petra_ schreef:Esther schreef:
Vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer een ander gekwetst wordt?
Dit betekent dus einde van de vrijheid van meningsuiting!
Ik houd dus verder mijn mond maar hier.
Nee hoor. Je mag zeggen wat je wilt, maar als je te ver gaat mag een ander je voor de rechter slepen.
Klopt, de enige plek waar dit soort conflicten uitgevochten mag worden tenslotte. En dus niet op straat met messen en een revolver, maar zeker ook niet op een site als deze. Ik blijf overigens, misschien heel naief, nog steeds geloven in de dialoog. Begrip vragen, maar zeker ook geven.
Dit gaat niet meer op voor de extremisten, maar dat geldt niet alleen voor islamitische extremisten, dat geldt voor extremisme in het algemeen.
Tenslotte dan toch nog maar even iets over de hypocritie rond Theo van Gogh.Het komt bij mij toch allemaal wat schijnheilig over, de toespraak van minister Verdonk, het commentaar van politici, met name van Josias van Aartsen en anderen. De dood van van Gogh wordt aangegrepen om politiek voordeel te behalen. Was hij ook "gewoon" gestorven aan een hartaanval, had er geen haan naar gekraaid, sterker nog, was er stilletjes gegniffeld. En nu staat de Dam vol. Voor wie, of beter, tegen wie?