Panty maat

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Cathy
is nieuw hier

Panty maat

Bericht door Cathy »

Ik ben 1.80 lang en heb schoenmaat 44. Kan iemand mij vertellen welke maat 44/46(L) of 48/52(XL) ik moet nemen voor een Wolford panty?
Adeline_
dagelijks aanwezig

Bericht door Adeline_ »

De juiste maat hangt af hoe zwaar je billen zijn.Heb je slanke bdan kan je de L nemen anders is XL aan te raden.

Groetjes Adeline :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Cathy
is nieuw hier

Bericht door Cathy »

ben vergeten te vertellen dat ik zo'n 85kg weeg. Maat L is volgens jou wel te klein voor me? Zijn de damesmaten L gelijk aan herenmaat L?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: Panty maat

Bericht door Frederique_ »

Cathy schreef:Ik ben 1.80 lang en heb schoenmaat 44. Kan iemand mij vertellen welke maat 44/46(L) of 48/52(XL) ik moet nemen voor een Wolford panty?
Ik heb schoenmaat 48 en ben 1.97m lang en gebruik altijd 48-52. Soms lukt dat -net-, soms slobbert dit een beetje. Het hangt vaak van het merk af wat je gebruikt. Ik ben redelijk slank.

Als ik dit allemaal naast jouw gegevens leg dan zou ik eerst 44/46 proberen en als dit toch te klein is overstappen naar 48/52.

Groetjes,

Frederique
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Maat 44/46 is een normale confectiemaat (maattabel in Otto-catalogus)
Volgens diezelfde tabel is maat 44/46 geschikt voor een taille van 82 tot 90 cm, een heupwijdte van 105-112 cm en een zijlengte = afstand tussen taille en de vloer (als je op blote voeten staat) van 106 cm.
Aangezien de normale confectiematen gelden voor vrouwen met een lichaamslengte van 164-174 cm zal een grotere maat dus niet langer worden maar alleen wijder.

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Dorothy schreef:Aangezien de normale confectiematen gelden voor vrouwen met een lichaamslengte van 164-174 cm zal een grotere maat dus niet langer worden maar alleen wijder.
Dus niet Dorothy, dat wil nog wel gelden bij rokken etc., maar bij panty's is het juist raadzaam om als je een lange lichaamslengte hebt een grotere maat te nemen aangezien die dingen in 2 richtingen kunnen rekken. Er zijn ook genoeg merken die op de verpakking een maattabel hebben met een verhouding lengte en taille en op welke maat je dan bij hun uitkomt.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Oke, het moet dus uit de lengte of uit de breedte.
Alleen hou je om de heupen dan wel erg veel stof over. Hangt het kruis nog tusen je knieen. :P

Afbeelding
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Dorothy schreef:Oke, het moet dus uit de lengte of uit de breedte.
Alleen hou je om de heupen dan wel erg veel stof over. Hangt het kruis nog tusen je knieen. :P
Ben ik niet met je eens. Ik ben 185 o.i.d. en heb maat 40, maar wil een panty mij goed om de benen passen dan zit ik dus echt wel op maat 46-48 of 48-50 zonder dat het kruis naar beneden zakt. De bovenrand van de broek komt wel erg ver naar boven. Dat is wat minder plezierig. :-?
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Adeline_
dagelijks aanwezig

Bericht door Adeline_ »

met panty's is het vervelende dat niet alle merken dezelfde maatvoering hebben,past bij het ene merk een L ,kan die L bij een ander merk te klein of te ruim zijn.Vooral als je een merkpanty met een panty van zeeman of wibra vergelijk.De rok maten zijn voor vrouwen en mannen praktisch gelijk enkel bij jurken,jassen en shirts moet je uitkijken en veilig is nog altijd passen voor je het koopt.

Groetjes Adeline :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Caroline B
dagelijks aanwezig

Bericht door Caroline B »

Hoi Cathy,

kijk eens op mytights.com daar worden bij de verschillende merken uitgelegd welke maat je hebt.
Caroline
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Cathy schreef:Ik ben 1.80 lang en heb schoenmaat 44. Kan iemand mij vertellen welke maat 44/46(L) of 48/52(XL) ik moet nemen voor een Wolford panty?
Doorgaans staat achterop de verpakking van panties een handig klein tabelletje, of beter een matrix. Daarop wordt keurig aangegeven welke maat je moet kiezen bij welk gewicht en welke lichaamslengte. Schoenmaat is totaal irrelevant en eigenlijk het gewicht ook. De enige echt belangrijke is je lichaamslengte. Afhankelijk van het merk zul je bij 1.80 als snel 46/48 nodig hebben. Bij twijfel: kies de grotere van de twee maten!

Geen enkele lange vrouw let op iets anders dan dat en we kiezen allemaal iets van 48 ofzo. Eigenwijs zijn leidt tot ladders.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Panty maat

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

ik zit met verbijstering jullie adviezen te lezen. Ik ben 1.80, schoenmaat, 42, kledingmaat 40, en pantymaat dus 40/42, of medium tot large, afhankelijk van het merk. Hoe komen jullie er in vredesnaam bij om 48 of meer te adviseren? Die dingen rekken, hoor. Zeker die van Wolford.

Cathy, het lijkt me dat 44/46 je prima zal passen. Als je het zeker wilt weten kun je je het beste laten adviseren bij één van de Wolford-winkels in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag of bij de Wolford-afdelingen in de Bijenkorf. Overigens heb je met Oroblu bijna dezelfde kwaliteit als Wolford maar voor minder geld.

groetjes,

Monica
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Monica Dreamgirl schreef:Hoe komen jullie er in vredesnaam bij om 48 of meer te adviseren?
Was mijn idee ook, maar niemand luistert :-?

Afbeelding
Nicole-vt
dagelijks aanwezig

Bericht door Nicole-vt »

Monica Dreamgirl schreef:ik zit met verbijstering jullie adviezen te lezen. Ik ben 1.80, schoenmaat, 42, kledingmaat 40, en pantymaat dus 40/42, of medium tot large, afhankelijk van het merk. Hoe komen jullie er in vredesnaam bij om 48 of meer te adviseren? Die dingen rekken, hoor. Zeker die van Wolford.

Cathy, het lijkt me dat 44/46 je prima zal passen. Als je het zeker wilt weten kun je je het beste laten adviseren bij één van de Wolford-winkels in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag of bij de Wolford-afdelingen in de Bijenkorf. Overigens heb je met Oroblu bijna dezelfde kwaliteit als Wolford maar voor minder geld.
Hi Monica,

Helemaal mee eens, 48 is niet echt reeel

Ik ben (ook) 1.80/42/40 maar koop toch ook wel 42/44.
Bij Wolford beweren ze overigens dat hun panties gemiddeld 5 cm langer vallen dan andere merken.

Maarreuh vraag jij in zo'n winkel doodgemoedereerd om advies?? Dat durf ik dus nog niet :oops:

Hoe reageren ze dan?

Nicole
Let it be..
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nicole-vt schreef:Helemaal mee eens, 48 is niet echt reeel

Ik ben (ook) 1.80/42/40 maar koop toch ook wel 42/44.
Bij Wolford beweren ze overigens dat hun panties gemiddeld 5 cm langer vallen dan andere merken.
Da's goed om te weten. Zoals gezegd ben ik 1.97 lang (maar toen ik naast mijn vrouwelijke coach stond bleek dat mijn onderlichaam net zo lang was als die van haar en dat mijn lengte vooral in mijn bovenlichaam zit).

Mijn eerste panties waren 46/48 (de grootste maat die bij V&D te krijgen viel). Prachtige kleur (zeer donker blauw) die heel goed bij mijn rokje pastte, maar het kruis van de panty zat zo'n 5 cm lager dan mijn eigen kruis. Daar loop je echt niet prettig mee. Nu kom ik panties van maat 48/50 tegen met hetzelfde probleem en andere panties van 48/50 die dat niet hebben. Ik denk dat het heel sterk van het merk afhangt. Wie grotere maten (> maat 48 ) zoekt kan goed terecht bij C&A en bij de Bijenkorf.

Ik zou mensen die hun maat niet kennen adviseren: probeer de goedkoopste soort en experimenteer met de grootte. Overigens: wie goedkoop wil experimenteren kan goed bij de Zeeman terecht, voor een habbekrats kun je daar panties kopen. Handig als je de maat niet weet. Als je de maat wel weet kun je later alsnog elders mooiere (dus duurdere) panties kopen.

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie