Waar is de transgenderconferentie nog meer bruikbaar voor

Algemeen

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Waarom kibbelen jullie 2 toch telkens zo? Jullie lijken wel 2 kleuters zeg... :D
"Ik ga me broer er bij halen hoor!"
"Nou dan haal ik me vader en me broer!"
"Ik ga dan wel naar de politie!"
"Nou ik haal het leger er wel bij!"
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaap!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Mara schreef:Leontine, Frederique, jullie twee begrijp ik niet, jullie bezweren zo erg transgender te zijn, en de mensen om jullie heen moeten erover ingelicht worden??? Strange, zien ze dat dan niet???

Als jullie toch ook un vrouwelijke kant hebben, zal dat toch iemand door moeten hebben, ondanks dat jullie er uitzien als kerels, fotos hebben jullie ja niet geplaatst, ik denk bewust niet, want ik heb nog steeds het idee, dat jullie vrouwelijkheit aan uiterlijkheden vast maken! Als jullie een vrouwelijke kant hebben, zien dat ook andere, ik ken genoeg feminine mannen, die vrouwelijker dan ik of menige van mijn vriendinnen zijn! En het zijn mannen, die moet je nog niet us met de begrippen met T* komen, hebben ze niks aan, gaan ze ook niet over hebben, nee ze zijn er praktijkmensen en geen theoretische trans-wat-dan-ook!

Jullie kunnen mij nu haten voor deze onbeschofte denkwijze, maar heb ik niet ergens ook gelijk!!!!!??????
Het is inderdaad een heel onbeschofte denkwijze. Want wat jij hier in principe zegt is dat mensen die geen vrouwelijke trekjes/uiterlijkheden van zichzelf hebben dus nooit echt transgender of transseksueel kunnen zijn. En ik proef hier een beetje een houding van "aan mij zien mensen het lekker wel!".

Doe eens wat moeite, kijk een rond op het Internet, er zijn genoeg verhalen beschikbaar van 'echte kerels' die uiteindelijk toch 'echte vrouwen' zijn geworden. T* zijn is een gevoel, met soms uiterlijke kenmerken er aan vast.
Mara schreef:Als iemand 2 rollen apart leeft, overdags met werk de mannenrol en avonds in vrouwenkleren rondloopt of overdreven anders(vrouwelijk) doet, bvb, dan ben je traf, of niet, un transgender leeft de vrouwenrol, zonder zo ver te gaan een volledige transformatie te willen, zo zijn de definities, volgs mij!
Ik ben als man absoluut niet vrouwelijk (ook niet overdreven mannelijk trouwens), maar als vrouw ben ik i.i.g. vrouwelijk genoeg om zodirect in die hoedanigheid een leiding-gevende functie te gaan bekleden. Daarnaast zal ik echter in een deel van mijn prive-leven ook nog steeds mijn mannelijke rol behouden, en veel mensen die mij alleen zo kennen hebben waarschijnlijk geen enkel idee van hoe ik er overdag bij loop. Ik beschouw mezelf als transgender, en dat doe ik zeker niet omdat het zo lekker bekt, maar omdat dat het meest bij mijn gevoel aansluit. Alleen volgens jou zou ik daar geen recht toe hebben (want 2 rollen).

Maar wat leest ik elders op deze site?
travestie.org schreef: Transgenderisten zijn mensen die structureel leven als lid van het tegengestelde geslacht, volledig dan wel parttime. Sommigen van hen behouden hun oorspronkelijke identiteit op hun werk of bij formele gelegenheden; anderen vertonen zich in hun nieuwe identiteit in heel het dagelijks leven. Transgenderisten zijn uniek omdat voor hen het handhaven van zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken van belang is om een gevoel van evenwicht te hebben.

Bron: Gianna E. Israel 1996.
Volgens deze definitie (die ik toch iets hoger aansla) ben ik dus kennelijk wel transgender. Maar al was dat ook niet zo geweest: iedereen staat vrij zich transgender te noemen. Net zoals iedereen zich trouwens ook transseksueel mag noemen, ook al is die persoon een beer van een kerel die bij wijze van spreken nog nooit vrouwenkleding heeft aangehad. Jammer he?

Dat is hetgeen wat mij het meest hier tegenvalt: voor een groep mensen die in ieder geval gemeen heeft dat we duidelijk anders zijn, heerst hier behoorlijk wat bekrompenheid. Vind je het dus heel gek dat ik me hier na 2,5 jaar nog steeds niet thuis voel?

*** that holier than thou shit, that shit is counterfeit ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Maruscha schreef: (...) Maar al was dat ook niet zo geweest: iedereen staat vrij zich transgender te noemen. Net zoals iedereen zich trouwens ook transseksueel mag noemen (...)
Met dat stukje ben ik het dan niet helemaal eens. Uiteraard kan iedereen zich in eerste aanleg transseksueel noemen, maar het is wel een te diagnosticeren psycho-medische conditie. Dus als na een tijd (en dat kan een hele lange tijd zijn) zo iemand nog steeds niet de stap naar een echte diagnose en oplossing gezet heeft, dan ontstaan er bij mij vraagtekens.
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Mara schreef:Leontine, Frederique, jullie twee begrijp ik niet, jullie bezweren zo erg transgender te zijn, en de mensen om jullie heen moeten erover ingelicht worden??? Strange, zien ze dat dan niet???

Als jullie toch ook un vrouwelijke kant hebben, zal dat toch iemand door moeten hebben, ondanks dat jullie er uitzien als kerels, fotos hebben jullie ja niet geplaatst, ik denk bewust niet, want ik heb nog steeds het idee, dat jullie vrouwelijkheit aan uiterlijkheden vast maken! Als jullie een vrouwelijke kant hebben, zien dat ook andere, ik ken genoeg feminine mannen, die vrouwelijker dan ik of menige van mijn vriendinnen zijn! En het zijn mannen, die moet je nog niet us met de begrippen met T* komen, hebben ze niks aan, gaan ze ook niet over hebben, nee ze zijn er praktijkmensen en geen theoretische trans-wat-dan-ook!

Jullie kunnen mij nu haten voor deze onbeschofte denkwijze, maar heb ik niet ergens ook gelijk!!!!!??????

xmarax
Mara, kun je me misschien vertellen wanneer ik ooit beweerd heb transgender te zijn? Volgens mij is het enige dat ik daar tot nog toe over heb losgelaten dat ik op zoek ben naar wie en wat ik nu eigenlijk ben en zolang ik daar niet meer duidelijkheid over heb noem ik mijzelf tv. Dat ik naar een transgender conferentie toega, waarbij de brede uitleg van het woord transgender werd bedoelt, is dan ook meer om er een gevoel bij te krijgen dan dat ik nu direct naar een kliniek zou willen gaan.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
leontine
dagelijks aanwezig

Re: Waar is de transgenderconferentie nog meer bruikbaar voo

Bericht door leontine »

petra_ schreef:Wat denk je er mee op te schieten? Wat als je collega's nu met de vraag komen wanneer krijgen we iets van het transgender gebeuren te zien? Je hebt ze ongetwijfeld nieuwsgierig gemaakt en dat kan leiden tot het vervelende vragen of opmerkingen. Mijn advies aan prille transen is altijd vertel niks totdat je van plan bent om om te gaan. Men verwacht namelijk meestal iets van vrouwelijkheid te gaan zien als je het wereldkundig maakt dat je (in jouw geval deels) vrouw bent. Maw, ik ben bang dat je jezelf nu in een lastig parket gemanouvreerd hebt. Je kan straks zelf vernemen hoe het met de (schijn)tolerantie in Nederland gesteld is. Kijk niet raar op als je op een maandag op kantoor komt en je geconfronteerd ziet met vragen als hoe was je weekend, lekker in een rokje gelopen? Ik zie nog een restje mascara...
Petra, ten eerste bedankt voor je reactie.
Wat ik er mee denk op te schieten, het zijn voor mij de twee collega's waar ik toch een andere band mee heb dan met de rest. We gaan maandelijks wel een keer met elkaar op stap en willen zo af en toe ook nog wel eens een ziel-op-tafel sessie met elkaar houden. En wat dat betreft ben ik het dus wel met je eens, ik weet nu al waar de volgende sessie o.a. over gaat :wink:
Liefs, Leontine

leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Mara schreef:Ik geef je wel gelijk, maar wat ik wil zeggen, als je toch zonodig iets wilt zijn, dan leef het gvd :wink: laat je niet door normen of waardes van anderen eraan hinderen, je leeft maar een keer, dan leef ook, en niet achter de PC als Computer-T* in discussie hoe en wat je toch bent, wees het gewoon, doen andere ook.........

xmarax
Mara, wat is de wereld toch simpel. Maar helaas werkt dat dus niet altijd zo, b.v. als je een gezin hebt. Dan zul je toch echt ook rekenschap moeten geven aan de mensen om je heen.
Liefs, Leontine

Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

jenni_b schreef:
Maruscha schreef: (...) Maar al was dat ook niet zo geweest: iedereen staat vrij zich transgender te noemen. Net zoals iedereen zich trouwens ook transseksueel mag noemen (...)
Met dat stukje ben ik het dan niet helemaal eens. Uiteraard kan iedereen zich in eerste aanleg transseksueel noemen, maar het is wel een te diagnosticeren psycho-medische conditie. Dus als na een tijd (en dat kan een hele lange tijd zijn) zo iemand nog steeds niet de stap naar een echte diagnose en oplossing gezet heeft, dan ontstaan er bij mij vraagtekens.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar je kunt het niemand verbieden zich zo te noemen, klaar. Het is een 'vrij beroep' zo gezegd :wink:

Ik heb ook wel eens een gevoel van "hoe kan die & die zich transgender noemen, terwijl hij alleen maar af & toe borstjes onder zijn trui aandoet" maar gelukkig besef ik meestal snel genoeg dat het er helemaal niet toe doet wat ik vindt. En dat zo'n persoon de algemene beeldvorming misschien vertroebeld, jammer .. zo is het leven nu eenmaal, deal with it (probeer ik ook).
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Maruscha schreef:
jenni_b schreef:
Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar je kunt het niemand verbieden zich zo te noemen, klaar. Het is een 'vrij beroep' zo gezegd :wink:

Ik heb ook wel eens een gevoel van "hoe kan die & die zich transgender noemen, terwijl hij alleen maar af & toe borstjes onder zijn trui aandoet" maar gelukkig besef ik meestal snel genoeg dat het er helemaal niet toe doet wat ik vindt. En dat zo'n persoon de algemene beeldvorming misschien vertroebeld, jammer .. zo is het leven nu eenmaal, deal with it (probeer ik ook).
I deal with it, da's het punt ook niet. Alleen mijn mening er over mag volstrekt helder zijn. Niet dat ik me er veel tijd aanbesteed, maar dan genoeg andere echte dingen om me druk over te maken.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maruscha, leef je TG, je doet het tenminste en mij hoef je niet na het recht erom te vragen :wink: vind het echt tof dat je zo kunt leven, niks mis mee!!!!

Leontine, kan je gezin niet opschieten met je vrouwelijke kant, moet je voor hun un stoere kerel spelen, dat zal dan erg triest zijn, ken genoeg vrouwen die het leuk vinden dat hun man ook andere kanten heeft dan dat wat stereotyp mannelijk te noemen is, ze weten het zelfs te waarderen! Vrouwelijkheit zit in je, niet aan je, verstop het niet als het in je zit, is niemand mee gedient...........

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Mara schreef:Leontine, kan je gezin niet opschieten met je vrouwelijke kant, moet je voor hun un stoere kerel spelen, dat zal dan erg triest zijn, ken genoeg vrouwen die het leuk vinden dat hun man ook andere kanten heeft dan dat wat stereotyp mannelijk te noemen is, ze weten het zelfs te waarderen! Vrouwelijkheit zit in je, niet aan je, verstop het niet als het in je zit, is niemand mee gedient...........
Mara
Mara, zoals ik al wel eens eerder heb aangegeven wou mijn vrouw niet dat ik het mijn zoon vertelde. Gezien het feit dat zij nu 2 weken het huis uit is, wil ik hem er momenteel niet mee lastig vallen. Hij heeft het al zwaar genoeg. Dat ik mijn vrouwelijkheid in mijn gedrag niet verstop blijkt wel uit de reacties van mensen die het horen, 'Oh is het dat, ik vond al dat je zo vrouwelijk overkwam'.
Liefs, Leontine

Plaats reactie