Gisteravond

Algemeen

Moderator: Moderators

petra_
Forumdiva
Contacteer:

Gisteravond

Bericht door petra_ »

Gisteravond ben ik op condoleance geweest omdat een 22 jarige jongen uit het dorp waar ik ben opgegroeid zichzelf te pletter had gereden met zijn motor. Voor de transitie waren we vrienden. Daarna weet ik eigenlijk niet. Op mijn eerste oud en nieuw als vrouw trof ik hem in de feestzaal (plaatselijk gymlokaal) en hij was zoals het iedere 19 jarige boer betaamt apelazerus. Gelukkig nieuwjaar jongen ehh meisje of dingetje wat maakt het gvd ook uit. Mij maakte het toen wel degelijk uit en ik kon het niet zetten maar probeerde sterk te zijn, bestelde een biertje en deed alsof er niks aan de hand was. Een paar vervelende reacties later ben ik toen jankend naar het huis van mijn ouders gevlucht waar ik me lekker heb afgereageerd op een oud buurvrouw die het lef had om het lijkt gelukkiger als vrouw over mij te zeggen. Maar goed, ik wijk af... Terug naar gisteravond, ik ging netjes het rijtje af en kwam bij de schoonmoeder to be aan, gaf haar een stevige hand en voor ik gecondoleerd kon zeggen riep ze mooi dat je er bent jongen waarna ze mij en ik haar stevig vastpakte. Haar tranen biggelden over mijn wang. André had gelijk, wat doet het er gvd toe.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mooi dat je er bent geweest, meissie...

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Abby
dagelijks aanwezig

Bericht door Abby »

Beste Violet,

Ontroerd zit ik dit schrijven van je te lezen.............
Zo zie je maar, soms zijn emoties en een emotionele band belangrijker dan vasthouden aan hokjes.......
Het siert je om dit met ons te delen.

Liefs,
Abby
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Goed dat je het hebt afgeschreven. De andere zijde van Violet.
liefs, Josette
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Violet.... knap en moedig dat je dit hier deelt! Sterkte he Elsa
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Violet,

In de 1e plaats sterkte gewenst.

verder is het door anderen al gezegd ook, maar ik wil het hier toch herhalen.
goed dat je dit met ons wilt delen cq van je afschrijven.
en verder is de emotionele band idd sterker dan de 'hokjes' waar men iedereen zo graag instopt.
het gaat in mijn ogen in weze toch ook om MENSEN en niet zozeer om mannetjes of vrouwtjes.
Groetjes,

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

En het doet er gvd ook niets toe.

Sterkte ook van mij
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Een vriendin van me leeft al haar hele leven androgyn. Zij ziet mensen gewoon als mens. Andere mensen weten vaak niet of ze meneer of mevrouw moeten zeggen.

Sterkte! KISSSSSSS
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Violet,

Inderdaad, wat doet 't ertoe, 't gaat om de mens in het velletje...

Sterkte...

Annegreet
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Je maakt soms dingen mee, vervelend of juist leuk, of allebij! Ben er ook een soulmate door een ongeluk verloren 13 jaar terug, morgen is zijn verjaardag, hij was echt een broer voor me......

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek
ForumFan

Re: Gisteravond

Bericht door Janiek »

violet schreef: André had gelijk, wat doet het er gvd toe.
Violet, ik denk wel eens dat dát de meest wezenlijke momenten van je leven zijn, waarop het er niet meer toe doet.
Je weet me fors te ontroeren met je verhaal, maar ik vind het ook heel mooi dat je zo'n moment met ons deelt.

Groeten, Jeanet
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Anne D
dagelijks aanwezig

Bericht door Anne D »

roerend verhaal violet,

chapeau
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Natuurlijk maakt het wat uit, anders zou de wereld op zijn kop staan.
Verzachtende omstandigheden, dit is wat nu eventjes telt.
Misschien dat het op den duur acceptatie brengt, want jouw hand van medeleven brengt anderen hopelijk tot nadenken.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Bedankt voor de steunbetuigingen, ik moest dit gewoon even kwijt. Dat siert me niet en het is ook niet knap of moedig, het is gewoon voldoen aan een behoefte die ik voelde. Op sommige momenten grijpt het leven (of de dood) je dusdanig bij de strot dat je inziet dat de problemen die je met jezelf en anderen hebt gewoon triviaal zijn. Ik vind het niet leuk om jongen genoemd te worden, maar dat was op dat moment van ondergeschikt belang. Ik was daar niet als man of vrouw of trans, ik was er als ik, een mens die afscheid kwam nemen van een oude vriend. Een mens die medeleven wou tonen aan de nabestaanden. De transitie is nu het allerbelangrijkst in mijn leven, maar dat betekent niet dat alles daarvoor moet wijken. André had het openlijk moeilijk met mijn vrouwzijn, ik had het openlijk moeilijk met zijn moeite mij als vrouw te zien. Moet ik daarom vergeten dat we samen ook dikke lol gehad hebben? Ik dacht het niet. Mijn aanwezigheid was duidelijk onverwacht, zijn vader keek me verbaasd aan alsof hij wou zeggen jij hier? Yup, ik hier. Ik hoop dat het hen gesteund heeft en vooral dat ze dezelfde les leren als ik geleerd heb. De condoleance en crematie werden namelijk overschaduwd door de afwezigheid van de zus van André. Die was niet welkom omdat zij de homoseksualiteit van haar andere broer afkeurt en hem verboden heeft nog langer in haar kroeg te komen. Alle contact heeft ze verbroken. Dat heeft ertoe geleidt dat ze een paria geworden is in haar eigen familie en dat had niet gehoeven. Nu is het te laat.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Sommige mensen denken nog steeds erg bekrompen. Vroeger of later plaatsen ze zichzelf daarmee in een isolement.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie