Hoe leer je nou zo natuurlijk en elegant mogelijk lopen op hoge hakken. Met boeken op je hoofd en dan heupwiegend.
Met hoge hakken bedoel ik 4 of 5 cm. Op stilettos zie ik niet zitten;
wat jullie ?
lopen met hoge hakken
Moderator: Moderators
Gewoon oefenen. Dat met die boeken op je hoofd is ook handig maar denk dat je gewoon voor de spiegel moet oefenen. Ook goed kijken naar dames op de catwalk. Daar kun je echt een hoop van leren. De grootste truuk is echter om je zwaartepunt van je hak een beetje naar je voorvoet te verplaatsen. De hoge hak is namelijk geen steunpunt maar meer een begeleidend steuntje. En iets wat heel oncharmant staat is je benen gebogen te houden om zo de houding die je door hakken krijgt te compenseren. Goed strekken die benen en recht houden zonder je knieen in het slot te laten vallen. Anyway veel succes. Enneh als het je niet lukt raad ik je aan geen hakken te dragen. Niets is een grotere weggever dan iemand die op hakken rondstampt alsof het een paar bergschoenen is
misschien moet ik ballet gaan volgen, zoals je het zo mooi uitlegt. Ik train op de cross stairs in de fitness en kan zo behoorlijk mijn benen strekken.Joanne schreef:Gewoon oefenen. Dat met die boeken op je hoofd is ook handig maar denk dat je gewoon voor de spiegel moet oefenen. Ook goed kijken naar dames op de catwalk. Daar kun je echt een hoop van leren. De grootste truuk is echter om je zwaartepunt van je hak een beetje naar je voorvoet te verplaatsen. De hoge hak is namelijk geen steunpunt maar meer een begeleidend steuntje. En iets wat heel oncharmant staat is je benen gebogen te houden om zo de houding die je door hakken krijgt te compenseren. Goed strekken die benen en recht houden zonder je knieen in het slot te laten vallen. Anyway veel succes. Enneh als het je niet lukt raad ik je aan geen hakken te dragen. Niets is een grotere weggever dan iemand die op hakken rondstampt alsof het een paar bergschoenen is
geen hakken vind ik geen optie omdat ik vind dat hoort nu eenaal bij. Zeker als je die pumps ,kleurrijke sandalen met hak,die nu volop in de mode zijn ziet in de etalages is het niet dragen van hakkken not done.
Joke
Nou, er is naturlijk verschil tussen hakken en hakken.
Waar het een hoop oefening vergt om op hele spitse naaldhakjes te lopen, is het relatief eenvoudig om op sleehakken of blokhakken te leren lopen. Heb je toch meer steun aan.
Maar ik geef toe, het voelt in het begin "minder echt".
Wie mooi wil zijn ......
Waar het een hoop oefening vergt om op hele spitse naaldhakjes te lopen, is het relatief eenvoudig om op sleehakken of blokhakken te leren lopen. Heb je toch meer steun aan.
Maar ik geef toe, het voelt in het begin "minder echt".
Wie mooi wil zijn ......
Cyn.
- Adeline_
- dagelijks aanwezig
lopen met hakken
Ik heb destijds leren lopen op stilletto's van 12 cm als je dat kan zonder buiklandingen kan je 5cm ook aan,en zoals cynthia zegt slee en blokhakken lopen heel gemakkelijk
Groetjes Adeline
Groetjes Adeline
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Joke,
Ik kan weinig toevoegen toevoegen aan wat Joanne heeft geschreven, wat zij schreef ondervind ik dagelijks. Ik ben zelf met platte schoenen begonnen, vervolgens blokhakken van plm. 6 cm, later hoge hakken van 8-9 cm. 11 cm is voor mij het maximum. Stilettohakken zijn zeer mooi maar onpractisch. Dunne maar brede hakken zijn practischer, zelfs al zijn ze 10 cm hoog.
Maar met hakken is het langzaam opbouwen, fier en rechtop lopen, goede passen maken, je hiel op tillen. En gaat het niet, dan gaat het niet, niet erover inzitten. Kies de hak die bij je past.
Ik kan weinig toevoegen toevoegen aan wat Joanne heeft geschreven, wat zij schreef ondervind ik dagelijks. Ik ben zelf met platte schoenen begonnen, vervolgens blokhakken van plm. 6 cm, later hoge hakken van 8-9 cm. 11 cm is voor mij het maximum. Stilettohakken zijn zeer mooi maar onpractisch. Dunne maar brede hakken zijn practischer, zelfs al zijn ze 10 cm hoog.
Maar met hakken is het langzaam opbouwen, fier en rechtop lopen, goede passen maken, je hiel op tillen. En gaat het niet, dan gaat het niet, niet erover inzitten. Kies de hak die bij je past.
liefs, Josette