orgasm
Moderator: Moderators
'T is een behoorlijk intiem onderwerp, maar ik ben het wel met Zena23 eens, ik zou er ook niet mee te koop lopen.
Maar misschien dat na verloop van tijd de zenuwen zich hersteld hebben en dat een orgasme krijgen dan wel mogelijk is.
Je weet het niet.
Nataschja
Maar misschien dat na verloop van tijd de zenuwen zich hersteld hebben en dat een orgasme krijgen dan wel mogelijk is.
Je weet het niet.
Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Hallo Joy,
Ik denk dat er wel schaamte bij komt kijken als iemand over een dergelijk onderwerp begint.
Het is behoorlijk intiem en niet iets waar mensen graag over praten.
Als man zou ik het niet eens zo erg vinden om geen stijve meer te kunnen krijgen... maar klaarkomen wil ik niet missen (niet als man en niet als vrouw.)
Ik denk dat het een heel moeilijk gesprek word, maar ik ben het wel met je eens dat het bespreekbaar moet zijn.
Nataschja
Ik denk dat er wel schaamte bij komt kijken als iemand over een dergelijk onderwerp begint.
Het is behoorlijk intiem en niet iets waar mensen graag over praten.
Als man zou ik het niet eens zo erg vinden om geen stijve meer te kunnen krijgen... maar klaarkomen wil ik niet missen (niet als man en niet als vrouw.)
Ik denk dat het een heel moeilijk gesprek word, maar ik ben het wel met je eens dat het bespreekbaar moet zijn.
Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Schamen hoeft niet nee maar als je het bv met mannen er over hebt er word vaak gevraagd van oh en werkt alles dan wel.. En natuurlijk wil je zo normaal mogelijk overkomen en niet dat er ook maar iets aan je ontbreekt of mankeert..Joy schreef:je hoeft er ook niet mee te koop te lopen, maar je kunt het wel bespreekbaar maken, tenslotte is het niets om je voor te schamen lijkt me
Joy
juist door er over te praten leer je beter omgaan met die schaamte, niet door te zwijgen
ik zou er ook niet zo 1 2 3 over heen kunnen stappen denk ik, maar toch is het ook bij bio vrouwen geheel menselijk, en komt het erg vaak voor
en waneer je het bespreekbaar maakt heb je me rkans op geestelijke en lichamelijke hulp
nu is er te weinig over bekend, en degene die er last van hebben lopen maar te sukkelen
Joy
ik zou er ook niet zo 1 2 3 over heen kunnen stappen denk ik, maar toch is het ook bij bio vrouwen geheel menselijk, en komt het erg vaak voor
en waneer je het bespreekbaar maakt heb je me rkans op geestelijke en lichamelijke hulp
nu is er te weinig over bekend, en degene die er last van hebben lopen maar te sukkelen
Joy
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Er is ook wel hulp die kan je op jezelf zoeken maar er over praten is iets anders bij mij heeft het nogal wat tijd gekost en ik kan je zeggen dat ik er ook niet altijd eerlijk over ben geweest gewoon omdat ik niet wou onder doen voor een ander(Vrouw)Joy schreef:juist door er over te praten leer je beter omgaan met die schaamte, niet door te zwijgen
Joy
Je blijft vreemd en anders en ja wou dat niet extra aandikken..
Maar weetje we praten verder als jij bent geopereerd!!! dan kan je eigenlijk pas zeggen hoe het is en wat je gaat doen als het bv niet is zoals het zou moeten. Nu is het makkelijk praten.. Ik kraak je niet af val je ook niet aan hoor!!
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Je woont in eindhoven zag ik net als ik hoe oud ben je?Joy schreef:of course, ik heb wellicht makkelijk praten, dat ik er over begin heeft te maken met het feit dat als het me zou overkomen, ik het erg prettig zou vinden als ik dan de mogelijkheid had er wel over te praten met anderen de hetzelfde zijn overkomen, ik ben alvast een opening begonnen:)
Joy
Ja het is zeker wel prettig als je over kunt praten toen ik er naar vroeg naar vriendin had ik niet het gevoel dat ik de waarheid kreeg.
Dat is wel jammer...
Over mijn wel of niet orgastisch zijn zou ik op een site als deze wel gewoon praten. Deels om er zelf een plekje voor te kunnen vinden en deels om mensen er van op de hoogte te stellen zodat ze er beter over na kunnen denken omdat het toch een bepaald risico is. Ben het ook met Joy eens dat zwijgen over dit soort zaken de informatie erg eenzijdig maakt en daardoor onmogelijk voor instellingen om gepaste hulp te bieden. Kennis is macht en zo.... maar heb er zelf van te voren goed over nagedacht. Ik ben liever vrouw zonder orgasmes dan man met. Als man klopte er maar weinig van mijn leven en mijn sexleven was al helemaal verknipt. Dan liever geen sexleven en wel vrouw zijn. Maar moet er ook bij vermelden dat ik een vriendin heb (Al tien jaar post op en non orgastisch) die er een vrij normaal sexleven op na houdt ondanks haar beperkingen. Ze is ook heel gelukkig ondanks dat nonorgastische aspect.