Clip-on oorbelletjes?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Loesje
dagelijks aanwezig

Clip-on oorbelletjes?

Bericht door Loesje »

Hoi meiden,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar (leuke) clip-on oorbellen. Mijn huidige situatie stelt me niet in staat om echte gaatjes te nemen, maar ik wil toch oorbellen!
Helaas zijn de meeste clip-on oorbellen die ik heb gezien vrij truttig en erg groot. Ik zoek gewoon iets leuks. Het hoeft niet per se heel bijzonder te zijn, met een paar ringetjes zou ik al heel gelukkig zijn.

Als een van jullie toevallig weet waar ik voor dit soort oorbellen terecht kan hoor ik het graag!

Groetjes,
Marloes
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Cynthia
Chat Ops

Me 2

Bericht door Cynthia »

Nou Kendra, daar ben je niet alleen in.

Het zou ook op mij kunnen slaan. Hoewel ik in het dagelijks leven 1 geluksoorbelletje in heb, heb ik een aantal jaren geleden in beide orengaatjes laten schieten. Hoewel er waarschijnlijk veel mensen iets van gedacht zullen hebben, zijn er maar weining mensen die er ook daadwerkelijk iets van zeggen.
En het zijn met name de vrouwen die er serieus op ingaan, en heel belangstellend zijn als je voorzichtig iets loslaat over je betere helft.
En hoewel ik daar nog steeds heel voorzichtig in ben, heb ik eigenlijk nooit rare reacties gehad. Alleen mijn ouders willen het niet weten (struisvogelpolitiek) en mijn broer kan er niets mee (kan zich er ook niets bij voorstellen). Maar niemand is echt negatief. Ik kan mij ook niet herinneren dat er sancties op gestaan hebben (of het moet het verwateren zijn van contacten die toch al niet veel voorstelden).

Dus Marloes, als je echt een goede keus wilt aan oorbellen: gewoon gaatjes laten schieten Desnoods laat je eerst 1 oor doen, en een tijdje later het tweede. Er zijn tenslotte zat mannen met 1 oorbel!

Suc6 en liefs,

Cynthia. :wink: :wink:
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Gaatjes zijn pas in het forum uitgebreid besproken, dus je kunt hier kijken: http://www.travestie.org/html/forum/viewtopic.php?t=857

Ik schreef o.a. daar dat ik pas 2 gaatjes heb laten schieten, liep 8 weken rond met knopjes in mijn oren en niemand in mijn omgeving zei er wat van.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Twee overduidelijke opinies over earclips:
Kendra schreef:Kendra: (bij profielen) : Dress up zoveel als mogelijk is en heb mijn oren laten piercen omdat earclips mij nooit lekker zitten.
Kathleen schreef:Hou me op de hoogte Irena. Voor mezelf denk ik dat ik op een dag mijn moed eens bij elkaar raap en alvast in één oor een gaatje laat schieten. Wanneer dat gaatje in orde is, is mijn andere oor aan de beurt. En zo ben ik weer klaargestoomd voor alle oorbellen. Ik vind die knijpers (oorclips, JM) ook maar niks, na een tijdje gaan ze knellen. Au, au!!!! :wink: :wink:
Die oorclips zijn trouwens vrijwel uit het straatbeeld verdwenen, althans ze worden nog maar zelden gedragen.

Groetjes, Joost
(die zelf alleen het technische achter de clips en gaatjes interressant vindt maar zelf geen gaatjes in zijn huid wenst :-? )
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Even een oude draad uit de kluwen gevist.

Toen het in mijn jeugd in was om als jongen althans in één oor een ringetje te dragen, heb ik verzuimd om daaraan mee te doen. Daar heb ik nu wel spijt van.
Om uiteenlopende redenen vond ik het op latere leeftijd moeilijk om alsnog dat verzuim in te halen. Ben elders op dit forum een draad tegengekomen die alle argumenten tegen gaatjes te berde bracht, die ik zelf ook al allemaal de revu heb laten passeren.
Omdat oorclips bij mij na een poosje dragen vreselijk pijn gaan doen, heb ik een poos geleden al een alternatief voor de gangbare clip met knijper gevonden naar analogie van een technisch principe, waar ik op mijn werk ook wel eens mee te maken heb: namelijk aanschroefbare clips.
Afbeelding

Ik draag deze clips nu al zo'n drie jaar (maar niet onafgebroken :P ) zonder pijn aan mijn oren. Heb nu eindelijk eens de moeite genomen om daar een kleine publicatie aan te wijden op mijn website: http://geocities.com/dorothyvee/Info/earrings.htm
Ik was nog eens een keer van plan om een wat mooiere uitvoering ervan te maken, maar ik zit er nu over te denken om de komende vakantie toch maar gaatjes te laten schieten. Vierenhalve week moet toch genoeg zijn om ze te laten genezen. Dan kan ik de knopjes uitdoen als ik weer naar mijn werk ga.
Ja, ja, ik weet dat een ander er niets mee te maken heeft met wat ik in mijn lichaam steek. Maar oorbellen in naar mijn werk is voor mij nog even een brug te ver. Misschien kan ik beginnen met een klein knopje, de ene dag links en de andere dag rechts om dichtgroeien te voorkomen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dorothy op vr apr 30, 2004 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Loesje
dagelijks aanwezig

Bericht door Loesje »

Hoi Dorothy,

Ik heb ook wel eens over oorbellen met zo'n principe zitten denken, en ik vond het al zo raar dat niemand anders op dat idee gekomen was en het verkocht in winkels!
Maar blijkbaar was ik toch niet de enige. Ik vind, als ik het zo zie op de fotos, dat die oor'clips' die je hebt gemaakt er erg goed uit zien. Het is volgens mij niet te zien dat het geen echte oorbellen zijn.
Helaas mis ik de technische vaardigheden om zoiets te maken.
Ik vroeg me wel af of het 'pijn' niveau wel echt minder is met die 'clips'? Oorclips hebben een knijper, maar jij hebt een soort mini-bankschroef gemaakt met dat schroefje. Prikt dat niet nóg meer juist, of schroef je ze niet zo heel erg strak aan?

Al met al vind ik het toch een leuke uitvinding. Als je ooit nog een winkeltje opent met die dingen ben ik je eerste klant :)
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik heb zelf ook van die oorbellen die Dorothy heeft gemaakt. Alleen zijn ze bij mij van juweliers makelarij. De betreffende sluiting bestond al heel lang maar is erg handig. Heb ze alleen niet nodig want ik heb al gaatjes.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Als je ze echt strak aandraait, dan gaat het natuurlijk wel pijn doen.
Maar ik draai ze net ver genoeg aan, om vast te blijven zitten. Hoever dat is, is een kwestie van uitproberen.
Op mijn website heb ik geprobeerd om uit te leggen waarom de schroefbare clips geen pijn hoeven doen en gewone clips wel. Alleeen vrees ik, dat het voor leken een nogal technisch verhaal is.
Normale oorclips blijven knijpen en drukken het oorlelletje steeds verder in elkaar. Dat veroorzaakt volgens mij op den duur de pijn.
Mijn clips drukken de oorlelletjes alleen in tot een bepaald punt en alleen maar heel plaatselijk. Al vrij snel zijn je oren (althans de mijne :D ) daaraan gewend.

Als je ooit nog een winkeltje opent met die dingen ben ik je eerste klant
Misschien moet ik maar eens een kleine serieproductie opzetten en op een T&T avond verkopen, of zo. :P

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Het lijkt me een ideale oplossing voor ons niet gaatjes hebbende T-girls.

Ik heb je foto's gezien Dorothy en ze zien er echt heel mooi uit.

Misschien toch maar dat winkeltje beginnen. :wink:
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
francoise
is nieuw hier

Bericht door francoise »

Lieve dames,
Kijk hier maar eens. 't Is een van mijn favs.
Kusje,
Francoise.

http://f14.parsimony.net/forum23877/
Loesje
dagelijks aanwezig

Bericht door Loesje »

Ongetwijfeld een leuke site, maar ik kan geen Duits (vroeger niet zo goed opgelet op school :oops: )
Behalve dat het over oorbellen gaat kan ik er weinig van maken :)
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Mijn ervaring met gaatjes in de oren is dat je zeker 6 weken nodig hebt, met elke dag draaien aan de oorbel en het schoonmaken met ontsmettingsmiddel. Wanneer je daar tevroeg mee stopt dan heb je kans op ontstekingen. Ik heb nu al jaren in beide oren 2 gaatjes die geen enkel probleem geven. Vind het trouwens niet vreemd wanneer mannen een oorring dragen, t'is toch 2004!! Elsa
francoise
is nieuw hier

Bericht door francoise »

Lieve meiden,
Gaatjes zijn echt geen probleem meer tegenwoordig. Kijk maar om je heen hoe veel mensen niet met oorbellen lopen. En let eens op Surinaamse en Antilliaanse jonge mannen die supergrote diamanten in beide oren dragen. Vaak nog meer dan een. Niemand die dat raar vindt.
Als je gaatjes wil, kan je er in een vakantie mee beginnen. Na de vakantie zijn de gaatjes meestal wel zo dat je zonder oorbellen naar je werk kunt. Alleen moet je wel natuurlijk meteen als je thuiskomt je oorbellen weer indoen.
Je kunt je gaatjes ook zelf prikken als je niet naar de juwelier durft. (Wel ontsmetten!) Met een scherpe oorbel is het zo gebeurt en het doet heus geen pijn. Mocht je dan nog twijfelen, dan haal je ze er weer uit. Het gaatje is de volgende dag weer verdwenen hoor.
Als je zonder oorbellen naar je werk gaat en je wilt niet dat men je gaatjes ziet, kan je ze ook met make-up camoufleren. Eigenlijk onnodig, want welke collega komt er grondig je oren bestuderen?
Liefs,
Francoise.
Plaats reactie