hoe zit dat eigenlijk bij de dieren?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

hoe zit dat eigenlijk bij de dieren?

Bericht door Mara »

Hoi, allemaal! Door het feit dat homosexualiteit ook bij dieren voorkomt, vraag ik me nu af hoe zich genderdysforie bij dieren kenbaar maakt!? Ook lijkt het me interessant uns over travestie na te denken, immers dragen dieren geen stereotypische kleren, mischien wel het geslachtspecifieke vacht of zo, maar verkleren zich niet, ik maak me vaker zo mijn gedachtjes over verschillen tussen mensen en dieren en er zijn helemaal niet zo veel verschillen, ik heb bvb een sm-kat, zij vind het erg leuk erg hard eraan genomen te worden, zij valt op klappen op haar kont, en dan meen ik klappen!!! Ik ben immers geen mens die dieren pijn kan doen, maar juist met streeltjes doe ik die kat pijn, met klappen doe ik haar plezier, zij vraagt er duidelijk om, ik weet, het is vreemd, maar wat ik wil zeggen is dat er onder de mensen de gekkste behoeftes zijn, en zeker ook onder de dieren, dus, mijn onderwerp:

Hoe zit dat nu bij de T-dierendames?????

Zo gek is de vraag niet, Groetjes Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Mara, wat je al zei dieren kunnen moeilijk aan travestie doen.
Wel heb ik gelezen dat sommige het gedrag van de andere sekse 'nabootsen'.
En waarom zou er geen gd bestaan in de dierenwereld, lijkt me niet vreemd.
Of ze er ook zo onder lijden, that's the question.
Tijdje geleden stond er een interessante artikel over homoseksualiteit bij dieren in de psychologie magazine.
Je kon hieruit lezen dat dieren veel toleranter zijn dan de homosapiens soort.
Die hebben te veel aan verstand en eigendunk meegekregen, helemaal de mannetjessoort.

Groetjes,

Anouk
x
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

hoi

hehe vroeger thuis hadden wij een teefje en de buren een reu. Meerdere keren heb ik gezien dat onze hond die van de buren beklom.

En nu met mijn cavia's. 2 zeugjes bij elkaar in een bak en 2 beertjes (broertjes) bij elkaar in een bak. Alle 4 hebben ze zo hun driften en beklimmen dan de bakgenoot, maar of dat als homosexualiteit gezien mag worden weet ik niet ..... :wink:
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Transsexual.org schreef:
Our Transsexual Pets

I personally have witnessed examples of transsexuality in animals many times throughout my life. I have certainly seen my share of other people's dogs who "Just Don't know He's a 'He'", or the reverse, and this could be observed in how they attempted to urinate, or to cope with the sexual advances of another dog. There can be little doubt when a female dog raises a leg to urinate, covering it's legs in it's own fluids, that a 'male' patch of neurons is causing the behavior. By the same token, the physically male dog I observed squatting to urinate, and wetting it's entire underbelly must have been operating from an internal and inborn female behavior map. There are no gender stereotypes in dog society.

As a teenager, I owned two physically female mice, which inhabited a virtual city of 'Habitrail' tubes and chambers that covered the walls of my bedroom. One of the mice behaved in every way as a male, and was forever attempting to mount the other, causing endless stress for both.

But most dramatic was the pet of one of my spouses, a rat we named 'Kelly' after it's favorite treat, corn flakes. Though physically female, Kelly was male in all behaviors, and would regularly mount and attempt to mate with my hand. Kelly pumped away with it's little pelvis, yet was devoid of the male organs associated with this behavior. In one circumstance where -do to a misunderstanding- Kelly came into contact with a male rat, Kelly would have killed the other rat for it's attempt to mate had we not intervened...kelly wanted only to be on top.

Transsexuality is fairly common in rats, as they are easily stressed -being rather nervous creatures- and the hormone fluxes result in quite a few transgendered rodents. This is hardly a problem to their reproductive survival, considering the number of offspring they produce! I am also of the opinion that this may be of value to the species as I describe in the 'Why' section of the site.

Quite the matter of study, the ability to effectively 'create' transsexualized animals by inducing stress at critical times during pregnancy, is something easily observable outside the laboratory. Anyone who has spent any time around animals will have seen similar occurrences. My mother, who grew up on a ranch, also related stories of her experiences of such animals as sheep and goats having gender problems.
Omdat deze site ergens anders schrijft dat M-V ts-teit evenvaak voorkomt als V-M ts-teit, vind ik het een twijfelachtige bron van informatie, maar een leuk verhaaltje is het wel.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Zeker ook omdat Kelly weer meedoet hehehe...
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Gôh Mara, stel je eens voor dat je kat zou kunnen praten?? :wink: Wie weet wat je te horen krijgt. Heb weleens een programma gezien over apen waarin een vrouwtjes aap haar babyaapje niet wilde hebben en zich, vlg. de oppassers mannelijk gedroeg. Is wel een moeilijk vraag vind ik.
groeten Elsa
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

sm-kat

Bericht door Mara »

Hoi, Elsa! Geloof maar, deze kat kan praten, ze heeft het altijd over: meer, meer, meer, meer! :P :roll: :wink:

De groeten
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Er schijnt dat onder bepaalde vissoorten, wanneer de (enige) mannetje plotseling overlijdt, dat een van de vrouwtjes spontaan een geslachtsverandering ondergaat en groter wordt en de nieuwe mannetje van de groep wordt. Maar dat is meer een voorbeeld van transseksualiteit onder de dieren.

Bij weer andere vissoorten, schijnt het ook voor te komen, dat er mannetjes zijn die eruitzien als vrouwtjes en gedragen zich als vrouwtjes zodat ze niet opvallen en worden weggejaagd door de grotere mannetjes, maar toch bij de groep kunnen blijven en op die manier.

Het is misschien voor de hand liggend om te denken dat er misschien verbanden zijn tussen de eerste en tweede verschijnselen. Echter is in de artikelen waarin ik hierover heb gelezen, nooit een verband gelegd.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie