Het in hokjes plaatsen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Het in hokjes plaatsen

Bericht door Martiene »

Tja volgens de regels ben ik travestiet, volgens een test transgender, voor mijn gevoel ook dus in welk hokje plaats ik mijzelf.

Laatst zei in een chat een transseksuele vrouw tegen mij, als je geen gezicht bij je foto plaatst ben je dus travestiet. :evil:
Tevens werd er bij gezegd dat je ook echt wel bijna de hele dag als vrouw moet zijn. Dat dit praktisch voor mij gewoon niet mogelijk is werd niet als reden geaccepteerd.
Gevoel en emotie speeld dus geen rol bij het TV of TG zijn.
Kan je nagaan een TS die zo bekrompen denkt.

Tja of zit ik nu helemaal verkeerd te denken.
Mijn gevoel is: ik zou graag een vrouw willen zijn maar heb daar niet alles voor over. Als het pilletje bestond die je "omtoverd" naar een volledige vrouw nam ik het in. Ik heb God wel eens gevraagd waarom ik niet als vrouw geboren ben, kreeg helaas geen antwoord. ( ik ben een gelovig mens)
Mijn gevoel past niet bij het TV zijn, dus hou ik het op TG. Alles bij elkaar voor mij reden om het op transgender te houden.

Blijkbaar mag dit dus niet. :-?
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Martiene

Hokjes zijn er omdat men het gemakkelijker vindt om je te beschrijven door de naam van het hokje te noemen.
Maar uiteindelijk maak je altijd zelf nog uit hoe jij jezelf wilt classificeren.
Dat hoeft trouwens niet gelijk te zijn aan hoe anderen jouw zien (of willen zien).
En er zijn helemaal geen vaste regels voor.
En dat van die foto is een k.... argument.
Er zijn bijvoorbeeld hier op het forum voldoende mensen, die om de een of andere reden geen foto van zichzelf tonen, maar verder aan een heleboel "criteria" van TS voldoen en zichzelf ook zo noemen.

Anderen kunnen wel zeggen wat ze zelf ervan vinden, maar omdat één of twee transen dat zeggen is het nog niet een algemeen aanvaarde regel.
Dus maak jij alsjeblieft zelf uit wat je ben of graag zou willen zijn.
Cyn.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Het in hokjes plaatsen

Bericht door Frederique_ »

Martiene schreef: Als het pilletje bestond die je "omtoverd" naar een volledige vrouw nam ik het in. Ik heb God wel eens gevraagd waarom ik niet als vrouw geboren ben, kreeg helaas geen antwoord. ( ik ben een gelovig mens)
Net nadat ik dit las kwam ik een artikel tegen op continuum over gendertheologie, misschien is dit ook wat voor jou? http://www.continuum.nl/

Groetjes,

Annegreet
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

....
follow your heart, for you're the one you have to live with your whole life
...
:roll:

fenna
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Re: Het in hokjes plaatsen

Bericht door Josette »

Martiene schreef:Blijkbaar mag dit dus niet. :-?
Van wie niet Martiene? Van die twee die denken uit te maken hoe je bent? Kom nou, hun mening is voor jouw leven irrelevant en zegt meer over hun dan jou. Investeer liever in jezelf en tracht je T-gevoelens een zodanige plaats in je leven te geven dat je er voordeel uithaalt. Je past niet in een hokje, of dat hokje man, vrouw, TV of TG is. Wees in de eerste plaats jezelf, dus Martiene, en dan pas een hokje. Wel, en dat gaat verder dan TV. So what? Probeer de mooie kanten te gebruiken en zodanig in je leven te passen dat je je levenskwaliteit opschroeft.

Niet gemakkelijk. Toegeven en inpassen in je leven is het beste middel om ermee om te gaan

Een tijd geleden is op dit forum een oorlog uitgevochten over dit onderwerp. Je staat niet alleen hierin.

Martiene, durf te leven
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

belangrijker: wat denk je zelf

en wat is de reden dat je een hokkie zoekt? en zoek je eendefinitief hokkie?

als jejezelf ziet als tv dan is da zo, je hebt ten alle tijde de mogelijkheid dat te veranderen in een hokje dat beter bij je past

verstandiger lijkt het me om gewoon naar jezelf te kijken en jezelf te omschrijven, wat je voelt, zet dat eens op papier, en de 3 hokjes die gangbaar zijn te negeren

Joy
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hondenhok, kippenhok weet ik veel wat voor hok nog meer.

Zijn wie je bent, Martiene, dat is het belangrijkste!!!
Ik beschouw me meer mens dan man of vrouw maar als ik kiezen kon en zonder ingrepen vrouw kon worden dan was mijn keuze snel gemaakt.
De ene keer ben ik meer Tv dan Ts en dan weer Tg maar van die hokjes denk ik eigenlijk niet in, ik ben een meisje (jonge vrouw 29j ) Niet dat ik echt een hekel heb aan mijn mannelijk lichaam zo is het ook weer niet, maar.......
Overal is een maar bij dus ook bij Tv, Tg en Ts

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Nataschja
_________________
Ik ben wie ik ben, wie ben ik?

-------nou, wie ben je?

:)

Joy
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

He Joy,

Ik ben Nataschja dat had je toch al wel gezien??? :D :D :D

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

oh bende gei da!

maar dat zegt verdomde weinig:)
Joanne(ke)
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 13:29
Locatie: Veluwe

Re: Het in hokjes plaatsen

Bericht door Joanne(ke) »

Martiene schreef:Laatst zei in een chat een transseksuele vrouw tegen mij, als je geen gezicht bij je foto plaatst ben je dus travestiet.
Tevens werd er bij gezegd dat je ook echt wel bijna de hele dag als vrouw moet zijn. Dat dit praktisch voor mij gewoon niet mogelijk is werd niet als reden geaccepteerd.
Het lijkt wel of transsexuele vrouwen ook gewoon maar mensen zijn :wink:. Zo'n reactie is wel jammer natuurlijk, want door je CD/TV/TG/TS etc gevoelens te erkennen naar buiten toe stel je je per definitie kwetsbaar op. En dan verwacht je dat er niet meteen op in gehakt wordt.

Ik ben zelf overigens wel blij met hokjes, ik ben al mijn leven lang op zoek naar een hokje waar ik goed in pas en niet meteen weer uit wil. :wink:

Rachel.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Laatst zei in een chat een transseksuele vrouw tegen mij, als je geen gezicht bij je foto plaatst ben je dus travestiet.

-------vanuit hier zonder betreffende persoon te kennen kan ik de conclusie trekken:

die spoort niet

wat een onzin

hoorde ook eens een trans beweren dat je als trans een rok aan moet ,anders ben je geen trans

nog meer onzin

doe lekker waar je je lekker bij voelt, en geniet ervan:)

Joy
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Zo computer weer goed aan de praat en nu kan ik weer ff reageren.
:-?
Tja de hokjes geest. Blijkbaar is het voor de ene wel voor de ander niet nodig om in een hokje te passen.
Voor mij is het dus niet echt belangrijk maar ik wil toch een naam geven aan mijn gevoel.

Oordeel en veroordeel, het ligt zo dicht bij elkaar en toch een heel groot verschil. Die persoon TS oordeeld dus. Misschien ook wel uit frustratie ik weet het niet. Het kan me ook niets meer schelen.

Ik ben in elk geval blij dat er hier toch iets anders over gedacht wordt. :D

Liefs Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Joanne(ke)
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 13:29
Locatie: Veluwe

Re: Het in hokjes plaatsen

Bericht door Joanne(ke) »

Rachel schreef:Ik ben zelf overigens wel blij met hokjes, ik ben al mijn leven lang op zoek naar een hokje waar ik goed in pas en niet meteen weer uit wil. :wink: Rachel.
Ik las dat nog eens, en ik weet nu eindelijk het antwoord: Een paskhokje :wink:

Rachel.
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Tja, TG of TV? Was het allemaal maar zo simpel. Voor jan met de pet zijn wij toch allemaal flikkers of homo's? En ja die TG dames weten het vaak het beste! Vreselijk dat gedrag van die transen die zich meer vrouw vinden, omdat ze er meer uitzien als een vrouw. Eerlijk gezegd vind ik dit een fout signaal, want als ze het zo perfect weten, waarom laten ze dan niet iemand gewoon in zijn waarde? Door te laten merken dat zij zich meer voelen, vallen ze eigenlijk door de mand. Want het gaat niet om meer vrouw zijn. Deze wereld zit vol illusie, dat leert iedereen die bhakti yoga bestudeert. Als je het mij vraagt zijn die types verslaafd aan het gevoel 'ik ben meer vrouw' (Ik heb erkenning etc), ik ben nog meer vrouw dan een gewone vrouw! Ik heb die types vroeger regelmatig gezien.

Don't worry, be Happy

Mandy
Plaats reactie