Behoefte van het omkleden.

Algemeen

Moderator: Moderators

petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Mara W. schreef: --Weet je dat zeker????? Je zult dan wel niet de gelukkigste zijn geweest, neem ik dan aan, maar ik kan niet in je kijken, dat weet je alleen maar zelf :roll:
Hoezo niet de gelukkigste?
Je vader zien veranderen in een vrouw is voor kinderen al erg genoeg, als je ze dan ook nog eens gaat indoctrineren dat je niet meer de vader bent, lieg je niet alleen maar richt je ook onnodig veel schade aan. Ik zou me geen raad weten als mijn vader ineens tegen me zij dat hij m'n vader niet meer wil zijn. Je kunt wel verwachten dat ze je bij je nieuwe naam gaan noemen, maar mama is veel te veel gevraagd.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Violet Skye schreef:
Mara W. schreef: --Weet je dat zeker????? Je zult dan wel niet de gelukkigste zijn geweest, neem ik dan aan, maar ik kan niet in je kijken, dat weet je alleen maar zelf :roll:
Hoezo niet de gelukkigste?
Je vader zien veranderen in een vrouw is voor kinderen al erg genoeg, als je ze dan ook nog eens gaat indoctrineren dat je niet meer de vader bent, lieg je niet alleen maar richt je ook onnodig veel schade aan. Ik zou me geen raad weten als mijn vader ineens tegen me zij dat hij m'n vader niet meer wil zijn. Je kunt wel verwachten dat ze je bij je nieuwe naam gaan noemen, maar mama is veel te veel gevraagd.
Daar zit wat in, maar gaat het niet ook om jou??? Om jou diepste binnenkant???? Nou ik heb ook geen kinderen, maar een echt goeie relatie gehad, die ik echt niet kwijt wou, en toch heb ik voor me zelf gekozen, okeee, is misschien niet te vergelijken, maar ik ken wel un paar die wel kinderen hebben en toch besloten hebben om de transitie in te gaan, een deel daarvan zijn nu relatie en kinderen kwijt, erg jammer allemaal, maar ze konden niet anders.........

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Mara W. schreef: Daar zit wat in, maar gaat het niet ook om jou??? Om jou diepste binnenkant???? Nou ik heb ook geen kinderen, maar een echt goeie relatie gehad, die ik echt niet kwijt wou, en toch heb ik voor me zelf gekozen, okeee, is misschien niet te vergelijken, maar ik ken wel un paar die wel kinderen hebben en toch besloten hebben om de transitie in te gaan, een deel daarvan zijn nu relatie en kinderen kwijt, erg jammer allemaal, maar ze konden niet anders.........
Tuurlijk gaat het ook om de vader, dat is de diepste binnenkant in relatie tot je kinderen. Dat is niet iets wat je veranderen kunt met een operatie. Je zou juist trots moeten zijn op het feit dat je vader bent, dat het ondanks je onvermogen man te zijn toch gelukt is één van de mooiste dingen te doen die het leven biedt, het zorgen voor nageslacht. Het is jammer voor je vriendinnen dat ze hun kinderen kwijtgeraakt zijn, helemaal omdat het niet hoeft. Een post op vriendin van mij heeft voor de rechter gestaan om de voogdij uit te vechten met haar ex. Zij heeft gewonnen. Haar zoontje is bij haar blijven wonen en als ie op school in de problemen raakt en z'n vader mee moet nemen, komt er een vrouw opdagen dan zegt hij doodleuk, zij is mijn vader. Meer zit er niet in als je de verwekker van de kinderen bent. Zou je nou, zoals ik ooit hoop te doen, met je vriendin langs de spermabank gaan, dan kun je eventueel moeder zijn. Toch zal ik er dan voor kiezen om te vertellen over mijn verleden zodat zhij het niet van een ander te horen krijgt op latere leeftijd.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Het zou wel zijn dat ik me echt niet kan indenken in het vader zijn, was ik nooit van plan, maar dat heeft met de gestoorde relatie tot mijn eigen verwekker te maken, mijn devies is ook, kinderen wil ik zelf krijgen, ik kan het niet, dus wil ik geen kinderen, un verwekker wil ik never nooit willen zijn, daar ben ik steevast in, maar meer wil ik erover niet kwijt, en dat heeft sterk met mijn verleden te maken en hoe ik ertegen aan kijk!! Ik kan er niet over praten hoe andere dus het vaderzijn ondervinden of tegen hun vaders aankijken, voor mij is mijn vader de grootste kl**tzak die er vrij mag rondlopen en ik associeer dit teveel op andere..........

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Caroline B
dagelijks aanwezig

Bericht door Caroline B »

Violet Skye schreef:Het is onrealistisch om te denken dat je ooit moeder of oma kunt worden als trans.
Het gaat niet om de letterlijke betekenis van Oma & Opa maar het beeld wat het oproept. Dat beeld is subjectief en iedereen heeft daar weer andere gevoelens bij.

De vraag is eigenlijk: wil ik als vrouw oud worden?.
Caroline
Niki
ff weer wat posten

Bericht door Niki »

Dinsdag heb ik nog op een avond geweest mbt transitie in een relatie.

Het koppel dat hun ervaringen wou delen , meldde ook dat de kinderen nog steeds "Papa" zeggen en dat de trans-partner er ook geen moeite mee heeft.

Ze vond, en terecht vind ik , dat ze zeker een "papa" moet blijven voor haar kinderen. Zelfs als trans zijnde.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Katrijn schreef:Dinsdag heb ik nog op een avond geweest mbt transitie in een relatie.

Het koppel dat hun ervaringen wou delen , meldde ook dat de kinderen nog steeds "Papa" zeggen en dat de trans-partner er ook geen moeite mee heeft.

Ze vond, en terecht vind ik , dat ze zeker een "papa" moet blijven voor haar kinderen. Zelfs als trans zijnde.
Er is hier op deze site ook een trans die zich in haar profiel voorstelt als "moeder" van 2 kinderen. Persoonlijk vind ik zoiets te ver gaan, maar blijkbaar is dus niet iedereen die mening toegedaan.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Maruscha schreef:
Katrijn schreef:Dinsdag heb ik nog op een avond geweest mbt transitie in een relatie.

Er is hier op deze site ook een trans die zich in haar profiel voorstelt als "moeder" van 2 kinderen. Persoonlijk vind ik zoiets te ver gaan, maar blijkbaar is dus niet iedereen die mening toegedaan.
Ik kan me op zich heel goed de beleving voorstellen dat iemand die kiest voor een transsitie er echt voor gaat om moeder te worden. Als je een lesbisch stel met kinderen hebt dan heb je toch ook twee moeders?
Voor mijn gevoel is dit een afweging die iedereen voor zichzelf moet en mag maken. Ik kan me op zich voorstellen dat het daarbij wel verschil uitmaakt hoe oud de kinderen zijn op het moment van transsitie, dat zou het bij mij in ieder geval wel doen. Een kind van 3 is wat betreft rolpatronen, naar mijn idee in ieder geval, nog wat flexibeler dan een puber van 13. En om van een kind dat al in de 20 of zo is nog te gaan vragen om vader in te ruilen voor moeder...
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Plaats reactie