Gezien in het Groninger museum

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Gezien in het Groninger museum

Bericht door Frederique_ »

Afgelopen weekeind ben ik naar het Groninger museum gegaan, daar loopt nog t/m komend weekeind de tentoonstelling "Nachtelijke uitspattingen/Nocturnal Emissions".

In die tentoonstelling staan een paar bijzondere beelden van kunsthars van de kunstenaar Steven Gontarski, een foto hiervan stond gelukkig ook op internet.

Het bijzondere van de opstelling in het Groninger museum is dat de ruimte waar het instaat volledig donker is en dat het beeld met enkele spots verlicht is. Daardoor valt de schaduw van het beeld op de muur en wordt vooral de vrouwelijke kant van het beeld (een lang lichaam, een soort ringen om de vingers, lang haar) benadrukt.

Het beeld staat met de achterkant naar het publiek. In het halfdonker is het beeld sprekend het beeld van een vrouw, het beeld heeft dan ook iets statigs (zoals ook vrouwe Justitia iets statigs heeft). Pas als je langer naar het beeld kijkt zie je dat het om een beeld met zowel mannelijke als vrouwelijke kenmerken gaat (door de andere belichting valt die mannelijke kant op onderstaande foto veel eerder op en valt hier de vrouwelijke kant een beetje weg).

Afbeelding

Het beeld heet "prophet zero I", ik vond het een fascinerend beeld.

Groetjes,

Frederique
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Zo'n beeld zou het prima doen in mijn huis :D Mooie foto.
Plaats reactie