Nederlandse Transgenderconferentie op 6 november a.s.

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

petra_ schreef:Toch blijf ik liever hier wonen, als je het niet erg vindt.
Tja, wat moet ik daarop zeggen....

Afbeelding

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Afbeelding
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

petra_ schreef:Transen worden zelfs behandeld in een zwaar gereformeerd ziekenhuis.
Petra,

Welk ziekenhuis bedoel je? De VU is wel gereformeerd, maar dat kun je onmogelijk zwaargereformeerd noemen. Ik zou het zelfs eerder lichtgereformeerd willen noemen ;-)

Groetjes,

Frederique
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Frederique_ schreef: Welk ziekenhuis bedoel je? De VU is wel gereformeerd, maar dat kun je onmogelijk zwaargereformeerd noemen. Ik zou het zelfs eerder lichtgereformeerd willen noemen ;-)
Misschien verschilt mijn definitie van zwaar gereformeerd van die van jou. Ik bedoel dus ook de VU. Het genderteam krijgt vanuit eigen kring niet malse kritiek te verduren. Ze staan ook wel bekend als de afdeling van de vieze mannetjes. Dat heb ik van horen zeggen, dus kan ik het niet bewijzen helaas.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

petra_ schreef:
Frederique_ schreef: Welk ziekenhuis bedoel je? De VU is wel gereformeerd, maar dat kun je onmogelijk zwaargereformeerd noemen. Ik zou het zelfs eerder lichtgereformeerd willen noemen ;-)
Misschien verschilt mijn definitie van zwaar gereformeerd van die van jou. Ik bedoel dus ook de VU. Het genderteam krijgt vanuit eigen kring niet malse kritiek te verduren. Ze staan ook wel bekend als de afdeling van de vieze mannetjes. Dat heb ik van horen zeggen, dus kan ik het niet bewijzen helaas.
Dat ze kritiek krijgen geloof ik graag, maar dat is omdat de VU te licht is in de ogen van de mannetjes die het genderteam "vieze mannetjes" noemt ;-). Het zijn dus de kritiekhebbers die "zwaar gereformeerd" zijn.

De VU speelt al sinds het begin van deze problematiek een voortrekkersrol, ze zijn daarvoor te prijzen.

Groetjes,

Frederique
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Frederique_ schreef:[
De VU speelt al sinds het begin van deze problematiek een voortrekkersrol, ze zijn daarvoor te prijzen.
Je zult van mij geen kwaad woord horen over het genderteam en de VU. Ze zijn een verademing tussen alle autogynefelie roepers en zorgen er toch maar mooi voor dat de gab voor iedereen die het nodig heeft binnen handbereik ligt.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

petra_ schreef:Ze zijn een verademing tussen alle autogynefelie roepers
Dit begrijp ik niet.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Dit begrijp ik niet.
Dat hoeft ook niet. Maar, vooruit, een beetje uitleg. Veel wetenschappers zijn het er over eens dat transen viespeuken zijn, dat het idee om borsten en een vagina te hebben hen enorm opgeilt. Daarom willen transen volgens die wetenschappers van geslacht veranderen, niet vanwege noodzaak, maar vanwege de kick. De VU gaat daar niet in mee, zij blijven het als noodzaak zien. Een eilandje van begrip om maar eens iemand te quoten.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

petra_ schreef:Lekker vaag criterium trouwens, als vrouw denken... bepaalt een man dat?
Ach Petra_ met een beetje waterstofperoxide moet een dom blondje je toch wel lukken. Toch? :lol: :lol:
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

leontine schreef: Ach Petra_ met een beetje waterstofperoxide moet een dom blondje je toch wel lukken. Toch? :lol: :lol:
Ik ben van nature blond, misschien dat het een hoop verklaart... Die underscore zit aan mijn naam vast omdat er al een Petra schijnt rond te waren op dit forum, ik ben er niet bijzonder aan gehecht en daarom hoef je die er niet bij te schrijven, liever niet zelfs.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

petra_ schreef: Ik ben van nature blond, misschien dat het een hoop verklaart...
Petra, ik had niet het gevoel een dom blondje voor me te hebben. Juist daarom dacht ik dat het jou wel moest lukken om er eentje natuurgetrouw neer te zetten als je het belang er op een gegeven moment van inziet.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

petra_ schreef:
Janiek schreef:

wat een mooi en helder verslag, heet van de naald bovendien.

Mag ik er één voetnoot bij plaatsen? N.a.v. de discussies die hier afgelopen maand gelopen hebben, viel me in de rede van Peggy Cohen nog iets op als het om de nadelen van meerdere genders gaat: voor transseksuelen in transitie was het ideaal volgens haar erg verwarrend. Zij hebben meer belang bij een duidelijke man/vrouw dichotomie om hun identificatieproces door te maken.
Wat is daar verwarrend aan? Duidelijker als de dichotomie heb je een piemel dan ben je een man, heb je een vagina dan ben je een vrouw kan het niet.
Ik heb me weer eens niet duidelijke uitgedrukt: het ideaal van een samenleving die meedere genders erkent ondermijnt de bovengenoemde dichotomie en dat is verwarrend. Niet alleen, maar wel heel acuut, voor iemand in jouw situatie.
Ik heb je ook al eens verteld dat zoits niet opgaat voor verschillende transmannen die ik ken: ze hebben geen piemel, maar zijn in mijn beleving wel degelijk man. En bij lang niet allemaal is dat omdat er medisch gezien geen behoorlijke piemel voorhanden is. Voor sommigen hoeft het ook niet zo nodig. Zoald jij zelf eens hebt gezegd: je genderidentiteit zit tussen je oren en niet tussen je benen.

Een native American transman uit Canada zei daarover: de westerse cultuur is fetisjistisch als het erom gaat die man/vrouw dichotomie zo stringent te koppelen aan die uitwendige geslachtsorganen.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Lisa met een S schreef:Als je in Tennesee of Kansas woonde, had je nu al je geboorteakte kunnen laten aanpassen. Daar is voldoende, dat je een psychiatersverklaring hebt dat je als vrouw denkt en leeft, en een verklaring van een arts dat je onder behandeling bent met als doel een SRS.

Lisa
Lisa, in duitsland is dit ook het geval, met 2 "Gutachten" van 2 verschillende Psychs kun je een "Vornamensänderung" en "Personenstandsänderung" aanvragen voor je SRS, de chirurgen vragen er ook om, niet expleciet, maar ze doen het wel, krijg je dus voor je SRS een ID als vrouw, alleen dat op een duitse ID geen geslacht staat vermerkt, maar wel de volledige voornaam!! Frau Dr Krege vraagt er niet om, maar wel om de "Gutachten"!

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

leontine schreef: Petra, ik had niet het gevoel een dom blondje voor me te hebben. Juist daarom dacht ik dat het jou wel moest lukken om er eentje natuurgetrouw neer te zetten als je het belang er op een gegeven moment van inziet.
Huh? :wink:
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Janiek schreef:
Ik heb me weer eens niet duidelijke uitgedrukt: het ideaal van een samenleving die meedere genders erkent ondermijnt de bovengenoemde dichotomie en dat is verwarrend. Niet alleen, maar wel heel acuut, voor iemand in jouw situatie.
Ok, duidelijk.
Janiek schreef: Ik heb je ook al eens verteld dat zoits niet opgaat voor verschillende transmannen die ik ken: ze hebben geen piemel, maar zijn in mijn beleving wel degelijk man. En bij lang niet allemaal is dat omdat er medisch gezien geen behoorlijke piemel voorhanden is. Voor sommigen hoeft het ook niet zo nodig. Zoald jij zelf eens hebt gezegd: je genderidentiteit zit tussen je oren en niet tussen je benen.
Maar die transmannen houden ook niet vast aan hun baarmoeder. Transgendervrouwen willen wel graag hun voortplantingsorganen intakt houden voor zover ik weet.
Janiek schreef: Een native American transman uit Canada zei daarover: de westerse cultuur is fetisjistisch als het erom gaat die man/vrouw dichotomie zo stringent te koppelen aan die uitwendige geslachtsorganen.
Zit wel wat in. Maar zo maak je de scheidslijn wel heel moeilijk, een genderdiverse vrouw die vol trots haar 20cm lange "clit" etaleert en daarbij schrijft fully functional te zijn, is voor mij geen vrouw. Die persoon is namelijk volledig functioneel als man.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Plaats reactie