Een vraagje

Algemeen

Moderator: Moderators

Natashja
ForumFan

Een vraagje

Bericht door Natashja »

Hoi,

Zitten hier dames die veel verstand van een computer hebben???

Wat is het probleem: Norton Internet Security en anti virus.
Dit is toen ik de Laptop kocht erbij geleverd op een partitie op de harde schijf inclusief Windows XP.

Mijn vraag is hoe krijg ik Norton Internet Security en antivirus van deze (verborgen) partitie. (Zonder windows xp te wissen. ook geen cd-rom van)

Dit omdat het conflicten geeft met Norton Anti Virus 2004 en ZoneAlarm pro... En deze wil ik er juist op hebben!!!

Groetjes, Nataschja (een computerkluns 8) )
Niets is blijvend, alleen de verandering
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Eerst even een vraag: waaruit leidt jij af dat je partitie verborgen is ? Het lijkt me namelijk nogal sterk dat je Norton Internet Security programma's daarop zijn geinstalleerd.

Maar even doorgaand op de door jou verstrekte gegevens.
  1. De partities kun je zichtbaar maken met schijfbeheer van XP. Rechts klikken op je desktopicoon van [Deze computer] en kiezen voor [Beheren]. Daarna klik je op [Schijfbeheer] Hier krijg je een overzicht van al je partities.

Afbeelding
  2. Vervolgens kun je via de normale wijze je Norton Internetsecurity via [Start] --> [Configuratiescherm] --> [Software] de-installeren. !
Overigens is de firewall van Norton (Symantec) een prima firewall en tesamen met het antivirusprogramma van Symantec komen ze met grote regelmaat als een van de beste beveiligingsprogramma's uit de bus !
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Nathalie,

Bedankt voor je antwoord, ik zal even een printje maken en op onderzoek uit gaan :D :D
Ik ben al aan het proberen geweest, Norton verwijderd, dacht ik, maar dat was niet zo. zonealarm geinstalleerd NAV geinstalleerd de pc op nieuw opgestard en de hele zooi liep vast. Dus weer opnieuw opgestard met de keuze naar de laatst bekende.... Dat lukte toen.

Maar wat ik dacht wat werkt met 98 werkt ook met XP dat is dus niet zo.
Alles verwijderen is bij mij alles verwijderen maar ergens is iets dat een conflikt veroorzaakt.

Als NIS verwijderd is dan zou hij na het wissen van de harde schijf ook niet meer ergens staan. Het staat ergens waar het niet gewist word. als back-up voor noodgevallen (waar ik ook al heel erg blij mee ben geweest)

Maar na opnieuw alles installeren stond Norton er ook weer bij.

Ja ik weet het, klinkt als wartaal.
Maar ik hoop dat je het snapt al is het maar een beetje.

Groetjes, Nataschja
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Begin eens met het opstarten van Windows XP als Administrator. Dan heb je alle rechten om bestanden te verwijderen.
Bovendien: kan het zijn dat wanneer je opnieuw installeert je dit doet vanaf een backupCD waar óók NIS opstaat ? Dat zou e.e.a. kunnen verklaren. Overigens raad ik je nog steeds aan je Norton firewall én antivirus te behouden. Of kijk even in het forum van Zonealarm. Misschien ben je niet de enige met dit soort problemen met twee firewalls ?

Biedt dit geen soelaas dan dreigt de mogelijkheid dat we hier veel dieper op de mogelijke oorzaken moeten ingaan en dit is eigenlijk niet de plaats daarvoor. Misschien is het daarom beter (gezien de aard van dit forum) als ik je verwijs naar de diverse andere fora voor dit soort technische zaken.

http://forum.zonelabs.org/zonelabs
http://forum.pcmweb.nl/
http://computerproblemen.startkabel.nl/forum/?sub=4
http://www.computermail.nl/forum/
http://www.computer-problemen.com/index.php

In ieder geval succes met de oplossing.
Afbeelding
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Nathalie,

Dank voor je antwoord.

Waarom ik Norton van die partitie af hebben wil is:
Het is de 2003 versie en ik wil toch wel de 2004 en bijna 2005 versie erop hebben.
In de winkel is mij aangeraden om ieder jaar een nieuwe versie te kopen, dan om het abbonnement te verlengen met weer een jaar. ( t zal wel om geld te verdienen zijn)

Maar ik zal eens proberen wat je zegt!!

Volgens mij gaan Zonealarm en Norton antivirus wel samen... tenminste zoiets staat me bij op een PC van familie.
Mcaffee schijnt in het antiviruspakket ook een spyware detectie te hebben
dus het kan ook wel eens zijn dat Mcaffee erop komt. (als mijn zogenaamd probleem opgelost is :D ) Familie keek ook al dom toen ik zei dat ik norton er af wou hebben.

Ik weet niet zo heel veel van computers maar het zou leuk zijn als ik kon bepalen wat er op komt en wat niet.

Ik kan hier wel klagen dat XP standaard op de Harde schijf stond inclusief drivers e.d. maar dat helpt niet. Mijn eigen schuld had ik de laptop niet moeten kopen.
(raak ik ook geen cd-roms kwijt die wel eens heel belangrijk kunnen zijn :D :wink: )

Groetjes, Nataschja
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Het is onnodig steeds een nieuwere Norton antivirus en firewall te gaan kopen. Inderdaad zoals je zelf al aangaf, pure geldklopperij. Als je je virusdefinities maar up-to-date houdt. Dat kan overigens prima met de (vrijelijk verkrijgbare maar uiteraard illegale) subscription-crack die 'm voor je verlengd tot aan 2099. Om spyware te deleten ben je, volgens de meest courante testen, het beste af met gratis Spybot -Search & Destroy en evenzo gratis Ad-aware.

Maar je gaf de indruk vastbesloten te zijn. In ieder geval succes in je missie.
Afbeelding
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Bericht door Vivian Michelle »

Aha, ik ben dus niet de enige "kompjoetrkluns" hier :D , ik was al bang dat ik een uitstervend ras was. Maar 1 ding kan ik met mijn ogen dicht; de harde schijf formateren. Dat is zo'n beetje het enige wat ik van Windows ME snap.
Toen ik mijn foto/dia scanner aanschaftte, werd mij geadviseerd een Appel/Macintosh te gaan gebruiken. Op zich geen slecht plan, zo'n Apple staat niet bekend om het z.g. "blue screen of death". Nu nog de benodigde muntjes, die ik ergens anders voor gereserveerd had, en misschien ga ik het ook snappen. Ben tenslotte orgineel licht blond, dus het kan een tijdje duren!

Viv
Live your life, be FREE!!!
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Goed plan Vivian! :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Nathalie schreef:Het is onnodig steeds een nieuwere Norton antivirus en firewall te gaan kopen. Inderdaad zoals je zelf al aangaf, pure geldklopperij. Als je je virusdefinities maar up-to-date houdt. Dat kan overigens prima met de (vrijelijk verkrijgbare maar uiteraard illegale) subscription-crack die 'm voor je verlengd tot aan 2099. Om spyware te deleten ben je, volgens de meest courante testen, het beste af met gratis Spybot -Search & Destroy en evenzo gratis Ad-aware.

Maar je gaf de indruk vastbesloten te zijn. In ieder geval succes in je missie.
Grisoft gratis virusscanner.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Mmmm Chantie...... jij bent inderdaad volgens je Eigen Pagina ook zo'n "Powered by Mac"-doos :wink: . Is dat gekke ding echt zo goed? Ik ben eens wezen winkelen (virtueel dan) op de Appel zijde, en eigenlijk het enige wat mij aansprak was zo'n verschrikkelijk niet-goedkoop G5-ding, vanwege de hoeveelheid te planten geheugen en de mogelijke grafische kaart. Alleen moet er aan het eind van die iets meer als 3000 Europeesche Florijnen (zoals ik dat apparaat wil) nog eens een keer een beeldscherm bij, is niet inbegrepen :evil: !!!! Er zijn auto's te koop (nieuw!) vanaf de prijs waar ik uiteindelijk mee "klaar" zou zijn :o ! Na Ja, dan moet ik hier (Verenigde Arabische Emiraten) nog maar wat langer blijven, het gereserveerde geld wordt niet aangesproken voor dit soort doeleinden (en is nooit de opzet geweest van mijn spaarrekening). En om hier zo'n ding te kopen is vragen om problemen (jammergenoeg ervaring zat met onze Grensbewaarders als ik weer eens terug kwam uit het Heilige der Heiligen aangaande de Islamitische Wereld; Saudi Arabie). Dus dat is ook geen optie :cry: .
Heb jij nog een idee als Appel-liefhebster?

Dan hoor ik dat graag van je :D

Love,

Vivian Michelle
Chantal C.
Forumdiva

Nieuwe iMac G5 geen optie? Zit scherm in (17" of 20").

http://www.apple.com/nl/imac
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Chantal C.
Forumdiva

Als je eens lekker wilt lezen over Windows en Mac OS, lees dan onderstaande PDF eens:

http://www.macgroep.nl/macread/deoverstap.pdf

Hierin worden de verchillen tussen Windows en Mac OS bekeken. De keuze is puur persoonlijk. De een zweert bij Windows, de ander ziet voordelen aan Mac OS X. Voor mij was de keus voor Apple een kwestie van proberen. Vroeger veel met DOS en Windows 3.1 gewerkt. Toen had ik ineens een Mac te leen, die is nooit meer weg gegaan.

Het grote voordeel van Mac OS is dat geheel afgestemd is op de hardware. Hierdoor heb je een heel stabiel systeem. Bovendien is Mac OS X gebouwd op een onderlaag van Unix, een bewezen operating systeem dat al langer bestaat dan Windows en DOS bij elkaar.
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Inderdaad Chantie, zoiets (iMac) is inderdaad een stuk goedkoper. Het enige waar ik mee zit, is het aantal (in dit geval NIET) vermelde USB poorten. Daar heb ik er uiteindelijk minimaal 4 van "nodig". Gelukkig zit er een Apple-winkel op het Stationsplein in R'dam, kan ik daar eens vragen gaan stellen (en ik kan irri doen....... zeker als het om iets gaat waar ik geen verstand van heb, ben dus vaak irri :lol: ).

Je hoort, oh nee dat kan niet in tekst verband, nou goed, leest het nog wel.

Maar desalnietteminniettegenstaande (uitdrukking van De Nachtburgemeester van Rotjeknor) evengoed bedankt voor de Hinweis (klinkt beter als "aanwijzing", persoonlijk).

Groetjes en uiteraard een hele dikke knuffel,

Viv :wink:
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Chantal schatje, je was me dus voor.

Toen ik mijn reactie aan het voorbereiden was, stond jouw verwijzing naar die overstapsite er nog niet. Geen probleem, ga ik bekijken. Maar 1 ding weet ik; in Saudi Arabie werken ALLE kranten met een Apple, omdat die nooit vastloop, veeeeeel minder eigen geheugen in beslag neemt voor het eigen besturingsprogramma t.o.v. iets dat Bill Gates heeft uitgevonden en waarbij het z.g. rekenprogramma (?) sneller is. Ook dat Unix verhaal komt mij bekend voor, quod erat demonstrandum (hetgeen te bewijzen viel, is bewezen) zou ik zeggen.

Goh, vreemd idee eigenlijk dat ik voor iets anders als strikt damesaangelegenheden (en in de allerruimste zin van het woord) in Rotjeknor moet gaan shoppen. Wordt oppassen als ik de Doelengarage uitloop, moet ik eens een keer niet rechtsaf de Karel Doormanstraat in (Silhouette), maar richting de Bah Ja :evil: (inderdaad, bah ja, persoonlijke mening).

Je hoort het nog wel. Oh nee, kan niet, vervelend hè, kunstmatige intelligentie, maar je leest het nog wel als het leed geleden is.

Knuffel,

Vivian
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Nathalie schreef: Als je je virusdefinities maar up-to-date houdt. Dat kan overigens prima met de (vrijelijk verkrijgbare maar uiteraard illegale) subscription-crack die 'm voor je verlengd tot aan 2099.

Tot 2099 is ook weer niet nodig, dan zou ik 124 jaar wezen 8) maar ik weet niet wat ik erop hebben wil.

Vivian Michelle schreef: Maar 1 ding kan ik met mijn ogen dicht; de harde schijf formateren.

Dat kan ik nog niet eens zonder behulp van master cds :oops:

Zeg we gaan niet Arabisch spreken he???
(dat computerjargon zegt me echt helemaal niks)

Vind XP wel een tof besturingssysteem hier kan ik mijn plaatjes tenminste in miniatuur formaat bekijken in de mappen :D

Maar ach alles leert ook een PC al kan het soms lang duren.

Nataschja, nog steeds een computerkluns :wink:
Plaats reactie