Na aanleiding van het verhaal dat vandaag in de Volkskrant is verschenen over Sam Walls (een verhaal dat, trouwens, al een paar dagen op onze [url=http://www.travestie.org/nl/index.php?b ... how&id=259]site[/u] staat), wil ik een paar kanttekeningen maken.
In het verhaal wordt uitgebreid uit de doeken gedaan, hoe Sam Walls, dankzij zijn "travestiet verleden", de verkiezing heeft verloren. Ik heb dit voorval al een week gevolgd, vanaf het moment dat de foto's van hem en femme uitgelekt waren naar de media, op een iets sensationalistischer manier dan in onze versie.
Ten eerste, als je rekening ermee houdt, dat hij kandidaat was, voor een klein, dorps gemeenschap midden in de Texas Bible Belt, oerconservatief en gelovig, is het geen wonder dat hij daarom verloor. Bovendien, ging de verkiezing over wie zich kandidaat zou mogen stellen voor de Republikeinse Partij -- de (conservatief) partij van Bush. Dus alleen de rechtervleugel van de bewoners van deze gemeenschap -- degenen die ingeschreven in het kiesregister als "Republican" stonden -- hebben mogen deelnemen aan de verkiezing.
Wat dus wel, m.i., benoemenswaardig is, is dat Walls toch 40% van de stemmen heeft gekregen van deze rechtse Republikeinse kiezers in dit conservatief en gelovig kiesdistrict. Als dat hem daar lukt, dan is acceptatie in meer progressieve plaatsen in de wereld misschien eerder te verwachten dan veel van ons denken.
Lisa (die graag de glas halfvol ziet ipv halfleeg).
Verkiezing in Texas
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Verkiezing in Texas
If all else fails, buy new shoes
Wat iemand in zhaar vrije tijd uitspookt heeft, zolang het niet strafbaar is, niks te maken met zhaar beroepsmatige kundigheid. Het is inderdaad verbazingwekkend te noemen dat zoveel Amerikaanse kiesgerechtigden dit ook vinden. Helemaal als je bedenkt dat een meerderheid van diezelfde mensen tegen het homohuwelijk is. Ik ben dan ook zeer benieuwd of Georgie de aanvulling op de grondwet, iedereen is gelijk en heeft dezelfde rechten, behalve niet hetero's, er door gaat krijgen.