vertellen aan mijn ouders en mijn broer

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria1967
daar ben ik weer

vertellen aan mijn ouders en mijn broer

Bericht door Maria1967 »

ik wil mijn ouders en mijn broer graag vertellen dat mijn vriend/vriendin transgender gevoelens heeft.
in mijn hoofd weet ik wat ik wil zeggen maar ja hoe breng je het over.
ik wil ze ook niet kwetsen of verliezen maar ja ook dat risico loop ik als ik ga vertellen.
maar ik zeg het liever zelf dan ze me onverwacht toch eens tegen zouden komen.

Heeft iemand nog tips.

Groetjes Maria
Hoi ik ben Maria, vriendin van Lieke ik hou erg van Lieke en steun haar volledig in het vrouw zijn.
Poky
ff weer wat posten

Bericht door Poky »

Hoi Maria,
Ik snap perfect dat je het aan je ouders en broer wil vertellen. Mijn ouders en zus weten het ook van mijn vriend. Ik had het voordeel dat mijn ouders (net als ik) enorm ruimdenkend zijn. Dus die angst die jij mss hebt, had ik niet. Mijn vriend zelf is heel blij dat zij het weten. Zoals je zegt: er bestaat altijd een kans dat ze het ooit ontdekken (vooral omdat ik nog thuis woon en Trinny elk weekend komt logeren) en dan is het beter dat je het zelf zegt...
Tips kan ik moeilijk geven. Maar ik denk dat het belangrijk is dat je partner ook op de hoogte is dat je het hen vertelt. En dat hij het ook wil dat zij het weten of dat hij begrijpt waarom je het wil zeggen...

Succes en veel liefs:
Poky
Step out of the ordinary...
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Hoi, Maria,

Ik weet natuurlijk niet hoe lang jij een relatie met Lieke hebt, en hoe serieus het is, dat weet jij veel beter. Maar voordat je je ouders en broer vertelt, moet je je wel afvragen -- wat heb jij eraan, als zij het weten, en, misschien meer belangrijk, wat hebben zij eraan, om het te weten.

Ook weet ik niet hoe oud jouw broer is, maar als hij volwassen is, en als jullie een goede verstandhouding hebben, is het net zo slim om hem eerst te vertellen, want hij zou je met raad bij kunnen staan (en daad), bij het vertellen aan je ouders.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Franscien
dagelijks aanwezig

Bericht door Franscien »

Maria,

Ik ben het eigenlijk wel met Lisa eens. Het is erg belangrijk dat je geen overhaaste dingen doet.

Misschien zijn er aanwijzingen dat je ouders en broer al iets gemerkt hebben van je transgendere gevoelens waar je misschien op in zou kunnen haken of om voorzichtig iets door te laten schemeren over deze situatie.

Ik heb zelf gemerkt dat het vertellen van je gevoelens best een opluchting kan zijn, maar dan begint het pas.

Ik wens je veel wijsheid en succes met het vertellen aan je ouders en broer.

Franscien
Plaats reactie