Chantal C. schreef:Als je bang bent om aangevallen te worden omdat je TG bent, waarom kom je dan op een gemengd forum? Dat is het risico. Als je als vrouw niet nagefloten wilt worden op straat en je gaat toch de straat op, loop je dat risico ook. Of zie ik dat verkeerd?
Toen ik op deze site kwam (april 2004) toen ervoer ik dit als een verademing: een site met mensen met kennis waar ik in alle rust mijzelf kon zijn (en mijzelf verder kon onderzoeken met de tips van dit forum).
Dat gevoel is nu weg, dankzij de hardere sfeer hier. Nu kun je die sfeer verdedigen met "op straat is het ook erg", maar was het niet juist het doel om hier een plek te vinden waar dat
niet gebeurt? En lees ook het missie-statement van deze site (homepage), daar staat toch duidelijk een ander geluid dan jij hier laat horen.
Persoonlijk heb ik veel over mijzelf geleerd in de discussies met Petra en anderen. Ik heb ontdekt welke trekken mij kwaad maken in die berichten. Sindsdien ben ik rustiger geworden als ik dit soort berichten lees: zodra ik merk dat iemand in mijn ogen doordraaft en ik het niet meer de moeite waard vind om de rest te lezen stop ik gewoon en pak ik het volgende bericht. Ik lees tenslotte om mijzelf te ontwikkelen, ik lees niet om op ieder bericht waar ik het niet mee eens ben te reageren. En ik heb absoluut niet de illusie dat enkele mensen hun gedachten bij gaan stellen aan de hand van mijn berichten, geef me dan 1 goede reden om terug te schrijven?
Maar dat de sfeer op dit forum verhardt vind ik dus wel erg jammer. In dit forum zit ik bij elk bericht dat ik tik te denken "hoe zou Petra hierop reageren?" en: "kan ik dat ook anders formuleren zodat ze dat niet zou doen"? Op die manier schrijf ik ook wel eens berichten niet, die ik wel zou schrijven als zij (en anderen die te fel reageren, het is ook weer niet alleen Petra) een ander veel meer lucht zou geven.
Ik schrijf op een ander forum mee waar de sfeer veel beter is, dat is wel een voordeel van dat forum. Daar durf ik meer over mezelf te schrijven, daar schrijft een ander ook meer over zichzelf en dat werkt echt veel plezieriger dan hier. Het nadeel daar is dat er alleen TG's meeschrijven, daar mis ik de TV's en TS'en wel eens. Zo heeft elk forum dus zijn voors/tegens.
Groetjes,
Frederique