Uitbreiding van de operatie capaciteit van de VU??

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
transcommunity-girl2
ForumFan

Uitbreiding van de operatie capaciteit van de VU??

Bericht door transcommunity-girl2 »

weg
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op wo jul 07, 2004 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Kendra,

Is dat niet waar Franciska geopereerd wordt?

Overigens hoop ik dat je nog maar vaak terug mag komen (deed Heintje Davids tenslotte ook :lol: )
Cyn.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Anderhalve week geleden had ik mijn intake. Jos zei toen tussen neus en lippen door dat de wachttijd voor een SRS aan het afnemen was, omdat ze bezig zijn met een inhaalslag. Echter de wachttijd voor de psycholoog neemt toe. Maarja daar heb ik dan nu last van... :(
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Echter de wachttijd voor de psycholoog neemt toe. Maarja daar heb ik dan nu last van...
Gaat leeker bij de VU, vorig jaar liepen ze in met de wachttijden voor de psych en nu loopt het weer uit.....

Groetjes, Amanda
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Kendra en anderen,

Het is inderdaad juist dat Dr. van Onselen in het Slingeland ziekenhuis in Doetinchem patienten van het genderteam van de Vu wil gaan opereren.
In april wil Dr. van Onselen op één dag twee dames opereren.
Maandag a.s. moet ik daar heen voor mijn eerste consult welke gedaan zal worden door Dr. kouwenberg. Deze twee artsen zullen dan ook de operaties gaan doen. Zij waren beide ook in de VU al werkzaam en hebben de juiste ervaring om deze operaties te kunnen doen.
Ik zal inderdaad één van de eerste twee dames zijn die daar geopereerd zal gaan worden.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Daar heet het dan ook wachtijden voor.

Die kunnen uitlopen of korter worden.

En dat is overal zo, daarom heten het ook ziekenhuizen.

So Stop whining and deal with it.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi Lisette,

Daar heet het dan ook wachtijden voor.

Die kunnen uitlopen of korter worden.

En dat is overal zo, daarom heten het ook ziekenhuizen.

So Stop whining and deal with it.

Praat je wel gemakkelijk over zeg, in Nederland zijn de wachttijden gewoon niet normaal meer. Ook voor ernstige aandoeningen zijn de wachttijden extreem lang en je kunt mij niet wijs maken dat hierdoor geen doden vallen.....

Voorbeeldje van mijn vader, die woont in Frankrijk maar is regelmatig in Nederland vanwege controle's:
Hij is dus hier voor twee weken en krijgt steken bij de hartstreek en is direct naar het ziekenhuis gegaan, hij wordt gemonitord voor een paar uurtjes en wordt naar huis gestuurd met medicijnen om de pijn te verlichten, later in die week wordt het weer zo erg dat ie weer naar het ziekenhuis gaat en wordt weer gemonitord en weer naar huis gestuurd met de mededeling dat er voor een uitgebreid onderzoek een wachttijd is van 4 maanden en dat die tot die tijd met medicijnen moet verder gaan. Mijn vader dus kwaad en is de dag er op naar Frankrijk terug gereden, de dag daar op is hij opgenomen in het ziekenhuis en diezelfde week is hij gedotterd en kon weer naar huis.....

Nee, aan de Nederlandse gezondheidszorg schort heel veel aan. Dat hierboven is maar een voorbeeld.
Wachttijden in de gezondheidszorg is gewoon niet acceptabel, het gaat om levens!

Al is het natuurlijk zo bij ons transjes dat het niet levensbedreigend is.....

Wat ik me eigenlijk altijd afvraag is, uit nederland gaan er vaak pacienten naar belgie of duitsland voor operatie's omdat de wachttijden daar korter zijn. In hemelsnaam hoe kan dat??? hun krijgen ook nog pacienten van nederland er bij en toch zijn de wachttijden korter.....rarara.....

Groetjes, Amanda
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Dan ga je toch lekker naar het buitenland.

Problem solved and no more whining needed.
Chantal C.
Forumdiva

Wie is hier aan het "whinen"? Niemand volgens mij... Word alleen geconstateerd dat bepaalde wachtlijsten groeien en afnemen... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Amanda schreef:
Wat ik me eigenlijk altijd afvraag is, uit nederland gaan er vaak pacienten naar belgie of duitsland voor operatie's omdat de wachttijden daar korter zijn. In hemelsnaam hoe kan dat??? hun krijgen ook nog pacienten van nederland er bij en toch zijn de wachttijden korter.....rarara.....

Groetjes, Amanda
Hoi Amanda,

Over Nederlandse transen die naar Belgie gaan voor een SRS is me heel weinig bekend. Zal ongetwijfeld aan mij liggen :wink: Ik ben overigens best benieuwd naar adressen in Belgie die voor Nederlandsen een kortere wachttijd hebben voor een SRS.
Wat Duitsland betreft: De wachttijden waren inderdaad korter maar gaan nu toch ook behoorlijk richting VU. Natuurlijk kan je naar Dachau, of naar Frau Dr. Spehr, Maar de verhalen die ik daar over gehoord heb, niet via een of andere groep hoor maar persoonlijk, zijn ook niet echt om te juichen
Ik weet het, de VU is niet heilig, maar het constante gezeur over de VU komt soms een beetje mijn keel uit.

Groetjes,
Esther
Chantal C.
Forumdiva

Klopt Esther...

"Komt Tijd, Komt VU!" :D :wink:
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op ma jul 12, 2004 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Chantal C.
Forumdiva

:D dah bedoel ik! :wink:
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

wachtijden

Bericht door esther-marye »

Zelf ben ik bij het AZG in Groningen onder behandeling, daar gaat het iets sneller dan bij het VU. RLE is 1 jaar en ik had begrepen dat die bij het VU 1,5 jaar was. De gespreken verliepen wel langzaam. (voor mijn gevoel) Ik kwam in November 2002 voor mijn eerste gesprek en begon in Oktober 2003 met hormonen. Er was mij verteld dat mijn SRS in april volgend jaar plaats vind. Het kon zelfs iets eerder worden. afwachten maar.
Groetjes

Afbeelding
Plaats reactie