'ik voel me man'

Algemeen

Moderator: Moderators

capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

...Over het mannen onder elkaar sfeertje...

Ik vroeg aan de collega die tegenover mij zit of ik zijn potloodje mocht lenen.
Direkt begonnen de enigste 2 mannelijke collega's die we op de afdeling 'rijk' zijn stom te grinniken.

Man voelen heeft blijkbaar veel te maken met wat er tussen de benen hangt.

Trouwens ik ben blij dat schuttingtaal automatisch wordt gecorrigeerd.
Gebruikers zijn niet de mensen waar ik in real life mee om zou gaan. Geld hier ook.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: Wat wil je hier nu mee bereiken? Dat ik een pesthekel krijg aan jouw berichtjes? Dat is namelijk het enige dat je nu bereikt en volgens mij hebben we daar geen van beide wat aan...
Ja, sorry hoor, in het ene draadje probeer je mij ervan te overtuigen dat je vrouw(elijk) bent en in dit draadje ga je zitten zeuren dat dit forum je hindert in je uitingsvormen omdat je het woordje *** niet mag typen. Serieus bedoelde opmerkingen laat je links liggen. Daar ben je overigens wel consequent in, want dat deed je in onze vorige "discussie" ook.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Laten we eens proberen deze negatieve sfeer om te buigen, want schijnbaar heb jij ervaring die ik mis:
Niet schijnbaar, zeker weten.
Annegreet schreef:
Schijnbaar heb jij, als vrouw, wel een antwoord als zo'n sfeertje gecreeerd wordt. Stel: jij werkt samen in een groep mannen en genoemd sfeertje komt opzetten. Hoe reageer je dan? Hoe ga je tot zo'n groep horen zonder mee te brallen?
Tot zo'n groep wil ik niet behoren, mannen hebben zich maar te gedragen in het bijzijn van vrouwen. Mijn reactie zou dus even dimmen zijn.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Annegreet schreef:
Schijnbaar heb jij, als vrouw, wel een antwoord als zo'n sfeertje gecreeerd wordt. Stel: jij werkt samen in een groep mannen en genoemd sfeertje komt opzetten. Hoe reageer je dan? Hoe ga je tot zo'n groep horen zonder mee te brallen?

Groetjes,

Annegreet
Ik geef je hier maar antwoord op, ook ben ik niet Violet, ik hoef niet mee te brallen om bij zo'n groepje te horen, ik hoor puur bij het groepje mannen, omdat ik het zelfde beroep doe, als ze maar brallen, laat ze toch, dan kan ik met gerust zeggen dat ik er weer niet bij behoor, trouwens ben ik niet op de mond gevallen, om het verschil te tonen, tot nu toe lukte mij dat met succes en ik kreeg hun respekt, okee, uitzonderingen zijn er ook, maar daar let ik niet zo op, de wereld is al verder dan je denkt, ik heb het goed toveren tussen al die stoere typen, ben echt verbaast, dat ze mij accepteren, ben ook direkt na groen licht heel trots op uns truckstopje gereden en toonde mijn eerste 'Vtje', niemand van mijn collegas die moeilijk deed, echt niet, kreeg er een koffie na de andere aan geboden :wink:

Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara W. schreef:Rustig aan Annegreet, slecht geslapen!??
Inderdaad, bedankt voor de constatering.
Mara W. schreef:je zit dus, als ik je eerste bericht in deze draad lees, bij de lunch apart, of zit je toch liever bij de mannen, omdat je niet weet, hoe je je tussen vrouwen moet presenteren,
Ik zit bij de mannen, maar het viel me de afgelopen week op hoevaak er sekse-bevestigende opmerkingen gemaakt worden en het viel me vooral ook op hoe gemakkelijk ("automatische piloot") ik daarin meega terwijl dat toch eigenlijk niet bij mij past.

Aan de andere kant merk ik ook dat ik toch geen hekel aan die mannen (als mens) heb. Dus naast dat het vanuit het werk erg onverstandig zou zijn als ik mij af zou zonderen, wil ik dat ook niet omdat ook ik graag met die mensen als groep wil samenwerken. Wel ben ik op zoek naar een ander antwoord dan de "automatische piloot" van meedoen in die mallemolen.
Mara W. schreef:trouwens heeft iedereen 2kanten, heb ik ook, geef ik ja toe, alleen heb ik een bloedhekel eraan als kerel gezien te worden, doe ook alles ervan af te komen, maar uit jou berichtjes(andere draadjes) lees ik, dat je dit niet wilt
Dat klopt: ik heb geen echte hekel aan mijn mannelijke geslachtskenmerken. Afgezien van het feit dat ik mijn baard niet mooi vind heb ik er niet echt een bloedhekel aan. Hetzelfde geldt voor mijn ***: in bepaalde kleding ziet die er niet uit, maar zolang die niet opvallend zichtbaar is (in een iets wijdere broek of niet te strakke rok) dan heb ik er ook geen hekel aan.
Mara W. schreef:daarom ben ik benieuwt na de redenen, en ik kan je niet geloven, als je aanbrengt, dat mannen het makkelijker in sommige beroepen hebben, ik zit op een vette truck en cross door europa, en daarvoor moet je niet kerel zijn, is mijn mening, en omdat er bij de los- en laadplaatsen maar mannenplees zijn, is voor mij ook geen reden om man te blijven :roll:
Dat klopt, er zitten in de automatisering ook zeker vrouwen, maar dat er zo weinig vrouwen in de automatisering zitten heeft natuurlijk wel een oorzaak. Ik merk dat ook binnen de automatisering bij bepaalde beroepen meer vrouwelijke collegae zijn dan in andere en ik denk dat dat binnen ons bedrijf geen toeval is: de hoeveelheid sekse-bevestigende grappen is bij ons (vrijwel geen vrouwen) opvallend veel groter dan bij andere groepen (helpdesk, programmeurs). Ik denk dat dat afschrikt en merk ook dat vrouwen die daar niet tegenkunnen uit zichzelf wegtrekken.
Mara W. schreef:Ik moet me toch niet aan mijn omgeving aanpassen, ik ga na mijn gevoel, toch!?
Dat klopt, dat ga ik ook zeker doen.

Waar het soms op lijkt is het volgende: als ik overdag in zo'n omgeving zit dan voel ik me voornamelijk man, ik heb inmiddels geleerd om me in die omgeving te handhaven. Ik vind het werk leuk, mijn collega's leuk, alleen kan ik een deel van die seksistische grappen goed missen en voor een deel wringt het gevoel dat op mij geprojecteerd wordt ten opzichte van wat ik werkelijk voel. En wringt het dat de manier waarop ik me altijd staande gehouden heb (en nu uit automatisme nog steeds staande houd). Een deel ligt ook bij mijzelf: ik weet van mezelf dat ik de neiging heb om in mijn werk "weg te vluchten", waardoor bepaalde gevoelens ten onrechte genegeerd worden.

Ik denk dat dat aanpassen en dat "wringen" mijn verlangen 's avonds en in het weekeind naar mijn vrouwelijke kant enorm doet toenemen. Ik merk dat ook: als ik overdag een aantal keren in een rol geduwd ben waarin ik niet pas dan is mijn hang naar travestie 's avonds groter dan dat er een rustiger, stabielere, werkdag geweest is.

Daarom is het voor mij ook belangrijk om niet te snel in "100% vrouw" te vluchten: ik heb het gevoel dat ook dat zou gaan wringen en dat ook dat dus eerder meer vervelende gevoelens op zou leveren dan dat het mij zou helpen om mijzelf, mijn rust, terug te vinden.

Aan de andere kant is er ook die drang om gedeeltelijk als vrouw naar buiten te treden. Ik kan dat moeilijk verklaren: aan de ene kant is er die enorme drang, aan de andere kant ook een enorme angst dat mensen dat niet gaan accepteren.

Groetjes,

Annegreet
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Annegreet, ik weet het is vervelend tussen mannen te zitten, ik weet, met al die sexopmerkingen en zo, maar laat je een ding zeggen, vrouwen onder mekaar zijn niet beter, soms zelfs erger, dus hier geen verschil! Ik weet dit uit eigen ervaring, zit immers liever tussen de vrouwen, omdat ze buiten de thema sex ook nog fatsoenlijke gesprekspartners zijn en tenminste kunnen luisteren, tussen mannen weet ik me niet te plaatsen, lukt me toch, omdat we dan over werk en kl*te planners hebben, maar daar hoort het dan ook op, heb veel meer te vertellen en dat kan ik dan met een man niet, omdat die me dan niet snapt, maarja, heb het hier over de algemene meneer, er zijn trouwens ook un heleboel andere mannen tussen, je moet ze zoeken, maar ze zijn er, met die kan ik het ook over alles hebben, en die me begrijpen!

Over hokjesdenken, veel mensen maken het vrouw- of manzijn aan un bepaalt kleding vast, hoef niet, maar ze doen het toch, ik trek bvb geen bloemetjesjurkjes aan of zow of vertoon me overdreven in vrouwenkledij, nee, dat is zeker niet een vertoon om vrouwelijk te zijn, wat je bent, ben je tussen je oren, en als de buitenkant niet klopt, dan doe je er wat aan, en als je baard je stoort, laat hem weghalen, zo makkelijk denk ik erover! En als je toch denkt, bvb als ik mijn haar laat groeien om wat vrouwelijker over te komen, dan doe ook dit, ga voor je zelf un uiterlijk bepalen, niet wat andere voorgeven doen, je moet niet bang zijn voor opmerkingen van anderen, daar moet je bovenstaan!

Je wilt juist ergens tussen de geslachten inzitten, dus kies het beste uit allebij en je zult zien, dat je verder komt, en qua mening om mee te praten, mee te brallen bij je mannelijke collegas, geef ik je een raad, hou jou mening vast en ben er open in, anders blijf je meeloper net zoals je collegas je willen zien, leef je wensen en ga ervoor, het kan namelijk zijn, is bij somige niet zo, maar dat het vootdurende omschakelen dagelijks je op kort of lang gek kan maken, ik hoor van velen dat ze na een evenwicht streven, maar is het een evenwicht als je tussen 2 extremen heen en weer schommelt waar je eigenlijk ergens in de midden thuis hoort!!??

Ik wens je in ieder geval veel succes op je zelfacceptatieproces

Liefs Mara
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Annegreet,

Zowel Mara als Violet hebben het een beetje aangegeven. Als je niet meeloopt, maar gewoon zegt wat je ervan denkt, dan passen de mannen ook hun gesprek aan -- tenminste, wanneer ze er wel redelijk zijn (en dat zijn toch de meeste mensen). Bij mijn vorige werkgever werd er, zoals bij zoveel bedrijven, moppen verteld rondom de koffiemachine. Bepaalde moppen kon ik niet waarderen. In het begin werd ik gezien als een zeur, maar op den duur hield men er rekening mee. Wellicht werden de grapjes wel verteld wanneer ik er niet bij was, maar in ieder geval werd ik ze gespaard.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Zo, ik haal deze draad maar weer naar boven, want ik heb hier nog niet de voor mij bevredigenden antwoorden gekregen op mijn stelling/vraag!

Pamela zegt ''het voelt gewoon heerlijk man te zijn'' en telt een hoop dingen op die je ook als vrouw kunt doen maar zegt niet wat het man zijn zo heerlijk maakt, misschien het woord heer in heerlijk blijkbaar!

Jeanet heeft het over gemengde gevoelens over haar lijf en schrijft dat ze met vrouwen beter kan opschieten!

Joanne denk er nog ff over na, maar daar verwacht ik niks, zij is geen man, net zo als Violet, zij hoefen dus geen antwoord geven!

Annegreet weet niet hoe ze zich moet presenteren als vrouw en dat man zijn beter past in haar beroep!?

En Anouk zegt dat manvoelen blijkbaar iets te maken heeft met wat er tussen de benen hangt!

6 mensen dus, die er een antwoord erop wouen geven, maar niet echt erover uit zijn gekomen, wat het nu zo leuk maakt toch maar, als zo erg vrouwlijk voelende wezen, als man zijn leven te voeren!
De draad vrouwelijk voelen kent meer dan 200 postings, oké er waren ook veel onnodige postings tussen, maarja!

Het lijkt me toch niet zo moeilijk op mijn vraag een antwoord te geven, die weinigste hier zijn daadwerkelijk vrouw, of transvrouw, de meesten zijn iid, oké ik ga ervan uit, man zonder enkele aanpassing aan dat, hoe ze zich voelen, er zijn zeker dus ook mensen erbij die als man ook met vrouwlijke lichaamskenmerken door het leven gaan, maar de meesten zijn gewoon man, lees: hebben een mannenlijf en hebben daar dus blijkbaar geen hekel aan, en daar komt mijn vraag weer naar boven, wat maak het voor diegenen dan draagbaar daarmee te leven ook tonen diegenen zich gedeeltelijk, soms of helemaal als vrouw :roll:

Hebben daar mensen antwoorden op, ik zal het leuk vinden en daarover willen kletsen om erachter te komen hoe men zich vrouw kan voelen maar toch genoegen met een mannenlijf kan nemen, er staan definities in verschillende boeken of op een heleboel sites over genderbeleving en genderidentiteit, maar dat lijkt me niks,te droog, te algemeen, zal het leuk vinden dat met eigen woorden te lezen van betrokkenen!

Liefs Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara,

Ik snap je verwarring en ga het opnieuw proberen. Ik heb me vanaf mijn allereerste jeugd man gevoeld. Het "vrouw zijn" kwam er af-en-toe tussendoor, met name door jaloesie over het "mogen dragen van rokjes". Pas heel laat, eind januari/begin februari van dit jaar, trok ik de conclusie dat de jaloezie over het "mogen dragen van rokjes" er op neerkwam dat ik eindelijk maar eens de stap moest zetten om ze ook te dragen. Nog veel later kwam ik erachter dat dat zo sterk is dat het niet meer normaal voor een man is. En omdat die gevoelens wel normaal lijken te zijn voor een vrouw noem ik dat andere deel dan maar vrouwelijke(r) gevoelens.

Je ziet dus een verschuiving optreden: een verschuiving van gedrag wat ik abnormaal vond naar gedrag wat ik normaal ga vinden. Omgekeerd komt ook voor: ik begin nu een pest te krijgen aan (ook: mijn eigen) macho- en haantjesgedrag. Daar heb ik in geen jaren last van gehad. Dat paste zo goed bij mij dat ik niet eens doorhad dat ik dat deed!

Je vraag is dan ook heel moeilijk te beantwoorden: is gedrag dat ik nu vertoon mannelijk? vrouwelijk? voor beide sekses mogelijk? Eigenlijk kun je constateren dat ik er pas achter kom dat bepaald gedrag mannelijk is op het moment dat het me tegen begint te staan. En dan heb jij nog steeds geen antwoord op je vraag :cry: En soms kom ik er pas later achter dat bepaald gedrag wat ik mannelijk noem ook bij vrouwen voorkomt maar niet meer bij mij past :cry: :cry: .

Ik vind het best verwarrend allemaal, ik hoop dat je er desondanks wat aan hebt....

Groetjes,

Annegreet
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik heb het niet zo over gedragsuitingen, je hebt niet goed gelezen en überhaupt hebben wij toch al een hele discussie gevoert, ik wil hier ook maar andere aanmoedigen erover te schrijven, ik heb deze draad niet na boven gehaald alleen om met jou verder te gaan, sorry, wees nu niet gekwets, dat bedoel ik niet, maar anders blijven we hier de enigste op deze draad en jou snap ik nu al best goed, niet boos zijn :wink:

Liefs Mara
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Wel Mara,

dan zal ik mijn visie erop geven. Ik voel me in de eerste plaats mens, uiteraard cliché. Maar vooral een INDIVIDU. En daarna pas een man met meer vrouwelijke trekjes dan de gemiddelde 'man'. Een man waar Josette onregelmatig uitmoet in de zin van het omkleden. Tussen twee 'omkleedsessies' :-? kunnen weken liggen. Maar weggooien van dameskleren? Nee. Ik zal er onherroepelijk spijt van krijgen.

In het dagelijks leven praat ik veel gemakkelijker met (biologische) vrouwen dan met mannen. Ik weet het niet, maar ik knoop veel gemakkelijker een praatje met hun aan. Het maakt niet uit waar, het werk, koor, verenigingen. Ook bij mannen waar ik voel dat ze veel 'vrouwelijke' of 'zachte' :-? trekjes hebben gaat de communicatie gemakkelijker. Zo niet bij macho's of zij die zich als zodanig voordoen.

Ik hoop je hiermee al van wat informatie te hebben voorzien.
liefs, Josette
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Josette! En ook ji hebt niet gelezen, je zegt alleen dat je man bent met vrouwelijke trekken en je af en toe omkleed en makkelijker met vrouwen kunt opschieten, zei je al in andere draden! Wat vind je dan aan man zijn? Je bent er blijkbaar tevreden mee, je bent toch niet van plan dit te veranderen of enige lichamelijk aanpassing in richting vrouw te doen? Had ik tenminste nooit van je gehoort! Hoe beleef je je mannelijke lichaam, je hebt daar zeker geen hekel aan, zo te zien?!

Liefs Mara
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Nee, ik vind mijn lichaam prima. Alleen mss teveel haar rondom mijn edele delen, teveel borsthaar en teweel baardgroei.

Ik ben zelfs helemaal niet dik, integendeel, 60 kilo met een lengte van 1m77 (zonder hakken :lol: ) Ik kan gerust wat dikker worden.
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Mss heel on-T*, maar op de plaats van de 'borsten' is mijn lichaam 'plat'. Geen cup, zelfs geen AA :P
liefs, Josette
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Josette, leuk te horen dat je tevreden bent met je body, dus je stoort je ook niet aan je lichaamsbegroei, is alleen teveel!? :roll:

Over je platte borstkast, zou het een aanvulling op de perfektie van het geheel zijn als je vrouwelijke borstjes zou hebben? Of streef je erder na een gespierde mannenborst, dat ligt in het makkelijk haalbare, ik noem maar spiertraining...

Mara
Plaats reactie