Tijdens mijn afwezigheid

Algemeen

Moderator: Moderators

adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Cynthia,

Ik heb bewondering dat je de consequenties durft te trekken en gewoon je gevoel blijft volgen, ook al zou dat je tegenover sommige mensen minder geloofwaardig maken.
net zoals iemand de overtuiging heeft dat transseksualiteit (gender dysforie) het volgen van je gevoel is zo is het nu ook het geval waarbij de eerlijkheid en oprechtheid naar jezelf toe de basis is, volg je dit gevoel niet (in beide situaties) en vul de vervolgens je leven hiernaar niet in, dan kom je toch in ernstige problemen.
Geloofwaardig is het verhaal niet, maar ik heb zeker niet de illusie dat ik de enigste ben die uiteindelijk tot een andere konklusie kwam, alleen denk ik, die komen niet met hun verhaal.

Maar mijn verbazing ligt in het feit, dat je zolang op de ingeslagen weg doorging, weliswaar in je eigen tempo, maar niet met twijfels aan het eindresultaat (althans zo kwam het bij mij niet over).
begrijp ik goed, ik had wel wat twijfels (wie niet) maar in feite niet aan het eindresultaat, heb ongelijk gehad.

Het is alleen maar gemakkelijker wanneer je niet die hele transitie en operaties doorhoeft. Maar als iemand zover was als jij, en dan ook nog eens groen licht had gekregen, hoe betrouwbaar vind jij dan dat het screeningsproces bij de VU eigenlijk is? Want mijn ervaring is, dat het niet in je voordeel werkt als je je eigen bedenkingen ventilleert.
Is dat "verdampen" van je gevoel nu in een kort tijdsbestek op komen zetten of heeft dat volgens jou al langer gespeeld?

In ieder geval wens ik je een gelukkige toekomst en denk ik aan je terug als een schrijfster die altijd zinvolle issues wist neer te schrijven.
Uiteraard ben ik blij (en ook anderen) dat het niet verder is gegaan en het "normale" leven weer is opgepakt. Voor de duidelijkheid ik kon zelf bepalen wanneer het groen zou worden, had temaken met opgeven van mijn werk (kon niet gekombineerd worden met RLE).
We waren verder uitgepraat en gedaan.

Ik ben positief over het VU en ben van mening dat men diegene die denken TS te zijn maar een gendysforie hebben die niet al te zwaar is, dat men die geen groen zal geven, enz. Dus het volste vertrouwen, blijft wel dat zoals TS niet is aan te tonen, het blijft jouw verhaal en gedrag. Het om de tuin leiden van een psych is niet onmogelijk, hierover zijn wel ervaring beschreven.

Ik vind het juist wel in je voordeel is als je je bedenkingen uit, het helpt de psych om tot een betere analyse tekomen waarbij je gebaad bent. Het is nooit mijn uitgangspunt geweest om groen te krijgen, groen is geen doel op zich, wel een zelfanalyse met "professionele" hulp om een oplossing te zoeken voor de aangetoonde genderdysforie, waarna zal moeten blijken ofdat groen de oplossing is als begin is van een definitieve geslachts aan passing. Ik was niet op zoek naar TS maar naar mijzelf en als dat TS zou zijn, dan moest daar een invulling (geslachts aan passing) aan gegeven worden.

het "verdampen" is van de laatste 7 maanden en begon na een bezoek in jan. aan een van mijn dochters ( in Amerika), er waren geen problemen ze steunde me erg goed, maar ik hoefde niet meer.
Waarom, ik weet het antwoord wel maar kan helaas hier er niet op ingaan, de periode is niet verloren geweest, heb veel plezier gehad, leuke mensen ontmoet en het is echt iets waar je dag en nacht mee bezig bent bent , dus "never a dull moment", integendeel.

Wens je ook veel geluk en sterkte op de weg die nu gaat,

groetjes, Adriana
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Violet Skye schreef:
adriana schreef: Vond toch dat ik eens eens de andere kant van de TS medaille wilde laten zien n.l. het kan soms ook anders aflopen.
Onzin, je bent of was geen trans. Dus van een TS medaille is geen sprake. Transen zien namelijk niet af van de gab. Je was een spijtoptant in spé. Een verwarde travestiet die na jarenlang de T gevoelens te hebben moeten onderdrukken, ineens alle ruimte kreeg en nam. De schade inhalen zogezegd. Daarbij heb je je laten meeslepen door de genderdysforieclub en ik ben blij dat je er mooi om tijd achter gekomen bent geen vrouw te (willen) zijn. Dat je groen licht gekregen hebt zegt niks. Groen licht betekent niet dat je trans bent, het betekent dat je door mag naar de volgende diagnose ronde.
Nou nou mops dat je een opleiding psychologie wil doen of gedaan hebt wil niet zeggen dat jij kunt bepalen of iemand trans is of niet en al helemaal niet of die gevoelens diep zitten of niet. Vind dat je best een beetje minder oordelend bezig mag. Het lijkt wel of jij hier degene bent die meent te moeten bepalen of iemand echt is of een wannabee. Dat er geen transen bestaan die de GAB niet willen geloof ik gewoon niet. Daarvoor is er teveel diversiteit onder de verschillende transen die ik ken.. Ik geloof wel degelijk dat er mensen zijn die het geloof in het resultaat niet hebben of het vertrouwen in de oplossing van hun problematiek en daarom wijselijk besluiten van een GAB af te zien. Of het transen zijn weet ik niet aangezien de term voor mij inhoudt dat je wel een GAB ondergaat. Maar de genderdysfore gevoelens zijn net zo sterk bij dat soort mensen. Denk eens wat meer grijs (of in kleur voor mijn part :D ) in plaats van zwart wit.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef: Of het transen zijn weet ik niet aangezien de term voor mij inhoudt dat je wel een GAB ondergaat.
Dat is toch precies wat ik zeg?
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

NB één van de diepere redenen waarom ik zo'n moeite heb met mijn vrouwelijkheid te accepteren is dus inderdaad dat geloof in het resultaat. In mijn geval was het echter toch hard nodig om iets te doen. Geloof er nog steeds niet in maar ben wel blij dat ik nu leef zoals ik doe. Maar voel me soms net een travestiet in een wel heel goed gelukt outfitje :wink:
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Violet Skye schreef:
Joanne schreef: Of het transen zijn weet ik niet aangezien de term voor mij inhoudt dat je wel een GAB ondergaat.
Euhhh...ja he:o) Tkwam alleen zo rot je strot uit of bij mij mijn netvlies in :wink:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa,

Voor ik begin je berichten van inhoudelijk commentaar te voorzien ook mijn steunbetuiging bij wat je meemaakt. Sterkte in de komende tijd!
Lisa met een S schreef:Inderdaad, er wordt hier vaak te veel gejubeld.
Vind je? In welke gevallen bedoel je dat?

Ik vind het wel wat meevallen met dat gejubel. Ik denk ook dat in z'n algemeenheid onderschat wordt hoe groot de drempel is om je gegevens in te vullen in het invulformulier voor het forum (jij weet ongetwijfeld nog dat ik de meest algemene termen gebruikt heb bij het invullen ervan, je weet vast ook dat ik pas na enig aandringen een andere naam dan "mijn account" ben gaan gebruiken en ter info aan de rest: "Annegreet" lijkt op geen enkele manier op mijn "mannennaam", en wie weet ga ik in de toekomst mijn "vrouwennaam" nog wel eens aanpassen naar wat ik daar in real life voor gebruik). Ik ben gewoon bang dat iemand van mijn werk of in mijn omgeving meeleest en uit mijn gegevens (in combinatie met een naam die lijkt op mijn "mannennaam") af kan leiden wie ik ben. En dat zoiemand mij op een vervelende manier daarmee confronteert.

Oftewel mijn oproep aan allen: geef een beginner een beetje meer krediet: het is werkelijk niet niets wat hier op dit forum gebeurt en een beginnend schrijver moet soms over een dijk van weerstand heen om hier zowieso te gaan schrijven!

Groetjes,

Annegreet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef:NB één van de diepere redenen waarom ik zo'n moeite heb met mijn vrouwelijkheid te accepteren is dus inderdaad dat geloof in het resultaat. In mijn geval was het echter toch hard nodig om iets te doen. Geloof er nog steeds niet in maar ben wel blij dat ik nu leef zoals ik doe. Maar voel me soms net een travestiet in een wel heel goed gelukt outfitje :wink:
Tsja, blijft een geworden vrouw, bio worden zit er niet in. Des te eerder je je dat beseft, des te beter denk ik.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joanne schreef:
Violet Skye schreef:
Joanne schreef:Of het transen zijn weet ik niet aangezien de term voor mij inhoudt dat je wel een GAB ondergaat.
Euhhh...ja he:o) Tkwam alleen zo rot je strot uit of bij mij mijn netvlies in :wink:
Violet Skye schreef:Onzin, je bent of was geen trans.... Je was een spijtoptant in spé. Een verwarde travestiet die na jarenlang de T gevoelens te hebben moeten onderdrukken, ineens alle ruimte kreeg en nam.
Ik weet wat je bedoelt, Joanne. Wanneer Violet het woord "travestiet" in de mond neemt, heb ik vaak het gevoel dat ze het als een scheldwoord bedoelt. Maar misschien is dat niet altijd zo.
Violet Skye schreef:Nu spreek je jezelf tegen vind ik. Als er niks mis is met fetish travestie, waarom zou je de fetish tv dan bij moeten staan in het eroverheen groeien? Als je als fetish tv in mijn bijzijn het vrouwzijn gaat parodiëren, ga ik schoppen. Anders niet. Integendeel juist. Fetishisme kun je als hobby zien, genderdysforie is geen pretje, dus vraag ik me af of je iemand er een plezier mee doet door ze over het hobby gedeelte heen te praten.
Ik vind niet dat ik mijzelf tegenspreekt; er is niks mis mee, maar ik zie het als een tussenfase, waar men overheen moet groeien. Je kunt erin blijven steken, maar dat "hobby" gedeelte heeft ook negatieve kanten. Ten eerste, het vindt plaats vaak aan de onderkant van de samenleving, ten tweede, zoals je stelt, het is niet alleen vaak beledigend voor vrouwen, maar bijdraagt ook aan het negatieve beeld van transen en andere soorten travestieten. Het is niet een of de andere. Dit soort travestiet verwerkt zijn genderdysforie op dit fetishistische manier. Door de TV meer bewust te maken van zichzelf en zijn gevoelens betekent niet dat de genderdysforie anders is geworden, en dat de TV ineens denkt TS te zijn, maar dat ze een andere invulling geeft aan het manier waarop ze haar travestie beleeft -- een die minder caricaturaal is.
Violet Skye schreef:Mag ik er nog een derde variant aan toevoegen? Vanuit het Femdom oogpunt zijn mannen inferieur. Lompe schepsels die zelfs in de mooiste sissy oufit nog niks elegants of gracieus over zich hebben. Ze laten hun mannelijkheid belachelijk maken. Dat kan erg vermakelijk zijn, ik mail wat met een Domina en haar slaafjes en de verhalen die je dan te lezen krijgt zijn echt waar om je te bescheuren. Haar volgelingen gaan heel ver in de pogingen om zichzelf belachelijk te maken en ik spoor ze aan om vooral een stapje verder te gaan. Dat is wat ze graag willen. SM, D/s of BDSM of hoe je het maar noemen wilt, vind ik erg interessant maar forced femme is niet mijn ding. Ik ben gewoon vrouw.
Hmmm, klink in mijn oren alsof je er wel plezier in beleeft om de mannen te vernederen. Toch een leren pak en zweep aanschaffen? Domina-in-spe? :-D

Maar, even terug naar Adriana. Adriana, ik hoop dat je het mijn posting niet kwalijk nam, ik bedoelde het niet negatief. Ik ben heel blij met jouw antwoorden, ze zijn erg verhelderend en, denk ik, van grote waarde voor velen hier. Ik ben echter wel benieuwd naar een ding: je hebt afgezien van het TS-traject, voor een aantal redenen, maar ik lees niet uit jouw verhaal dat je denkt dat je "genezen" bent van de genderdysforie die je oorspronkelijk heeft geleid tot de beslissing om uit te zoeken hoe diep het in je zat. Er is dus, neem ik aan, nog steed sprake van aanwezige gevoelens van vrouwelijkheid, of genderdysforie, of hoe je het wilt noemen. Hoe denk je om in de toekomst daarmee om te gaan?

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Lisa,

Maar, even terug naar Adriana. Adriana, ik hoop dat je het mijn posting niet kwalijk nam, ik bedoelde het niet negatief. Ik ben heel blij met jouw antwoorden, ze zijn erg verhelderend en, denk ik, van grote waarde voor velen hier. Ik ben echter wel benieuwd naar een ding: je hebt afgezien van het TS-traject, voor een aantal redenen, maar ik lees niet uit jouw verhaal dat je denkt dat je "genezen" bent van de genderdysforie die je oorspronkelijk heeft geleid tot de beslissing om uit te zoeken hoe diep het in je zat. Er is dus, neem ik aan, nog steed sprake van aanwezige gevoelens van vrouwelijkheid, of genderdysforie, of hoe je het wilt noemen. Hoe denk je om in de toekomst daarmee om te gaan?

Groetjes,
Lisa
Ik heb je posting zeker niet als negatief ervaren, je hebt zelf een zeer uitvoerige posting geplaatst die ik met interesse heb gelezen en eigenlijk weer aanleiding was om toch iets te posten, terwijl ik had gezegd voorlopig niet meer.

Wanneer ben je genezen van een genderdysforie, ik denk als je hier eenmaal temaken mee hebt gehad nooit, maar ik geloof wel in het feit dat het zo kan afzwakken, sterk afhankelijk van eventueel drastisch veranderde situaties, waarin je op een gegeven moment verkeerd dat het een ondergeschikte rol gaat spelen, omdat er iets in je leven is dat je veel geluk geeft, iets van grote waarde voor je.
Als genezen betekend volledig afzien van een geslachts aanpassende behandeling, dan is het antwoord ja, het heeft wat tijd gekost maar zoals met alle belanrijke dingen in het leven, onderzoek alles en behoud het goede, dus geen gab.

Ik ben heel diep gegaan, de gevoelens hadden totaal niets met travestie temaken, mensen/instanties met veel praktische kennis omtrent TS (voor hun dagelijkse kost) of zelf gerespecteerde post-ups (Violet Sky is nog sky high verwijderd van hun diagnostische conclusies die helemaal haaks staan op die van hun, geeft niet we moeten allemaal leren moet je langer voor geleefd hebben) die al jaren gelukkig als vrouw leefden bevestigden wat ik in feite niet eens wilde horen, o.a. vanwege de enorme konsequensies, maar wel als bevestiging zoals ik mijzelf voelde/ervaarde.

Ofdat er nog iets blijft hangen op dit moment eigenlijk niets omdat ik geen behoefte heb aan travestie, ben wel voorzichtig omdat ik niet weet/ervaren heb na een drastische verandering ofdat er toch in de nabije toekomst weer een bepaalde behoefte zal zijn.
Het is niet zo vreemd opzich, ik ken ook andere travestieten die op een gegeven moment er totaal geen behoefte meer aan hadden, ook doordat hun levenssituatie veranderd was. In feite raakte de altijd latente TV gevoelens onder gesneeuwd en de dooi zette (voorlopig) niet meer in :D

Als TS alleen betekend een gab behandeling dan hebben we duidelijkheid over een lichamelijke ingreep maar wat dan diegenen die volledig succesvol als "vrouw" leven zonder gab, zijn dit verwarde travestieten (vrij naar Violet Sky), denk van niet.

De toekomst zal het wel leren ofdat er nog iets van een behoefte is, (travestie) de relatie man/vrouw (ben hier wel ervarings deskundige in) :D is voor mij toch de het fijnste levensvorm om vele redenen.

Ik heb deze stukjes nogmaals niet geschreven van kijk mij nu eens, het "labeltje" TV,TG of TS heeft me nog nooit geinteresseerd, wel waar ik mee bezig was en heb dit uitgedragen naar mijn direkte omgeving als een deel van mijn persoonlijkheid op dat moment, ofdat men dat nu als TV of TG heeft ervaren is niet van belang, het enigste van belang is het eind resultaat en die heb ik na enige tijd gevonden, gelukkig.

En hou ik er mee op (met schrijven) want ik ga mijzelf herhalen.

groetjes, Adriana
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Ik weet wat je bedoelt, Joanne. Wanneer Violet het woord "travestiet" in de mond neemt, heb ik vaak het gevoel dat ze het als een scheldwoord bedoelt. Maar misschien is dat niet altijd zo.
Als ik het negatief bedoel, zet ik er wel vieze vuile etc voor, ok? De bedoeling van mijn postje was niet om Adriana af te branden, helaas wordt het wel zo opgevat. Na het overlijden van je partner kan het haast niet anders dan dat je (tijdelijk) in de war bent en in die verwarring heeft Adriana een keuze gemaakt die niet de goede was. Een vergissing die ze nog redelijk op tijd ongedaan heeft kunnen maken. Hopelijk heb ik het nu wel voorzichtig genoeg geformuleerd en kan het gezeur van Annegreet in mijn pb box ophouden. Ik schrijf wat ik zie en mijn schrijfstijl is nogal direct, als je het er niet mee eens bent dan ben je van harte welkom om er tegenin te gaan. Da's namelijk de bedoeling van een forum.
Lisa met een S schreef: Ik vind niet dat ik mijzelf tegenspreekt; er is niks mis mee, maar ik zie het als een tussenfase, waar men overheen moet groeien.
Waarom moet? Als je er volkomen happy bij bent en anderen er niemand mee lastig valt, is er niks aan de hand. Ik vind dan alleen wel dat je netjes in de kast moet blijven zitten, ik loop ook niet verschrikkelijk met mijn seksuele fantasieën te koop.
Lisa met een S schreef: Je kunt erin blijven steken, maar dat "hobby" gedeelte heeft ook negatieve kanten. Ten eerste, het vindt plaats vaak aan de onderkant van de samenleving,
Het vindt vooral plaats in slaapkamers, parenclubs en op parkeerplaatsen denk ik. Mij maak je er niet blij mee, maar ik kan er ook niks op tegen hebben.
Lisa met een S schreef: ten tweede, zoals je stelt, het is niet alleen vaak beledigend voor vrouwen, maar bijdraagt ook aan het negatieve beeld van transen en andere soorten travestieten.
Transen en andere soorten travestieten... Het is dat ik weet dat je het niet bedoelt zoals het er staat. :wink: Dat t's die volledig uit de kast zijn vaak hinder ondervinden van de vele hoofdloze foto's op het internet is waar. Daarom schop ik fetish travestieten keihard terug de kast in als ze hun vrouw beleving weigeren bij te stellen en tegelijk beweren ook genderdysfoor te zijn.
Lisa met een S schreef: Het is niet een of de andere. Dit soort travestiet verwerkt zijn genderdysforie op dit fetishistische manier. Door de TV meer bewust te maken van zichzelf en zijn gevoelens betekent niet dat de genderdysforie anders is geworden, en dat de TV ineens denkt TS te zijn, maar dat ze een andere invulling geeft aan het manier waarop ze haar travestie beleeft -- een die minder caricaturaal is.
Je had vast wel verwacht dat ik het hier niet mee eens ben. Een man die graag vrouwenondergoed draagt vanwege de kick is in mijn ogen niet genderdysfoor maar een fetisjist. Als je niet lekker in je (mannen)vel zit, geef je wel een andere invulling aan je vrouw zijn.
Lisa met een S schreef: Hmmm, klink in mijn oren alsof je er wel plezier in beleeft om de mannen te vernederen. Toch een leren pak en zweep aanschaffen? Domina-in-spe? :-D
Neuh, ik speel liever met vrouwen en sta dan liever aan de andere kant van het zweepje. 8) Als het er na de srs wel een keer van gaat komen met een man, dan is het voor hem wel te hopen dat ie niet al te kleinzerig is.
Lisa met een S schreef: Maar, even terug naar Adriana. Adriana, ik hoop dat je het mijn posting niet kwalijk nam, ik bedoelde het niet negatief. Ik ben heel blij met jouw antwoorden, ze zijn erg verhelderend en, denk ik, van grote waarde voor velen hier. Ik ben echter wel benieuwd naar een ding: je hebt afgezien van het TS-traject, voor een aantal redenen, maar ik lees niet uit jouw verhaal dat je denkt dat je "genezen" bent van de genderdysforie die je oorspronkelijk heeft geleid tot de beslissing om uit te zoeken hoe diep het in je zat. Er is dus, neem ik aan, nog steed sprake van aanwezige gevoelens van vrouwelijkheid, of genderdysforie, of hoe je het wilt noemen. Hoe denk je om in de toekomst daarmee om te gaan?
Ik ben ook erg blij met Adriana's posting. Het vergt minstens zoveel lef om te zeggen dat je geen vrouw meer wilt zijn als beweren het wel te (willen) zijn. Met de noorderzon vertrekken had ook gekund. Hopelijk trekken mensen hier de lering uit niet te hard van stapel te lopen met hun t gevoelens als ze daar plotseling de ruimte voor krijgen.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Fijn dat je weer terug bent, lisa ..
En hoe :D
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:
Lisa met een S schreef:Ik vind niet dat ik mijzelf tegenspreekt; er is niks mis mee, maar ik zie het als een tussenfase, waar men overheen moet groeien.
Waarom moet? Als je er volkomen happy bij bent en anderen er niemand mee lastig valt, is er niks aan de hand. Ik vind dan alleen wel dat je netjes in de kast moet blijven zitten, ik loop ook niet verschrikkelijk met mijn seksuele fantasieën te koop.
Je hebt gelijk. Het moet niet. Het is inderdaad de vraag of men er gelukkiger van wordt. Maar voor mij is een geluk zonder zelfbewustzijn een valse geluk.
Violet Skye schreef:Transen en andere soorten travestieten... Het is dat ik weet dat je het niet bedoelt zoals het er staat. :wink: Dat t's die volledig uit de kast zijn vaak hinder ondervinden van de vele hoofdloze foto's op het internet is waar. Daarom schop ik fetish travestieten keihard terug de kast in als ze hun vrouw beleving weigeren bij te stellen en tegelijk beweren ook genderdysfoor te zijn.
Weer gelijk -- ik bedoeld "andere travestieten dan hun soort. En voor de rest, ik waag een poging om hun enige zelfbewustzijn bij te brengen -- als het lukt (en het lukt weleens), ben ik er blij om. Wanneer het niet lukt, schop ik hen met je mee.
Violet Skye schreef:Je had vast wel verwacht dat ik het hier niet mee eens ben. Een man die graag vrouwenondergoed draagt vanwege de kick is in mijn ogen niet genderdysfoor maar een fetisjist. Als je niet lekker in je (mannen)vel zit, geef je wel een andere invulling aan je vrouw zijn.
Je houdt de mogelijkheid niet open, dat bij een meer zelfbewustzijn, de kick plaats maakt voor andere gevoelens. Misschien niet een wens om SRS te ondergaan, maar iets minder fetishistic. Nogmaals, misschien dat ik een keer zeer uitgebreid en genuanceerd gaat uitleggen hoe ik dit zie.
Violet Skye schreef:Ik ben ook erg blij met Adriana's posting. Het vergt minstens zoveel lef om te zeggen dat je geen vrouw meer wilt zijn als beweren het wel te (willen) zijn. Met de noorderzon vertrekken had ook gekund. Hopelijk trekken mensen hier de lering uit niet te hard van stapel te lopen met hun t gevoelens als ze daar plotseling de ruimte voor krijgen.
Je uitleg hier en bovenin is mij volkomen duidelijk. Ik hoop dat het voor de anderen ook zo is.

En Nathalie, bedankt...

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Hoi lisa,

WAt ouders betreft. mijn opa (de vader van mijn moeder) die heeft in onze familie ook voor een soap serie gezorgt die je niet kunt verzinnen. hij kreeg op 95 jarige leeftijd nog een vriendin die naar alle waarschijnlijkheid een extreem borderline figuur is en al het vermogen van mijn opa aan het verbrassen was. hij werd gedwongen op een manier te leven zoals hij dt nooit heeft gedaan of wou doen. hij (of beter gezegt zij) heeft onze familie nog voor de rechter gedaagt omdat wij hem gedwongen zouden hebben om in een verzorgings tehuis te gaan wonen en zijn spullen zouden hebben verkocht! enz enz blah blah. op de recht zitting zelf zij hij tegen mijn ouders....oh...zijn jullie hier ook? dus niet vermoedend dat hij ze voor de rechter gedaagt heeft! ik heb mijn moeder daar aan onder door zien gaan. die was geestelijk compleet van slag. z ehad het daar heel erg moeilijk mee. terwijl ze eigenlijk alles goed hebben gedaan. gezien van uit ons oogpunt en dat van de rechter en dat van mijn opa zelf (die zei toch tegen alles ja). ik kan dus wel enig sinds begrijpen hoe het is om je eigen ouders in een verzorgingshuis te zien. maar je kunt nu eenmaal niet alles zelf doen. als ik nu naar mijn moeder kijk (2 jaar na overlijden van mijn opa) dan zie ik een wereld van verschil. op de begravenis van mijn opa draaide we muziek van de fellowship of the ring. muziek die ook wat extra betekenis voor ons had omdat het wel zo voelde. het einde van een reis met zijn alle die helaas noodzakelijk was.

ik kan dus wel een beetje inschatten wat voor een ompacht dat heeft of heeft gehad op jouw en je gezin. dus heel veel sterkte de komende tijd,

groetjes,
Leonie
Plaats reactie