scheren .
Moderator: Moderators
scheren .
Wat vinden jullie ervan wanneer je partner zijn armharen zou afscheren? Ben daar benieuwd naar, helemaal met de zomer in het verschiet.
Elsa
Elsa
- racine
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Dag Elsa,
Het lijkt erop dat de partners druk aan het werk zijn of nu met dit fraaie weer in de tuin liggen bruin te bakken.
Mijn eigen ervaring.
Mijn partner heeft er geen problemen mee, er zijn trouwens bij ons in de buurt ook niet T-mannen die de armen en benen scheren. Van 1 persoon weet ik ook de reden. (Hij werkt in een steriele omgeving en krijgt vanuit zijn werk zelfs een vergoeding om zijn baardharen weg te laseren. Hé gelijk een tip, probeer als T zo'n baan te krijgen!)
Voor mijzelf begin ik er niet meer aan. Op een paar plekken heb ik proef gedraaid (in de winterperiode) en ik heb last van ingroeiende haren, dit laatste veroorzaakt lelijke puisten, met een pincet doorboor ik die dan en duw de ingegroeide haar naar buiten. Na een paar dagen is de puist weer weg. Niet prettig dus.
Ook is er veel onderhoud nodig, na 3 dagen voel je stoppels en na nog een paar dagen ziet het er niet uit, veel korte haren en ingroeiers. Ik heb destijds mach3 scheermesjes gebruikt. Het kan ook met "Strep of Veet" ontharingscrème, maar ik kreeg daar erg rode plekken van.
Ik heb nu zoiets van, dan maar lange mouwen en kousen of panty's in de zomer.
Het is aan te raden eerst te testen welke methode het minste ongerief veroorzaakt. Mijn ellende geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar testen lijkt mij in elk geval niet verkeerd.
Met vriendelijke groet,
Racine
Het lijkt erop dat de partners druk aan het werk zijn of nu met dit fraaie weer in de tuin liggen bruin te bakken.
Mijn eigen ervaring.
Mijn partner heeft er geen problemen mee, er zijn trouwens bij ons in de buurt ook niet T-mannen die de armen en benen scheren. Van 1 persoon weet ik ook de reden. (Hij werkt in een steriele omgeving en krijgt vanuit zijn werk zelfs een vergoeding om zijn baardharen weg te laseren. Hé gelijk een tip, probeer als T zo'n baan te krijgen!)
Voor mijzelf begin ik er niet meer aan. Op een paar plekken heb ik proef gedraaid (in de winterperiode) en ik heb last van ingroeiende haren, dit laatste veroorzaakt lelijke puisten, met een pincet doorboor ik die dan en duw de ingegroeide haar naar buiten. Na een paar dagen is de puist weer weg. Niet prettig dus.
Ook is er veel onderhoud nodig, na 3 dagen voel je stoppels en na nog een paar dagen ziet het er niet uit, veel korte haren en ingroeiers. Ik heb destijds mach3 scheermesjes gebruikt. Het kan ook met "Strep of Veet" ontharingscrème, maar ik kreeg daar erg rode plekken van.
Ik heb nu zoiets van, dan maar lange mouwen en kousen of panty's in de zomer.
Het is aan te raden eerst te testen welke methode het minste ongerief veroorzaakt. Mijn ellende geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar testen lijkt mij in elk geval niet verkeerd.
Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
ben ik met je eens.....Violet Skye schreef:Zelfs bio vrouwen hebben haar op hun armen, sommigen zelfs meer dan transen. Helemaal kale armen ziet er erg onnatuurlijk uit, leggen de nadruk op spieren en dikke aderen (mocht je die hebben). Bovendien komt de haargroei heftiger terug als je het afscheert. Ik doe het dus niet.
bestaat er zoiets als je arm haren blonderen trouwens? zelf heb ik aardig blond haar en dat valt helemaal niet op op mijn armen.
persoonlijk vind ik kleine donshaartje het mooiste/lekkerste...
racine schreef:Mijn partner heeft er geen problemen mee, er zijn trouwens bij ons in de buurt ook niet T-mannen die de armen en benen scheren. Van 1 persoon weet ik ook de reden. (Hij werkt in een steriele omgeving en krijgt vanuit zijn werk zelfs een vergoeding om zijn baardharen weg te laseren. Hé gelijk een tip, probeer als T zo'n baan te krijgen!)
Erg goede suggestie Racine.
liefs, Josette
Inderdaad in de sportwereld zal niemand raar op kijken bij gladde armen/ benen. De kale benen ben ik ondertussen gewend maar kale armen lijkt mij helemaal niets. groeten ElsaAmanda schreef:Er zijn toch ook zat sporters die zich scheren, zoals wielrenners.
Ik scheer mijn armen ook, zelfs na ruim 1,5 jaar moontjes en 3 laser beurten groeit er nog veel haar op mijn armen en dan heb ik het nog niet over mijn benen......pffff
Groetjes, Amanda
Tuurlijk, ik kan me ook voorstellen dat dit een spanningsveld opleverd.Elsa schreef: Maar als partner mag je toch ook zo je wensen hebben? groetjes Elsa
De mannelijkheid wat jou trekt en juist je partner afstoot.
Ik vind het ook heel knap dat partners hiermee overweg kunnen.
Liefde overwint meer dan wat het oog ziet.
Gelukkig maar.
Al zijn er grenzen en die moet je bewaken met wedezijdse respect.
anouk
x
Zou het liefde zijn ? Vraag mezelf dit soms af, je ziet toch graag dat je partner gelukkig is en dan verleg je grenzen. Het is wel moeilijk om daar een evenwicht in te vinden, want zelf ben je er ook nog. Wanneer het "vrouwzijn- beleven" zich teveel gaat manifisteren is het wel goed jezelf hierin te onderzoeken, kan ik dit aan? Langzamerhand groei je wel mee, maar sommige stappen snijden diep. groeten Elsa
Elsa, er kunnen meer redenen zijn, soms is het zelfs zelfbehoud.Elsa schreef:Zou het liefde zijn ?
Bang om kwijt te raken wat je nog hebt, want een huwelijk kan veel vertrouwheden bieden, en dan heb je ook nog mogelijke kinderen waar je voor verantwoordelijk voor voelt.
Het vraagt durf om je zoiets aftevragen want het is wel je bestaan van nu.Elsa schreef:Vraag mezelf dit soms af, je ziet toch graag dat je partner gelukkig is en dan verleg je grenzen.
Helemaal als vrouw wil je dit nog wel eens vergeten, gouw onder geschikt maken voor andere. Aard van het beestje.Elsa schreef:Het is wel moeilijk om daar een evenwicht in te vinden, want zelf ben je er ook nog.
Een goede vraag, wat ik al zei waar heel veel durf voor is.Elsa schreef:Wanneer het "vrouwzijn- beleven" zich teveel gaat manifisteren is het wel goed jezelf hierin te onderzoeken, kan ik dit aan?
Het meegroeien. Ik vind dit maar wat. Je hebt er denk ik helemaal niet omgevraagd om hier mee geconfroteerd te worden.Elsa schreef:Langzamerhand groei je wel mee, maar sommige stappen snijden diep. groeten Elsa
Je wil gewoon een normale man, tot hoever die bestaan, maar niet een man die zich vrouw voelt.
Ik heb me wel eens de vraag gestelt, stel dat ik een partner zou hebben die hier mee kampt, en ik zou een geboren vrouw zijn.
Zou ik dit willen, zou ik dit aankunnen?
Als ik kijk hoe het proces bij mij verloopt, dan zou ik dit niet kunnen.
Het is te veel afscheid nemen, kwijt raken wat je dierbaar is.
Daarom Elsa heb ik ook respect voor mensen als jij.
Anouk
x