Jullie gedachtes over het onderzoek m.b.t. stylingsbureau

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Jullie gedachtes over het onderzoek m.b.t. stylingsbureau

Bericht door Nathalie »

Hi lieverds,

Ik ben geinteresseerd in de mening van de forumgangers aangaande onderstaand aangehaald prikbordbericht.
  • Is dit een vergeten gebied bij veel T*'s ?
  • Is het de moeite waard je medewerking te geven aan dit onderzoek ?
  • In hoeverre mag je blij zijn bij een dergelijk (uiteindelijk commercieel) initiatief ?
  • Is dit een zoveelste poging geld te verdienen aan T*'s of is dit een mooie gelegenheid om nu de koe eens bij de horens te vatten en echt werk te maken van je vrouwelijke voorkomen m.b.v. een stylist(e) ?
Graag jullie reacties en inzichten.
Minouk schreef:Hallo allemaal!

Mijn naam is Minouk en ik wil jullie graag iets vragen. Al een paar maanden ben ik bezig met een onderzoek naar travestie, transseksualiteit en styling (dus alles wat te maken heeft met uiterlijk en uitstraling). Dit in opdracht van een professioneel stylingbureau dat graag haar doelgroep wil uitbreiden, waarbij haar interesse uitgaat naar de T-wereld.

De aanleiding daarvoor is dat zij steeds vaker vragen krijgt van travestieten en transseksuelen over styling en dit heeft wederzijds al een aantal positieve ervaringen opgeleverd.

Ik vind het zelf ontzettend leuk om met dit onderzoek bezig te zijn, het interesseert me zeer en ik wil graag bijdragen aan goede en toegankelijke stylingmogelijkheden voor T’s. Ik ben al veel te weten gekomen (o.a. internet, boeken, T&T). Maar ik zou graag nog wat meer reacties willen peilen. Daarom heb ik een vragenlijst gemaakt. Mijn vraag (je voelt m al aankomen): Wie zou (anoniem) voor mij de vragenlijst van ca. 20 open vragen in willen vullen?

Door het verzamelen van zoveel mogelijk reacties hoop ik een nog beter beeld te krijgen van wat er leeft onder T’s m.b.t. styling en wat de wensen en behoeften zijn op dat gebied. Dat geeft mij dan weer de mogelijkheid om laagdrempelige stylingdiensten te ontwerpen. Zodat degenen onder jullie die daar behoefte aan hebben, er hopelijk hun voordeel mee kunnen doen.

Graag alleen serieuze reacties, naar m.fokkens@student.rug.nl.

Groetjes!
Minouk
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Jullie gedachtes over het onderzoek m.b.t. stylingsburea

Bericht door Frederique_ »

Nathalie schreef:Hi lieverds,

Ik ben geinteresseerd in de mening van de forumgangers aangaande onderstaand aangehaald prikbordbericht.
  • Is dit een vergeten gebied bij veel T*'s ?
  • Is het de moeite waard je medewerking te geven aan dit onderzoek ?
  • In hoeverre mag je blij zijn bij een dergelijk (uiteindelijk commercieel) initiatief ?
  • Is dit een zoveelste poging geld te verdienen aan T*'s of is dit een mooie gelegenheid om nu de koe eens bij de horens te vatten en echt werk te maken van je vrouwelijke voorkomen m.b.v. een stylist(e) ?
Graag jullie reacties en inzichten.
Ik vind, zoals bij elk commercieel initiatief, dat je het niet te snel moet veroordelen: ook als het voor jou misschien niet werkt kan het voor een ander een uitkomst zijn. Ik experimenteer liever zelf en zal dan ook wel niet in de doelgroep van zo'n stylingbureau vallen. Ofschoon ik wel eens serieus overwogen heb om naar een professioneel visiagiste te gaan.

Ik zou zelf niet zo snel meewerken aan een onderzoek als ik geen gebruik ga maken van zo'n dienst. Lijkt me niet in het belang van de onderzoekers (en zonde van mijn tijd). Als er wetenschappelijke onderzoeken komen (ik hoop bijvoorbeeld op een vervolgonderzoek van "Travestie in Nederland en Vlaanderen" van Paul Vennix) dan doe ik zeker wel mee.

Groetjes,

Annegreet
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Hoi Nathalie,

Moeilijk te zeggen.. Ik heb Minouk laatst gesproken op T&T Grunn. Ze is in ieder geval serieus, geinteresseerd, en zeker niet alleen voor 't commerciele gedeelte.

Ik denk dat het op zich een goed initiatief is en ik heb haar ook gezegd dat ik zelf best wel eens mee zou willen doen: advies van iemand die er verstand van heeft (en dus doorgaans een heel andere invalshoek heeft dan die je zelf hebt) kan best nuttig zijn. Mijn grootste vrees is (denk ik) het prijskaartje... Als ik ga winkelen (dat is volgens mij dus ook een optie: dat er iemand mee gaat shoppen) dan weet ik zelf ook al wel ongeveer (na een tig jaar experimenteren) wat mij wel of niet staat, alleen ja, daar hangt tegenwoordig een prijskaartje van pak 'm beet een vierkante meter aan :). En dan zal degene die mee gaat shoppen en advies geven enzo dat ook wel niet voor een kop koffie + gevulde koek van de Hema doen, vermoed ik zo :/

Voor wat betreft of er iemand op zit te wachten? Ik denk dat dat heel sterk afhangt van wat je *zelf* voor doel hebt met je T-gevoelens, als je dat al weet. Er zijn zoveel verschillende belevingen van T-gevoelens dat ik niet 1-2-3 een passend antwoord zou weten wat zelfs maar voor een significante groep zou gelden.

Ik denk trouwens wel dat 't een vergeten gebied is voor veel T's (mezelf incluis: mea culpa).

Kortom: ja *ik* denk dat 't wel nuttig is en ik ben blij dat je dit op 't forum hebt gezet; 't prikbord lees ik zelden....

Groetjes,

Marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

oh ja, was ik nog vergeten, als ik goed ingelicht ben, is Minouk de afgelopen *twee* keer bij de T&T avond geweest, en niet alleen de laatste!
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Re: Jullie gedachtes over het onderzoek m.b.t. stylingsburea

Bericht door petra_ »

Nathalie schreef: Ik ben geinteresseerd in de mening van de forumgangers aangaande onderstaand aangehaald prikbordbericht.

Is dit een vergeten gebied bij veel T*'s ?
Professioneel stylingsadvies is sowieso niet weggelegd voor de meeste mensen. Voor T's is er juist meer aanbod, die kunnen naast de reguliere stylingsbureaus ook terecht bij de specifieke make over bedrijven. Op de site van het bureau geven ze aan zich vooral te richten op mensen die een hekel aan winkelen hebben. Dat komt onder T's vast niet veel voor. Ik vind het wel leuk dat zo'n bureau zich ook op T's gaat richten en niet specifiek op T's. Als er hier morgen twee nieuwe winkels opengaan, een voor T's en een voor lange vrouwen, dan ga ik naar die voor lange vrouwen.
Nathalie schreef: Is het de moeite waard je medewerking te geven aan dit onderzoek ?
Ik heb Minouk gister een mailtje gestuurd, kreeg een netjes antwoord op mijn vraag en in de vragenlijst staan geen gekke dingen. Dus ga ik de lijst serieus invullen. Ik denk niet dat ik er wat aan heb omdat ik niet van plan ben om gebruik van hun diensten te gaan maken. Ridge & Brooke zullen vast hele goede stylisten in huis hebben, maar niet met dezelfde ervaring in het kleden van een trans als ik heb. Ik heb al een style en die bevalt me prima. 8)
Nathalie schreef: In hoeverre mag je blij zijn bij een dergelijk (uiteindelijk commercieel) initiatief ?
Dat is de vraag inderdaad. Je werkt mee aan een heel doelgericht marktonderzoek. Het is echter wel jouw keus of je wel of niet van die diensten gebruik gaat maken en er bestaat zeker een markt voor. Ik ben me laatst rot geschrokken op de chat van wat iemand voor een begeleidt avondje stappen met make over erbij over heeft.
Nathalie schreef: Is dit een zoveelste poging geld te verdienen aan T*'s of is dit een mooie gelegenheid om nu de koe eens bij de horens te vatten en echt werk te maken van je vrouwelijke voorkomen m.b.v. een stylist(e) ? Graag jullie reacties en inzichten.
Tuurlijk is het een poging om geld te verdienen aan T's. Een goede ook, want ze beginnen met luisteren naar de potentiële klanten. Ik ben niet bepaald onder de indruk van het aanbod zoals het nu is. De make overs van man2woman kun je na een dagje oefenen zelf echt beter. Transdreams is altijd heel knap gedaan maar overduidelijk transdreams, iedereen gaat op elkaar lijken. Misschien dat echte stylisten het beter doen, voorwaarde is dan wel dat ze luisteren naar de doelgroep, want die bezit de ervaring die zij (nog) niet hebben.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Eerlijk gezegd heb ik de moeite niet gedaan om me er in te verdiepen. heb genoeg vrouwen om me heen om me aan te spiegelen en genoeg eigen smaak om dat op een verantwoorde manier te doen. Daarnaast absoluut geen hekel aan shoppen en kan met make up ook aardig uit de voeten. Da's tevens ook de reden waarom ik weinig schrijf op het make up en kleding forum. Kred me prima zo.
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

stylingbureau

Bericht door Adeline_ »

heb me ooit is laten opmaken door een styliste en vond het maar niks herkende mezelf niet eens en ik voelde me ni goed in de richting dat die styliste me wilde dirigeren,een kortgerokt sexipopje
Ben er ook nooit meer naar terug geweest.Veel stylistes zetten ons een beetje te gemakkelijk op het nivau van straatmadeliefjes of mannenverslinders en dat ben ik hoegenaamd ni :wink: :wink:

Groetjes Adeline
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Re: stylingbureau

Bericht door petra_ »

Adeline_ schreef:heb me ooit is laten opmaken door een styliste en vond het maar niks herkende mezelf niet eens en ik voelde me ni goed in de richting dat die styliste me wilde dirigeren,een kortgerokt sexipopje
Ben er ook nooit meer naar terug geweest.Veel stylistes zetten ons een beetje te gemakkelijk op het nivau van straatmadeliefjes of mannenverslinders en dat ben ik hoegenaamd ni :wink: :wink:
Tsja, de bedoeling is dus dat een stylingbureau iets bij je zoekt wat goed past. Da's heel wat moeilijker dan iemand omtoveren in een geile del.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne(ke)
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 13:29
Locatie: Veluwe

Re: stylingbureau

Bericht door Joanne(ke) »

Violet Skye schreef:Tsja, de bedoeling is dus dat een stylingbureau iets bij je zoekt wat goed past. Da's heel wat moeilijker dan iemand omtoveren in een geile del.
Alleen de buitenkant toch? of verandert je karakter dan automatisch mee? :P :evil: :lol: :wink:

Rachel.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik vond het leuk om aan de ankette mee te doen heb haar gemailt en een vragen lijst gekregen, die heb ik ingevuld en terug gestuurt.
Het is toch beter dat men er positief mee bezig is.
Al willen ze hun geld ermee verdienen.
Ik heb er geen moete mee.
Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Bedankt voor jullie zinvolle visies en antwoorden tot nu toe.

Ik heb vandaag van Minouk de vragenlijst gekregen en ingevuld geretourneerd. (met de nodige denkrimpels en zweetdruppels vanwege het optimaal formuleren van mijn antwoorden)
Maar ik moet zeggen: ze kwam met zeer goede vragen en heeft zich idd redelijk tot goed verdiept in de materie.
Ik heb ondermeer aangegeven dat met name de kosten van de stylingsadviezen gecombineerd met de op advies aan te schaffen dameskleding (die het niveau van een Zeeman-couture wel zullen overstijgen, naar ik aanneem :roll: ) een struikelblok zullen zijn. Violet repte daar al over.

Ik heb aan het einde aangegeven dat ik graag op de hoogte gehouden wil worden van de voortgang en conclusies van haar onderzoek.

We zijn benieuwd.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Eender als Nathalie, opgestuurd en vraag om uitkomsten en conclusies.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

We zouden wel zusjes kunnen zijn, Pam :)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hallo daar

Kheb anders een heleboel aan die zeeman couture. tenminste de kniekousjes dan hehehe... Oh ja en leuk ondergoed ook voor weinig :D
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

stylingbureau

Bericht door Adeline_ »

er is niks mis met zeemancouture als je een niet te grote maat hebt en je budget beperkt is vooral als beginende T.Ik maak 80% van m'n kleding zelf zo kan ik zelf bepalen wat ik draag en het past altijd en tussen door koop ik wel eens bij M&S of C&A.Ik vind trouwens dat stylingbureau's teveel met dure couture werken en de moeite ni doen om eens naar de goedkopere couture te kijken niet iedereen heeft het inkomen van een minister

Groetjes Adeline :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Plaats reactie