort die je hier noemt. Ik geloof ook, dat ze in de meerderheid zijn. Maar de mensen met angsten, of de mensen met veel boosheid in zich, willen hun vragen en/of verhalen kwijt. Tja, de anderen hebben niet echt een behoefte om elke stap dat ze en femme nemen te beschrijven. Maar, in plaats van minachtend doen over de mensen die er niet zo ver zijn als zij, tonen zij hun solidariteit door hun met raad en aanmoedigingen bij te staan. Want niet iedereen heeft de zelf-verzekerdheid en lef om, zonder ruggesteun van anderen, op hun bek durven gaan.

Groetjes,
Lisa
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Moet zeggen dat ik het wel enigzins eens ben met Lisa maar snap ook de insteek van jou Maruscha. Voel me zelf ook wel een vreemde mix. Ik leef het liefst als vrouw en zie er ook graag zo uit. Maar er zit ook een groot deel man in mij waar ik eigenlijk best blij mee ben. Kan soms ook mijn stoere buien hebben. Als ik de balans zou opmaken dan slaat die wel overtuigend door naar vrouw maar mijn mannelijke kant is er nu eenmaal en die wil ik absoluut niet wegdrukken. Heb gemerkt dat zoiets niet altijd evengoed begrepen wordt. Zeker niet onder mijn medeTS. Maar heb voormijzelf het gevoel dat juist die twee kanten in mij me heel compleet maken. Ook bemerk ik dat zoiets inderdaad wat verwarring veroorzaakt bij mensen. De vraag rijst dan waarom ik me heb laten aanpassen. En het antwoord daarop is dan dat ik gewoon mijzelf wil zijn. In zekere zin voel ik me dus ongeveer hetzelfde als jij Maruscha alleen zet ik me daarbij niet af tegen andere mensen die een ander doel nastreven. Ieder doet waar ie zich goed bij voelt en er bestaat geen goeie of verkeerde manier omdat te doen. Dus kan ik je zeggen dat er misschien wel meer overeenkomstige gevoelens zijn hier op deze site dan je denkt. Probeer je gevoelens eens te bespreken met mensen zonder waardeoordelen wellicht krijg je dan meer reacties. Overigens weer een mooie tekst alleen nog wat werken aan je engels :wink:
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Dus kan ik je zeggen dat er misschien wel meer overeenkomstige gevoelens zijn hier op deze site dan je denkt.
Mss cliché, maar er zijn zoveel gevoelens als dat er mensen, individuen zijn. Van een individu uitgaan inplaats van een groep zou al een hele verbetering in een denkwijze zijn.

Hier een citaat van een externe site die hier goed op inspeelt. Voor velen van toepassing:
Ayn Rand schreef:De kleinste minderheid is het individu. Wie de rechten van het individu niet respecteert mag niet beweren dat hij opkomt voor de rechten van minderheden
liefs, Josette
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef: Ja, en hier mijn kritiek: Er zijn hier veel meer typen aanwezig, dan de soort die je hier noemt. Ik geloof ook, dat ze in de meerderheid zijn. Maar de mensen met angsten, of de mensen met veel boosheid in zich, willen hun vragen en/of verhalen kwijt. Tja, de anderen hebben niet echt een behoefte om elke stap dat ze en femme nemen te beschrijven. Maar, in plaats van minachtend doen over de mensen die er niet zo ver zijn als zij, tonen zij hun solidariteit door hun met raad en aanmoedigingen bij te staan. Want niet iedereen heeft de zelf-verzekerdheid en lef om, zonder ruggesteun van anderen, op hun bek durven gaan.

Groetjes,
Lisa
1. ik heb nooit gezegd dat er niet meer types aanwezig zijn, ik had het over 'voornamelijk' en daarbij generaliseerde ik inderdaad. Maar je kan moeilijk verwachten dat ik een complete beschrijving van de posters hier ga geven.
2. dat van die elke stap beschrijven zal ik maar niet persoonlijk nemen, want ik heb in de afgelopen jaren slechts 3x mijn ervaringen beschreven, en dat lijkt me niet overdreven veel.
3. ik doe niet minachtend over anderen, ik zeg dat ik er niets mee heb, da's een groot verschil. Net zoals ik niets met Surinamers heb ondanks dat mijn vader ook uit dat land komt.
4. het heeft niets met zelfverzekerdheid of lef te maken want als ik iets niet ben is dat het wel, geloof me. Het heeft te maken met stoppen jezelf zielig te vinden, en het gewoon te doen. Want je dacht toch niet dat ik dit altijd al op deze manier heb gedaan? Ik ben de 30 gepasseerd, en werd gewoon moe van mijn eigen gezeur, zo simpel is het. Ik ben ook van het type 'wil-gaatjes-in-mijn-oren' geweest bij wijze van spreke. Maar dat is voor mij een gepasseerd station, dus waarom zou ik me nog betrokken voelen bij heb die daar nog steeds mee worstelen?

Ik ben nu eenmaal een einzelganger, en kennelijk voelen mensen zich daardoor beledigd. Hopelijk kom ik hier op een dag 'iemand tegen' wiens verhaal op het mijne lijkt, en waarmee ik ervaringen kan uitwisselen. Maar ik ben hier niet om advies te krijgen, of laat staan geven. Niets dan respect voor hen die dat wel doen, maar ik heb nu eenmaal andere zaken die mijn tijd & energie opeisen.

Ik heb een paar keer expliciet gevraagd of mensen soortgelijke ervaringen hebben als ik, en daar werd niet op gereageerd. Mag ik dan concluderen dat die er vooralsnog niet zijn? En daarbij ga ik gemakshalve maar uit van zij die hier berichten plaatsen ja, kan tenslotte geen gedachte-lezen dus bij gebrek aan die kwaliteit bestempel ik de actieve posters hier maar als 'de bezoekers van de site'.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Moet zeggen dat ik het wel enigzins eens ben met Lisa maar snap ook de insteek van jou Maruscha. Voel me zelf ook wel een vreemde mix. Ik leef het liefst als vrouw en zie er ook graag zo uit. Maar er zit ook een groot deel man in mij waar ik eigenlijk best blij mee ben. Kan soms ook mijn stoere buien hebben. Als ik de balans zou opmaken dan slaat die wel overtuigend door naar vrouw maar mijn mannelijke kant is er nu eenmaal en die wil ik absoluut niet wegdrukken. Heb gemerkt dat zoiets niet altijd evengoed begrepen wordt. Zeker niet onder mijn medeTS. Maar heb voormijzelf het gevoel dat juist die twee kanten in mij me heel compleet maken. Ook bemerk ik dat zoiets inderdaad wat verwarring veroorzaakt bij mensen. De vraag rijst dan waarom ik me heb laten aanpassen. En het antwoord daarop is dan dat ik gewoon mijzelf wil zijn. In zekere zin voel ik me dus ongeveer hetzelfde als jij Maruscha alleen zet ik me daarbij niet af tegen andere mensen die een ander doel nastreven. Ieder doet waar ie zich goed bij voelt en er bestaat geen goeie of verkeerde manier omdat te doen. Dus kan ik je zeggen dat er misschien wel meer overeenkomstige gevoelens zijn hier op deze site dan je denkt. Probeer je gevoelens eens te bespreken met mensen zonder waardeoordelen wellicht krijg je dan meer reacties. Overigens weer een mooie tekst alleen nog wat werken aan je engels :wink:
Als je jezelf als anders beschouwt dan anderen afzetten is, dan zet ik me af ja. Het geval is: zodra A tegen B zegt dat hij anders is dan B & de rest, beschouwt B dat als een belediging. Want anders = bijzonder en niet anders = dus niet bijzonder. Zo werkt het, heel simpel gezegd, en niets menselijk is mij vreemd: ook ik heb me wel eens beledigd gevoeld in de rol van B. Hetzelfde maak jij dus kennelijk mee binnen de TS wereld: hoe 'durf' je je mannelijke kant nog aandacht te geven? :)

Dat wij met zijn allen hier zo lekker 'gender-dysforisch' zijn betekent niet dat we allemaal op dezelfde golflengte moeten zitten, en ik heb vooralsnog (vrijwel) niemand gezien die op mijn golflengte zit, dat is het enige wat ik beweer. Geen waarde-oordelen, geen neerkijken, alleen een conclusie na jaren van berichten en profielen lezen hier. En dat ik mijn mening misschien niet altijd even politiek correct breng, ach ja: hoe je het ook doet, je stapt altijd wel op iemands tenen.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Josette schreef:Mss cliché, maar er zijn zoveel gevoelens als dat er mensen, individuen zijn. Van een individu uitgaan inplaats van een groep zou al een hele verbetering in een denkwijze zijn.

Hier een citaat van een externe site die hier goed op inspeelt. Voor velen van toepassing:
Ayn Rand schreef:De kleinste minderheid is het individu. Wie de rechten van het individu niet respecteert mag niet beweren dat hij opkomt voor de rechten van minderheden
Klopt, maar soms is het toch wel erg makkelijk om die individuen in groepen in te delen. Doen we hier ook met zijn allen: tenslotte heet de site travestie.org en niet mens.org. Ik gooide in mijn eerdere post wat mensen op een hoop bij elkaar, natuurlijk besef ik heel goed dat er ook binnen die groepen mensen grote verschillen zitten, maar over het algemeen zijn er op dat punt duidelijke overeenkomsten die het indelen in verdere groepen rechtvaardigen.

Mocht het lijken dat ik blij ben dat ik niet tot een groep behoor hier op deze site, geloof me, juist niet. Als dat zo was had ik nooit 'gezocht' naar gelijkgestemden. Ik heb er niet om gevraagd anders te zijn dan zij die al anders zijn (to differ from those that just differ, sorry Joanne voor weer een kromme Engelse zin) maar na jaren zoeken (speur al sinds begin jaren 90 het internet af naar gelijkgestemden) kom ik toch echt tot de conclusie dat het echt zo is. Soms denk ik dat het makkelijker zou zijn om TS gevoelens te hebben: niet zozeer voor mijzelf (want ik heb van dichtbij gezien hoe moeilijk mensen het met hun transitie kunnen hebben) maar voor de buitenwereld en daardoor toch wel voor mezelf. Als je bedoelt wat ik begrijp.

En nog een laatste puntje, want ik moet nodig naar mijn werk :): dat ik niets heb met een groep betekent niet dat ik geen vriendschap etc. kan hebben met iemand uit die groep. Mijn vriendenkring is behoorlijk divers, allerlei nationaliteiten, allerlei sexuele voorkeuren, allerlei verschijningsvormen etc. Maar dat ik goed kan opschieten met Richard, een verschrikkelijk oversexte relnicht, betekent niet dat ik met hem mee ga de sauna in in het weekend :wink:
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hahaha je bent me wel een typje maar ik begrijp je onvrede. Soms is een hokje om in te passen samen met andere mensen toch wel een zege. Als je het gevoel hebt alleen te staan in je zijn dan kan dat behoorlijk eenzaam zijn ondanks dat je misschien heel veel vrienden heb. Toch proef ik uit de algehele toon van je mailtjes een bepaalde kwaadheid. En die kwaadheid ken ik heel goed. Is er een die heel moeilijk te kanaliseren is en mijn vraag is dan ook heb je jezelf wel zo goed en kwaad als het gaat geaccepteerd? Ik weet namelijk dat het bij mij nog niet helemaal het geval is en dat veroorzaakt best een hoop frustratie en boosheid. Dat merk ik in allerlei dingen in mijn leven. Ook verdedig je jezelf terwijl je niet aangevallen wordt en dat is iets wat ik ook vaak doe. Komt wellicht door de maatschappij die altijd een mening denkt te moeten hebben over mensen zoals jij en ik. En die ook altijd denken die mening te moeten ventileren ook al doen ze daar mensen pijn mee. Wees er van overtuigd dat je hier in ieder geval mag zijn wie je bent ook als er weinig mensen zijn die je gevoelens delen. Tenslotte ben je divers maar toch ook in bepaalde opzichten één van onze mede T's
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Maruscha,

De bovenstaande postings van jou doet mij denken aan het bekende vergelijking met de glas water: is het half-leeg of half-vol? Natuurlijk is ieder individu anders, en lijken twee mensen nooit exact op elkaar, maar je kunt kiezen tussen je energie te besteden aan de overeenkomsten tussen jou en anderen, of de verschillen. Niks mis met de twee keuzen, maar ja, je bent, zoals je zelf stelt, een einzelganger, dus zelfs als er iemand zich zou aanmelden, die denkt dat ze overeenkomsten met jou ziet, zou jij je waarschijnlijk toch gaan ergeren aan de verschillen. Als je daarmee uit de voeten kunt, en je gelukkig bent, dan moet je er niet over klagen dat je geen gelijkgestemden vindt. Maar als je dat niet bent, dan moet je beginnen door je eigen manier van benaderen te veranderen.

Groetjes,
Lisa
Plaats reactie