Pfff dat was een drukke vandaag

Algemeen

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Pfff dat was een drukke vandaag

Bericht door Joanne »

Heb me rot getypt :D
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Joanne,

??????????????????????????????????????????????????????????????????

Greetz, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Re: Pfff dat was een drukke vandaag

Bericht door Yil »

Joanne schreef:Heb me rot getypt :D
Is het anders dan niet zo druk?
Ik vind het anders wel mee vallen.
Of bedoelde je heel iets anders,

Ik ga stoppen, het begint hier te regenen in Lelystad.
Dus moet vlug alles binnen zetten...
Doeiiii
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hahaha khad de hele dag lopen klooien met mijn thuisnetwerkje en geen trav.org bekeken nog. Toen ik eindelijk even ging kijken ben ik zowat een uur bezig geweest alles te beantwoorden wat ik beantwoorden wilde. En daar werd toen weer op geantwoord door Violet, Klazien en Jij Derya ét voila dan zit je zo weer anderhalf uur te typen :D
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Wat is de configuratie van dat thuisnetwerk, Joanne? Zowel qua hardware als qua software? En was dat voor school?
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Josette schreef:Wat is de configuratie van dat thuisnetwerk, Joanne? Zowel qua hardware als qua software? En was dat voor school?
Hehehe ik zal mijn thuisnetwerk maar niet beschrijven. Hebben we dadelijk allemaal boze gefrustreerde PC-gebruiksters hier... :wink: :D :P :P
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne(ke)
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 13:29
Locatie: Veluwe

Bericht door Joanne(ke) »

Kennelijk hebben we hier wel een uniek groepje zeer technische meiden bij elkaar, met allemaal thuisnetwerkjes en zo... En ik zie maar weinig over zelf kleren maken / ontwerpen en zo... Of zit ik de verkeerde threads te lezen?

xxx
Rachel
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Rachel schreef:Kennelijk hebben we hier wel een uniek groepje zeer technische meiden bij elkaar, met allemaal thuisnetwerkjes en zo... En ik zie maar weinig over zelf kleren maken / ontwerpen en zo... Of zit ik de verkeerde threads te lezen?
Die zijn er ook wel hoor... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ja precies Rachel. Maar neemt niet weg dat lekker technisch bezig zijn ook leuk kan zijn.


En Josette mijn netwerkje bestaat slechts uit twee pc's. Één windows 2000 server die gelijk ook mijn domaincontroller is met DNS DHCP IIS WINS en nog veel meer van die zooi erop. En één windows 98 bak als werkstation. Maar vandaag krijg ik een grotere harde schijf voor die win98 bak en ga ik er windows 2000 professional opzetten. Ik heb dan een native mode windows 2000 domeintje draaien om te kunnen oefenen met permissie's policy's, file en printservices, Active directory, het hosten van HTTP en FTP sites en nog veel meer van die ongein. En ja dus! voor mijn opleiding.

Enneh Chantie ondanks dat ik van M$ blauw hou zou ik dat thuisnetwerkej van jou ook interessant vinden hoor. Altijd leuk nieuwe dingen bij te leren. Vooral nu ik de windows kant ken ben ik ook wel nieuwsgierig naar andere NOS's
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Enneh Chantie ondanks dat ik van M$ blauw hou zou ik dat thuisnetwerkej van jou ook interessant vinden hoor. Altijd leuk nieuwe dingen bij te leren. Vooral nu ik de windows kant ken ben ik ook wel nieuwsgierig naar andere NOS's
Ok komt ie:

Vanaf mijn kabelmodem loopt een ethernetkabeltje naar een Draytek Vigor 2200WE Wireless Router. Op deze router is via ethernet een Apple Macintosh iMac 233/Rev B aangesloten, draaiende Mac OS X Server Panther 10.3.4. Hierop draait AFP (Apple FileSharing Protocol), Apache en MySQL. (Als ik zou willen kan ik deze ook zodanig configureren dat hij dienst doet als "Windows Server" en als zodanig in Active Directory tevoorschijn komt.) Mijn eigen site word gehost op deze server.

Daarnaast heb ik een Apple Macintosh iMac G4 800 via Wireless draaien. En tijdelijk van mijn werk een Dell Latitude C500 (ook via Wireless verbonden). Uiteraard is er de mogelijkheid van bestandsuitwisseling tussen de bovengenoemde machines.

Via ethernet is ook nog een HP LaserJet 5MP aangesloten. Deze printer is voor alle machines te gebruiken als netwerkprinter.

De Draytek router is vwb het Wireless gedeelte beveiligd (MAC address security, SSID hidden en WEP 128 bits encryptie).

Alle machines zijn ook via VNC te bedienen. Reuze handig!

Kan je het nog volgen? :wink: :D
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

hehe netwerk talk .....
mag ik meedoen?
met een ipcop firewall en router, een dmz netwerk met een publieke ftp en web server (apache-2,php & mysql) en een lokaal newerk met een werkstation en een server vergelijkbaar met de publieke server

verder draait af en toe een flappertop mee (algemene testmachine) met een server configuratie.

hardware variieert van penium 120/48Mb tot Amd duron950/256Mb

software: servers: op lfs gebaseerde linux
werkstation: mandrake 9.2

enne .... tux rules 8)

:wink: fenna
ps oh ja ik heb ook wel s een rok gemaakt :-)
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi

Ik doe ook even mee :

Pentium 4, 2.6 mgh. 1024 sd ram erin. ADds. Wat kunnen jullie meer als moi ?

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Pamela- schreef:Wat kunnen jullie meer als moi ?
Jou keer op keer inmaken met Unreal Tournament én Call of duty ? ;-) :-)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

dat kan ik ook met mijn configuratie maar inmaken, pffffffffff noway.

Liefs
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik schaam me om te zeggen dat ik hier tussen met mijn analoge verbinding en mijn XP-pro P4 1ghz, 128mb (Aldi pc) zit mee te doen.
En ik heb ook geen netwerkje.
Groetjes,
Derya
Plaats reactie