Joanne schreef:
Ja misschien is dat het wel of is Boenink wat menselijker dat ze snapt hoe moeilijk zoiets is. Ik kreeg trouwens een psychiater vanwege mijn drugsverleden. Dat doen ze altijd met mensen die een verslavingsverleden hebben. Er is me ooit eens verteld dat dat ook de reden was dat ik maar twee maanden heb hoeven wachten op mijn eerste gesprekken na mijn intake.
Dat de ene psych de andere niet is, was me ook al opgevallen. En dan scheelt en dan scheelt het ook nog weer per cliënt. Toen ik ik ts-nl schreef dat ik Bas Fels als psych ging krijgen, werd ik gewaarschuwd dat het een hele vervelende vent was. Bas en ik konden het echter prima met elkaar vinden, daarom vind ik het erg jammer dat ie ermee gestopt is. Nu mag ene Anouk nogwat mijn vertouwen gaan zien te winnen, maar goed, dat is volgens Bas maar voor maximaal 3 gesprekjes. Ik heb trouwens een behoorlijk alcohol verleden (zeg maar een kratje per dag) en een beetje wiet ben ik ook niet vies van en toch kreeg il een psycholoog. Dat had ik niet verwacht, je moet dus echt harddrugs ge(mis)bruikt hebben voor een psychiater. Da's wel een beetje scheef eigenlijk.
Joanne schreef:
Wat ik begrepen had polas je je natrium allemaal uit door de spiro en blijft de Kalium in je lichaam. Het is namelijk een kalium sparende plaspil. Wat het doel van die dingen is weet ik niet goed maar ik weet wel dat je ook kramp in je benen krijgt door een teveel aan kalium. Zout eet ik zelf maar heel weinig. Mijn vader mag geen zout hebben en dus vond mijn moeder het nodig dat wij dat dan ook maar niet aten. Ben er dus aan gewend zoutarm te eten en dat is gelukkig ook gezond. Overigens vertelde iemand me ook eens dat je die kramp door een kaliumoverschot kon verhelpen door meer potassium in te nemen door bijvoorbeeld wat meer bananen te eten dan normaal.
Ha, weer wat geleerd, potasium is een woord wat veel voorbij komt op Crone en ik wist maar niet wat het was. Bananen dus. Ik hoop dan ook niet dat er mennsen blindelings vertrouwen op mijn postjes over hormonen, ik ben geen endo, maar om dat nou onder ieder postje te gaan zetten lijkt me ook weer wat overdreven. Trouwens, voor de serieus geïntresseerde (aankomend) doehetzelvers, wil ik wel als referentie dienen. Laat me dat dan wel even via een privéberichtje weten.
Joanne schreef:
Alsjeblieft ben blij dat ik je heb kunnen helpen
Grin, dankje, ik heb vorige week op mijn beurt iemand anders blij gemaakt met een overschot cypro.