Hoe is het hier????

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef:Mijn psych (Boenink) vertelde me dat er maar één regel was en dat was dat er in die anderhalf jaar RLE een duidelijke vervrouwelijking plaats moest vinden om in aanmerking te komen voor die SRS. Hoe ik dat in moest vullen bepaalde ik helemaal zelf. Mijn eerste outing was na drie maanden hormies en mijn uiteindelijke omgang pas na acht. En al die tijd dat ik twijfelde zei ze. Rustig aan het komt vanzelf. Maar misschien heb ik daar geluk mee gehad. Moet zeggen dat zij mijn transitie een stuk makkelijker heeft gemaakt. Het kan dus ook anders Violet.
Tuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen. Maar standaard is het zo dat de VU van je verwacht dat je binnen 3 maanden na het groene licht omgaat. Misschien zijn ze voorzichtiger met de patienten die een psyhiater krijgen ipv een psycholoog.
Joanne schreef: En van de spiro die ik na mijn SRS nog een tijd geslikt heb kreeg ik last van oedeem. Elke avond had ik olifants enkels en als ik mijn vinger er in zette bleef er zo een deuk achter. Dat lijkt me niet gezond. En dat terwijl het bedoeld was om het vocht wat ik vastgehouden heb tijdens mijn HRT weer af te voeren om zo mijn bloeddruk weer normaal te krijgen. Zelf vond ik het best omdat ik vond dat de haargroei op mijn benen terug begon te komen. Na drie maanden moest ik er weer af omdat ik op mijn leeftijd mijn vochthuishouding veel beter zelf kon regelen. Na dat ik gestopt ben is alles weer terug naar normaal gegaan.
Da's echt een kwestie van je zout inname minderen, meer niet. Ik vind androcur ook beter dan spiro, maar als je het zelf moet betalen kan de prijs erg belangrijk zijn.
Joanne schreef: Oh ja toen ik een potje andro kreeg van iemand kreeg ik meteen bij het begin al weer pijnlijke tepels die ik toen al een hele tijd niet meer had gehad. Ik weet niet of het mijn verbeelding was maar had toch echt het idee dat ik verschil merkte tussen die andro en mijn normale cypro. Maar inderdaad ze zeggen dat de samenstelling vrijwel gelijk is.
Misschien dat het bindmiddel de afgifte in het lichaam beïnvloedt. Meer verschil is er namelijk niet volgens de bijsluiters, maar zoals ik al zei, ik merkte ook verschil tussen androcur en cyproteron acetaat, blij dat ik niet de enige ben.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Violet Skye schreef:Tuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen. Maar standaard is het zo dat de VU van je verwacht dat je binnen 3 maanden na het groene licht omgaat. Misschien zijn ze voorzichtiger met de patienten die een psyhiater krijgen ipv een psycholoog.
Ja misschien is dat het wel of is Boenink wat menselijker dat ze snapt hoe moeilijk zoiets is. Ik kreeg trouwens een psychiater vanwege mijn drugsverleden. Dat doen ze altijd met mensen die een verslavingsverleden hebben. Er is me ooit eens verteld dat dat ook de reden was dat ik maar twee maanden heb hoeven wachten op mijn eerste gesprekken na mijn intake.
Violet Skye schreef:Da's echt een kwestie van je zout inname minderen, meer niet. Ik vind androcur ook beter dan spiro, maar als je het zelf moet betalen kan de prijs erg belangrijk zijn.
Wat ik begrepen had polas je je natrium allemaal uit door de spiro en blijft de Kalium in je lichaam. Het is namelijk een kalium sparende plaspil. Wat het doel van die dingen is weet ik niet goed maar ik weet wel dat je ook kramp in je benen krijgt door een teveel aan kalium. Zout eet ik zelf maar heel weinig. Mijn vader mag geen zout hebben en dus vond mijn moeder het nodig dat wij dat dan ook maar niet aten. Ben er dus aan gewend zoutarm te eten en dat is gelukkig ook gezond. Overigens vertelde iemand me ook eens dat je die kramp door een kaliumoverschot kon verhelpen door meer potassium in te nemen door bijvoorbeeld wat meer bananen te eten dan normaal.
Violet Skye schreef:Misschien dat het bindmiddel de afgifte in het lichaam beïnvloedt. Meer verschil is er namelijk niet volgens de bijsluiters, maar zoals ik al zei, ik merkte ook verschil tussen androcur en cyproteron acetaat, blij dat ik niet de enige ben.
Alsjeblieft ben blij dat ik je heb kunnen helpen :D
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef: Ja misschien is dat het wel of is Boenink wat menselijker dat ze snapt hoe moeilijk zoiets is. Ik kreeg trouwens een psychiater vanwege mijn drugsverleden. Dat doen ze altijd met mensen die een verslavingsverleden hebben. Er is me ooit eens verteld dat dat ook de reden was dat ik maar twee maanden heb hoeven wachten op mijn eerste gesprekken na mijn intake.
Dat de ene psych de andere niet is, was me ook al opgevallen. En dan scheelt en dan scheelt het ook nog weer per cliënt. Toen ik ik ts-nl schreef dat ik Bas Fels als psych ging krijgen, werd ik gewaarschuwd dat het een hele vervelende vent was. Bas en ik konden het echter prima met elkaar vinden, daarom vind ik het erg jammer dat ie ermee gestopt is. Nu mag ene Anouk nogwat mijn vertouwen gaan zien te winnen, maar goed, dat is volgens Bas maar voor maximaal 3 gesprekjes. Ik heb trouwens een behoorlijk alcohol verleden (zeg maar een kratje per dag) en een beetje wiet ben ik ook niet vies van en toch kreeg il een psycholoog. Dat had ik niet verwacht, je moet dus echt harddrugs ge(mis)bruikt hebben voor een psychiater. Da's wel een beetje scheef eigenlijk.

Joanne schreef: Wat ik begrepen had polas je je natrium allemaal uit door de spiro en blijft de Kalium in je lichaam. Het is namelijk een kalium sparende plaspil. Wat het doel van die dingen is weet ik niet goed maar ik weet wel dat je ook kramp in je benen krijgt door een teveel aan kalium. Zout eet ik zelf maar heel weinig. Mijn vader mag geen zout hebben en dus vond mijn moeder het nodig dat wij dat dan ook maar niet aten. Ben er dus aan gewend zoutarm te eten en dat is gelukkig ook gezond. Overigens vertelde iemand me ook eens dat je die kramp door een kaliumoverschot kon verhelpen door meer potassium in te nemen door bijvoorbeeld wat meer bananen te eten dan normaal.
Ha, weer wat geleerd, potasium is een woord wat veel voorbij komt op Crone en ik wist maar niet wat het was. Bananen dus. Ik hoop dan ook niet dat er mennsen blindelings vertrouwen op mijn postjes over hormonen, ik ben geen endo, maar om dat nou onder ieder postje te gaan zetten lijkt me ook weer wat overdreven. Trouwens, voor de serieus geïntresseerde (aankomend) doehetzelvers, wil ik wel als referentie dienen. Laat me dat dan wel even via een privéberichtje weten.
Joanne schreef: Alsjeblieft ben blij dat ik je heb kunnen helpen :D
Grin, dankje, ik heb vorige week op mijn beurt iemand anders blij gemaakt met een overschot cypro. :)
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hahaha zo komt het kringetje weer rond he met die cypro:o)
Enneh wat is dat allemaal met die dubbele letters en woorden. Uitgeweest? :wink:
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Huh? Welke dubbele letters en woorden? Mijn postings zijn, zoals gewoonlijk, niet typefoutvrij maar echte gekke dingen zie ik niet...
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Violet Skye schreef:
Dat de ene psych de andere niet is, was me ook al opgevallen. En dan scheelt en dan scheelt het ook nog weer per cliënt. Toen ik ik ts-nl schreef dat ik Bas Fels als psych ging krijgen, werd ik gewaarschuwd dat het een hele vervelende vent was. Bas en ik konden het echter prima met elkaar vinden, daarom vind ik het erg jammer dat ie ermee gestopt is. Nu mag ene Anouk nogwat mijn vertouwen gaan zien te winnen, maar goed, dat is volgens Bas maar voor maximaal 3 gesprekjes. Ik heb trouwens een behoorlijk alcohol verleden (zeg maar een kratje per dag) en een beetje wiet ben ik ook niet vies van en toch kreeg il een psycholoog. Dat had ik niet verwacht, je moet dus echt harddrugs ge(mis)bruikt hebben voor een psychiater. Da's wel een beetje scheef eigenlijk.
Dat was eigenlijk alles hoor maar vond het wel grappig.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Hmmkee, dat wordt dus mijn begin van de dag ritueel anders indelen. Postjes beantwoorden na de koffie, in plaats van tijdens de koffie...
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hihihi :D
Alesandra
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 23, 2002 21:39

Bericht door Alesandra »

petra_ schreef:Spironolactone heeft een iets mindere invloed op het krijgen van erecties dan cyproteron acetaat, maar het is wel degelijk een anti androgeen. Je zult alleen een iets hogere dosis moeten slikken. Als je alleen oestrogenen neemt, wordt je op den duur ook impotent trouwens. Toegegeven, cyproteron acetaat is de beste erectiekiller in pilvorm die er bestaat. Het houdt alleen niet in dat het ook het enige middel is met die werking.
Ik loop al tijden met het idee om Spironolactone te gaan gebruiken aangezien dit ook de lichaamsbeharing zou tegengaan.
Ik zou graag van jullie willen horen wat de aangewezen hoeveelheid zou moeten zijn en welk merk het best gekocht kan worden. Of misschien is er een ander anti androgen hormoon wat wel de lichaamsbeharing aanpakt maar niet zozeer het krijgen van een erectie etc.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Antiandrogenen hebben allemaal de bijwerking dat het je libido aardig verminderd. Op de lange baan komt dat wel weer een beetje terug maar het heeft dus wel degelijk effect op je erectie. Daarnaast is spiro een plaspil met de nodige schadelijke beijwerkingen aan je nieren dus lijkt het me raadzaam eens een arts te raadplegen alvorens te gaan doe het zelven. Voor overbeharing werkt het wel goed. Maar mij lijkt het handig dit niet zonder medische begeleiding te doen.
Plaats reactie