Gelezen in de Gazet van Antwerpen:
Travestiet krijgt voogdijrecht over kind
Een rechter in Costa Rica heeft een travestiet de voogdij toegewezen over een kind van tien jaar voor wie hij zorgde sinds zijn moeder het als baby van vier maanden had achtergelaten.
De moeder, een prostituee, vertrouwde het kind toe aan de zorgen van Lus Gerardo Mairena, maar daagde hem later voor de rechter om haar voogdijrecht op te eisen.
"In deze omgeving heeft deze jongen de liefde en bescherming gevonden die zijn ouders hem niet hebben gegeven," zo verklaarde Milagro Rojas, kinderrechter in San José. Volgens de rechter heeft het kind haar, tijdens een "beslissend" gesprek, bevestigd dat: "ik me thuis voel bij Mairena, ik vind het fijn om bij hem te wonen en ik zou nergens anders willen wonen."
Lus Gerardo Mairena kleedt zich nog altijd als vrouw. Hij is een kruidenierszaak begonnen en kan dus in het onderhoud van het kind voorzien; het kind volgt normaal onderwijs.
Moderator: Moderators
- Evelieneke
- dagelijks aanwezig
Laatst gewijzigd door Evelieneke op vr okt 22, 2004 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- is nieuw hier
- Contacteer:
Niet echt bijzonder
Het is mooi dat ook een rechter het inziet, maar het is niet echt iets opzienbarends, ik zelf woon ook samen met me dochtertje, dus ja het komt wel vaker voor hoor en we weten zelf toch wel dat je als T zijnde niets slechter bent dan wie dan ook.
Raquel
Raquel