Je T naam......... Hoe kom je eraan?????

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Erica-be
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: di mar 02, 2004 13:26
Locatie: Limburg/België
Contacteer:

Bericht door Erica-be »

hoi dames,

Ben wel nieuw hier maar wil toch met de deur in huis vallen :D
Bij mij is de naam vrij invoudig. Mijn echte naam is erik maar de k vind ik niet zo mooi. Vroeger vond ik die echter wel mooi :o , maar nu niet meer. Weet ook niet hoe het komt.
Dus erica is er niet zover van af alleen de c en de a erbij.
Hoe ik er eigenlijk echt aan gekomen ben is het volgende. Op mijn eerste werk was er een meisje die erica noemde en ze had alles wat ik wilde hebben, maar dan ook alles. Het lichaam, de bouw, ehmmm... de rest ja je weet wel. Dus later ben ik dan bij deze naam gekomen. Heb altijd gezegd als ik een vrouw wil zijn moet ik zo heten. Een detail: zij was blond en ik ben donken :lol:
zo kwam ikke aan mijn naam.

erica
Zolang je van anderen hun anders zijn niet kan begrijpen, ben je nog ver van het pad der wijsheid.
Gebruikersavatar
Evelieneke
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:40
Locatie: Enschede

Bericht door Evelieneke »

Josette schreef:
racine schreef:Dit is Diana Rigg (haar echte naam dus) als Emma Peel van de Wrekers (tv-serie eind jaren 60), ken je klassiekers.
En niet te vergeten Tracy in de James Bond-film On Her Majesty's Secret Service.
In dezelfde film speelt ook Joanna Lumley, net als Emma Peel een Steedmeisje. Joanna is vooral bekend als Patsy in Absolutely Fabulous, waardoor ze een travestie-icoon is geworden.

Overigens wordt Joanna vandaag (1 mei) 58 jaar, leuke combinatie, Patsy en (dag van de) arbeid.

En om bij het onderwerp van het forum te blijven: met Evelien ben ik dicht bij mijn naam gebleven, als je verkeerd begint kun je nog corrigeren.
Op het forum heet ik Evelieneke omdat er al een Evelien is.
Laatst gewijzigd door Evelieneke op di mei 04, 2004 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

In deze lange draad wil ik ook niet ontbreken :wink:
Toen ik voor het eerst bij Mariposa was, vroeg Mary mijn meisjesnaam. Ik had daar voor die tijd nog niet erg over nagedacht.
`Dorothy´, antwoordde ik impulsief.
Ik had toen pas de Wizard of Oz (de oude versie, met Judy Garland) gezien, daardoor was Dorothy de eerste naam die mij te binnenschoot, welke lijkt op één van mijn eigen voornamen. Bovendien vond/vind ik dat een leuke film. Altijd een beetje kind gebleven, denk ik. :P
En zo is het gekomen en gebleven.

Later kwam ik erachter dat het ook de naam is van de travestie-figuur die Dustin Hoffman speelt in de film Tootsie. Maar dat is niet mijn bron van inspiratie geweest voor mijn nieuwe naam. Gelukkig niet, want ik vond dat toen een matige film en een beetje akelig mens.
Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Afbeelding

:-)

Lisa
If all else fails, buy new shoes
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door carolientje »

Geen spannende verhalen achter mijn naam. Het is gewoon een naam vanuit mijn vriendenkring die ik mooi vind. Simpel hé? :-?
Gebruikersavatar
franci
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 9:56
Locatie: Antwerpen

franci

Bericht door franci »

Goeiemorgen iedereen ,
ik ben nieuw hier en heb donderdagavond tegen mijn echtgenote gezegd dat ik een cross dresser ben.Al bij al heeft ze het goed opgenomen .
Gisteren is ze zelfs kleding gaan kopen met mij.
Mijn naam is Frank dus naar Franci was een kleine stap.
-->> Carolientje : ik woon in Antwerpen centrum , niet ver van de Wapper !!
Misschien zien we elkaar wel eens.

groetjes :D
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door carolientje »

Schitterend franci. Ik ben daar altijd voor te vinden. Wanneer je wil, neem je maar contact per pb of e-mail.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Geen T-naam, maar M-naam

Bericht door Mara »

hoi, allemaal! Ik pak deze draad weer op omdat er toch weer un heleboel mensen erbij zijn gekomen op deze site, ik vind het best interessant hoe mensen aan hun naam zijn gekomen, hier mijn saaie verhaal:

Mijn naam betekend ergens 'bidder en bedroeft', ik was lang op een naam met 'm' aan zoeken, die me zelf beviel, helaas waren alle namen met 'm' , die in de smaak vielen al in mijn keniskring of familie bezet, op eens in een kroeg vroeg me un meisje of ik al un nieuwe naam heb, ik zei van nee, en na wat overleg, zei ze dat de naam Mara best bij mij zou passen, ik dus un tijdje erover nagedacht en dan als de vraag van de psych bij de VU kwam, hoe ik nu wil worden aangesproken, zei ik dus, ik heet Mara, ik denk, dat blijft die ook, lekker gemakkelijk kort, eenvoudig te onthouden en als ik zo over nadenk, zegt die ook iets over de latsten 34jaar...........

Er komt zeker nog een 2de naam erbij, om ook de andere kant un naam te geven, want ik ben immers niet altijd bidder en bedroeft....

De groetjes, Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Hoi,

leuk dat deze draad weer opgepikt wordt, kan ik mijn kraaltje er ook aan rijgen:
Jeanet is de naam van een meisje waar ik als kind een zomer lang heeeeel erg gek op was, en het is de Franse vrouwelijke variant van mijn doopnaam Jan.
Omdat ik met mijn t-zijn vrij ver uit de kast ben en waarschijnlijk ook zal blijven, denk ik nu over een meer permanente naamsverandering. Dan wordt het Janiek; dat is in vlaanderen een meisjesnaam, in Bretagne (Yannick) een jongensnaam en hier in Nederland betrekkelijk onbekend. Dus in mijn beleving geschikt om, zonder mijn roots helemaal teniet te doen, de ruimte te hebben om mij naar eigen believen in vrouwelijke richting te ontwikkelen.

Groetjes van Jeanet
Gebruikersavatar
isabel
dagelijks aanwezig
Berichten: 99
Lid geworden op: za aug 07, 2004 17:10
Locatie: provincie Zeeland

Bericht door isabel »

Hoi-hoi.

In het jaar 2000 koos ik mijn nieuwe naam definitief. Mensen vroegen er spontaan naar als we het over mijn geslacht en aanpassing ervan hadden, dus reden om mijn gevoelsmatige keuze te maken: Isabel Sofie.
(I.S. inderdaad)

De betekenis en oorsprong van mijn naam heb ik nadien opgezocht en vind ik wel erg passend (als iemand het iets interesseert: de uitleg heb ik eventjes klein hieronder gezet).

Mijn eerste naam, Isabel, is de naam die voor mij jaren later een diepe betekenis met een blij gevoel heeft gekregen, toen ik terugdacht aan een spel op de basisschool.

Mijn tweede naam heb ik er spontaan zelf aan toegevoegd, gewoon omdat ik het altijd al een mooie en leuke naam vind.

Dat ik mijn oude initialen (A.A.J.) niet behoud bevalt me goed: dat verband met mijn mannelijkheid mag tot de voltooid verleden tijd behoren. Als dat voor instanties, diploma's, enzo onhandig is: wordt iedereen duidelijk met de realiteit geconfronteerd (mezelf inbegrepen) want die hoeft niet weggestopt te worden, maar moet geaccepteerd worden zoals ik ben!

-x-
Isa


Isabel staat in het Hebreeuws voor “God is mijn eed” of “ik zweer bij God”. De naam Ysabel (van de bijbelse Isebel) komt al voor in Aosta in 1177. In Frankrijk en Spanje zou de naam Isabel (grondvorm Isabella) later via Ilsabeth gevormd zijn uit Elisabeth. Isabella, dochter van Filips II, wisselde haar naam af met Elisabeth. Vanuit koningshuizen werd de naam populair. In de 13e eeuw veranderde Elisabeth van Henegouwen haar naam voor haar man (koning Philippe Auguste), in Isabella. Door relaties van het Franse hof (Isabella van Frankrijk, zus van Lodewijk de Heilige) kwam de naam in de 13e eeuw in Schotland en in de 14e eeuw in Engeland en de Nederlanden.

De naam Sofie betekent vanuit het Grieks “(levens)wijsheid” (Grieks: Sophia, Latijn: Sapientia). Het begrip `heilige wijsheid' (hagia sophia) werd als omschrijving van Christus gebruikt, daarna als naam voor kerken en tenslotte als meisjesnaam. De naam werd bekend door Sophia uit Milaan, die na de dood van haar man haar bezit onder de armen verdeelde. Uit martelaarschap ging zij naar Rome, waar zij en haar 3 dochters door keizer Hadrianus ter dood gebracht werden. Kerkelijke feestdagen voor deze heilige Sophia zijn 1 augustus en 30 september. Overbrenging van haar relikwieën naar een klooster in de Elzas in 778 verspreidde de naam door West-Europa. In Nederland vinden we de naam in 1143: Sophia, echtgenote van graaf Dirk VI van Holland, dochter van graaf Otto von Rieneck, waarna in de 14e eeuw de naam algemener wordt gebruikt.
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig
Berichten: 130
Lid geworden op: za aug 21, 2004 12:55
Locatie: omg. Rotterdam

Bericht door Vivian Michelle »

Tja, een naam.... Heeeeel lang geleden was mijn eerste naam "er in geschoten", de tweede is eigenlijk de vernoeming naar de Vrouw der Vrouwen van het witte doek (althans voor mij), Michelle Pfeiffer. Er zijn mensen die beweren dat je naam je gedrag bepaalt, hetgeen bij mij het TV gebeuren verklaart, daar mijn mannelijke naam ook een vrouwelijke is (haar achternaam is Hall en heeft kinderen van Mick).
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

je T naam

Bericht door Adeline_ »

Bij mij is het eenvoudig,Adeline is één van m'n doopnamen.


Groetjes Adeline :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Plaats reactie