Je zal het maar hebben

Algemeen

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Psies en door zo te doen blijkt ze minder dom dan we denken :D
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Psies en door zo te doen blijkt ze minder dom dan we denken :D
Ik mag het hopen voor haar, want als ze echt zo dom is als ik nu denk, plast ze nog steeds staand.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hahaha dat is mij ook wel eens overkomen hoor. Dat ik midden in de nacht naar toilet moest en even vergat dat dat tegenwoordig ietsje anders gaat. Ik dacht hey ik mis iets :D En toen HEY ik mis eigenlijk niets :D
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Hahaha dat is mij ook wel eens overkomen hoor. Dat ik midden in de nacht naar toilet moest en even vergat dat dat tegenwoordig ietsje anders gaat. Ik dacht hey ik mis iets :D En toen HEY ik mis eigenlijk niets :D
Ik ken een trans die, als ze naar de kl*ten was vergat dat ze 'eigenlijk' op mannen viel, en gewoon vrouwen begon te versieren .. een apart gezicht, en het is haar nog enkele keren gelukt ook :wink:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Maruscha schreef:Ik ken een trans die, als ze naar de kl*ten was vergat dat ze 'eigenlijk' op mannen viel, en gewoon vrouwen begon te versieren .. een apart gezicht, en het is haar nog enkele keren gelukt ook :wink:
Hehehe is mij ook wel eens overkomen hoor. Je kan soms flink de weg kwijt zijn of zoals een vriend van mij altijd placht te zeggen: "We zijn weer flink kwijtweg hé?" :D :D

Maar meestal weet ik heel goed waar ik op val :wink:
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Zo dit wil ik even kwijt. Ik heb net contact gehad met de vrouw van BNN die dit programma zouden maken en de boel is afgeblazen omdat ze buiten een aantal transsexuelen geen andere T's kunnen vinden die zich beschikbaar willen stellen. De bedoeling in het programma was om de drie T groepen naast elkaar te zetten om zo duidelijk te maken wat wat is.
Daarnaast is de doelgroep de nederlandse jongere die dus straks de generatie is die het voor het zeggen krijgt in Holland. Een uitgelezen kans om wat begrip te kweken bij mensen die er wat toe doen. Nou ben ik geen type die zich voor elke show zou lenen maar de doelstelling van het programma is wat mij betreft een hele goeie. Bij deze dus namens mij en Elmira nog een keer een oproep om mensen te ronselen. Ze zoekt nu nog een TG (niet iemand die in het glijdend stadium verkeerd van TG naar TS maar iemand die er bewust voor kiest TG te blijven) en een TV om die naast de TS te portretteren in een soort T drieluik. Nu kan het zijn dat het gebrek aan animo met de vakantie tijd te maken heeft (ze hebben oproepjes uitstaan bij Trav.org de VU en Humanitas) of dat het om de evt anonimiteit gaat. Maar wat ik graag even wil opperen is dat er hier regelmatig heftig geklaagd wordt dat de media altijd zo'n sensatie maken van onze problematiek. En de zaken vaak vooroordeel bevestigend brengt. Nu hebben we een kans een integer drieluik te laten maken waarin alle verschillen en overeenkomsten duidelijk gemaakt worden alsmede zaken besproken worden als acceptatie door de maatschappij. Evt wetgeving op gebied van anti discriminatie en wat ook heel belangrijk is het weghalen uit de sensatie hoek door het laten zien van "normale T's" Dat zal een hoop vooroordelen ontkrachten hoop ik.

DUS AANHOOR MIJN SMEEKBEDE:
WIE STELT ZICH BESCHIKBAAR EN DURFT HET AAN MEE TE DOEN


TV OF TG dus, en als die anonimiteit een probleem is kun je altijd overleggen wat ze daar aan kunnen doen door middel van zwarte balkjes of zo. Ik ben benieuwd wie haar woorden kracht durft bij te zetten op nationale tv.

Email:elmira.vandommelen@palmplus.com
Telefoon:035-6777319
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Bericht door klazien-sark »

Joanne schreef:Zo dit wil ik even kwijt. Ik heb net contact gehad met de vrouw van BNN die dit programma zouden maken en de boel is afgeblazen omdat ze buiten een aantal transsexuelen geen andere T's kunnen vinden die zich beschikbaar willen stellen. De bedoeling in het programma was om de drie T groepen naast elkaar te zetten om zo duidelijk te maken wat wat is.
Daarnaast is de doelgroep de nederlandse jongere die dus straks de generatie is die het voor het zeggen krijgt in Holland. Een uitgelezen kans om wat begrip te kweken bij mensen die er wat toe doen. Nou ben ik geen type die zich voor elke show zou lenen maar de doelstelling van het programma is wat mij betreft een hele goeie. Bij deze dus namens mij en Elmira nog een keer een oproep om mensen te ronselen. Ze zoekt nu nog een TG (niet iemand die in het glijdend stadium verkeerd van TG naar TS maar iemand die er bewust voor kiest TG te blijven) en een TV om die naast de TS te portretteren in een soort T drieluik. Nu kan het zijn dat het gebrek aan animo met de vakantie tijd te maken heeft (ze hebben oproepjes uitstaan bij Trav.org de VU en Humanitas) of dat het om de evt anonimiteit gaat. Maar wat ik graag even wil opperen is dat er hier regelmatig heftig geklaagd wordt dat de media altijd zo'n sensatie maken van onze problematiek. En de zaken vaak vooroordeel bevestigend brengt. Nu hebben we een kans een integer drieluik te laten maken waarin alle verschillen en overeenkomsten duidelijk gemaakt worden alsmede zaken besproken worden als acceptatie door de maatschappij. Evt wetgeving op gebied van anti discriminatie en wat ook heel belangrijk is het weghalen uit de sensatie hoek door het laten zien van "normale T's" Dat zal een hoop vooroordelen ontkrachten hoop ik.

DUS AANHOOR MIJN SMEEKBEDE:
WIE STELT ZICH BESCHIKBAAR EN DURFT HET AAN MEE TE DOEN


TV OF TG dus, en als die anonimiteit een probleem is kun je altijd overleggen wat ze daar aan kunnen doen door middel van zwarte balkjes of zo. Ik ben benieuwd wie haar woorden kracht durft bij te zetten op nationale tv.

Email:elmira.vandommelen@palmplus.com
Telefoon:035-6777319
Ik heb er mijn twijfels over of het zo heilzaam idee is om de drie T groepen naast elkaar te zetten om zo duidelijk te maken wat wat is.
De verschillen zijn vaak groter dan de onderlinge overeenkomsten. Je schiet er dus weinig mee op door het een met het ander te vergelijken. Maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn op deze site, die discussie is al vaker gevoerd.
Als die Elmira echt serieus op zoek is gegaan naar 'echte' transgenders (whatever that may be), waarom heeft ze dan niet een berichtje op de Nederlandse of Belgische transgender site geplaatst? Lijkt me niet moeilijk om die sites te achterhalen. Maar misschien is er te weinig tijd om de boel serieus voor te bereiden en denkt men dat met wat gesprekken hier en daar voldoende inzicht in de materie kan worden verkregen. Op de site van LKG T&T heb ik ook geen aankondiging of verzoek om medewerking gezien overigens. En blijkbaar hebben ze Hanno/Sonja ook nog niet gedetecteerd, want die is toch altijd graag bereid om een positieve bijdrage aan de beeldvorming te leveren.
Een televisieprogramma'tje waarin alle verschillen en overeenkomsten duidelijk gemaakt worden ???? Kom nou toch, alleen al de poging om dat op een populaire wijze te presenteren door de drie naast elkaar te zetten doet vermoeden dat dat niet al te serieus zal worden.
Het zal best zo zijn dat de programmamaker integer is. Maar ik heb wel meer documentaires van integere programmamakers gezien waarvan me de boerenklompen uitvielen.
Juist die kwestie van die anonimiteit is nu overigens een groot probleem in de beeldvorming. Wanneer iemand met een zwarte balk of verdraaide stem wordt gepresenteerd wordt dat in de regel geassocieerd met Peter R. de Vries en zijn interessante gasten: iets dat het daglicht niet kan velen. Niet echt bevorderlijk voor de emancipatie lijkt me.
Het zou best kunnen dat er een aardig populair programma wordt neergezet, maar voor hetzelfde geld levert het een deprimerend schouwspel op en zal het eerder vooroordelen vergroten dan ontkrachten.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Een televisieprogramma'tje waarin alle verschillen en overeenkomsten duidelijk gemaakt worden ???? Kom nou toch, alleen al de poging om dat op een populaire wijze te presenteren door de drie naast elkaar te zetten doet vermoeden dat dat niet al te serieus zal worden.


----------gelukkig maar, mag van mij best luchtig

ik weet nie of je het programma kent maar ik vind dat er aardig respectvol wordt omgegaan met bepaalde (taboe)onderwerpen

info - http://www.omroep.nl/bnn/jezalhetmaarhebben/

je gaat niet 1 2 3 op tv als je schizofreen bent, dwangneuroses hebt, je lichaam onder de pigmentvlekken zit, om maar wat voorbeelden uit voorgaande seizoenen te noemen, waaruit is gebleken dat men respectvol met dergelijke onderwerpen omgaat
verwacht geen langdradigheid,per onderwerp zon 10 minuten




shalomm

Joy



-
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Reactie op Klazien

En zo kan je aan alles een negatieve draai geven.
Feit is dat de beste stuurlui hier vaak aan wal staan en het verbaast me dan ook niets dat er geen animo is. Maar helaas geen show zonder de drie T groeperingen dus weer een onbenutte kans. Is net zoiets als kankeren op de regering en het verdommen om te stemmen.
Laatst gewijzigd door Joanne op di jul 06, 2004 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Bericht door klazien-sark »

Joy schreef:Een televisieprogramma'tje waarin alle verschillen en overeenkomsten duidelijk gemaakt worden ???? Kom nou toch, alleen al de poging om dat op een populaire wijze te presenteren door de drie naast elkaar te zetten doet vermoeden dat dat niet al te serieus zal worden.


----------gelukkig maar, mag van mij best luchtig

ik weet nie of je het programma kent maar ik vind dat er aardig respectvol wordt omgegaan met bepaalde (taboe)onderwerpen

info - http://www.omroep.nl/bnn/jezalhetmaarhebben/

je gaat niet 1 2 3 op tv als je schizofreen bent, dwangneuroses hebt, je lichaam onder de pigmentvlekken zit, om maar wat voorbeelden uit voorgaande seizoenen te noemen, waaruit is gebleken dat men respectvol met dergelijke onderwerpen omgaat
verwacht geen langdradigheid,per onderwerp zon 10 minuten

shalomm

Joy
-
Ik heb het niet over respect en integriteit, dat zal wel goed zitten. Maar in één uitzending longkanker, haaruitval en zwemmersexceem behandelen is misschien ook te veel van het goede.
Met Joanne kunnen ze best wel 10 minuten vullen lijkt me, iemand die hier zo veel schrijft zal ook wel tien minuten vol weten te l***en. En dan hoef je het niet zo ingewikkeld te maken door er ook nog een tv achter een kamerscherm en de enige echte transgender in Nederland bij te halen.
Laatst gewijzigd door klazien-sark op di jul 06, 2004 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Na zoveel overweldigende reacties kon ‘n nieuwe serie ‘Je Zal Het Maar Hebben’ niet uitblijven.
Vandaar dat Patrick Lodiers verder gaat met alweer de vierde reeks afleveringen.

En daarvoor hebben we jouw hulp nodig! We zoeken mensen die leiden aan één van de hieronder genoemde ziekten en/of aandoeningen. Mocht je een andere (passend binnen één van de genoemde hoofdonderwerpen) aandoening hebben dan kun je ook reageren!

--zo, van - wie heeft de gekste aandoening , je kan er heel populair mee worden!

:)
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Van kamerschermen weet jij vast een hele boel Klazien of hoe heet je ook al weer in het echie?
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Maar in één uitzending longkanker, haaruitval en zwemmersexceem behandelen

----------zou mooi zijn als ze dat wel zouden kunnen behandelen:)

naja, meer als het bestaan en erkennen van datgeen je mankeerd, hebt of hoe je het noemen wilt, is het niet

wel typisch, maar ik geloof dat iemand anders dat ook al schreef, dat genderdysforie tussen andere 'ziekten' staat

shalomm

joy
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

en de enige echte transgender in Nederland bij te halen.

-----en dat is?????

tante eppie uit biezelmortel?
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Bericht door klazien-sark »

Joanne schreef:Van kamerschermen weet jij vast een hele boel Klazien of hoe heet je ook al weer in het echie?
To the point please and not on the person :P
Behoudens dat oneerbiedige woord dat met sterretjes is afgedekt, bedoelde ik echt dat ik jou heel goed in staat zie om 10 minuten te vullen.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Plaats reactie