Meegemaakt in de klerenwinkel

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Meegemaakt in de klerenwinkel

Bericht door Frederique_ »

Zondag meegemaakt in de opruiming: ik stond bij een aantal (dames-)jassen te kijken, komt er een verkoopster op mij af:
zij: "meneer, die jassen zijn voor dames...".
ik: "dan sta ik hier dus goed!"
zij: "..en die jassen zijn voor heren, en die jassen zijn voor de winter".

Ze was weer weg voor ik het doorhad. Wel een mooie zomerjas in de opruiming gekocht voor maar € 20,-- !

Groetjes,

Annegreet
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hier, dat is het betere werk. 20 Euro voor een zomerjas is niet duur. En weer wat voor je damesgarderobe.
liefs, Josette
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Bericht door Vivian Michelle »

Klaarblijkelijk is het dus ook al niet meer normaal als je als man een jas gaat kopen voor je verkering/wederhelft (de smoes die je eventueel zou kunnen aandragen). Het moet toch niet gekker worden?
Live your life, be FREE!!!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Vivian Michelle schreef:Klaarblijkelijk is het dus ook al niet meer normaal als je als man een jas gaat kopen voor je verkering/wederhelft (de smoes die je eventueel zou kunnen aandragen). Het moet toch niet gekker worden?
Bij de manier waarop ik die jas stond te bekijken (voor mij houdend om te zien of de lengte goed was) ging die smoes niet zo goed op ;-)

Groetjes,

Annegreet
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Nouuuuu, het zou toch kunnen dat je vriendin/vrouw/etc. toevallig zo'n beetje
jouw postuur/maat heeft ?

Ok, ik heb die smoes een keer geprobeerd toen ik een rokje wilde kopen
en ik geloof niet dat het erg geloofwaardig over kwam :D

Eigenlijk is het een beetje van de gekken natuurlijk, die mensen in een winkel staan
er voor om iets te verkopen en of dat nou aan een man of een vrouw is en of dat
nou mannen- of dameskleding is zou ze niet eens uit mogen maken.
Maar ja de wereld zit niet zo simpel in elkaar.. helaas :(
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Willeke,

Je hebt gelijk, wat aan wie verkocht wordt moet niet uitmaken, maar er zijn verkoopsters/verkopers die er bezwaar tegen maken. Wat ik zo uit de verhalen begrijp, is dat men in de grote steden weinig tot geen problemen kent bij de aanschaf van dameskleding, maar hoe kleiner/religieuzer het dorp, des te meer moeite krijg je als je iets leuks voor jezelf wilt aanschaffen wat niet bij "je geslacht" past.
Om op het religieuze terug te komen, monniken lopen in en habijt, maar is dat nou geen jurk met lange mouwen?
En bij mijn Schotse voorouders liepen de mannen in een kilt, rok?
Vroeger droegen vrouwen alleen maar jurken, later ook rokken, maar zeker geen broeken. Nu dus wel, dus waarom zouden mannen geen rok/jurk mogen dragen? Het draagt prettiger en je hebt meer bewegingsvrijheid, behalve als het waait of als je bukt.

Gegroet,

Vivian Michelle :wink:
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Vivian Michelle schreef:Willeke,

waarom zouden mannen geen rok/jurk mogen dragen? Het draagt prettiger en je hebt meer bewegingsvrijheid, behalve als het waait of als je bukt.

Volgens mij hangt dat er toch vooral vanaf hoe je dat bukken doet, als je eerst eens goed kijkt hoe biologisch vrouwen die rokken gewend zijn (en dat zijn ze tegenwoordig niet allemaal meer :wink: ) zich bukken en dat een beetje probeert na te doen dan vind ik dat het met het bukken best wel meevalt. In een niet al te korte rok tenminste. Alleen ligt je rok dan dus wel al gauw op de grond, dus gebruik ik in de tuin toch maar liever een stretchbroek :lol:
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Lenttine,

Dat "vrouwelijke bukken" kan ik beter dan mijn ex vriendin. Of ze deed het erom dat iedereen kon zien wat voor ondergoed ze droeg, of ze was vergeten dat ze een ((erg) kort) rokje om d'r billen had, als zij zich bukte ging dat bijna altijd met gestrekte benen! Hetgeen eigenlijk mij de indruk heeft gegeven dat ze te vaak broeken droeg.
Gekleed in rok, en dat is bij mij in de gedaante van vrouw zo goed als altijd, zak ik door mijn knie-en met gestrekte rug. Is niet sexy, maar wel de manier om niet teveel "bloot" te geven.
De laatste tijd is het voor mij slecht kleding passen (Midden-Oosten). Men is hier niet echt gecharmeerd van T-meiden. Dus ik koop hier mijn kleding op basis van centimeters! Borstomvang 97(en denk nu niet dat ik een cupmaat heb, daar zit ik nog ca. 4 cm vanaf), taille +/- 84, heupen 102. Voor ik pro femme ga shoppen, toch altijd eerst even meten, kan zo maar veranderd zijn.
Maar volgende week ben ik weer in NL, hoop ik, en ik hoop niet dat mijn koffer open moet op Schiphol, dan zal ik toch uit moeten gaan leggen waarom de vrouwelijke kleding een gedragen indruk maakt :oops: .
Maar dat zie ik dan wel. Voorlopig nog een week wachten :evil: .

Groetjes,

Vivian Michelle
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

In elk geval alvast een hele prettige shopvakantie toegewenst
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Vivian Michelle schreef:Maar volgende week ben ik weer in NL, hoop ik, en ik hoop niet dat mijn koffer open moet op Schiphol, dan zal ik toch uit moeten gaan leggen waarom de vrouwelijke kleding een gedragen indruk maakt :oops: .
Mijn ervaring is dat douanebeamten daar niet zo geinteresseerd in zijn.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Mijn ervaring is dat douanebeamten daar niet zo geinteresseerd in zijn.
Tenzij illegale bontjassen en Pradaspul in een Louis Vuitton-tas :)

Afbeelding
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Hai Leontine,

Ik hoop dat er tijd is om te shoppen!! "De Baas" moet ook nog even opnieuw worden afgericht, en dat is, ben ik bang, niet zo maar gebeurd :evil:

Goed dames Lisa en Nathalie (wel een leuke nieuwe foto Nath), ik hoef mij dus geen zorgen te maken over de kleding, Louis Vuitton en Prada komen nog niet in de merkenlijst voor. En voor een bontje (al was het een dunnetje) is het hier toch te warm.
Maar evengoed kun je zo'n vreselijke "mannelijk-hoefdier-geslachtsorgaan" tegen hebben die WEL wenst te weten "hoe het nou precies zit, meneer, of is het mevrouw?" en dan uiteraard staat het dan bomvol van de mensen. Gelukkig kom ik al vroeg in de ochtend aan, zo rond een uur of 6 NL tijd, dan moeten ze nog wakker worden en ik heb ook niet zo gek veel mee, klein koffertje. Heb in NL nog genoeg M-kleding die ik aan kan doen, dus die hoeft niet mee.

Ik ga het zondagmorgen wel zien.

Bedtijd hier (NL + 2 uur). Welterusten Dames!

Plaats reactie