Monica Darling,
Inderdaad, jij hebt je lengte tegen, zeg maar. En wat jouw voorstel betreft heb ik inderdaad een voordeeltje! Maar wat schoeisel aangaat hou ik het over het algemeen bij Sandalettes zonder enkelbandjes (slechts met voorvoetband) met een platootje van 4 tot 5 centimeter en een bijbehorende hakhoogte van +/- 15 centimeter, OF hakjes van 12 cm met nul cm plateau, ware het niet dat het enige paar laarzen dat ik heb (zwarte) maar 10 cm verhoogt (ook geen platootje).
Jammer voor jou, ik ben inderdaad veel vrijer om hoog "onder mijn hoefjes maat 39 te binden" dan jij. Sorry, verander ik ook niks aan. Kan wel, alleen garandeer ik je niet dat je er in proportie nog aantoonbaar uitziet
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Maar ondanks mijn geringe lengte, ben ik toch fors van omvang
![:cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
. Onderbustewijdte is 91, bovenbustewijdte 98, taille (afhankelijk van de rok) variërend van 82 cm tot 88 cm (laatstgenoemd is met een heuprok), heupomvang 1m en dat zit 'm niet in de breedte van mijn heupen, jammergenoeg
![:evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
. Heb al eens zo'n matentest gedaan, val OVERAL in de SPECIALE MATEN-categorie, omdat ook mijn binnenbeenlengte niet overeenkomt met die, die biologische vrouwen hebben; 72 cm bij mij tegen minimaal 78 cm bij bio-meiden, getoetst op de lichaamslengte. Dus je begrijpt dat ook ik erg veel moeite moet doen om er optisch een beeeetje feminien uit te zien, wat kleding betreft. Vandaar hoge hakken, anders zien mijn beentjes eruit als stompjes (ook vanwege de omvang van mijn bovenbenen,59 cm op het omvangrijkste stuk elk), en in combinatie met de juiste kleur panty en een zo kort mogelijke rok (comfortabele lengte tussen 30 en 50 cm) kan deze combo mij optisch een langer been verschaffen (gelukkig). Met broeken is het weer een ander verhaal, die moeten ZO lang zijn dat ik er de vloer mee kan dweilen, daar hoger gehakte schoenen altijd wel te vinden zijn, zodanig dat de zoom nèt niet (1 millimeter speling) de vloer raakt.
Dus je ziet, ook met een kortere lichaamslengte zijn er genoeg kleedproblemen. Vaak is het wel zo, dat langere mensen optisch dunner zijn, dus heb je wat meer keuze in de kleur voor beenbedekking (panty's, red.) en meer vrijheid in kleur voor het bovenlichaam. Mijns inziens zouden T-meiden/dames op het bovenlichaam wat donkerder moeten kleden als op het onderlichaam, daar donker "slanker maakt" en licht(er) "vergroot/verbreedt", maar dat is voor een ieder weer een persoonlijke kwestie. Bij mij gaat het, voor zover mogelijk, wel op.
Zo, dat was weer een boel tiepmiepenwerk
. Misschien dat jij en/of een ander enig voordeel hebt van mijn uitleg, heeft bij mij in ieder geval naar mijn gevoel VEEEEEL te lang geduurd voor ik zelf doorhad wat mij een vrouwelijkere vertoning bracht. Maar ja, ik ben dan ook helemaal aan mijzelf overgeleverd geweest, geen hulp van anderen gehad (dus zeg maar autodidact) voordat ik mijzelf op deze site voorgesteld heb. Maar gelukkig ben ik niet leesblind, dus ik heb wel heel veel in de boeken gemoeten. En 1 ding kun je aannemen, er zijn meer dan voldoende boeken van diverse auteuzes beschikbaar om jezelf wat kledingkeuze(s) betreft te verrijken, en dus je "voorkomen" te verbeteren.
Dikke knuffel,
Vivian Michelle