ioc regels

Algemeen

Moderator: Moderators

Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

bud bundy schreef::roll: Hoi,

Ik wil niet beledigend zijn, maar vraag me toch wat af. Als je als man geboren bent en je op een gegeven moment vrouw wordt, dan is het toch niet eerlijk om tegen vrouwen te lopen? Ik zal niet beweren, dat alle transseksuelen het winnen van vrouwen. Maar het lijkt mij toch zeker niet altijd eerlijk dat ze bij de vrouwen deelnemen.

Daarbij wil nog wel even opmerken, dat bij de kogelstootsters en discuswerpsters al hele forse. gespierde en sterke vrouwen zijn, die er niet echt vrouwelijk meer uitzien. Maar dat komt door training en soms ook door gebruik van andere middelen.
hoi bud,

leuke naam trouwens.... is je zusje toevallig ook op dit forum?

wat je zegt ben ik eigenlijg best wel met je eens. een trans zal misschien wel een voordeel hebben. maar negers hebben ook een voordeel opblanken als het gaat om de 100 meter sprint. misschien moeten we maar accepteren dat sport niet altijd eerlijk is (sport is trouwens nooit eerlijk zoals mensen soms beweren). dus ik vind dat de trans meisjes gewoon mee mogen doen behalve als het zo over duidelijk is dat ze buitensporig veel voordeel heeft!
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Violet Skye schreef:
Nataschja schreef:Sorry Violet, maar ik neem het even op voor Bud Bundy!!!
Dat mag. :)
Nataschja schreef: Ieder mens is Bi-sex echt hetero of homo bestaat niet!!!
Niet mee eens, heteroseksualiteit bestaat. Dat veel hetero's misschien wel een beetje flexibel hetero zijn is wat anders, er zijn er meer die dat niet zijn.
Nataschja schreef:
wat ze bedoeld denk ik...sexualiteit is niet zoiets als plus en min. net als met transsen is er heel contunium tussen homo hetro of lesbisch....
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi

Mijn bedoeling was niet om te ontkennen dat heterosexualiteit bestaat, natuurlijk man en vrouw.... Maar ik wou gewoon zeggen dat ieder mens een beetje Bi is.
De ene man of vrouw zal eerder met iemand van het zelfde geslacht het bed in duiken dan een ander.
Om eerlijk te zijn ik moet er niet aan denken om met een man te vrijen!!
Dus in dat opzicht ben ik hetero, maar over de Shemales ben ik nog niet helemaal uit, als ik eerlijk ben beschouw ik Shemales als vrouw. Ondanks dat ze iets heeft wat een echte vrouw niet heeft :wink:
Niets is blijvend, alleen de verandering
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Violet schreef:

Het stond er eerst een beetje anders, maar dat maakt niet zoveel uit. Stel je voor, Bud slaagt erin om een pre op aan de haak te slaan. Ze hebben het samen hardstikke fijn en de trans gaat van Bud houden en wil haar leven met hem delen. Op een goeie dag is ze eindelijk aan de beurt voor haar srs en ze ziet de rest van haar leven helemaal zitten, een lichaam waar ze in past en een man van wie ze houdt. Maar dan laat Bud haar vallen als een baksteen, want ja er is nou eenmaal niks spannends aan een post op, het lijken wel gewone vrouwen. Wat denk je dat dat met de trans doet? Haar wereld stort in. Allemaal de schuld van Bud.

Ken jij Bud persoonlijk???

Meiden kunnen net zo reageren als hoe jij de situatie van Bud en zijn trans omschrijft.
Meiden dumpen ook om de domste redenen. Maar als er van beide kanten liefde in het spel is (waar ik van uit ga) is dat toch geen reden om haar te dumpen???
Maar liefde maakt gekke sprongen, het kan dus best gaan zoals jij omschrijft!!

Doei, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
bud_bundy
ff weer wat posten

Hallo, ik ben er ook nog!

Bericht door bud_bundy »

Zo hé, wat een reacties hier, waaronder reacties op mijn mening. Ik vind kritiek helemaal niet erg en het is leuk, dat anderen het voor mij opnemen.

Ik beschouw mezelf zeker niet als homo, hoogstens een hetero met een voorkeur voor pré-op transseksuelen en misschien gebeurt dat ook nog wel voor travestieten en transgenders. Trouwens, ik heb niet gezegd, dat ik ALLEEN interesse heb in transseksuelen! En ALS ik een relatie zou krijgen met een pré-op trans, die op een gegeven moment alles eraf laat halen, dan hoeft dat zeker niet het einde te betekenen. Als die relatie al enige tijd heeft geduurd en alles is koek en ei, dan ga ik diegene toch niet de laan uitsturen alleen daarvoor? Het is toch veel belangrijker, als je je alletwee lekker in je vel zit?

Dan nog ff over dat stukje. Ondertussen heeft er weer iets over in de krant gestaan. Daaruit heb ik begrepen, dat er streng gecontroleerd wordt. En er zijn strenge regels. Dat betekent, dat een vrouw, die als man is geboren, niet zomaar ff mee kan doen. Wie ben ik, om dan stijf vol te houden, dat het toch niet eerlijk is? Niemand heeft mijn goedkeuring nodig, maar bij deze zeg ik: met die regels en controles zal het zeer waarschijnlijk geen oneerlijke competitie worden en daarom heb ik er vanaf nu geen problemen meer mee.
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Re: Hallo, ik ben er ook nog!

Bericht door klazien-sark »

bud bundy schreef:Ik beschouw mezelf zeker niet als homo, hoogstens een hetero met een voorkeur voor pré-op transseksuelen en misschien gebeurt dat ook nog wel voor travestieten en transgenders. Trouwens, ik heb niet gezegd, dat ik ALLEEN interesse heb in transseksuelen! En ALS ik een relatie zou krijgen met een pré-op trans, die op een gegeven moment alles eraf laat halen, dan hoeft dat zeker niet het einde te betekenen. Als die relatie al enige tijd heeft geduurd en alles is koek en ei, dan ga ik diegene toch niet de laan uitsturen alleen daarvoor? Het is toch veel belangrijker, als je je alletwee lekker in je vel zit?
Beste Bundy,
Je woordkeus (waarvan ik voor het gemak nu alleen maar twee citeer: 'die op een gegeven moment alles eraf laat halen', 'dan ga ik diegene toch niet de laan uitsturen') getuigen van een dergelijke platheid dat iedereen die zich zorgvuldig in het t-zijn verdiept hier wel van over de nek móet gaan. Je hebt het idee met (sex-)objecten te maken, die je de laan uit zou kunnen sturen als ze alles ervan af laten halen. Maar jij zou dat niet vanzelfsprekend doen ... Zeker niet 'als je alletwee lekker in je vel zit'. Nou Bud Bundy, daar zit hem nou net de clou: een (pré-op)transseksueel zit per definitie niet lekker in het vel. Toen ik je advertentie las in de advertentierubriek dat je op zoek bent naar een (sex-)relatie met een t had ik al het vreemde gevoel dat je hier met een dubbele agenda zit. Maar met dit berichtje van je illustreer je je motieven wel op een heel 'pakkende' wijze.

Een onvriendelijke groet van Klazien
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

bud bundy schreef: Ik beschouw mezelf zeker niet als homo, hoogstens een hetero met een voorkeur voor pré-op transseksuelen en misschien gebeurt dat ook nog wel voor travestieten en transgenders.
Kan, mag. Maar hetero? Nee.
bud bundy schreef: Trouwens, ik heb niet gezegd, dat ik ALLEEN interesse heb in transseksuelen!
Klopt, je hebt gezegd dat je naast bio's ook interesse hebt in pre opjes. Of was het nou andersom?Maar op het moment dat jouw lustobject haar droomwens waarheid ziet worden is de leukigheid er voor jou hoogstwaarschijnlijk wel af.
bud bundy schreef: En ALS ik een relatie zou krijgen met een pré-op trans, die op een gegeven moment alles eraf laat halen, dan hoeft dat zeker niet het einde te betekenen. Als die relatie al enige tijd heeft geduurd en alles is koek en ei, dan ga ik diegene toch niet de laan uitsturen alleen daarvoor? Het is toch veel belangrijker, als je je alletwee lekker in je vel zit?
Wat Klazien zei. Ze hakken het er trouwens niet af, maar stoppen de boel naar binnen. Zoiets heet een srs, daar moet je zo'n beetje 4 jaar op wachten en ondertussen krijg je te maken met allerlei mensen, sommigen vinden het dapper, anderen zien zelfs in dat je het dan wel heel erg graag moet willen, maar de meesten vinden het op z'n minst maar gek. Jij bent anders en vind het geil. Dat je denkt met wat er tussen je benen hangt blijkt wel uit het feit dat je jezelf voor geen meter verdiept in wat transseksualiteit eigenlijk inhoudt. Anders had je een technisch hoogstandje als de srs geen "alles eraf halen" genoemd. Bijna alles wordt hergebruikt, behalve de testikels. Wat daar nog van over is kan in de kliko. De mitsen en maaren die je als voorwaarde voor aan het voortduren van een relatie met een trans na de srs stelt spreken boekdelen. Het gaat je om de seks. En dat mag, ook al doe ik er niet aan heb ik er niks op tegen. Maar kom er dan wel voor uit en verstop het niet achter een eufemisme als "ik ben geïntresseerd in (pré op) transeksuelen". Ik weet namelijk uit ervaring dat er op het internet heel wat prille transjes zijn die hun hart uitstorten zodra iemand het maar een beetje horen wil en ik ga over m'n nek als ik bedenk dat degene aan de andere kant er een erectie van krijgt.
bud bundy schreef: Dan nog ff over dat stukje. Ondertussen heeft er weer iets over in de krant gestaan. Daaruit heb ik begrepen, dat er streng gecontroleerd wordt. En er zijn strenge regels. Dat betekent, dat een vrouw, die als man is geboren, niet zomaar ff mee kan doen.
Zo iemand heet een trans, voor de wet zelfs vrouw.
bud bundy schreef: Wie ben ik, om dan stijf vol te houden, dat het toch niet eerlijk is? Niemand heeft mijn goedkeuring nodig, maar bij deze zeg ik: met die regels en controles zal het zeer waarschijnlijk geen oneerlijke competitie worden en daarom heb ik er vanaf nu geen problemen meer mee.
Je blijft dus wel stug volhouden dat transen eigenlijk mannen zijn? Hoe zit het dan met je interesse?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet,

Hoewel ik het eerste stukje van bovenstaande posting enigzins cynisch en wantrouwend vind, kan ik je opstelling wel begrijpen en ga inderdaad een eindje met je mee in je bedenkingen. Niemand zegt, dat je verplicht bent om iemand het voordeel van de twijfel te geven, en heel veel mensen hier zijn wantrouwend of wantrouwend geweest over Bud. Of zijn woordkeus uit naiviteit en onwetendheid komt, domheid of botheid, kan ik moeilijk beoordelen. De tijd zal het leren. Een paar mensen hier, kiezen om Bud zijn bedoelingen te vertrouwen, andere zijn meer voorzichtig, en jij bent erg fel tegenover hem. Dat is nou eenmaal jouw karakter. Ik vind het niet altijd leuk, en zolang het binnen de toegestane grenzen blijft, zal ik alleen als prive-persoon en niet als moderator optreden. Maar, net zoals in mijn vorige posting, hierover, denk ik soms dat jouw bril zo gekleurd is, dat je dingen ziet die er niet zijn. Met name, in de tweede gedeelte van bovenstaande posting:
Violet Skye schreef:
bud bundy schreef:Dan nog ff over dat stukje. Ondertussen heeft er weer iets over in de krant gestaan. Daaruit heb ik begrepen, dat er streng gecontroleerd wordt. En er zijn strenge regels. Dat betekent, dat een vrouw, die als man is geboren, niet zomaar ff mee kan doen.
bud bundy schreef:Wie ben ik, om dan stijf vol te houden, dat het toch niet eerlijk is? Niemand heeft mijn goedkeuring nodig, maar bij deze zeg ik: met die regels en controles zal het zeer waarschijnlijk geen oneerlijke competitie worden en daarom heb ik er vanaf nu geen problemen meer mee.
Je blijft dus wel stug volhouden dat transen eigenlijk mannen zijn?
Hij spreekt over een "vrouw, die als man is geboren". Wat zegt hij hier dat je verkeerd valt?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Lisa met een S schreef:Violet,

Hoewel ik het eerste stukje van bovenstaande posting enigzins cynisch en wantrouwend vind, kan ik je opstelling wel begrijpen en ga inderdaad een eindje met je mee in je bedenkingen. Niemand zegt, dat je verplicht bent om iemand het voordeel van de twijfel te geven, en heel veel mensen hier zijn wantrouwend of wantrouwend geweest over Bud. Of zijn woordkeus uit naiviteit en onwetendheid komt, domheid of botheid, kan ik moeilijk beoordelen. De tijd zal het leren. Een paar mensen hier, kiezen om Bud zijn bedoelingen te vertrouwen, andere zijn meer voorzichtig, en jij bent erg vel tegenover hem. Dat is nou eenmaal jouw karakter. Ik vind het niet altijd leuk, en zolang het binnen de toegestane grenzen blijft, zal ik alleen als prive-persoon en niet als moderator optreden. Maar, net zoals in mijn vorige posting, hierover, denk ik soms dat jouw bril zo gekleurd is, dat je dingen ziet die er niet zijn. Met name, in de tweede gedeelte van bovenstaande posting:
Violet Skye schreef:
bud bundy schreef:Dan nog ff over dat stukje. Ondertussen heeft er weer iets over in de krant gestaan. Daaruit heb ik begrepen, dat er streng gecontroleerd wordt. En er zijn strenge regels. Dat betekent, dat een vrouw, die als man is geboren, niet zomaar ff mee kan doen.
bud bundy schreef:Wie ben ik, om dan stijf vol te houden, dat het toch niet eerlijk is? Niemand heeft mijn goedkeuring nodig, maar bij deze zeg ik: met die regels en controles zal het zeer waarschijnlijk geen oneerlijke competitie worden en daarom heb ik er vanaf nu geen problemen meer mee.
Je blijft dus wel stug volhouden dat transen eigenlijk mannen zijn?
Hij spreekt over een "vrouw, die als man is geboren". Wat zegt hij hier dat je verkeerd valt?

Lisa
ik denk dat ik het met je eens ben lisa, :D.

om toch maar eer terug te komen op het topic. ik ben het ook wel eens met bud dat het misschien niet helemaal eerlijk is om MF transseksuelen tussen de rvouwen mee te laten doen. ik ben daarnaast el van mening dat we het menselijk aspect maar voor op moeten stellen en dan maar accepteren dat het niet altijd eerlijk is.of misschien moet je als trans maar gewoon niet mee willen doen. weet ik veel.ik vraag me af hoeveel transsesn een zwaar trainings schema en een transitie vol houden? dus het aantal transseksuelen op de games zal niet echt bijzonder hoog zijn denk ik!

groetjes
L
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Het lijkt me zinvol om iedere man die hier onder een mannennaam schrijft in de gaten te houden. Niet omdat ze iets verkeerds doen maar omdat het overgrote gedeelte van de schrijfsters hier het er moeilijk mee heeft als ze het T-zijn met sex proberen te combineren. Anders dan in de advertentie hoek van deze site draait het hier voornamelijk om de discussie over dat T-zijn en de vooroordelen die de maatschappij heeft ten aanzien van T's. Één van die vooroordelen is dus dat sex verhaal, (lieve Bud) vandaar dat er dan nogal fel gereageerd wordt. Ook een van de zaken die hier erg gevoelig liggen is het wel of niet als vrouw gezien worden door derden. Maar als men wil dat de maatschappij snapt wat ons T's beweegt zal men een wat vriendelijker en begrijpender houding ten opzichte van "onwetenden" ten toon moeten spreiden. Hoewel ik net als Lisa begrijp wat men voelt als men dergelijke bewoordingen leest wordt ik daar niet meteen kwaad of geergerd door. En in plaats van keihard te roepen hoe het niet moet vertel ik iemand liever op een vriendelijke manier hoe het wel moet. Dus als ik me zou storen aan Buds teksten (wat ik niet deed omdat ik geloof dat ie het absoluut goed bedoelt) dan zou ik Bud vertellen dat ie zich beter eerst goed kan inlezen voor ie zich in de discussies mengt. T's hebben lange tenen als het om hun T zijn gaat en dan is het verstandig je zelf op de hoogte te brengen van de gebezigde terminologie voor je je actief in het schrijfverkeer stort.
En de T kant van deze discussie zou ik willen vertellen dat ze misschien wat meer geduld en begrip zouden kunnen opbrengen voor iemand die nog niet helemaal thuis is in deze wereld. Wat zijn beweeg redenen ook zijn. Er zijn namelijk ook mensen die het wel waarderen als een man zich op een dergelijke manier in "de stof" verdiept. Sterker nog van zulke mannen moet je het soms ook hebben als T. Beetje minder snel gebelgd werkt veel beter hoewel een mening uiten ook geen probleem is natuurlijk. Daar kunnen we allemaal van leren.

Voor de rest mag iedereen van mij meedoen met topsport. Of het eerlijk is weet ik niet. Ik geloof zelf wel dat ik sterker ben dan de gemiddelde vrouw en zou het oneerlijk vinden als ik op topsport niveau daar voordeel van zou hebben. Maar de tekst in het originele bericht van het IOC waarin de regeltjes staan vind ik heel redelijk en doordacht. Dus go girls sport away!!!!!
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Hoi Joanne,
Je spreekt wijze woorden. Vaak is het moeilijk om te peilen wat iemand zoekt als iemand zich hier presenteert. Dat pleit er inderdaad voor om mensen tijd te gunnen.
En dat er een zekere allergie bestaat tegenover mensen die op zoek naar sex zijn is ook waar.
Ik vind zelf dat de intentie van mensen het allerbelangrijkst is, maar die intentie kun je op internet helaas alleen ontlenen aan wat mensen van zichzelf laten zien in woorden, op de chat, op het forum, in de profielen, en in de advertentierubriek.
Mijn haren gaan wel lichtelijk overeind staan als ik vier verschillende soorten presentaties zie bij één en dezelfde persoon. In de profielen presenteert iemand zich met de opmerking dat hij interesse heeft en op zoek is naar gezelligheid. In de advertentierubriek plaatst dezelfde persoon de one-liner "Omg. Amsterdam: Slanke man zoekt tv/tg/ts voor (seks)contact en evt. (seks) relatie. Ik ben te bereiken op nummer ...." Dit soort uiterst summiere beschrijvingen laten weinig aan de verbeelding over.
Elsa heeft een tijdje geleden geschokt verteld over de intolerantie die ze ontmoette en de harde (voor-)oordelen die mensen hebben over t's. Als dat inderdaad zo is en de buitenwereld laat zich zo makkelijk vangen in clichées en karikaturen, dan is dat reden te meer om ervoor te zorgen dat in de 'binnenwereld' zorgvuldige maatstaven worden gehanteerd.
Ik persoonlijk blijf de seksuele insteek om meer zicht te krijgen op de t*wereld een uiterst dubieuze vinden, en sluit me aan bij wat Violet daarover zegt. Weinig mensen hebben een idee hoeveel kwetsbaarheid en pijn er is in de ontdekkingstocht van t's naar zichzelf.
Groet,
klazien
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Leonie schreef:om toch maar eer terug te komen op het topic. ik ben het ook wel eens met bud dat het misschien niet helemaal eerlijk is om MF transseksuelen tussen de rvouwen mee te laten doen.
Waarom dan niet als ik vragen mag?
Omdat een mannelichaam meer kracht zou hebben, is dat de enige reden?
Sport gaat om meer aspecten dan alleen kracht, bij topsport draaid het om doorzettingsvermogen, soeplesse, techniek en zo kun je er nog wel meer verzinnen.
De kracht die een transseksueel overhoud zal een stuk minder zijn dan vroeger als man. Hoe je die kunt meten weet ik niet.
Een golfster die niet zo lang geleden de krant haalde vertelde ook dat er bio vrouwen zijn die een stuk verder slaan dan haar, is het dan de techniek die de ander verder doet slaan of de pure kracht?

Het verhaal van de golfster staat ook op de site van Saskia http://www.europeants.org/WTPS/Papers/golf.htm

Zoals hier geloof ik ook eerder al werd geschreven hebben negroide mensen ook voordeel met hardlopen vanwege een iets andere bouw van de hielen of zoiets, zo heeft misschien elk ras wel een voor of nadeel.

Sommige lijken te denken als je als man vrouw wordt dat je gelijk alle prijzen wegtrekt...... vreemd :-?
ik vraag me af hoeveel transsesn een zwaar trainings schema en een transitie vol houden?
In de transitie zullen er daar niet veel van zijn nee. Als ik thuis kom van mijn werk ben ik helemaal uitgeteld, geen fut meer.....
Echter de transen die naar de spelen kunnen gaan zijn al klaar met de transitie, je mag er immers pas naar toe als je langer dan 2jaar je zaakie kwijt bent.....

Groetjes, Amanda
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Het verhaal van Mianne Bagger verscheen op onze site (http://www.travestie.org/html/index.php ... how&id=210), een dag voordat het in het AD heeft gestaan, de bron van het verhaal op de site van Saskia.

Overigens, kan je een "pin" kopen ter eer van het toelaten van TS'en tot de Olympische Spelen, hier.

Afbeelding
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Amanda schreef:
Waarom dan niet als ik vragen mag?
Omdat een mannelichaam meer kracht zou hebben, is dat de enige reden?
Sport gaat om meer aspecten dan alleen kracht, bij topsport draaid het om doorzettingsvermogen, soeplesse, techniek en zo kun je er nog wel meer verzinnen.
De kracht die een transseksueel overhoud zal een stuk minder zijn dan vroeger als man. Hoe je die kunt meten weet ik niet.
Een golfster die niet zo lang geleden de krant haalde vertelde ook dat er bio vrouwen zijn die een stuk verder slaan dan haar, is het dan de techniek die de ander verder doet slaan of de pure kracht?

Het verhaal van de golfster staat ook op de site van Saskia http://www.europeants.org/WTPS/Papers/golf.htm

Zoals hier geloof ik ook eerder al werd geschreven hebben negroide mensen ook voordeel met hardlopen vanwege een iets andere bouw van de hielen of zoiets, zo heeft misschien elk ras wel een voor of nadeel.

Sommige lijken te denken als je als man vrouw wordt dat je gelijk alle prijzen wegtrekt...... vreemd :-?
ik vraag me af hoeveel transsesn een zwaar trainings schema en een transitie vol houden?
In de transitie zullen er daar niet veel van zijn nee. Als ik thuis kom van mijn werk ben ik helemaal uitgeteld, geen fut meer.....
Echter de transen die naar de spelen kunnen gaan zijn al klaar met de transitie, je mag er immers pas naar toe als je langer dan 2jaar je zaakie kwijt bent.....

Groetjes, Amanda
amanda,

ik zal uit proberen te leggen waarom ik denk dat het niet helemaal eerlijk is. het gaat dan met name om transseksuelen die op later leeftijd om zijn gegaan.
mannen zitten fisiek nu eenmaal efficenter in elkaar. bredere schouders, smallere heupen, meer long inhoud enz enz zo zijn er een aantal dingen die door hormonen nouwlijks worden beinvloed waar een trans zeker voordel bij kan hebben. wat je zegt, niet alleen kracht en uithoudingsvermogen is belangrijk maar ook denk vermogen, taktiek en techniek. dat ben ik helemaal met je eens. maar ik wil je een voorbeeld geven waar uit blijkt dat techniek en denk vermogen enzo direct beinvloed worden door je conditie. neem nu het voorbeeld van een race coureur. deze mensen rijden met een gemiddelde hartslage van 150 tot 170 per minuut en dat meestal zo'n 1.5 uur achter elkaar. nu is dit voor een topsporter helemaal niet bijzonder hoog. waarom neem ik dit nu als voorbeeld. race is 1 van de sporten waar concentratie en techniek heel erg belangrijk is. coureus trainen vaak heel erg hard om in absolute top conditie te zijn en dit doen zij omdat ze dan de 1.5 uur makkelijk vol kunnen houden en dit bevorderd hun denk vermogen. zodra een sporte tot het absolute uiterste gaat dan zijn ze niet meer instaat normaal te denken. het tempo van beslissingen nemen meent dractisch af en dat binvloed dus heel sterk je techniek, je tactiek enz enz enz. neem nu die nerderlander die vandaag op de mount everst is geweest. als hij op de top simpele rekensommetjes zou moetn uitvoeren dan zal hji daar de grootste moeite mee gehad hebben.

wat je zegt dat transen pas na 2 jaar mee mogen doen aan de spelen dat wist ik maar ik denk dat een topsporter vaak wel langer bezig is met voorbereiden dan 2 jaar. top sporters die al op niveau zijn beginnen vaak al ver van te voren met trainen. vooral voor een trans die tijdens een transitie te weinig zou doen lijkt me het niet haalbaar om op top niveua te sporten. (behalve als het gaat om sporten die fiskiek minder intensief zijn)

en wat je zegt over nergers. dat ben ik wel met je eens. het is ook bewezen dat ze voordeel hebben met lopen. zover ik weet had dat te maken met de spiercellen.

ik hoop dat ik mezelf een beetje duidelijk heb gemaakt? des ondanks vind ik dat transsen inprenciepe mee mogen doen.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Leonie

Voor de meeste olympische sporten geldt, dat je bij je 30e toch echt wel aan je top zit.

Dus als je op latere leeftijd omgaat (en dus als M->V voordeel zou hebben van je mannelijke voorgeschiedenis) en daarna nog twee jaar moet wachten voor je mee kunt doen, ben je echt niet zo goed meer in staat om die topprestaties te leveren.

Overigens zag ik pas ergens een bijdrage van een actieve sporter (ik zal geen namen noemen) die als man in amateurwedstrijden regelmatig het podium wist te halen, maar nu tijdens de transitie dit bij de vrouwen niet voor elkaar krijgt.

Al met al lijkt het mij een academische kwestie.
Cyn.
Plaats reactie