Solliciteren als jezelf

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Chantal C. schreef:
Maruscha schreef:(want ook ons plaaggeestje Petra heeft daar toegang: vraag ik me toch af wat ze daar te zoeken heeft als ze vindt dat er geen overeenkomsten zijn tussen tg's & transen)
Dat vind ik nou jammer. Je verhaal is aardig maar toch even een "trap onder de gordel" geven. Jammer!
Mag ik je even eerlijk vragen wat je dan zo negatief aan dat stukje vindt? Mijn vraag wat ze daar te zoeken denkt te hebben is serieus bedoeld (*zij* maakt voortdurend dat sterke onderscheid, niet ik).

En als je over een woord als 'plaaggeestje' valt, daar waar vele hardere termen (terecht) gebruikt zouden kunnen worden snap ik er echt helemaal niets meer van.
Laatst gewijzigd door Maruscha op wo nov 17, 2004 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Maruscha schreef:
Chantal C. schreef:
Maruscha schreef:(want ook ons plaaggeestje Petra heeft daar toegang: vraag ik me toch af wat ze daar te zoeken heeft als ze vindt dat er geen overeenkomsten zijn tussen tg's & transen)
Dat vind ik nou jammer. Je verhaal is aardig maar toch even een "trap onder de gordel" geven. Jammer!
Mag ik je even eerlijk vragen wat je dan zo negatief aan dat stukje vindt? Mijn vraag wat ze daar te zoeken denkt te hebben is serieus bedoeld (*zij* maakt voortdurend dat sterke onderscheid, niet ik).

En als je over een woord als 'plaaggeestje' valt, daar waar vele hardere termen (terecht) gebruikt zouden kunnen worden snap ik er echt helemaal niets meer van.
Ik vind niks negatief aan je stukje. Integendeel. Alleen jammer dat je dan aan het einde tussen haakjes het op de man/vrouw gaat spelen. Ik zou zeggen hou het dan algemeen en noem geen namen. Dat is een stuk eerlijker en beschaafder naar mijn mening.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Chantal C. schreef:Ik vind niks negatief aan je stukje. Integendeel. Alleen jammer dat je dan aan het einde tussen haakjes het op de man/vrouw gaat spelen. Ik zou zeggen hou het dan algemeen en noem geen namen. Dat is een stuk eerlijker en beschaafder naar mijn mening.
Hmm .. ik vind dat je een beetje spijkers op laag water zoekt maar goed: het was voor mij niet de bedoeling op de man te spelen (ik heb al eerder aangegeven het nut niet te zien in een confrontatie met Petra). Ik noemde haar naam alleen maar omdat haar 'werkwijze' een hoop onrust veroorzaakt bij veel mensen.

Voor de duidelijkheid: ik heb er *in principe* geen probleem mee dat zij toegang heeft, alleen is die kamer dus net zo 'onveilig' als de rest van de site, want ook daar loop je het risico aangevallen te worden omdat je tg bent. Wat is dan de toegevoegde waarde?

Serieuze vraag, ik hoop op een serieus antwoord. Hoeft niet persee van jou te komen.

Wel grappig dat jij hier tegen ageert trouwens, terwijl ergens anders mensen *echt* op de man spelen en je daar niets over zegt. Ik hoop maar dat het is omdat je denkt dat ik beter hoor te zijn dan dat ;)

He, laat me dat nou geloven, ik heb al zo weinig .. :roll:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Maruscha schreef:
Chantal C. schreef:Ik vind niks negatief aan je stukje. Integendeel. Alleen jammer dat je dan aan het einde tussen haakjes het op de man/vrouw gaat spelen. Ik zou zeggen hou het dan algemeen en noem geen namen. Dat is een stuk eerlijker en beschaafder naar mijn mening.
Hmm .. ik vind dat je een beetje spijkers op laag water zoekt maar goed: het was voor mij niet de bedoeling op de man te spelen (ik heb al eerder aangegeven het nut niet te zien in een confrontatie met Petra). Ik noemde haar naam alleen maar omdat haar 'werkwijze' een hoop onrust veroorzaakt bij veel mensen.
Ik denk dat een hoop mensen dikke ego's hebben en er een groter probleem van maken dan het is. Laten die mensen zichzelf eens bekijken en kijken wat zij zo ergelijk vinden aan Petra. Ik durf te beweren dat zij dat stukje ook in zich hebben, maar het niet willen toegeven. Welcome in the real world!
Maruscha schreef:Voor de duidelijkheid: ik heb er geen probleem mee dat zij toegang heeft, alleen is die kamer dus net zo 'onveilig' als de rest van de site, want ook daar loop je het risico aangevallen te worden omdat je tg bent. Wat is dan de toegevoegde waarde?
Als je bang bent om aangevallen te worden omdat je TG bent, waarom kom je dan op een gemengd forum? Dat is het risico. Als je als vrouw niet nagefloten wilt worden op straat en je gaat toch de straat op, loop je dat risico ook. Of zie ik dat verkeerd?
Maruscha schreef:Wel grappig dat jij hier tegen ageert trouwens, terwijl ergens anders mensen *echt* op de man spelen en je daar niets over zegt.
Ik lees lang niet alle discussies. En vaak selectief. Dat zou een dagtaak worden als je alles moet volgen hier. Ik heb meer te doen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Chantal C. schreef:Ik denk dat een hoop mensen dikke ego's hebben en er een groter probleem van maken dan het is. Laten die mensen zichzelf eens bekijken en kijken wat zij zo ergelijk vinden aan Petra. Ik durf te beweren dat zij dat stukje ook in zich hebben, maar het niet willen toegeven. Welcome in the real world!
Ik ga hier verder niet op in, laten we het erop houden dat ik Petra niet zo hoog heb zitten als jij. En dat heeft niets met mezelf te maken, wat je er ook van moge denken. Ik kan heel goed een aversie tegen mensen hebben waar ik op zich niets mee te maken heb. Moslim-haters bijvoorbeeld.
Chantal C. schreef:Als je bang bent om aangevallen te worden omdat je TG bent, waarom kom je dan op een gemengd forum? Dat is het risico. Als je als vrouw niet nagefloten wilt worden op straat en je gaat toch de straat op, loop je dat risico ook. Of zie ik dat verkeerd?
Het gaat niet om mij (ik gaf duidelijk aan waarom ik mijn verhalen in een algemene kamer plaatste), en die analogie met op straat lopen had ik zelf ook al gemaakt dus da's een beetje overbodig.

Het gaat in dit geval erom dat als (hypothetisch dus) een (willekeurige) tg *wel* bang zou zijn om haar verhaal te vertellen op een gemengd forum, die speciale transgender kamer dan alsnog geen uitweg biedt, omdat ze daar nog steeds risico loopt aangevallen te worden op haar tg zijn. Duidelijk?
Chantal C. schreef:Ik lees lang niet alle discussies. En vaak selectief. Dat zou een dagtaak worden als je alles moet volgen hier. Ik heb meer te doen.
Er zijn genoeg discussies geweest waar jij op hebt gereageert waar dit wel plaats vond. Natuurlijk ben je niet verplicht overal op te reageren maar ga nu niet doen alsof je neus bloedt ajb. Jij bent een duidelijk 'vriendinnetje' van Petra, en daar is niets mis mee, maar kom er dan ook eerlijk voor uit dat dat de reden is waarom je dit er nu uitpikt. Want anders had je nl. wel iets gezegd over mijn 'steek onder water' naar Mara toe.

Maar goed, dit is weer een mooi voorbeeld hoe niets iets wordt. Einde discussie dus wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Maruscha op wo nov 17, 2004 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Maruscha schreef:Er zijn genoeg discussies geweest waar jij op hebt gereageert waar dit wel plaats vond. Natuurlijk ben je niet verplicht overal op te reageren maar ga nu niet doen alsof je neus bloedt ajb. Jij bent een duidelijk 'vriendinnetje' van Petra, en daar is niets mis mee, maar kom er dan ook eerlijk voor uit dat dat de reden is waarom je dit er nu uitpikt. Want anders had je nl. wel iets gezegd over mijn 'steek onder water' naar Mara toe.

Maar goed, dit is weer een mooi voorbeeld hoe niets iets wordt. Einde discussie dus wat mij betreft.
Om nou te zeggen dat ik "vriendinnetje" van Petra ben.... Mwha is wat ver gezocht. Ik heb weleens wat dieper prive met haar geMSN'ed en ze is echt niet zo slecht als ze zich voordoet. Dat van Mara heb ik niet gelezen.

Maar inderdaad een TG forum is voor TG's. Ik heb er dan ook geen toegang toe en wil het ook niet.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Melanieke
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 8:41

Bericht door Melanieke »

Ik volg jouw redenering helemaal, Maruscha.
Eigen frustraties en onvolwassenheid vertalen zich al te dikwijls in persoonlijke aanvallen en beledigingen.
Dit is de reden waarom ik al jaren geleden de usenet-groups achter mij liet, omdat er zelden iets constructiefs uitkwam. Alleen het eigen ego opsmukken door anderen onderuit te halen blijkt bon-ton te zijn.

Nu ik even terug de scene kom bekijken, merk ik dat er niet veel veranderd is, alleen de spelers, niet het stuk.....

Men verwijt de maatschappij niet open te staan voor mensen die anders zijn.....terwijl men onderling mekaar onderuit haalt omdat niet iedereen hetzelfde wenst te denken....... We zijn nog een heel eind verwijderd van een open en volwassen debatcultuur, zoveel is duidelijk.

Ik stel graag dat trans-mensen (of noem het zoals je zelf wil...) een tweede puberteit doormaken, ze moeten alles opnieuw leren ontdekken en zichzelf zoeken, ook in de sociale omgangsvormen.
Wat hier duidelijk blijkt......

Mensen, een discussie dient niet om te winnen, een discussie dient om je te verrijken met andere gedachten en invalshoeken.

Sta er dan ook voor open.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Melanieke schreef:Ik stel graag dat trans-mensen (of noem het zoals je zelf wil...) een tweede puberteit doormaken, ze moeten alles opnieuw leren ontdekken en zichzelf zoeken, ook in de sociale omgangsvormen.
Wat hier duidelijk blijkt......
Dat ben ik niet met je eens. Je gooit nu allen op 1 grote hoop. Dat is ongeveer hetzelfde als alle milieuactivisten en moslims moordenaars noemen. Wat echt niet zo is.

Of vind je dat mijn sociale omgangsvorm slecht is? Ik dacht het niet. Een discussie gaat om de inhoud inderdaad, niet om je dikke ego op te krikken.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Melanieke
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 8:41

Bericht door Melanieke »

...of hoe je meteen een algemene statement ombuigt in een bitse discussie.....

Een trans-gendere (algemeen bedoeld...) persoon groeit op als man, leert de "mannelijke" omgangsvormen, via de puberteit als jongen.

Tijdens een transitie schakel je over op de vrouwelijke omgangsvormen, en dit doe je, net als een puber (niet denigrerend bedoeld) door observatie en zelfs imitatie, tot je je eigen stijl ontwikkeld hebt en in je tweede adolescentie belandt.

Dat is wat ik bedoelde.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Alleen geldt dat niet voor iedereen. Persoonlijk heb ik altijd de grootste moeite gehad om me de mannelijke omgangsvorm eigen te maken. Ik voel me al sinds mijn jeugd vrouw. Ik kreeg dan ook regelmatig te horen dat ik zo zacht en gevoelig was. Mensen vinden dat moeilijk om te rijmen.

Dus om nou te zeggen dat alle transseksuelen van de mannelijke omgangsvorm naar de vrouwelijke moeten omschakelen. Ook hier geldt dat er uitzonderingen zijn. Zowel negatief als positief.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Melanieke
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 8:41

Bericht door Melanieke »

....om dan terug te komen op de kern van mijn reactie, zonder dat specifieke personen de discussie ombuigen naar hun eigen persoonlijke case....(zucht) : de offensieve en soms beledigende/kwetsende reacties en wendingen die een eenvoudige discussie hier dikwijls krijgt, heeft heel sterke overeenkomsten met de discussies die mensen in de puberteit voeren, veelal vanuit onzekerheid en frustratie.
Net zoals in die gevallen, zijn ook hier de gebruikelijke persoonlijke aanvallen ongevraagd en vooral ongewenst. Om dan, uit ongemakkelijkheid, tot humor verklaard te worden (doen pubers dat ook niet bij pesterijen ?)

En zo laat ik me ook weeral verleiden en meeslepen in een zoveelste debat dat hoogstwaarschjnlijk weeral omgebogen wordt tot een zoveelste welles-niets spelletje.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Melanieke schreef:En zo laat ik me ook weeral verleiden en meeslepen in een zoveelste debat dat hoogstwaarschjnlijk weeral omgebogen wordt tot een zoveelste welles-niets spelletje.
Nee hoor. Je standpunt is duidelijk. :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Chantal C. schreef:Als je bang bent om aangevallen te worden omdat je TG bent, waarom kom je dan op een gemengd forum? Dat is het risico. Als je als vrouw niet nagefloten wilt worden op straat en je gaat toch de straat op, loop je dat risico ook. Of zie ik dat verkeerd?
Toen ik op deze site kwam (april 2004) toen ervoer ik dit als een verademing: een site met mensen met kennis waar ik in alle rust mijzelf kon zijn (en mijzelf verder kon onderzoeken met de tips van dit forum).

Dat gevoel is nu weg, dankzij de hardere sfeer hier. Nu kun je die sfeer verdedigen met "op straat is het ook erg", maar was het niet juist het doel om hier een plek te vinden waar dat niet gebeurt? En lees ook het missie-statement van deze site (homepage), daar staat toch duidelijk een ander geluid dan jij hier laat horen.

Persoonlijk heb ik veel over mijzelf geleerd in de discussies met Petra en anderen. Ik heb ontdekt welke trekken mij kwaad maken in die berichten. Sindsdien ben ik rustiger geworden als ik dit soort berichten lees: zodra ik merk dat iemand in mijn ogen doordraaft en ik het niet meer de moeite waard vind om de rest te lezen stop ik gewoon en pak ik het volgende bericht. Ik lees tenslotte om mijzelf te ontwikkelen, ik lees niet om op ieder bericht waar ik het niet mee eens ben te reageren. En ik heb absoluut niet de illusie dat enkele mensen hun gedachten bij gaan stellen aan de hand van mijn berichten, geef me dan 1 goede reden om terug te schrijven?

Maar dat de sfeer op dit forum verhardt vind ik dus wel erg jammer. In dit forum zit ik bij elk bericht dat ik tik te denken "hoe zou Petra hierop reageren?" en: "kan ik dat ook anders formuleren zodat ze dat niet zou doen"? Op die manier schrijf ik ook wel eens berichten niet, die ik wel zou schrijven als zij (en anderen die te fel reageren, het is ook weer niet alleen Petra) een ander veel meer lucht zou geven.

Ik schrijf op een ander forum mee waar de sfeer veel beter is, dat is wel een voordeel van dat forum. Daar durf ik meer over mezelf te schrijven, daar schrijft een ander ook meer over zichzelf en dat werkt echt veel plezieriger dan hier. Het nadeel daar is dat er alleen TG's meeschrijven, daar mis ik de TV's en TS'en wel eens. Zo heeft elk forum dus zijn voors/tegens.

Groetjes,

Frederique
Laatst gewijzigd door Frederique_ op wo nov 17, 2004 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Maar dat de sfeer op dit forum verhardt vind ik dus wel erg jammer. Ik schrijf op een ander forum mee waar de sfeer veel beter is, dat is wel een voordeel van dat forum. Het nadeel daar is dat er alleen TG's meeschrijven, zo heeft elk forum dus zijn voors/tegens.
Misschien ben ik dan wel blind of negeer de hardere topics, maar ik ervaar het helemaal niet als hardere sfeer hier. Ik lees dan ook niet alles. De meeste topics die afdwalen van het eigenlijke topic lees ik niet meer. Laten nou net dat de topics zijn waar jullie het over hebben.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Frederique_ schreef: Dat gevoel is nu weg, dankzij de hardere sfeer hier. Nu kun je die sfeer verdedigen met "op straat is het ook erg", maar was het niet juist het doel om hier een plek te vinden waar dat niet gebeurt? En lees ook het missie-statement van deze site (homepage), daar staat toch duidelijk een ander geluid dan jij hier laat horen.
Als jij nou eens ophoudt met peuteren aan het hokje transseksueel, dan heb je van mij geen last. Tot nu toe heb je niks gedaan dan je optrekken aan transen. Transen blijven altijd een beetje man, dus ben jij een beetje vrouw etc. Stoppen daarmee. Je kunt drammen wat je wilt, de wet staat aan mijn kant.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Plaats reactie