Het stoppen van de subsidie van ontharing

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

Ik kwam er toen in 1988 mee naar buiten tegen over mijn ouders (staat ook in mijn vehaal) en ik merkte toen met gesprekken bij het Riagg dat er weinig bekendheid was (althans bij hun) want, hun vonden dat je niet van vrouwen kon houden terwijl je zelf vrouw wil zijn. Dus kreeg ik al gauw een stempel op m'n kop en werd ik bijna voor gek verklaard.
Marry
WilmaB
dagelijks aanwezig
Berichten: 160
Lid geworden op: ma feb 02, 2004 23:33
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Marry schreef:Ik kwam er toen in 1988 mee naar buiten tegen over mijn ouders (staat ook in mijn vehaal) en ik merkte toen met gesprekken bij het Riagg dat er weinig bekendheid was (althans bij hun) want, hun vonden dat je niet van vrouwen kon houden terwijl je zelf vrouw wil zijn. Dus kreeg ik al gauw een stempel op m'n kop en werd ik bijna voor gek verklaard.
Ja Marry, dat geloof ik graag,zover kon men toendertijd nog niet denken.
Dat je je vrouw voelde nouja, dat kon dan nog, maar dat ja dan ook nog op vrouwen viel, ja dat kon niet.
Ikzelf ben nooit bij instanties als het RIAGG geweest, gelukkig had ik een moeder die wist wat ze met me aan moest en m'n moeder heeft zelf contact gezocht met het GenderTeam in Amsterdam.

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

WilmaB schreef:
Marry schreef:Ik kwam er toen in 1988 mee naar buiten tegen over mijn ouders (staat ook in mijn vehaal) en ik merkte toen met gesprekken bij het Riagg dat er weinig bekendheid was (althans bij hun) want, hun vonden dat je niet van vrouwen kon houden terwijl je zelf vrouw wil zijn. Dus kreeg ik al gauw een stempel op m'n kop en werd ik bijna voor gek verklaard.
Ja Marry, dat geloof ik graag,zover kon men toendertijd nog niet denken.
Dat je je vrouw voelde nouja, dat kon dan nog, maar dat ja dan ook nog op vrouwen viel, ja dat kon niet.
Ikzelf ben nooit bij instanties als het RIAGG geweest, gelukkig had ik een moeder die wist wat ze met me aan moest en m'n moeder heeft zelf contact gezocht met het GenderTeam in Amsterdam.

Wilma.
Er werd al heel snel gezegd dat ik homo was.
Ik hoor pas 11 jaar later (te laat) in '99 van een andere huisarts over het Genderteam en is bij mij toen in dat jaar alles in gang gezet.
Maar wel dankzij het RIAGG 11 jaar te laat.
Marry
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

WilmaB schreef:Ik geloof niet dat de Transen van toen het veel moeilijker hadden dan de Transen van nu.
Ik persoonlijk vind dat het tegenwoordig allemaal veel moeilijker is met het groene licht en zo, in mijn tijd was dat er niet.
Toen was het ja of nee, en geen gekleurde lichtjes.
Misschien dat het nu beter is te overzien, door dat ze geleerd hebben van hun fouten.
Maar dat de Transen van toen het moeilijker hadden, nee zeker niet.


Wilma.
een trans van toen.
Wilma, toch krijg ik het idee dat de jaren 70, 80 harder voor transen was.
Nu krijg je als jongere informatie via internet, toen was je geisoleerd en d8 je dat je crazy was.
Overleven kon je alleen maar door het wegstoppen, want er vooruit komen leerde je algouw af.
Dit werd genadeloos afgestraft door je omgeving en de rest van de wereld.
Als ik zie hoe jongeren er nu mee naar buiten kunnen, er is veel meer openheid, en begrip.
Daarom is het dragelijker, leed is net zo erg, maar als ik zie dat genderdysfore kinderen gewoon zichzelf mogen zijn.
Gewoon degene mogen zijn die ze zich voelen.
vroeger ondenkbaar.

anouk
x



anouk
x
WilmaB
dagelijks aanwezig
Berichten: 160
Lid geworden op: ma feb 02, 2004 23:33
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

~*anouk*~ schreef:
WilmaB schreef:Ik geloof niet dat de Transen van toen het veel moeilijker hadden dan de Transen van nu.
Ik persoonlijk vind dat het tegenwoordig allemaal veel moeilijker is met het groene licht en zo, in mijn tijd was dat er niet.
Toen was het ja of nee, en geen gekleurde lichtjes.
Misschien dat het nu beter is te overzien, door dat ze geleerd hebben van hun fouten.
Maar dat de Transen van toen het moeilijker hadden, nee zeker niet.


Wilma.
een trans van toen.
Wilma, toch krijg ik het idee dat de jaren 70, 80 harder voor transen was.
Nu krijg je als jongere informatie via internet, toen was je geisoleerd en d8 je dat je crazy was.
Overleven kon je alleen maar door het wegstoppen, want er vooruit komen leerde je algouw af.
Dit werd genadeloos afgestraft door je omgeving en de rest van de wereld.
Als ik zie hoe jongeren er nu mee naar buiten kunnen, er is veel meer openheid, en begrip.
Daarom is het dragelijker, leed is net zo erg, maar als ik zie dat genderdysfore kinderen gewoon zichzelf mogen zijn.
Gewoon degene mogen zijn die ze zich voelen.
vroeger ondenkbaar.

anouk
x



anouk
x
Ik zelf heb nooit geen hinder van de buitenwereld ondervonden Anouk, misschien dat dat kwam dat ik er altijd heel open en eerlijk mee naar buiten kwam.
Ik denk dan ook dat mijn ouders daar een heleboel aan hebben bijgedragen hoor, ik ben nooit gepest in de buurt of wat dan ook.
Moet dan ook eerlijk bekennen dat er met mij niet te spotten viel, was een behoorlijke kreng. :wink:
Ik ging als enigste jongen (alsof het de gewoonste zaak van de wereld was) ook gewoon naar de huishoudschool.
Dat wil niet zeggen dat ik nooit geen nare dingen heb meegemaakt hoor, zeker wel.
Maar over het algemeen heb ik alleen maar goede herinneringen aan die tijd.

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

wilma Schreef:
Ik zelf heb nooit geen hinder van de buitenwereld ondervonden Anouk, misschien dat dat kwam dat ik er altijd heel open en eerlijk mee naar buiten kwam.
Ik denk dan ook dat mijn ouders daar een heleboel aan hebben bijgedragen hoor, ik ben nooit gepest in de buurt of wat dan ook.
Moet dan ook eerlijk bekennen dat er met mij niet te spotten viel, was een behoorlijke kreng.
Ik ging als enigste jongen (alsof het de gewoonste zaak van de wereld was) ook gewoon naar de huishoudschool.
Dat wil niet zeggen dat ik nooit geen nare dingen heb meegemaakt hoor, zeker wel.
Maar over het algemeen heb ik alleen maar goede herinneringen aan die tijd.

Wilma.
Je kan ook beter goede herinneringen hebben aan een coming out dan slechte herinneringen want, dat zet volgens mij toch een basis om alles door te zetten in je nieuwe leven.

Of niet soms?
Marry
WilmaB
dagelijks aanwezig
Berichten: 160
Lid geworden op: ma feb 02, 2004 23:33
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Marry schreef:wilma Schreef:
Ik zelf heb nooit geen hinder van de buitenwereld ondervonden Anouk, misschien dat dat kwam dat ik er altijd heel open en eerlijk mee naar buiten kwam.
Ik denk dan ook dat mijn ouders daar een heleboel aan hebben bijgedragen hoor, ik ben nooit gepest in de buurt of wat dan ook.
Moet dan ook eerlijk bekennen dat er met mij niet te spotten viel, was een behoorlijke kreng.
Ik ging als enigste jongen (alsof het de gewoonste zaak van de wereld was) ook gewoon naar de huishoudschool.
Dat wil niet zeggen dat ik nooit geen nare dingen heb meegemaakt hoor, zeker wel.
Maar over het algemeen heb ik alleen maar goede herinneringen aan die tijd.

Wilma.
Je kan ook beter goede herinneringen hebben aan een coming out dan slechte herinneringen want, dat zet volgens mij toch een basis om alles door te zetten in je nieuwe leven.

Of niet soms?
Ja Marry, dat geloof ik ook wel.

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Plaats reactie