Mara W. schreef:
Daar zit wat in, maar gaat het niet ook om jou??? Om jou diepste binnenkant???? Nou ik heb ook geen kinderen, maar een echt goeie relatie gehad, die ik echt niet kwijt wou, en toch heb ik voor me zelf gekozen, okeee, is misschien niet te vergelijken, maar ik ken wel un paar die wel kinderen hebben en toch besloten hebben om de transitie in te gaan, een deel daarvan zijn nu relatie en kinderen kwijt, erg jammer allemaal, maar ze konden niet anders.........
Tuurlijk gaat het ook om de
vader, dat is de diepste binnenkant in relatie tot je kinderen. Dat is niet iets wat je veranderen kunt met een operatie. Je zou juist trots moeten zijn op het feit dat je vader bent, dat het ondanks je onvermogen man te zijn toch gelukt is één van de mooiste dingen te doen die het leven biedt, het zorgen voor nageslacht. Het is jammer voor je vriendinnen dat ze hun kinderen kwijtgeraakt zijn, helemaal omdat het niet hoeft. Een post op vriendin van mij heeft voor de rechter gestaan om de voogdij uit te vechten met haar ex. Zij heeft gewonnen. Haar zoontje is bij haar blijven wonen en als ie op school in de problemen raakt en z'n vader mee moet nemen, komt er een vrouw opdagen dan zegt hij doodleuk, zij is mijn vader. Meer zit er niet in als je de verwekker van de kinderen bent. Zou je nou, zoals ik ooit hoop te doen, met je vriendin langs de spermabank gaan, dan kun je eventueel moeder zijn. Toch zal ik er dan voor kiezen om te vertellen over mijn verleden zodat zhij het niet van een ander te horen krijgt op latere leeftijd.