Solliciteren als jezelf

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha schreef:Omdat ik eigenlijk absoluut geen zin heb in deze discussie heb ik besloten mijn oorspronkelijk geplaatste tekst maar weg te halen. Zie het als een overwinning van iemand die koste wat het kost niet wil dat mensen op wat voor manier maar ook kritiek hebben op het heilige www.travestie.org, mij boeit het even niet, ik heb belangrijkere zaken aan mijn hoofd.
Inderdaad vind ik Travestie.org belangrijk. Wanneer iemand daarop kritiek heeft, dan wil ik dat begrijpen -- is het terecht, dan moeten wij er wat aan doen. Degenen die mij kennen, weten dat ik altijd bereid ben om te luisteren naar kritiek en het te bespreken. Waar ik geen geduld voor heb, zijn mensen die zomaar roepen dat ze iets niet goed vinden, maar geen zin hebben om nader uitleg te geven. Als je de tijd niet hebt om je kritiek toe te lichten, dan kan je inderdaad wat mij betreft het voor jezelf houden. Zonder toelichting kan ik er niks mee. Zonder een bereidheid om het te bespreken, was het uiten van je kritiek al zonde van jouw tijd. En ook de mijne.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Hey, niemand die je heeft verplicht te antwoorden, dat is nog altijd je eigen keuze geweest. Dus ophouden met zeuren lijkt me. En ophouden spoken te zien, ik heb niets tegen het forum of deze site, ik heb problemen met de manier waarop sommige gebruikers van het forum reageren op andere mensen (niet eens zozeer op mijn berichten).

En ik bepaal altijd nog wel voor mezelf wat voor mij tijd-verspilling is.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha schreef:ik heb problemen met de manier waarop sommige gebruikers van het forum reageren op andere mensen
Je hebt het goed gezien. Het probleem ligt bij jou. Tenminste, zolang je niet verder gaat dan losse kreten, zonder uitleg of discussie.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:
Maruscha schreef:ik heb problemen met de manier waarop sommige gebruikers van het forum reageren op andere mensen
Je hebt het goed gezien. Het probleem ligt bij jou. Tenminste, zolang je niet verder gaat dan losse kreten, zonder uitleg of discussie.

Lisa
Op dit moment ben jij mijn probleem, een verschrikkelijk vermoeiend probleem .. Weet je wat, volgende keer zal ik elk bericht eerst door jou laten goedkeuren, okay?

Doe mij nou eens een plezier en ga iemand anders lastig vallen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Afbeelding

:cry:

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Mmmm wellicht verkeerde draad te pakken hihihi zal hem even verplaatsen
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik ben vandaag op de kop af 2,5 jaar lid van dit forum. Een forum dat de ideale plek voor het uitwisselen van ervaringen zou moeten zijn, voor het kunnen uiten van je ware gevoelens in een omgeving met mensen waar van verwacht zou kunnen worden dat zij i.i.g. meer begrip tonen dan 'de boze buitenwereld'.

In plaats daarvan is het vooral een plek geworden waar de gevoelens & beleving van anderen belachelijk worden gemaakt onder het mom van 'humor', waar sommige mensen weigeren open te staan voor het feit dat niet iedereen is zoals zij, waar moslim-haat openlijk wordt gepropageerd, en waar de organisatie niet in grijpt als het te ver gaat maar wel gaat lopen zeuren wanneer het echt uit de hand loopt. Dezelfde organisatie die mij kort geleden nog zeer duidelijk maakte dat dit hun site is, en wij slechts bezoekers aan wie zij geen enkele verantwoording schuldig zijn.

Wat betreft die bezoekers: eerder in deze thread gaf ik al dat bij sommigen daarvan secundaire motieven meespelen. Voor mij betekende het dat ik niet al te veel op mijn persoonlijke situatie in wilde gaan omdat ik voor pas dat mensen mijn nogal afwijkende manier van leven zouden misbruiken om vooral maar hun eigen blazoen op te poetsen, onder het mom van "als ik naar beneden trap kom ik sneller boven".

Lisa zag dit als een aanval op het forum en de bezoekers. Ondertussen heeft iedereen kunnen zien dat ik er verstandig aan had gedaan bij mijn standpunt te blijven: in een andere thread ben ik toch dieper op mijn verhaal in gegaan, met als gevolg dat ik al direct tot 2 maal aan toe werd afgezeken. Maar daar mag ik niets over zeggen, want dan ben ik weer te snel op mijn teentjes getrapt. Het is namelijk humor.

Natuurlijk ben ik ook niet zonder zonde: ik ben nogal een driftkop (Surinaams bloed he?), en wanneer mensen die mijn verhaal niet of slechts gedeeltelijk kennen me aan gaan vallen wordt ik giftig. Dom, want op een of andere manier willen de meeste bezoekers van een forum nooit excuses maken, met als gevolg dat het uit de hand loopt.

Ik sta op het punt mijn leven drastisch te veranderen, iets waar ik vrijwel de hele tijd mee bezig ben. Ik zit tjokvol spanning, en dan is het voeren van discussies in een steeds grimmiger wordend forum gewoonweg geen goed idee. Daarom ga ik er nu ook mee stoppen. Gedaan met de persoonlijke ontboezemingen, terug in de ranken van de 'lurkers', met slechts af & toe een onzinnige opmerking, net als het gros van de bezoekers hier. Alles is beter dan mijn levenswijze als bron te laten dienen voor zogenaamd grappige beledigingen van mensen die beter zouden moeten weten.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

ondanks onze meningsverschillen zul ik je bijdragen wel missen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Marusha

Ik vind het jammer dat je ermee stopt.
Misschien moet je proberen je niks aan te trekken van reacties; uiteindelijk zijn er net zoveel meningen als bezoeksters.
En een alternatief kan zijn om de persoonlijke ontboezemingen op een besloten deel van het forum te plaatsen in plaats vanin het algemene deel? Je zult toch wel toegang hebben tot het transgender forum?
Ik blijf in ieder geval heel benieuwd hoe het je vergaat straks en zou het jammer vinden als jij je laat wegjagen.
Cyn.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maruscha, zolang je op een beetje kritiek fel reageerd en op complimentjes helemaal niet, zou ik zeggen dat het op dit moment misschien echt niet jou plek is, maar ik hoor ook maar op, het met jou te hebben, je vat wat ik schrijf toch altijd anders op, dan hoe ik het bedoel, jammer eigenlijk, maar un verdere compliment in jou richting laat ik maar, alleen wil ik nog zeggen dat ik wel van overtuigt ben dat je weet wat je doet en ik je daar wel waardeer, echt wel.......

De groeten, Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ben het in deze toch eigenlijk wel met Maruscha eens. De discussies die hier soms gevoerd worden maken mij ook boos. Zeker als het gaat om de de openlijke moslim haat maar ook om de zogenaamde schop onder je hol tactiek van sommige dames hier. Vind het jammer dat wederom iemand hierom de zaak verlaat. Tijd voor een aantal dames eens hand in eigen boezem te steken en dan bedoel ik wie de pump past trekke haar aan. De dingen die hier af en toe voorbijschuiven zijn een voorbeeld van hoe onze maatschappij er een is van jezelf beter voelen ten koste van een ander. In sommige gevallen zou ik zeggen dat men een beetje harder moet worden maar in sommige gevallen is het ook zo dat men best een stapje terug kan doen als het gaat om zaken waarbij mensen gekwetst worden. Vooral in situatias waar de spanningen hoog zijn in het priveleven van forum bezoekers zou daar rekening mee gehouden kunnen worden.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Ben het in deze toch eigenlijk wel met Maruscha eens. De discussies die hier soms gevoerd worden maken mij ook boos. Zeker als het gaat om de de openlijke moslim haat maar ook om de zogenaamde schop onder je hol tactiek van sommige dames hier. Vind het jammer dat wederom iemand hierom de zaak verlaat. Tijd voor een aantal dames eens hand in eigen boezem te steken en dan bedoel ik wie de pump past trekke haar aan. De dingen die hier af en toe voorbijschuiven zijn een voorbeeld van hoe onze maatschappij er een is van jezelf beter voelen ten koste van een ander. In sommige gevallen zou ik zeggen dat men een beetje harder moet worden maar in sommige gevallen is het ook zo dat men best een stapje terug kan doen als het gaat om zaken waarbij mensen gekwetst worden. Vooral in situatias waar de spanningen hoog zijn in het priveleven van forum bezoekers zou daar rekening mee gehouden kunnen worden.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je niet tegen kritiek kunt en je word daar boos om, dan word het tijd om jezelf eens van binnen te bekijken. Je wordt boos omdat je je irriteert aan iemand. De reden van die irritatie zit ook in jezelf. Alleen het gros van de mensen wil dat niet zien en wijzen dan snel met het vingertje naar de ander.

Mensen zijn alleen spiegeltjes voor elkaar. Leer er van!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Melanieke
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 8:41

Bericht door Melanieke »

Het getuigt van weinig durf en verantwordelijkheidszin, als je een forum wil houden, en vertikt in te grijpen als het debat uitdraait op beledigingen en persoonlijke aanvallen.
Zeg mij : welk debat is hiermee ooit gebaat geweest ?

Het is maar al te makkelijk om de verantwoordelijkheid te ontlopen door te stellen dat de geviseerde personen "maar wat harder" moeten worden...

Een debat leiden vergt een zekere vaardigheid en kunde, en daar merk ik hier alleszins heel weinig van. Alleen diegenen die het hardste brullen en het minst anderen ontzien, mogen glimlachend blijven zitten terwijl de anderen niets anders rest dan vluchten en de wonden likken.... En dan wordt die scheldpartij ook nog eens als humor beschouwd ?


Een bedroevende vertoning, inderdaad.

Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als het recht op beledigen en kwetsen.

Theo Van Gogh zag dat helaas ook niet tijdig in......
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Op het gevaar af dat mensen dit toch weer verkeerd zullen oppakken wil ik nog even wat dingen duidelijker maken (want je blijkt hier toch vaak l-a-n-g-z-a-a-m te moeten praten):

Allereerst, ik hoef echt niet met fluwelen handschoentjes aangepakt te worden, geloof me: ik heb mensen om me heen die veel kritischer zijn dan jullie. Alleen zijn die dat omdat ze daadwerkelijk om me geven. En dan heb ik het nog niet eens over hoe hard ik voor mezelf ben (zelfs mijn psychologe maakte daar gisteren nog een opmerking over). Op zich kan ik ook prima tegen kritiek (anders had ik ook nooit de baan gehad/gekregen die ik nu heb), ik kan niet tegen ongefundeerde kritiek. En dat is een wereld van verschil.

Meestal komt het er op neer dat mensen aan de haal gaan met jouw standpunt om hun eigen zaak nog eens te onderbouwen, vaak wordt jouw standpunt hierbij belachelijk gemaakt. En dat bedoel ik met secundaire motieven. Het is voor velen te moeilijk om hun eigen ego even buitenspel te zetten en gewoon opbouwende kritiek te geven. Niet eens persee naar mij toe, maar gewoon in het algemeen.

Ik vraag niet om kritiek, ik vis niet naar complimenten, ik vertel(de) mijn verhaal en dat was het dan. Dat er reacties op komen snap ik, maar het is niet mijn doel. Alsjeblieft, probeer dat onderscheid nu eens te maken .. Het is wat dat betreft precies hetzelfde als 'en femme' de straat op gaan: ik doe dat niet om reacties uit te lokken, toch krijg ik ze. En net zoals ik het ook daar niet pik als ik wordt uitgescholden zal ik ook hier mezelf verweren. Helder?

Het 'grappige' is dat mensen denken alles te mogen zeggen zonder (komt ie weer) enige kennis van (mijn) zaken, en op het moment dat ik daar op reageer ben ik degene die fout zit. Tja .. die strijd kan ik dus nooit winnen, en het kost me veel te veel energie om dat ook maar te proberen. Zeker wanneer iemand die ik op dat moment vrij hoog had zitten (en dat was jij niet Mara, sorry) ook die handelswijze toepast.

Marja vertelt me eerst dat ze denkt dat het niet verstandig is dat ik als vrouw ga werken, omdat ik wanneer ik dit een keer niet zal doen verwarring zal veroorzaken. Wanneer ik haar vertel dat ze niet weet waar ze over praat (aangezien die situatie niet aan de orde is) wordt ze boos want tenslotte is zij omgebouwd, dus ze weet heel goed waar ik het over heb .. Als ze uiteindelijk mijn situatie doorheeft (werken als vrouw/vrije tijd grotendeels als man) begint ze dit belachelijk te maken. En dat voor iemand die zelf niet de normale weg heeft gevolgd, en in een andere thread niet snapte dat mensen geen respect kunnen opbrengen voor afwijkende vormen ..

Maar uiteindelijk is dat niet de reden van mijn 'opgave': het gaat mij om het wild in het rond schoppen wat door diverse mensen hier wordt gedaan zonder enig respect voor andere denk/leef-wijzen, en wat ik gewoon te walgelijk voor woorden vindt. Het nivo is wat *dat* betreft hier bijna net zo laag als op een site voor tieners. En ook voordat ik persoonlijk werd aangevallen voelde ik die walging al.

Tenslotte; Cynthia, jij had op zich een goed alternatief, het plaatsen van mijn berichten in de transgender sectie. Maar op het feit na dat deze dus niet echt zo afgesloten is als je zou verwachten (want ook ons plaaggeestje Petra heeft daar toegang: vraag ik me toch af wat ze daar te zoeken heeft als ze vindt dat er geen overeenkomsten zijn tussen tg's & transen) ben ik van mening dat mijn 'verhalen' zoals in deze thread van nut zouden *kunnen* zijn voor iedereen. Ik heb het dan ook niets voor niets 'solliciteren als jezelf' genoemd, en niet 'solliciteren als vrouw' ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Maruscha schreef:(want ook ons plaaggeestje Petra heeft daar toegang: vraag ik me toch af wat ze daar te zoeken heeft als ze vindt dat er geen overeenkomsten zijn tussen tg's & transen)
Dat vind ik nou jammer. Je verhaal is aardig maar toch even een "trap onder de gordel" geven. Jammer!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie