Goedemiddag zondaars...

Algemeen

Moderator: Moderators

Zou je je ziel verkopen?

Ja, waarom niet? Ik ben en blijf t, dus naar de hel ga ik toch.
10
50%
Jezus man, daar vraag je me wat. Ik denk er nog even over na. (het aanod is 666 dagen geldig).
4
20%
Nee, absoluut niet, no way in hell. Ik vertrouw op God's vergevingsgezindheid.
6
30%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Anne D
dagelijks aanwezig
Berichten: 159
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 15:34

Bericht door Anne D »

Het grootste bewijs voor de omnipotentie van God is, dat Hij niet hoeft te bestaan om toch je ziel te redden,
als hieruit volgt dat dan de Duivel ook niet hoeft te bestaan om toch je ziel te verdoemen,
vraag ik me wel af of je kan onderhandelen met een niet-bestaand hoger wezen die na je dood toch beschikkingsrecht krijgt over je etherische overblijfselen.

Oftewel: mag ik het garantiebewijs even lezen? :)
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

antwoord 1 - met de volgende kanttekeningen:

1) 't *moest* wel antwoord 1 zijn omdat dat 't enige antwoord is met "ja" er in
2) ik voel me niet verdoemd; ik ben wie ik ben en ik geloof toch niet in hemel en hel
3) ik hoef niet heen en weer te schakelen. 1x zou genoeg moeten zijn....
4) where do I sign up? ;)

grtz,

Marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Das inderdaad een punt waar ik ook in mee ga. Ik vind niet dat ik zondig of verdoemd ben om mijn T zijn. Omwille van andere redenen misschien wel :wink: Maar niet omdat ik T ben. Ik geloof namelijk in "het grote plan" en al snap ik het plan niet altijd, ik geloof dat ik er een deel van ben met mijn TS en al. Ik kies dus voor 3, nogmaals, omdat ik zeker weet dat ik het paradijs betreed als ik overlijdt en dat niet wil verliezen door een pact met de duivel.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Volgens bepaalde strenge christelijke groeperingen, zijn wij, dankzij Adam en Eva, allemaal zondaren behalve een kleine groep waarvoor al voor hun geboorte is bepaald, dat zij in de hemel mogen komen, mits zij een goede leven leiden. Omdat je nooit weet of je tot de groep behoort of niet, dan is je enige kans om in de hemel te komen toch het juiste pad volgen. Maar dat geloof is niet wijdverspreid. De meeste westerse godsdiensten houden het op het concept van vrije wil. Het Kwaad bestaat, omdat de mens een keus moet hebben tussen het Goed en het Kwaad om het Goed te kunnen kiezen. Als hij of zij het Goed kiest, dan komt hij in de hemel, anders niet. Dus kan je alleen verdoemd zijn, wanneer het gaat over iets dat een vrije keus is, en jij de verkeerde keus hebt gemaakt. Omdat men niet de keus heeft om travestiet of transseksueel te zijn, maar is dat iets wat van binnenuit komt, kan je daarom nooit een zondaar zijn.

Wat eigenlijk de vraag nog interessanter maakt, omdat je pas verdoemd zijn als je de overeenkomst met Satan tekent. Als je toch verdoemd zouden zijn en de eeuwigheid in hel moest doorbrengen, waarom zou je er niet voor kiezen om de korte jaren die je leeft gelukkig te zijn? Maar als de verdoemenis alleen mijn bestemming wordt wanneer ik "ja" zeg tegen het aanbod, dan is mijn antwoord "nee". Eeuwigheid hel voor maar een paar jaartjes geluk is het mij niet waard.

En, Violet, wat zou jij kiezen?

Wel een leuk topic, overigens.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Over het eeuwig zondaar zijn heb ik toch wat andere gedachten. Met het nieuwe testament is de vloek van het oude vervallen, door de komst van Jezus die de wet vervuld heeft. ...Echt zo is het mij geleerd en heb ik het begrepen door het lezen van de bijbel. Laat me ook niet zomaar iets op de mouw spelden. Het is een leuke optie om deze keus voor te leggen, maar denk dat niemand veroordeelt wordt door wie of wat hij is. Wel wanneer je bewust met kwade bedoelingen iemand kwaad doet lijkt mij.
groeten Elsa
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Amen :D En mee eens, Elsa!
Spike
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: za jul 31, 2004 1:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Spike »

Cynthia schreef:Nou Spike,

Kun je later je keuze nog aanpassen?
Dat denk ik niet.

Optie twee was dat je het nog niet wist.
Je kunt wel binnen 666 dagen je keuze maken, maar de keuze voor uitstel niet meer wijzigen. Of heb ik je verkeerd begrepen?
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.

Een van de dingen die big S heeft genoemd is dat je zelf kon kiezen, dan weer man dan weer vrouw. Als ik eerst dat nou eens 665 dagen ging proberen. Kijken wat het beste bevalt. Mocht het zo zijn dat het vrouw zijn mij bijzonder bevalt, dat ik dan nog mijn keuze mag maken om vooraltijd als vrouw te leven.

En mocht het niet bevallen kan ik nog altijd bij mijn eerste keuze blijven.
Zolang m baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Re: Aan satan

Bericht door petra_ »

~*anouk*~ schreef:Satan, ik zit met een dilemma.
Op zich heb je een leuk voorstel, maar wat garandeerd me dat je me niet een loer draait.
Als ik de overleveringen raad pleeg dan heb je al eerder 2 mensen behoorlijk de vernieling geholpen.
Heel veel belooft, en het eind van het lied was dat die mensen het paradijs werden uit gegooit.
Noppes heb je gegeven, wel de elende die door gaat tot zelfs 2004.
Met die gebakken peren zitten wij :evil:
Nee, ik vind jou een te onbetrouwbare partner om mee in zee te gaan.
Het was niet ik die die boom heeft geplant. Ook heb ik niemand uit het paradijs gegooid. Een kleine parabel tussendoor trouwens. Je bent alleen in een kledingwinkel tussen rekken en rekken vol met kleding. Alles mag je passen, behalve van het middeltste rek, die met de mooiste jurken. Wreed hè? Zoiets zou ik zelfs niet flikken. Ook ben ik het niet die het de mens nog steeds kwalijk neemt dat er iemand 5000 jaar geleden een appeltje gegeten heeft... Het aanbod is precies zoals het er staat, take it or leave it.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef:
Heb ik nog wel 1 extra vraagje aan satan: kan ik dan wel een paar jaartjes jonger zijn?
Op een voorwaarde. Kleine lettertjes in je contract. :evil:
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef:
Optie twee was dat je het nog niet wist.
Je kunt wel binnen 666 dagen je keuze maken, maar de keuze voor uitstel niet meer wijzigen. Of heb ik je verkeerd begrepen?
Bij optie 2 kom ik na afloop van de termijn nog een keer vragen of je het al weet, als je slim bent kies je dan optie 1, als je een mak lammetje bent optie 3. Dan mag je verder roeien met de riemen die mijn collega je gegeven heeft, maar wel tegen zijn stroom in...
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Elsa schreef:Nou ...denk dat met de duvel niet te spotten valt. Zou je Violet ff moeten vragen he die weet er meer van. Afspraak is afspraak he! Zoniet dan het hellevuur in, helaas. :evil:
Violet is zo vriendelijk mij haar account te lenen, in ruil daarvoor mag zij het vuur opstoken voor jullie allemaal. En vergeet niet, ook zonder het contract te tekenen zijn jullie van mij, behalve dan misschien Spike die de pruik aan de wilgen heeft gehangen. Ook jij Elsa, want wie met pek omgaat raakt ermee besmeurd.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef:Das inderdaad een punt waar ik ook in mee ga. Ik vind niet dat ik zondig of verdoemd ben om mijn T zijn. Omwille van andere redenen misschien wel :wink: Maar niet omdat ik T ben. Ik geloof namelijk in "het grote plan" en al snap ik het plan niet altijd, ik geloof dat ik er een deel van ben met mijn TS en al. Ik kies dus voor 3, nogmaals, omdat ik zeker weet dat ik het paradijs betreed als ik overlijdt en dat niet wil verliezen door een pact met de duivel.
Als je de hemel al binnen gelaten wordt, vergeet dan niet dat Petrus hem er dan weer aanplakt. God's wil en berouw enzo weet je wel?
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:
En, Violet, wat zou jij kiezen?
Optie 1. Al geloof ik niet in de duivel want die is volgens de overlevering geschapen door God. Zijn idee van goedertierenheid ligt me niet. Ook al zou ik gespaard blijven ondanks mijn transigheid, dan ga ik wel vanwege mijn satanische verleden en bijbehorende pentagram tattoo. Gelukkig ben ik dan ook eigenwijs genoeg om er mijn eigen kleine privégeloofje op na te houden. Dat lijkt nog het meest op Gaianisme. Allemaal zijn we kleine radertjes in het geheel die proberen te streven naar een cosmisch evenwicht. Dat evenwicht is met de huidige consumptie maatschappij helaas ver te zoeken. Of zoals G de Vader onlangs zei in Beter van niet: het doel van het leven is dingen kopen, grote dingen kopen, kleine dingen kopen, tusseninne dingetjes kopen. Wat is er nou leuker dan kopen? Ondertussen moeder aarde naar de knoppen helpen misschien? Het rentmeester idee, dat we deze planeet in bruikleen hebben van de volgende generatie en dat we er dus zuinig op moeten zijn, is zo goed als verleden tijd.
Lisa met een S schreef: Wel een leuk topic, overigens.
Dank, vond ik eigenlijk zelf ook wel. :) Maar ja, toen kwam er ineens een bbq en een dagje bakken op het water tussen en nu heb ik het druk met reacties typen. Dat was weer niet de bedoeling. Een reli discussie al helemaal niet.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Elsa schreef:Over het eeuwig zondaar zijn heb ik toch wat andere gedachten. Met het nieuwe testament is de vloek van het oude vervallen, door de komst van Jezus die de wet vervuld heeft. ...Echt zo is het mij geleerd en heb ik het begrepen door het lezen van de bijbel. Laat me ook niet zomaar iets op de mouw spelden.
Lol, je gelooft wel in sprookjesboeken en de overlevering van je ouders? De feiten wijzen allemaal de andere kant op...
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Spike schreef: Een van de dingen die big S heeft genoemd is dat je zelf kon kiezen, dan weer man dan weer vrouw. Als ik eerst dat nou eens 665 dagen ging proberen. Kijken wat het beste bevalt. Mocht het zo zijn dat het vrouw zijn mij bijzonder bevalt, dat ik dan nog mijn keuze mag maken om vooraltijd als vrouw te leven.
Ho even, betwetertje. Er is geen 666 dagen probeer of bedenk periode meer na de eerste geslachtswijziging. Dat is wanneer het contract ingaat en dan zit je er aan vast.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Plaats reactie