Integratie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Niki
ff weer wat posten

Bericht door Niki »

Jeanet schreef:
Er doen evenwel ook geruchten de ronde dat de VU wél voornemens is om een beperkte groep transgenderisten te behandelen. En ook is het al sinds jaar en dag bekend dat onder deze groep mensen zijn geweest die zich bij de VU op strategische wijze als TS hebben gepresenteerd, om vervolgens op een voor hen geschikt moment de behandeling te staken. Professor Gooren noemde dat, zonder enige afkeuring, "een slimme strategie".
Dat de VU daar niet voor is, is een kwestie van ideologie en dus voor verandering vatbaar.

Groetjes, Jeanet
Ik kan enkel spreken over België, op men intake gesprek bij het UZ Gent werd me tussendoor meegegeven dat het genderteam slechts twee bestaansvormen nastreeft, mannelijk of vrouwelijk. Een tussenvorm kan niet voor hen.

Groetjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Katrijn, alee, niks anders werd me in Amsterdam vertelt, trouwens in D'land toen ik daar probeerde stappen te ondernemen, werd ook maar van 2 geslachten uit ge gaan, man of vrouw, nou ik vind het niet erg, als je tussen de stoelen wilt blijven zitten, kost dat ietwat overtuigingswerk bij de huisarts voor de hormonen en controle ervan, operaties moet je dan maar zelf betalen, dus zo heb je geen genderteam nodig, dat doe je pas als je volledig wilt transformeren en helemaal van geslacht wilt wisselen!!

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Niki
ff weer wat posten

Bericht door Niki »

Mara

ik weet wat ik wil en weet dus ook dat ik juist zit bij het genderteam.

Het werd me enkel gezegd bij de uitleg waarvoor het genderteam staat.
Misschien werd het vermeld omdat er veel TG's bij het genderteam langs gaan. Wie weet, ik kan enkel stellen dat als je niet zeker bent van de gab je zeker nog niet langs loopt bij het Genderteam , ik zou dan de raad geven bij een gendertherapeut langs te gaan .

groetjes Katrijn
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ja hoor Katrijn, kan me idd ook niet voorstellen dat je als je geen volledige GAB wilt, je inschrijft bij een genderteam, ik was me ook zeker, net zo als jij, zeker weten, daarom ben ik er sinds 5jaar stamgast in A'dam :wink:

Helaas dachten ze eerst ik kan het niet aan en mankeer wat psychosen, maar nadat ik daar duidelijkheit aan het tegendeel van deze theorie brachte, werd er toch maar groen licht gegeven, zeg maar, ik heb mijn eigen snelheit van de transitie :roll: maar weet wel wat ik wil, alleen iets langzamer en goed overlegt :wink:

xmarax
Niki
ff weer wat posten

Bericht door Niki »

goed meid dat je weet wat je wilt !

ik vind de snelheid van transitie niet het belangrijkst
zolang je maar goed in je vel komt te zitten.

groetjes Katrijn
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Katrijn, de snelheit doet er niet toe, idd, ik had het wel moeilijk me los te maken van mijn vriendin toen, het was zeker dat ze er niet tegenaan kon, daarom de hulpeloposheit en hopeloosheit en het vertraagde trajekt, sneller ging niet, moesten wel eerst wat problemen de hoofd geboden worden en da's soms niet zo makkelijk, vooral de geschiedenis haald je vaak genoeg weer in op ongebruikelijke tijden, je blijft maar vechten, maar je weet waarvoor :wink:

xmarax
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Annegreet schreef:Ik ben erg benieuwd of Peggy Cohen-Kettenis daar als hoofd van het genderteam van de VU nog iets over gaat zeggen op de Nederlandse Transgenderconferentie op 6 november. Misschien begint er ook bij de VU iets te veranderen?
Hou ons op de hoogte wil je? Ik wil dit ook graag weten al ben ik geen TG
Annegreet schreef:Verder vind ook ik dat de toon van de berichten best iets vriendelijker mag: waarom stellen we niet eerst een paar vragen voordat we conclusies trekken?
Was ie nou werkelijk zo erg die toon? Vond Vida ook niet echt diplomatiek en ik stelde vragen in mijn postje omdat ik net als jij eerst duidelijkheid wilde hebben maar daar werd compleet aan voorbijgegaan. Tsja en als je dan meteen de hele groep hier over de hekel haalt met de aloude dooddoener Ubertrans, ja dan hou ik de fatsoensnormen ook niet meer aan en behandel je als een klein kind want zo gedraag je je dan ook. Er moet mijns inziens wat beter gelezen worden en tot tien geteld voor er geschreven wordt dat zou een hoop schelen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:Hou ons op de hoogte wil je? Ik wil dit ook graag weten al ben ik geen TG
Uiteraard.
Joanne schreef:Was ie nou werkelijk zo erg die toon?
Lees de thread nog maar eens terug: de tweede reactie die ze kreeg bestond uit de vraag "waarom meld je je aan bij de VU" gevolgd door 4 (!) zinnen die min-of-meer proberen te overtuigen waarom ze dat niet had moeten doen, waarbij de laatste van die vier zinnen een ondertoon heeft van "je zit met je keuze een ander in de weg". De toon is gezet, want vervolgens schrijven er nog 2 andere transen die beide iets schrijven dat neerkomt op "de VU is alleen voor transen en niet voor TG's"... Hoe serieus neem je de eerste schrijfster dan? En let op: dit gebeurt allemaal voordat de term uebertrans valt...

Wisten jullie dat TG heel moeilijk te definieren valt? Lees het boek van Tim de Jong (Man of Vrouw, min of meer) eens: daar zitten ook mensen bij die de complete GAB gevolgd hebben maar zich toch niet volledig vrouw voelen. Hoe zou het voelen voor zoiemand als die zich hier presenteert en jullie, drie man sterk, zouden haar vertellen dat ze volledig onterecht een GAB ondergaan had omdat die alleen voor transen is?

En juist daarom moet je even (open!) doorvragen voordat je concludeert dat de VU (of een GAB) niet voor een TG is.

Groetjes,

Annegreet
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Annegreet schreef:
Joanne schreef:Was ie nou werkelijk zo erg die toon?
Lees de thread nog maar eens terug: de tweede reactie die ze kreeg bestond uit de vraag "waarom meld je je aan bij de VU" gevolgd door 4 (!) zinnen die min-of-meer proberen te overtuigen waarom ze dat niet had moeten doen, waarbij de laatste van die vier zinnen een ondertoon heeft van "je zit met je keuze een ander in de weg".
Ik reageerde alleen op het feit dat de Vida zei dat ze nog niet wist of ze ooit geopereerd wil worden. Vandaar mijn vraag waarom ze zich dan aanmeldt. Het is algemeen bekend dat het VU alleen de hele behandeling doet.
Annegreet schreef:De toon is gezet, want vervolgens schrijven er nog 2 andere transen die beide iets schrijven dat neerkomt op "de VU is alleen voor transen en niet voor TG's"... Hoe serieus neem je de eerste schrijfster dan? En let op: dit gebeurt allemaal voordat de term uebertrans valt...
Dat wil nog niet zeggen ik TG niet mag. Het VU behandelt alleen TS, dat zijn de regels. Daar kan ik niks aan doen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik vond er ook niks mis met de toon, de VU is er gewoon voor een volledige GAB, anders hoef je ze niet, voor genderproblemen zijn er elders gendertherapeuten, bij de VU werd alleen gedaan, niet getherapeerd, bij het VU hoor je als je heel zeker van je zaak bent, that's the true :roll:

Als je je piemel niet kwijt wilt, wel als vrouw doorwilt, ga na un arts die je de hormies voorschrijft en je bloedwaardes controlleerd..........

xmarax
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:
Chantal C. schreef:Je komt de verkeerde mannen tegen schat! :D
Absoluut enneh wel erg simpel die beschrijving. Ken inmiddels een pareltje of twee en die zijn echt veel meer dan de opsomming die je net gaf :D
Ik ga dit maar eens proberen denk ik:

http://www.trendystyle.net/lounge/liefde/mrright.html

:D :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

hmmm de reacties op het bericht van vida waren best heftig en als je niet helemaal sterk in je pumps staat, kan idd de verdediging op oorlogssterkte komen. Het is een wisselwerking.
In alle nieuwsgierigheid en zonder be- en ver- oordeling heb ik wel een vraagje aan jou vida: Wat verwacht je van het VU?
Enerzijds noem je jezelf TG en anderzijds laat je weten er alles voor over te hebben
vida schreef:TV, TG of TS. We zijn allemaal met een aanhangsel geboren. Ik weet in iedergeval dat ik vrouw wil zijn/ben en dat ik tot het uiterste zal gaan om dat te bereiken
het is hier alleen zo (kennelijk) dat de term TG wordt geassocieerd met minimaal een gedeeltelijke tevredenheid met je geboorte geslacht. Zolang er zelfs geringe tevredenheid mee is, neem je voor jezelf wel enorme risico's door naar het VU te rennen.... Het zou verstandiger zijn om eerst te verkennen in hoeverre je wel of niet tevreden bent met dat apparaat en pas vanuit een situatie dat je er echt vanaf wilt de VU-reis te ondernemen. Overigens kun je best voor jezelf die zekerheid al hebben, maar dat vond ik in je eerste bericht niet duidelijk naar voren komen
greetz Fenna ;)
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Chantal C. schreef:
Ik ga dit maar eens proberen denk ik:

http://www.trendystyle.net/lounge/liefde/mrright.html

:D :wink:
Veel succes, vergeet de puppy van de buren niet :roll: :wink:

xmarax
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Hallo Vida,

je verhaal is heel herkenbaar. Zelf heb ik het destijds ongeveer op dezelfde manier aangepakt. Ik wist wel welke richting ik inwilde, maar was er nog niet zo zeker van of ik de operatie wilde. Dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet zo vreemd, want het is nogal wat. Voor mij is het allemaal een stapsgewijs proces geweest. Pas nadat ik met hormonen was begonnen ging ik echt serieus nadenken of ik wel of niet geopereerd wilde worden en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik geen andere keus had. Ik heb er geen spijt van en ben nu heel gelukkig. En inderdaad, mocht je besluiten het toch niet te willen doen, dan wordt de wachtlijst vanzelf weer wat korter. Bedenk wel dat naarmate je verder in het proces komt het steeds moeilijker om nog een stap terug te doen en er op een gegeven moment in feite geen weg meer terug is. Oh ja, als een man lekker ding tegen je zegt, dan wil dat nog helemaal niet zeggen dat je er als een TV uitziet, want op de foto zie je er prima uit.

Groeten van Marjan
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ben het helemaal met Marjan eens. En Annegreet de discussie over de toon van de berichten vind ik nogal afleiden van het onderwerp. Op het net is het toch moeilijk om aan de toon van een bericht af te lezen wat de bedoeling er precies van is. Vragen stellen kan van beide kanten dus indien iets niet begrepen wordt kan je vragen wat er bedoeld wordt. Zowel van Vida haar kant als van de onze. Ik draai al een tijdje hier mee en weet dat de mensen hier allemaal goeie bedoelingen hebben ook al komt het soms niet helemaal over.
Plaats reactie