Waar is de transgenderconferentie nog meer bruikbaar voor

Algemeen

Moderator: Moderators

leontine
dagelijks aanwezig

Waar is de transgenderconferentie nog meer bruikbaar voor

Bericht door leontine »

Klinkt misschien lullig deze intro, maar feitenlijk heb ik deze conferentie gebruikt om er op het werk over te beginnen.

Afgelopen maandag had ik cursus met een directe collega waar ik op zich een goede band mee heb, alleen maakte ik me zorgen over hoe hij zou reageren als ik het hem zou vertellen, omdat hij 'nogal' conservatief is. Deze collega kwam me op pikken met de auto en onderweg naar de cursus heb ik hem verteld dat ik nogal wrak was omdat ik zaterdag een zeer zware dag had gehad omdat ik naar een transgenderconferentie was geweest. Zijn eerste vraag was 'Voor jezelf?' en na mijn bevestigende antwoord moest hij wel een beetje naar adem happen, maar daarna kon hij er toch een positief vervolg aangeven door verder te vragen hoe ik daar zo toe kwam. Vervolgens heb ik dit thema donderdag toen ik mijn andere kamergenoot voor het eerst deze week weer tegenkwam ook gebruikt om hem te informeren.

Ik vond het een hele mooie entree om zonder de boel al te zeer te shockeren er toch eens over te beginnen.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: Waar is de transgenderconferentie nog meer bruikbaar voo

Bericht door Frederique_ »

leontine schreef:Ik vond het een hele mooie entree om zonder de boel al te zeer te shockeren er toch eens over te beginnen.
Een grote stap, hoor! Ik vind het heel moedig dat je dat durft!

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Leontine, Frederique, jullie twee begrijp ik niet, jullie bezweren zo erg transgender te zijn, en de mensen om jullie heen moeten erover ingelicht worden??? Strange, zien ze dat dan niet???

Als jullie toch ook un vrouwelijke kant hebben, zal dat toch iemand door moeten hebben, ondanks dat jullie er uitzien als kerels, fotos hebben jullie ja niet geplaatst, ik denk bewust niet, want ik heb nog steeds het idee, dat jullie vrouwelijkheit aan uiterlijkheden vast maken! Als jullie een vrouwelijke kant hebben, zien dat ook andere, ik ken genoeg feminine mannen, die vrouwelijker dan ik of menige van mijn vriendinnen zijn! En het zijn mannen, die moet je nog niet us met de begrippen met T* komen, hebben ze niks aan, gaan ze ook niet over hebben, nee ze zijn er praktijkmensen en geen theoretische trans-wat-dan-ook!

Jullie kunnen mij nu haten voor deze onbeschofte denkwijze, maar heb ik niet ergens ook gelijk!!!!!??????

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Als iemand zich transseksueel mag noemen, die nog niet de RLE is begonnen, maar wel in het traject zit en op weg daarnaartoe is, mag iemand zich transgender noemen, die ook voor zich- of haarzelf (deels) weet waar ze zich naartoe wilt gaan, maar nog niet ver gevordert is langs die route.

Maar desalniettemin, is het altijd een legitieme vraag, wanneer je nog zo ver verwijderd bent van je doel, of het de juiste doel is wat je nastreeft. Zowel voor de prille TS als TG.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Och Lisa, bij mij zeggen mensen wel dat ik er niet zo uitzie maar in gedrag en overkomen volledig vrouw ben, zelfs mijn broer dacht vroeger me altijd te kunnen kwetsen, dat die me meisje noemde! Op mijn werk werd ik ook vaak genoeg voor weet ik wat uitgemaakt! En trouwens zit ik al wat langer in de RLE en in het trajekt ook al heel lang, heb al afspraken bij de operateuse :wink:

Mijn uiterlijke styling is door de week vrij neutraal en toch hebben mensen het sinds jaar en dag door dat er iets is, ik zie/zag het gewoon :roll:

Ben je nu T*-weet-ik-wat of streef je er alleen naar toe en wil je het zijn, als de omgeving het nog niet us doorheeft, ben je niet echt, zo zie ik het!!!

Als je Traf bent kan ik het ja nog begrijpen dat de mensen het niet doorhebben, want je bent ja uiteindelijk man, je verkleed zich alleen af en toe en kruipt in een vrouwenrol, meer of minder! Maar als iemand zich als transgender moet uitleggen, dat die het is, dan vind ik, klopt daar iets niet! Als je het bent, zullen de mensen om je heen het heus wel doorhebben, als transgender ben je vrouw met piemel, of klopt dat niet! Als iemand 2 rollen apart leeft, overdags met werk de mannenrol en avonds in vrouwenkleren rondloopt of overdreven anders(vrouwelijk) doet, bvb, dan ben je traf, of niet, un transgender leeft de vrouwenrol, zonder zo ver te gaan een volledige transformatie te willen, zo zijn de definities, volgs mij!

Maar in theorie iets willen zijn, is iets anders!

xmarax
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Mara,

Je zegt zelf, dat er vrouwelijke mannen zijn, en mannelijke vrouwen. Elders heb je geschreven:
Mara schreef:Er zijn zulke en zulke bij de vrouwen en ook bij de mannen zijn er zulke en zulke
Dus zo zwart-wit is het niet. Ja, je werd gepest omdat je 'mieterig' was, maar dat wil niet zeggen, dat men je gelijk voor transgender aanzag. Velen proberen hun geaardheid te verbergen of zelfs te onderdrukken. Wanneer ze uiteindelijk in het reine komen met zichzelf, en voor zichzelf uitkomen, moet dat ook aan hun omgeving worden kenbaar gemaakt. Dan vaak, zoals in het geval van Leontine, wanneer je het vertelt, valt alles op zijn plaats. En dat je eerst moet uitleggen dat je Transgender bent, en niet een mietje van een man -- moet je ook nog een uitleggen wat "transgender" is, want dat weten ze ook weer niet -- ja, dat kan.

Als iemand 20 jaar lang blijft roepen 'ik ben TG' of 'ik ben TS' en doet verder niks aan, kan je je inderdaad vraagtekens erbij zetten. Maar wanneer je, na jarenlang onderdrukking van je gevoelens en jarenlang worsteling, een begin maakt om eindelijk jezelf te mogen zijn, dan is het wel flauw om te verwachten dat dat binnen een paar dagen geregeld is.

Ik weet het niet, ik ben maar zo een Traf die maar af en toe een verkleedpartij voor mijzelf houdt, maar in mijn toch bescheiden mening, bestaat wel de mogelijkheid dat Leontine en Frederique inderdaad transgender kunnen zijn.

Lisa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: Waar is de transgenderconferentie nog meer bruikbaar voo

Bericht door petra_ »

leontine schreef:Klinkt misschien lullig deze intro, maar feitenlijk heb ik deze conferentie gebruikt om er op het werk over te beginnen.

Afgelopen maandag had ik cursus met een directe collega waar ik op zich een goede band mee heb, alleen maakte ik me zorgen over hoe hij zou reageren als ik het hem zou vertellen, omdat hij 'nogal' conservatief is. Deze collega kwam me op pikken met de auto en onderweg naar de cursus heb ik hem verteld dat ik nogal wrak was omdat ik zaterdag een zeer zware dag had gehad omdat ik naar een transgenderconferentie was geweest. Zijn eerste vraag was 'Voor jezelf?' en na mijn bevestigende antwoord moest hij wel een beetje naar adem happen, maar daarna kon hij er toch een positief vervolg aangeven door verder te vragen hoe ik daar zo toe kwam. Vervolgens heb ik dit thema donderdag toen ik mijn andere kamergenoot voor het eerst deze week weer tegenkwam ook gebruikt om hem te informeren.
Ik vind het al heel wat dat hij de term transgender kent, de "nogal" conservatieve mensen die ik ken zouden hoogstwaarschijnlijk reageren met transgenderwatte?
leontine schreef: Ik vond het een hele mooie entree om zonder de boel al te zeer te shockeren er toch eens over te beginnen.
Wat denk je er mee op te schieten? Wat als je collega's nu met de vraag komen wanneer krijgen we iets van het transgender gebeuren te zien? Je hebt ze ongetwijfeld nieuwsgierig gemaakt en dat kan leiden tot het vervelende vragen of opmerkingen. Mijn advies aan prille transen is altijd vertel niks totdat je van plan bent om om te gaan. Men verwacht namelijk meestal iets van vrouwelijkheid te gaan zien als je het wereldkundig maakt dat je (in jouw geval deels) vrouw bent. Maw, ik ben bang dat je jezelf nu in een lastig parket gemanouvreerd hebt. Je kan straks zelf vernemen hoe het met de (schijn)tolerantie in Nederland gesteld is. Kijk niet raar op als je op een maandag op kantoor komt en je geconfronteerd ziet met vragen als hoe was je weekend, lekker in een rokje gelopen? Ik zie nog een restje mascara...
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Lisa, ik onken ja ook niet hun zo te aanvaarden, maar je zegt het zo mooi met die vraagtekens!

Ik lach me ook altijd zuf als ik in mijn scene verwijfte kerels en vrouwenlikekerels met mekaar zie praten, is echt grappig, maar niemand ervan die er maar in discussie gaat wat die is, ze zijn zich zelf, verder niks, maar niet iets in theorie :wink:

Ik ben voor anderen TS, nu nog, maar niet meer lang :wink: , dan ben ik gewoon ik zonder een T*-label, gelukkig maar! Maar geloof nou niet dat ik un über-vrouw ben, ik voor me zelf zie me helemaal niet zo verwijft, ben garnich ma zo feminin, maar toch zien het andere wel welk gender ik heb, en dat zonder uitleg tegenover deze mensen :D

Jezelf ben je niet in theorie, toch :wink:

xmarax
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Mara,

Als ervaren vrachtwagen chauffeuse zou je, als geen ander, moeten weten, dat er meerdere wegen zijn die naar Roma leiden.

Niet allen zijn even snel, en met sommige zou je misschienwel af en toe de weg kwijtraken, maar als uiteindelijk blijkt, dat dat je doelstelling is, dan zal je er toch een keer daar aankomen.

Lisa
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Hier moet ik bescheiden toegeven nog nooit in Rome geweest te zijn :oops:

Ik geef je wel gelijk, maar wat ik wil zeggen, als je toch zonodig iets wilt zijn, dan leef het gvd :wink: laat je niet door normen of waardes van anderen eraan hinderen, je leeft maar een keer, dan leef ook, en niet achter de PC als Computer-T* in discussie hoe en wat je toch bent, wees het gewoon, doen andere ook.........

xmarax
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:
Je zegt zelf, dat er vrouwelijke mannen zijn, en mannelijke vrouwen. Elders heb je geschreven:
Mara schreef:Er zijn zulke en zulke bij de vrouwen en ook bij de mannen zijn er zulke en zulke
You have the right to remain silent, anything you say can and will be used against you by the almighty Lisa. Hoeveel archiefjes hou je bij? Doe je een klein vreugdedansje wanneer iemand iets schrijft waarvan jij denkt dat ga ik ze later voor de voeten gooien?
Lisa met een S schreef: Dus zo zwart-wit is het niet. Ja, je werd gepest omdat je 'mieterig' was, maar dat wil niet zeggen, dat men je gelijk voor transgender aanzag. Velen proberen hun geaardheid te verbergen of zelfs te onderdrukken.
Seksuele- identiteit en geaardheid staan los van elkaar, Lisa. Trans zijn is geen geaardheid, het is een identiteit. Dat je als trans nooit meer als normaal hetero gezien wordt ook al val je uitsluitend op je oorspronkelijke geslacht is een kwetsende opvatting van heteromensjes die illustreert dat je nooit gezien zult worden als volwaardig lid van het gewenste geslacht. Als iemand jou vraagt naar je geaardheid antwoord je dan travestiet?
Lisa met een S schreef: Wanneer ze uiteindelijk in het reine komen met zichzelf, en voor zichzelf uitkomen, moet dat ook aan hun omgeving worden kenbaar gemaakt. Dan vaak, zoals in het geval van Leontine, wanneer je het vertelt, valt alles op zijn plaats. En dat je eerst moet uitleggen dat je Transgender bent, en niet een mietje van een man -- moet je ook nog een uitleggen wat "transgender" is, want dat weten ze ook weer niet -- ja, dat kan.
Leontine heeft niks geschreven over "alles valt op zijn plaats". Ben je aan het projecteren soms? Geeft niet hoor. Laat jezelf maar lekker kennen, creatief quoten met Lisa, het simpele travje dat zichzelf zo heerlijk onbegrepen en miskent voelt.
Lisa met een S schreef: Als iemand 20 jaar lang blijft roepen 'ik ben TG' of 'ik ben TS' en doet verder niks aan, kan je je inderdaad vraagtekens erbij zetten. Maar wanneer je, na jarenlang onderdrukking van je gevoelens en jarenlang worsteling, een begin maakt om eindelijk jezelf te mogen zijn, dan is het wel flauw om te verwachten dat dat binnen een paar dagen geregeld is.
Vraagtekens waren toch verboden? Die getuigen immers niet van "respect".
Lisa met een S schreef: Ik weet het niet, ik ben maar zo een Traf die maar af en toe een verkleedpartij voor mijzelf houdt, maar in mijn toch bescheiden mening, bestaat wel de mogelijkheid dat Leontine en Frederique inderdaad transgender kunnen zijn.
Hou op met je badinerende bescheidenheid, dat ben je allerminst. Je bent net zo volhardend in je eigen waarheid als ik dat ben. Het verschil is dat jij het ontkent en ik niet.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik ga nu, doei........

Afspraken voor real-life :wink:

8) mara 8)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Mara schreef:Ik geef je wel gelijk, maar wat ik wil zeggen, als je toch zonodig iets wilt zijn, dan leef het gvd :wink: laat je niet door normen of waardes van anderen eraan hinderen, je leeft maar een keer, dan leef ook, en niet achter de PC als Computer-T* in discussie hoe en wat je toch bent, wees het gewoon, doen andere ook.........
Hier ben ik met je eens.

Lisa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

petra_ schreef:....
Pas op! Petra is boos...

Afbeelding

Lisa :D
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

petra_ schreef:Hou op met je badinerende bescheidenheid, dat ben je allerminst. Je bent net zo volhardend in je eigen waarheid als ik dat ben. Het verschil is dat jij het ontkent en ik niet.
Het verschil is dat jij probeert mensen te kwetsen en ik probeer iedereen in hun waarde te laten. Het verschil is dat jij je haatdragend opstelt en ik probeer tolerant te zijn. Het verschil is dat jij graag mensen de grond intrapt, en ik liever ze troost. Het verschil is dat jij graag de verschillen tussen mensen benadrukt, en ik de overeenkomsten.

Lisa
Plaats reactie