orgasm
Moderator: Moderators
vroeger namen ze niet eens de moeite om de zenuwen in takt te houden, sneden gewoon het hele handeltje weg.....
het is trouwens wel zo dat na een hele lange tijd wel gevoel kan terug keren, zo heb ik een keer een wijsvinger gehad die er naast lag en er dus weer opgenaaid moest worden, mij werd verteltd dat ik er nooit meer gevoel in zou hebben maar na een jaar of tien is het gevoel weer langzaam terug gekomen
verder zit er ook natuurlijk veel tussen de oren en is dat van die 20% een oud onderzoek volgens mij, ben ook wel beniued hoe kort na de operatie zei dit onderzoek hebben gedaan en of het onderzoek bij verschillende chirurgen is gedaan
het is trouwens wel zo dat na een hele lange tijd wel gevoel kan terug keren, zo heb ik een keer een wijsvinger gehad die er naast lag en er dus weer opgenaaid moest worden, mij werd verteltd dat ik er nooit meer gevoel in zou hebben maar na een jaar of tien is het gevoel weer langzaam terug gekomen
verder zit er ook natuurlijk veel tussen de oren en is dat van die 20% een oud onderzoek volgens mij, ben ook wel beniued hoe kort na de operatie zei dit onderzoek hebben gedaan en of het onderzoek bij verschillende chirurgen is gedaan
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Re: orgasm
Hoe kom je bij die 20% ik heb eens navraag gedaan en kon mij geen getallen gegeven worden omdat er niet echt over gesproken word uit schaamte etc. Maar meestal duurt het even voordat alles goed naar behoren werkt het is een kwestie van geduld en veel practice en ook vaak het gevoel van te graag willen kan het tegen houden.. Ontspannen dus...Joy schreef:hoe komt het dat 20% der post op transen geen orgasme kunnen krijgen?
Joy
Waar heb je navraag gedaan?
Er zijn wel degelijk nummers bekend, bijvoorbeeld hier http://www.annelawrence.com/orgasm.html
Ik neem aan dat de vu ook onderzoek doet anders zouden ze wel een beetje verkeerd bezig zijn toch...
Er zijn wel degelijk nummers bekend, bijvoorbeeld hier http://www.annelawrence.com/orgasm.html
Ik neem aan dat de vu ook onderzoek doet anders zouden ze wel een beetje verkeerd bezig zijn toch...
Als je ergens naar verwijst, moet je het natuurlijk wel lezen.Amanda schreef:Waar heb je navraag gedaan?
Hage & Karim (1996) found that 47 of their 59 patients (80%) who underwent vaginoplasty and sensate clitoroplasty were orgasmic at least at times.
Hage J, Karim R (1996) Sensate pedicled neoclitoroplasty for male transsexuals: Amsterdam experience in the first 60 cases. Ann Plast Surg 36: 621-624.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Re: orgasm
Hoezo je vraag, ga je anders bedenken ?Joy schreef:hoe komt het dat 20% der post op transen geen orgasme kunnen krijgen?
Joy
Probleem hebben biovrouwen ook, gaan zelfs faken om de man toch maar het idee te geven dat ze iets presteren.
Anouk
x
Hage opereert niet meer en Karim volgens mij ook niet, dus info waar je niks aan hebt.Violet schreef:Amanda schreef:
Als je ergens naar verwijst, moet je het natuurlijk wel lezen.
Hage & Karim (1996) found that 47 of their 59 patients (80%) who underwent vaginoplasty and sensate clitoroplasty were orgasmic at least at times.
<vroeger namen ze niet eens de moeite om de zenuwen in takt te houden, sneden gewoon het hele handeltje weg..... >
---das wel erg grof, wat dat betrefd mogen we qua mogelijkheden niet klagen
<het is trouwens wel zo dat na een hele lange tijd wel gevoel kan terug keren, zo heb ik een keer een wijsvinger gehad die er naast lag en er dus weer opgenaaid moest worden, mij werd verteltd dat ik er nooit meer gevoel in zou hebben maar na een jaar of tien is het gevoel weer langzaam terug gekomen>
-vraag me af hoever mentale training invloed kan hebben als zenuwen wel degelijk beschadigd zijn
maar ik ken ook de verhalen van bijv iemand met een dwarslaisie die na jaren en jaren van trainen toch weer kon lopen, de hersenen maken zelf nieuwe verbindingen aan om eea om te leiden en zenuwen weer werkende te krijgen blijkbaar
<verder zit er ook natuurlijk veel tussen de oren en is dat van die 20% een oud onderzoek volgens mij, ben ook wel benieuwd hoe kort na de operatie zei dit onderzoek hebben gedaan en of het onderzoek bij verschillende chirurgen is gedaan>
-geen id, al dan niet volledig herstel zal wel degelijk meespelen, maar ook psychologische aspecten, is men tevreden met het geslacht? voelt me zich pretig met dat eeslact en in eigen lijf? aspecten die sowieso voor iedereen gelden, maar hier wellicht nog belangrijker zijn
Joy
---das wel erg grof, wat dat betrefd mogen we qua mogelijkheden niet klagen
<het is trouwens wel zo dat na een hele lange tijd wel gevoel kan terug keren, zo heb ik een keer een wijsvinger gehad die er naast lag en er dus weer opgenaaid moest worden, mij werd verteltd dat ik er nooit meer gevoel in zou hebben maar na een jaar of tien is het gevoel weer langzaam terug gekomen>
-vraag me af hoever mentale training invloed kan hebben als zenuwen wel degelijk beschadigd zijn
maar ik ken ook de verhalen van bijv iemand met een dwarslaisie die na jaren en jaren van trainen toch weer kon lopen, de hersenen maken zelf nieuwe verbindingen aan om eea om te leiden en zenuwen weer werkende te krijgen blijkbaar
<verder zit er ook natuurlijk veel tussen de oren en is dat van die 20% een oud onderzoek volgens mij, ben ook wel benieuwd hoe kort na de operatie zei dit onderzoek hebben gedaan en of het onderzoek bij verschillende chirurgen is gedaan>
-geen id, al dan niet volledig herstel zal wel degelijk meespelen, maar ook psychologische aspecten, is men tevreden met het geslacht? voelt me zich pretig met dat eeslact en in eigen lijf? aspecten die sowieso voor iedereen gelden, maar hier wellicht nog belangrijker zijn
Joy
Het geeft aan dat ze toen al statistiekjes bijhielden en dat dus nu hoogstwaarschijnlijk ook doen. Dat die informatie niet vrij verkrijgbaar is op internet, vind ik vrij logisch.Amanda schreef:Hage opereert niet meer en Karim volgens mij ook niet, dus info waar je niks aan hebt.Violet schreef:Amanda schreef:
Als je ergens naar verwijst, moet je het natuurlijk wel lezen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Hage heeft gewoon veel gepubliceert en dan komt het met de tijd vanzelf wel op internet, zoals vele onderzoeken bij transen....Violet schreef:Het geeft aan dat ze toen al statistiekjes bijhielden en dat dus nu hoogstwaarschijnlijk ook doen. Dat die informatie niet vrij verkrijgbaar is op internet, vind ik vrij logisch.
Zena23 zegt te hebben geinformeerd (bij de vu?) en dat ze daar geen gegevens van hebben.
Dit lijkt mij vreemd omdat het toch niet geheel onbelangrijk is.