Vrijheid

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

petra_ schreef: Het lijkt in Afghanistan toch aardig gelukt te zijn. Gisteravond zag ik op tv dat vrouwen daar steeds mondiger worden en een vrouwenmoskee eisen omdat er binnen de gewone moskee geen plek voor hun is. Nou komt die vrouwenmoskee er niet, maar is er wel toegezegd dat de mannen ruimte gaan maken voor vrouwen en dat er een afscheiding dmv gordijnen in de bestaande moskeeën zal worden geplaatst zodat ook vrouwen zich aan de salat kunnen houden.
Dat is waar, maar de Taliban zijn ook niet zolang aan de macht geweest als Saddam Hoessein. En we moeten nog maar zien of het goed gaat als de internationale gemeenschap zich heeft teruggetrokken. Ik geloof in de theorie dat democratie pas levensvatbaar is na een periode van economische groei, waarin een middenklasse zich heeft kunnen vestigen. En daar gaan minimaal een aantal decennia overheen. Zo hebben Rusland en de meeste landen van het oude Sovjet-imperium bijvoorbeeld nog een lange weg te gaan.

Marjan
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Re: Vrijheid

Bericht door marjan »

petra_ schreef: Theo zaaide geen haat, hij zaaide twijfel. Liet mensen nadenken.
Thom Hoffman dacht er gisteravond in Netwerk (terecht) heel anders over. Theo's provocaties hebben geen enkele bijdrage aan het debat geleverd, maar eerder de kansen op harmonie in onze samenleving verkleind. Een andere geinterviewde van wie me de naam is ontschoten zei dat je het recht moet hebben om alles te kunnen zeggen, maar dat het de vraag is of dat altijd zo verstandig is. De nasleep van de laatste dagen bevestigt dit volgens mij helaas.

Marjan
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef:Dit is niet de eerste keer tijdens de discussie nav de moord op Van Gogh, dat ik opmerkingen voorbij heb zien gaan, dat m.i., alle fatsoensnormen overschrijden. Hoe verschrikkelijk dan ook zo een moord is, rechtvaardigt het niet het zulke racistische uitingen.

Lisa
Bedankt voor deze reaktie Lisa.
Ik zit me al een paar dagen erg boos te maken op somige stukken onbenul hier. Maar als ik het schrijf wordt het afgedaan als negatief gekwek van een politiek correcte trut.
Esther
Die zich hier de laatste tijd wel heeeeeeel erg slecht op haar plaats voelt.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Esther schreef:Maar als ik het schrijf wordt het afgedaan als negatief gekwek van een politiek correcte trut.
Niet al jouw reakties worden zo afgedaan, Esther.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

'k Zou echt niet weten wat we nú aan banden moeten gaan leggen. Sommige mensen hebben niet eens een godsdienst met achterstallig onderhoud nodig om de idioot uit te gaan hangen. Misschien is een minister die "de oorlog verklaart aan het terrorisme" genoeg geweest om in te zien dat het hoog tijd werd om een islamitische basisschool plat te branden?

<< :cry:
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek schreef:Misschien is een minister die "de oorlog verklaart aan het terrorisme" genoeg geweest om in te zien dat het hoog tijd werd om een islamitische basisschool plat te branden?
Ik ben veel banger voor die andere minister die dankzij dat terrorisme wel heel veel bevoegdheden naar zich toe trekt (Donner).

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Frederique_ schreef:
Janiek schreef:Misschien is een minister die "de oorlog verklaart aan het terrorisme" genoeg geweest om in te zien dat het hoog tijd werd om een islamitische basisschool plat te branden?
Ik ben veel banger voor die andere minister die dankzij dat terrorisme wel heel veel bevoegdheden naar zich toe trekt (Donner).

Groetjes,

Frederique
Dat je gelijk hebt....

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik maak me niet druk heb zaterdag nog heerlijk gedanst met een Marrokaanse jongen. Gaat allemaal ons kroegje voorbij dat geOH gelukkig.
Plaats reactie