Kast ------- grote kast.
Moderator: Moderators
Mijn verbazing en schrik was dat ' de maatschappij ' zo veroordelend is. Weet niet of het bepalend is hoe jezelf uit je.kast. naar buiten komt of dat van invloed is, ja op jezelf wel natuurlijk maar de buitenwereld is anders. Er zijn in je eigen omgeving vast mensen die er geen moeite mee hebben ,maar buiten heeft men geen idee wat travestie eigelijk is en bestempeld men het als ' viespeuken' en meer van die onzin. Ik vind het moedig dat jullie uit de kast durven komen ,een grote stap naar vrijheid en acceptatie ! groetjes Elsa
elsa>Mijn verbazing en schrik was dat ' de maatschappij ' zo veroordelend is. Weet niet of het bepalend is hoe jezelf uit je.kast. naar buiten komt of dat van invloed is, ja op jezelf wel natuurlijk maar de buitenwereld is anders. Er zijn in je eigen omgeving vast mensen die er geen moeite mee hebben ,maar buiten heeft men geen idee wat travestie eigelijk is en bestempeld men het als ' viespeuken' en meer van die onzin. Ik vind het moedig dat jullie uit de kast durven komen ,een grote stap naar vrijheid en acceptatie ! groetjes Elsa
----------over het algemeen valt het wel mee denk ik, mensen die je niet kennen en die je tegen komt in supermarkt enzo, die zullen wel kijken maar zelden iets uitspreken, degene die dat wel doen, al dan niet negatief, zijn opgeschoten jongeren die je weinig serieus kan nemen
ik vind het ook niet zo boeiend wat zij denken, ik vind het belangrijker wat die mensen vinden/denken, die ik in mijn leven wil hebben, die ik waardeer om wie ze zijn, die deel uitmaken van mijn leven en wat ik zo wil houden (tot een bepaalde grens)
suffe muts reacties heb je altijd, werd vandeweek nog uitgemaakt voor vent in bloemetjesjurk en beige panties die gebukt genomen diende te worden
als reactie daarop heb ik het hele scale aan diversiteiten binnen de term genderdysforie maar ff uitgelegd, stond men met mond vol tanden
bloemetjesjurk opmerkingen zijn vooral gebaseerd op wat men ziet op zenders als sbs, verder kwam het blikveld van persoontje dan ook niet
enige wat ik kan en wil doen is informatie geven, mensen bewust maken van wat het allemaal in kan houden
shalomm
----------over het algemeen valt het wel mee denk ik, mensen die je niet kennen en die je tegen komt in supermarkt enzo, die zullen wel kijken maar zelden iets uitspreken, degene die dat wel doen, al dan niet negatief, zijn opgeschoten jongeren die je weinig serieus kan nemen
ik vind het ook niet zo boeiend wat zij denken, ik vind het belangrijker wat die mensen vinden/denken, die ik in mijn leven wil hebben, die ik waardeer om wie ze zijn, die deel uitmaken van mijn leven en wat ik zo wil houden (tot een bepaalde grens)
suffe muts reacties heb je altijd, werd vandeweek nog uitgemaakt voor vent in bloemetjesjurk en beige panties die gebukt genomen diende te worden
als reactie daarop heb ik het hele scale aan diversiteiten binnen de term genderdysforie maar ff uitgelegd, stond men met mond vol tanden
bloemetjesjurk opmerkingen zijn vooral gebaseerd op wat men ziet op zenders als sbs, verder kwam het blikveld van persoontje dan ook niet
enige wat ik kan en wil doen is informatie geven, mensen bewust maken van wat het allemaal in kan houden
shalomm
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Nathalie,Nathalie schreef:Absoluut niet met je eens, Lisa. Ik denk dat men veel eerder geneigd is om iets te accepteren of zelfs te respecteren wanneer het niet laatdunkend, provocerend of teveel afwijkend is van 'de norm'. En dus ook: wordt het teveel afwijkend van het sociaal geaccepteerde beeld dan zul je veel meer van je ware zelf moeten laten zien. De boer op dus: het is niet eng, het is niet gek, maar het is mooi, fijn en prettig.
Ik denk dat dit (zoals ik al eerder aangaf) niet iets is wat speciaal opgaat voor T*'s maar voor vele minderheidsgroeperingen.
Ik snap dat je bij jezelf wilt blijven met termen als 'jezelf zijn' en 'trots op jezelf zijn'. Op zich prima denkbeelden en vrij basaal ook. Maar in deze thread willen we verder want zo bereik je mijns inziens geen maatschappelijke acceptatie. En we hadden het hier even over de acceptatie van de wereld om ons heen. En het feit dat de intolerantie zo stuitend was, dacht ik.
Tussen twee uitersten, ligt er altijd een middenweg. Je kunt je afvragen, wie het meest heeft bijgedragen, aan het einde van apartheid in Zuid-Afrika? Was het de rustige, hardwerkende, en altijd beleefde zwarte kantoorbediende, die door zijn optreden liet zien, dat niet alle zwarten dom, apathisch en niet te vertrouwen zijn, of de vechters van de ANC? Heeft alleen maar de homo's die niet te onderscheiden zijn, van de hetero's om zich heen, gezorgd voor het huidige niveau van acceptatie in Nederland, of hebben de meer extravagante, meer provocerende types ook een rol in gespeeld. Waarschijnlijk hebben ze allebei hun bijdrage gehad, en was het ze niet gelukt, als er niet allebei waren. Helaas is het zo, dat de criminele marokkanen, die alle marokannen een slechte naam bezorgen, zorgen wel dat er aandacht wordt besteed, aan het integratie van marokkanen in Nederland. Was de criminaliteit er niet, dan had er niemand zich druk over gemaakt, over problemen zoals discriminatie, schoolachterstand en kansen op de arbeidsmarkt voor deze mensen.
Lisa
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Selena Maria
- dagelijks aanwezig
Mag dan de bedenker zijn van de spreuk "de kast ben jezelf".Ik durf nog niet zo zondermeer naar buiten Wel naar een T&T avond maar dat is inderdaad toch ook een soort van kast.Ik lees vol bewondering jouw verhaal Joy!!Enne die spreuk zal ook al wel eerder zijn gebruikt denk ik......tja ehm. xxjes en zo.
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
- Selena Maria
- dagelijks aanwezig