Voor de goede orde: ik heb gelukkig genoeg mensen in mijn omgeving bij wie ik mijn verhaal wel helemaal kwijt kan, en wiens invoelingsvermogen groter is dan ik hier denk te kunnen vinden.Frederique_ schreef:Met sommige dingen kun je niet terecht bij je dierbaren (omdat die het nog niet weten of minder ver zijn in het accepteren), dan kan het fijn zijn dat er ook een forum is met mensen die wel dat invoelingsvermogen hebben.Mara schreef:Trouwens, privédingen horen ook niet zozeer op het forum thuis, die bespreek je ook beter met je dierbaarsten, toch
Groetjes,
Frederique
Maar wat zij missen is het daadwerkelijk *weten* hoe het is om met dit soort gevoelens rond te lopen (slechts een vriend van me doet aan travestie, maar op een heel andere wijze). En toch weten mijn vrienden vaak veel verstandiger taal uit te slaan dan dingen die ik hier lees, mede ingegeven door het feit dat er bij hun geen secundaire motieven meespelen.
Waarom ik hier dan nog rondhang? Goede vraag, eentje waar ik vooralsnog geen antwoord op heb.