violet schreef:De VU biedt helaas alleen operatieve hulpverlening, geen psychologische. De gesprekken met een psych zijn diagnostisch. Eerst is het ja, tenzij je gek bent. Daarna mag je aantonen dat je je beter gaat voelen. Als je maar blijft volhouden dat de gab is wat je wilt, dan eindig je op de operatie tafel.
Gelukkig is er meer tussen hemel en aarde dan alleen de VU.
violet schreef:Bijna wel, behalve dan dat de mate van ontevredenheid met man zijn niet toeneemt. De mate van tevredenheid met omkleden neemt toe. Je graag omkleden is geen legitieme motivatie.
Niet dat ik hier oneens bent, integendeel, maar ik geloof niet dat er trava's zijn die denken "goh, omdat (of zodat) ik mij iedere dag om kan kleden, kan ik net zo goed naar de VU gaan en een GABje aanvragen". Het zou inderdaad erg dom zijn. Niet dat er geen domme trava's zijn, maar dan betwijfel ik of ze toegelaten wordt tot het traject en/of het volhoudt. Dus m.i., lost het probleem zichzelf op.
violet schreef:Want ik ben geboren met het onverklaarbare gevoel dat mijn lichaam niet bij mij hoort, ik had een vrouw moeten zijn.
violet schreef:Het is er ingeslopen, dat me vrouw voelen.
Het is in ieder geval op zeer jonge leeftijd begonnen. Maar bij de onderste suggereer je dat er een tijd was, dat je niet het besef had, dat je een vrouw had moeten zijn. Is dat iets wat je kunt herinneren?
violet schreef:En doordat anderen mij vrouw begonnen te vinden, begon ik dat zelf ook meer en meer te doen weer. Het is dus van binnen begonnen maar door externe factoren bevestigd. Men vindt mij vrouw, dus voel ik mij vrouw.
Het is dus ook niet vanzelfsprekend, dat "vrouw voelen", zeg je hier. Je zegt hoe het komt, dat je nu "vrouw voelt", maar is nog steeds de vraag, wat dat gevoel is.
Tot slot, wil ik hierop reageren:
violet schreef:Het beetje respect dat ik voor je had, heb je verspeeld met de baarmoederopmerking en je duidelijke moeite om mij aan te schrijven als wat ik ben. Je hebt het duidelijk moeilijk met dat ik wel als vrouw wordt gezien en jij niet anders had je die <g> wel achterwege gelaten.
Ik vind dit erg flauw van jou, Violet. Je bent zelf nooit vies van een opmerking maken of een voorbeeld geven met een woordenkeus die anderen kunnen kwetsen, met als excuus dat je dat nu eenmaal nodig had om je standpunt te rechtvaardigen of je argument te bekrachtigen. Dat was bij Annagreet dus ook voor iedereen duidelijk het geval. Om je nu nog steeds dat geval aan te halen door de opmerking uit het context te halen en te verschuilen achter een zgn. verontwaardiging daarover laat je jezelf duidelijk kennen.
You can dish it out but you can't take it.
Lisa