Gisteravond
Moderator: Moderators
Gisteravond
Gisteravond ben ik op condoleance geweest omdat een 22 jarige jongen uit het dorp waar ik ben opgegroeid zichzelf te pletter had gereden met zijn motor. Voor de transitie waren we vrienden. Daarna weet ik eigenlijk niet. Op mijn eerste oud en nieuw als vrouw trof ik hem in de feestzaal (plaatselijk gymlokaal) en hij was zoals het iedere 19 jarige boer betaamt apelazerus. Gelukkig nieuwjaar jongen ehh meisje of dingetje wat maakt het gvd ook uit. Mij maakte het toen wel degelijk uit en ik kon het niet zetten maar probeerde sterk te zijn, bestelde een biertje en deed alsof er niks aan de hand was. Een paar vervelende reacties later ben ik toen jankend naar het huis van mijn ouders gevlucht waar ik me lekker heb afgereageerd op een oud buurvrouw die het lef had om het lijkt gelukkiger als vrouw over mij te zeggen. Maar goed, ik wijk af... Terug naar gisteravond, ik ging netjes het rijtje af en kwam bij de schoonmoeder to be aan, gaf haar een stevige hand en voor ik gecondoleerd kon zeggen riep ze mooi dat je er bent jongen waarna ze mij en ik haar stevig vastpakte. Haar tranen biggelden over mijn wang. André had gelijk, wat doet het er gvd toe.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- johnn
- Forum / Website Beheerder
- Contacteer:
Violet,
In de 1e plaats sterkte gewenst.
verder is het door anderen al gezegd ook, maar ik wil het hier toch herhalen.
goed dat je dit met ons wilt delen cq van je afschrijven.
en verder is de emotionele band idd sterker dan de 'hokjes' waar men iedereen zo graag instopt.
het gaat in mijn ogen in weze toch ook om MENSEN en niet zozeer om mannetjes of vrouwtjes.
In de 1e plaats sterkte gewenst.
verder is het door anderen al gezegd ook, maar ik wil het hier toch herhalen.
goed dat je dit met ons wilt delen cq van je afschrijven.
en verder is de emotionele band idd sterker dan de 'hokjes' waar men iedereen zo graag instopt.
het gaat in mijn ogen in weze toch ook om MENSEN en niet zozeer om mannetjes of vrouwtjes.
Groetjes,
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
- Chantal C.
- Forumdiva
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Re: Gisteravond
Violet, ik denk wel eens dat dát de meest wezenlijke momenten van je leven zijn, waarop het er niet meer toe doet.violet schreef: André had gelijk, wat doet het er gvd toe.
Je weet me fors te ontroeren met je verhaal, maar ik vind het ook heel mooi dat je zo'n moment met ons deelt.
Groeten, Jeanet
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Bedankt voor de steunbetuigingen, ik moest dit gewoon even kwijt. Dat siert me niet en het is ook niet knap of moedig, het is gewoon voldoen aan een behoefte die ik voelde. Op sommige momenten grijpt het leven (of de dood) je dusdanig bij de strot dat je inziet dat de problemen die je met jezelf en anderen hebt gewoon triviaal zijn. Ik vind het niet leuk om jongen genoemd te worden, maar dat was op dat moment van ondergeschikt belang. Ik was daar niet als man of vrouw of trans, ik was er als ik, een mens die afscheid kwam nemen van een oude vriend. Een mens die medeleven wou tonen aan de nabestaanden. De transitie is nu het allerbelangrijkst in mijn leven, maar dat betekent niet dat alles daarvoor moet wijken. André had het openlijk moeilijk met mijn vrouwzijn, ik had het openlijk moeilijk met zijn moeite mij als vrouw te zien. Moet ik daarom vergeten dat we samen ook dikke lol gehad hebben? Ik dacht het niet. Mijn aanwezigheid was duidelijk onverwacht, zijn vader keek me verbaasd aan alsof hij wou zeggen jij hier? Yup, ik hier. Ik hoop dat het hen gesteund heeft en vooral dat ze dezelfde les leren als ik geleerd heb. De condoleance en crematie werden namelijk overschaduwd door de afwezigheid van de zus van André. Die was niet welkom omdat zij de homoseksualiteit van haar andere broer afkeurt en hem verboden heeft nog langer in haar kroeg te komen. Alle contact heeft ze verbroken. Dat heeft ertoe geleidt dat ze een paria geworden is in haar eigen familie en dat had niet gehoeven. Nu is het te laat.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
- Chantal C.
- Forumdiva